Auteur |
Bericht |
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Porsche Strikes AGAIN
Nieuws kwam net binnen op Bild.
Mittwoch, 15. November 2006, 16:18 Uhr
Porsche will VW-Anteil erhöhen
Der Aufsichtsrat des Autobauers Porsche hat den Vorstand ermächtigt, die Beteiligung an Volkswagen auf bis zu 29,9 Prozent auszubauen. Der Porsche-Anteil beträgt aktuell 27,4 Prozent. Zugleich verlängerte der Aufsichtsrat den Vertrag von Vorstandschef Wendelin Wiedeking (Foto) um weitere 5 Jahre. Der Sportwagenbauer berichtete, dass das Konzernergebnis vor Steuern im zu Ende gegangenen Geschäftsjahr 2,1 Milliarden Euro betragen habe – nach 1,238 Milliarden Euro im Vorjahr.
_________________________________________ DENK HELDER
|
15 nov 2006 17:46 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Re: Porsche Strikes AGAIN
FOTO'S !!
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
15 nov 2006 17:49 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Van Wendeling
_________________________________________ NPC 0577
|
15 nov 2006 17:50 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Stond alleen een foto bij van WIEDEKING
_________________________________________ DENK HELDER
|
15 nov 2006 17:52 |
|
|
Jort
Groningen
|
't is te hopen voor Porsche dat het op langere termijn ook een lucratieve of in elk geval niet destructieve investering is.
_________________________________________ Tjolk.
|
15 nov 2006 18:06 |
|
|
horn
PF #57
|
Dat is jammer, dan maar even eentje van Wendelin Wiedeking
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 nov 2006 23:09 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Tsja, sommige mensen weten niet.........................................wie is wie?
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
15 nov 2006 23:12 |
|
|
Jort
Groningen
|
Volgens de Duitse wet mag een aandeelhouder niet meer dan 20% stemrecht hebben. Dat is echter een doorn in het oog van de Europese Commissie en deze wet zal dan ook spoedig gewijzigd worden.
Voor VW was dat peentjes zweten, omdat met de relatief lage koers, buitenlandse partijen het hoogstwaarschijnlijk voor het zeggen zouden krijgen.
Porsche saves the day. Raad van Commissarissen stemde dan ook snel in met de laatste aankoop van aandelen door Porsche. Als Porsche 30% of méér van de aandelen in handen wil krijgen, is het verplicht om een bod uit te brengen op het gehele VW concern. Oftewel.. the next step might be a big one...
_________________________________________ Tjolk.
|
16 nov 2006 15:24 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
het wordt alleszins een dag van bang afwachten voor duizenden Belgische gezinnen : vandaag wordt bij VW beslist over de productiespreiding voor 2007. De verwachting is dat er extra productie naar Wolfsburg zal gaan (capaciteit Wolfsburg = 460.000x Golf 5). De machtige Duitse metaalvakbond heeft werkzekerheid tot 2011 verkregen in ruil voor een langere werkweek met behoud van hetzelfde loon. Deze verschuiving zou dan wschlk. ten koste gaan van de Brusselse VW-fabriek waar 5.200 mensen werken en waar dit jaar 190.000 Golfs gemaakt zijn en 10.000 Polo's. De verwachting is dat er tussen de 1.000 en 4.000 banen zullen sneuvelen
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
17 nov 2006 13:50 |
|
|
Jort
Groningen
|
Wellicht dat de Aziaten ook daar uitkomst kunnen bieden. Ze schijnen nog voor het einde van het jaar NedCar over te willen nemen.
_________________________________________ Tjolk.
|
17 nov 2006 15:43 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
En als dát gebeurt, krijgen we dan straks een Porsche Golf?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
17 nov 2006 16:53 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Lijkt me stug, Skoda is ook van VW (of audi?) daar zitten dus ook gewoon VW onderdelen in..Maar een Octavia heet nog steeds Skoda Octavia en geen VW
|
17 nov 2006 17:10 |
|
|
Jort
Groningen
|
Het zou een goede marketingstunt kunnen zijn om de Golf-verkopen op te krikken, maar met name het algehele VW imago. Een GTI met Porsche signatuur (velgjes, typeplaatje, speciale stoelen... dat soort ongein).
Maar ik heb bijvoorbeeld niets met VW...dus in mijn ogen zou dat de naam van Porsche tegelijkertijd een ietsje onderuit halen... en we weten nu waar de grootste winsten worden geboekt.. Dus per saldo betwijfel ik het ook.
_________________________________________ Tjolk.
|
17 nov 2006 17:22 |
|
|
ECT
|
Ik weet niet wat Porsche bezielt om VW over te nemen. Schaalvergroting en dan nieuwe types uitbrengen? Zoiets als Golf GTI powered by Porsche of erger nog Porsche Diesel ....
Porsche wordt op deze manier niet echt exclusief meer. Ze hadden beter jaren geleden Rolls Royce, Aston Martin of Lamborghini moeten overnemen. Alle drie zeer exclusief en opererend op het zeer hoogste niveau. VW is dat absoluut niet en zal het ook nooit worden.
Ik vind het een slechte ontwikkeling en niet goed voor het imago van Porsche. Zag de voortekenen al bij de ontwikkeling van de Panamera.
|
19 nov 2006 18:37 |
|
|
Jort
Groningen
|
Wat dacht je van de ontwikkeling van het Cayenne/Touareg platform.
Heeft beide partijen een lieve duit gescheeld.
Porsche streeft al jaren naar schaalvergroting. Dat was de enige reden voor introductie van de Cayenne, aldus inside info van de Porsche marketing afdeling. Schaalvegroting is de enige manier om een onafhankelijke Duitste autofabrikant te kunnen blijven. Overname van relatief zeer kleine (en tevens concurrerende, d.w.z., vissend in dezelfde vijvers!) fabrikanten zet dan geen zoden aan de dijk.
De grote buitenlandse investeerders loeren al jaren. Die vangen nu bot. Zowel bij Porsche áls bij VW.
_________________________________________ Tjolk.
|
20 nov 2006 1:05 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Maar hoe zit dat nou?
Is Lamborghini nu via Audi (ook VW concern) nu dan niet eigenlijk indirect een stalgenoot van de 911?
Of staat het aandeel in het VW concern weer helemaal los van de Audi tak?
|
20 nov 2006 11:28 |
|
|
Jort
Groningen
|
Onder VW AG (waarin Porsche haar belang dus uitbreidt) vallen 2 hoofdmerknamen: VW en Audi. Elke merknaam vertegenwoordigt ook een aantal andere merknamen. In het geval van Audi o.a. Lamborghini.
Dus ja, Lamborghini en Porsche zijn nu te beschouwen als verre aangetrouwde familieleden, maar als Porsche ooit een bod op het gehele concern uitbrengt, wordt de R8 een geadopteerd stiefzusje van de 911...
_________________________________________ Tjolk.
|
20 nov 2006 15:19 |
|
|
ECT
|
Je vergeet een supermerk: BUGATTI
|
24 nov 2006 21:25 |
|
|
Jort
Groningen
|
Haha, nee. Die valt (helaas) onder het gedeelte met de naam VW.
_________________________________________ Tjolk.
|
24 nov 2006 22:18 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Gisteren vernomen dat het rommeles is bij de "overname" van VW door Porsche.
De vakbonden hebben zoals wettelijk voorzien ook aandelen in het bedrijf.
Nu heeft Porsche geprobeerd om de aandelen van de vakbonden over te nemen zodat ze het wettelijke overgrote deel van VW zouden bezitten.
Dit "truukje dat niet echt wettelijk is" is nu naar boven gekomen.
Wordt zeker vervolgd
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 nov 2006 22:55 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Volgens mij rommelt het daar zowiezo al, want sinds Porsche aandelen VW heeft gekocht zijn er ook al twee VW kopstukken weggestuurd.
De fam. Piech haalt er volgens mij flink de bezem door.
|
24 nov 2006 23:51 |
|
|