Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:47

Antwoord op onderwerp  [ 156 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
911 vs RS4 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2 '92
Amsterdam
Bericht 911 vs RS4
Het is misschien een beetje schelden in de kerk, maar ondanks dat ik serieuze plannen voor een 964/993 heb lonk ik ook nog naar de aanschaf van een Audi RS4. Het gaat respectievelijk om een 964/993 of RS4 type 2000/2001.

Even afgezien van alle voor en nadelen van de verschillende auto's vraag ik me af welke auto op het gebied van onderhoud de duurdere auto is.

Uiteraard afhankelijk van een hoop zaken en je moet mazzel hebben met de auto die je koopt (of vooral geen pech :D), maar wat zou op de lange termijn de duurdere auto zijn (dagelijks gebruik, 15.000 km/j)

Mn uitgangspunt in mijn zoektocht is een 911 met niet meer dan 120.000, igv de audi max 80.000.

Uit de ervaringen met mn S3 denk ik toch dat de RS4 de duurdere zal zijn, wat zeggen jullie?

Laatst bijgewerkt door Captain 911 op 21 nov 2006 12:05, in totaal 1 keer bewerkt.

20 nov 2006 23:46
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Tja, ....

Anders had je jezelf toch wel Captain RS4 genoemd?

:wink:

20 nov 2006 23:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Als je de afschrijving meetelt, de audi.

mhaschreurs.hyves.nl

20 nov 2006 23:49
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 '92
Amsterdam
Bericht 
Puntje voor jou Henk :mrgreen:

Michael, zonder afschrijving de 911 dus?

20 nov 2006 23:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Heb je die je vraag ook al hier gesteld? :wink:

Volgens mij twee totaal verschillende auto's, verschillende emotie, en vooral veel grote verschillen in de gebruiksmogelijkheden! :idea:

Kosten zullen IMHO niet ver uiteenlopen!

Sterkte met deze altijd lastige afweging(en)! :mrgreen: :wink:

20 nov 2006 23:52
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Captain 911 schreef:
Puntje voor jou Henk :mrgreen:

Michael, zonder afschrijving de 911 dus?

Gokje. Ik weet niet wat het onderhoud van een RS4 kost. De 911 is natuurlijk wel een stukje ouder.

mhaschreurs.hyves.nl

20 nov 2006 23:58
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 '92
Amsterdam
Bericht 
Daar was ik net mee bezig Rob :D

20 nov 2006 23:59
Profiel
PorscheForum Rakker
924 Carrera GT + 944 RS
Bericht 
Beste Captain,
Er is geen weg terug, je forunnaam zegt genoeg :!: :wink:
Die Porsche wil je hebben, volg je hart .
Het leven is al tekort.

:D :D :D :D :bang:

21 nov 2006 0:07
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
HenkC2C schreef:
Anders had je jezelf toch wel Captain RS4 genoemd? :wink:

Henk, dank je voor tip! :idea: :mrgreen: :wink:

Alles is dus weer open! :lol: :wink:

@ the Captain: de RS4 sedan of avant?

21 nov 2006 0:10
Profiel WWW
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
RS4 2.7 biturbo of
RS4 4.2V8 ??

Eerste beduidend duurder in onderhoud.

21 nov 2006 0:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Maserati QP 4.7S
0591
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Volgens mij twee totaal verschillende auto's, verschillende emotie, en vooral veel grote verschillen in de gebruiksmogelijkheden! :idea:
Sterkte met deze altijd lastige afweging(en)! :mrgreen: :wink:

Helemaal mee eens. Auto's hebben 2 overeenkomsten, ze komen beiden uit Duitsland en zijn snel. Wens je suc6 met dit dilemma.

21 nov 2006 1:08
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 '92
Amsterdam
Bericht 
RS-R; Ik bedoel de V6 2,7 Biturbo en dus de Avant.

Ik heb weinig eisen vwb gebruiksgemak aangezien ik niet veel kilometers maak, ik de auto niet direct voor mn werk gebruik en ik voorlopig nog het enige gezinslid ben :D Das dus niet het probleem. Maar het blijft lollig dat je in de RS4 met 4 pers. met baggage en 4 paar skis nog steeds een 911 voorbijgaat. Toch handig....

21 nov 2006 2:20
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Captain 911 schreef:
RS-R; Ik bedoel de V6 2,7 Biturbo en dus de Avant.

Ik heb weinig eisen vwb gebruiksgemak aangezien ik niet veel kilometers maak, ik de auto niet direct voor mn werk gebruik en ik voorlopig nog het enige gezinslid ben :D Das dus niet het probleem. Maar het blijft lollig dat je in de RS4 met 4 pers. met baggage en 4 paar skis nog steeds een 911 voorbijgaat. Toch handig....

Dan zou ik voor de 911 gaan, want ik vrees dat je zelfs met de RS4, de 911 niet gaat voorbij gaan als hij dat niet wil :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

21 nov 2006 7:13
Profiel WWW
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Nou Paul, dat zou nog wel eens tegen kunnen vallen. rs-4, 2.7 BI-TURBO, 380 PK, 0-100: 4.9 sec, 250 km/hr. Dus acceleratie moet je toch al met een turbo komen en dan is het nog krap aan, top is afgeregeld.

ik denk wel dat je met een rs-4, beduidend duurder uit bent, lust een aardige slok peut.....

Al bij al natuurlijk wel bedenkelijk dat in de afweging RS-4, 911 het feit dat de rs-4 de 911 voor bij zou rijden zo belangrijk is.

en met ski en 4 personen er in zal het niet gaan lukken denk ik.

Vind zoiets eerder een overweging om erbij te hebben ipv...komt wel bij dat dit model nu wel heel erg zijn jaren begnt te tonen, dar heeft porsche veel minder last van....en er zullen weinig mensen zijn die zeggen "oh kijk daar een rs-4", blijft voor de meeste gewoon oud model A4 avant

Afbeelding Afbeelding

21 nov 2006 7:27
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Tsja, je zegt het zelf eigenlijk al, wil je het echte sportwagen gevoel, of een hele snelle gezins-" glasbak" ... :roll: :lol: :wink:

(Ik rij zelf zakelijk een A4 avant (Multitronic TDI) , heerlijke comfortabele cruiser, geen RS4 natuurlijk....)

Succes met deze luxe keuze!

Ik zou voor de 911 gaan nu het nog even kan, straks misschien gezinnetje, kun je altijd nog naar RS4 switchen, voordeel, je 911 is dan nog iets waard.... :wink:

Andersom lijkt me lastiger.... :twisted:

21 nov 2006 8:08
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
als je een auto zoekt die een 911 voorbij rijdt, zou ik voor een 911 gaan.
je geeft zelf dan min of meer aan dat een 911 de car-to-beat is. Kan je daar beter zelf in rijden, toch? :roll: :wink:

21 nov 2006 8:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Gaan we nu weer een discussie over een *!@#$ Audi beginnen.

21 nov 2006 9:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
Bericht 
Hoewel beresterk, blijft het de uitstraling houden van een doodsaaie vertegenwoordigersauto :lol:

21 nov 2006 9:21
Profiel
Bericht 
Een Audi is een oersaaie wagen wat voor motor men er ook inlepelt. Het heeft geen krachtige en exclusieve uitstraling.

Vindt wel vermakelijk om te zien hoe een aantal mensen hun keuze voor een auto laten bepalen door het aantal PK's , de 0-100 acceleratietijden en topsnelheden. Ik kijk meer naar het totaalplaatje en de zgn. fun + 'X-factor'. Een Porsche heeft meer fun dan een Audi o.i.d.

Daarnaast leven we in een te drukke land met asociale rijders waar men nauwelijks met krachtige auto's kan uitleven. Rijden met een sportwagen brengt met zich mee dat het bij andere weggebruikers werkt als een rode lap bij een stier en je uitgedaagd wordt, met als risico dat je je rijbewijs moet inleveren of erger nog brokken veroorzaakt. Het eerste was mij twee weken geleden bijna overkomen.

Maar goed, als je mag kiezen tussen een Porsche of een Audi dan mag de keuze niet zo moeilijk zijn.

21 nov 2006 10:21
PorscheForum Rakker
Eindhoven
Bericht 
Een goede vriend van mij (ook wel bekend hier op het forum onder bobby-986) heeft onlangs zijn zwarte, en extreem lage, Boxster 2.7 verkocht en is ook gegaan voor een rs4. Volgens bevalt deze tot op heden super. Ik dien er wel bij te zeggen dat bobby een echte audi-freak is en dat de beslissing om van auto te wisselen ook deels uit praktische overwegingen is genomen. Het betreft bij hem wel een auto die dagelijks gebruikt wordt, ook om mee naar klanten te rijden.

Ik zelf zou absoluut gaan voor de 911. Zeker als het niet je dagelijkse auto gaat worden.

21 nov 2006 10:32
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
ECT schreef:
Een Audi is een oersaaie wagen .............

Maar goed, als je mag kiezen tussen een Porsche of een Audi dan mag de keuze niet zo moeilijk zijn.

ik ben niet eens: kijk naar de RS8...

Afbeelding

...geen saaie auto, vind ik.

Maar hoe kan je vergelijken tussen een familie bak en een sportswagen, snap het niet !

21 nov 2006 10:35
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Captain 911 schreef:
Even afgezien van alle voor en nadelen van de verschillende auto's vraag ik me af welke auto op het gebied van onderhoud de duurdere auto is.

..... maar wat zou op de lange termijn de duurdere auto zijn (dagelijks gebruik, 15.000 km/j)

Captain 911 schreef:

:res: ..... maar als het verschil in onderhoudskosten van invloed is op de beslissing, dan kun je er beter helemaal van af zien volgens mij.

Verder vraag je jezelf af wat het verschil in onderhoudskosten is bij dagelijks gebruik (15 kkm/jr), maar schrijf je niet veel kilometers ermee te gaan maken. :roll:

Tenslotte vergelijk je een coupe (neem ik aan) met een stationwagen, met als enige overeenkomst dat ze allebei erg snel zijn. Als je deze twee uitersten overweegt en slechts snelheid het criterium is dan zou ik er nog eens over nadenken, want daar voldoen veel meer auto's aan die bovendien een stuk goedkoper zijn (in onderhoud).

Veel wijsheid!

21 nov 2006 10:49
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 '92
Amsterdam
Bericht 
Erg goed punt Jeroen 3.0......

Wat een onzin Eric;
Om helemaal van af te zien als de onderhoudskosten een factor zijn in de beslissing.... Heb jij voor je aanschaf van de 911 niet eerst gekeken of je je de boel wel een beetje kunt veroorloven?!?!

De Audi heeft al een hogere afschrijving en als het onderhoud ook nog eens veel zwaarder in de papieren loopt lijkt mij dat toch echt wel interessant om mee te nemen in de beslissing. En ja, het is mij ook opgevallen dat de audi 2 deuren meer heeft, en nee, ik vind 15K p/j niet veel.

Vwb de keuze voor de auto maken wij ons allemaal schuldig aan hetzelfde namelijk dat wij voor een auto kiezen omdat we iets speciaals zoeken, niet omdat ie zo praktisch is. Mijn top 2 bestaat nou eenmaal uit 2 compleet verschillende autos. Als ik rationeel moet gaan nadenken over het nut van de auto dan zou ik op een heel ander forum zitten www.opelforum.nl??

Nogmaals ik ben geinteresseerd in jullie mening vwb onderhoud. De discussie wat de leukere auto is kansloos en al helemaal op een porsche forum, dus laten we ons daar niet aan wagen.

De discussie doet me wel denken aan een reclame van de RS6 in Engeland waarop een RS6 rondrijdt met de bumpersticker: "my other car is a Porsche, but today I'm in a hurry..." Ahhhh sorry don't blame the messenger!!!!!!!!!!!!!!!!! :shaking:

Laatst bijgewerkt door Captain 911 op 21 nov 2006 11:59, in totaal 3 keer bewerkt.

21 nov 2006 11:54
Profiel
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Bericht 
Altijd voor de 911 gaan...over een paar jaar (eigenlijk nu al) is je Audi niets meer dan een middenklasse stationcar met dikke wielkuipen...zie Audi RS2, geweldige auto, maar tenzij-ie blauw is, een vierkante burgerbak :D

tja en de 911 blijft een 911..haar tijdloos design, onbeschrijvelijke ride, boxergeluid en ze dwingt altijd en overal respect af....ook een oudje wordt nog steeds uitgedaagd bij de stoplichten :D

21 nov 2006 11:55
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Daar is de Audi-Porsche discussie weer.
Wel iets zeer courants tegenwoordig hier op het forum.
Ik blijf erbij , Audi rijders zijn een ras appart :twisted: :wink:

Laatste update 22/10/2013

21 nov 2006 12:34
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 156 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende