Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:41

Antwoord op onderwerp  [ 156 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
911 vs RS4 
Auteur Bericht
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Met een Audi moet je je altijd bewijzen, met een Porsche hoeft dat niet.

Porsche is emotie.

Verder een super merk dat Audi, heb er 3 met zeer veel plezier gereden.

21 nov 2006 12:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik zeg niks :mrgreen:

21 nov 2006 12:52
Profiel WWW
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
ECT schreef:
Een Audi is een oersaaie wagen wat voor motor men er ook inlepelt. Het heeft geen krachtige en exclusieve uitstraling.
Vindt wel vermakelijk om te zien hoe een aantal mensen hun keuze voor een auto laten bepalen door het aantal PK's , de 0-100 acceleratietijden en topsnelheden. Ik kijk meer naar het totaalplaatje en de zgn. fun + 'X-factor'. Een Porsche heeft meer fun dan een Audi o.i.d.

Daarnaast leven we in een te drukke land met asociale rijders waar men nauwelijks met krachtige auto's kan uitleven. Rijden met een sportwagen brengt met zich mee dat het bij andere weggebruikers werkt als een rode lap bij een stier en je uitgedaagd wordt, met als risico dat je je rijbewijs moet inleveren of erger nog brokken veroorzaakt. Het eerste was mij twee weken geleden bijna overkomen.

Maar goed, als je mag kiezen tussen een Porsche of een Audi dan mag de keuze niet zo moeilijk zijn.

Mag wel een keertje langskomen om te kijken.
En over exclusiviteit gesproken......

21 nov 2006 13:16
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
911-lover schreef:
.... Ik blijf erbij, Audi rijders zijn een ras appart :twisted: :wink:

Wel met een goed gevoel voor humor, dat tapen van een hele auto :idea: :lol:
En als hij zich verveelt dan binnen verder met o.a. 7e en 8e versnelling :mrgreen:
Snap helaas niet alle grappen, uiteraard :cry:

21 nov 2006 13:39
Profiel
Bericht 
RS-R schreef:

Mag wel een keertje langskomen om te kijken.
En over exclusiviteit gesproken......

Niet nodig hoor RS-R, mijn zwager rijdt er al in en daarnaast staat er eentje in de parkeergarage van mijn kantoor.
Het heeft wel mooi geluidje wat uit de uitlaat komt, maar daar blijft het helaas bij. Ik vind de auto qua uiterlijk te gewoontjes; het oog wil ook wat!.
Wagen maakt bij mij helaas geen bijzondere of verpletterende indruk. Ik mis de uitstraling, de passie, de emoties, etc. :lol:

Overigens heb ik ook jaren Audi gereden, rijden lekker = comfortabel, maar wel erg saai, oubollig.

Smaken verschillen nou eenmaal.

21 nov 2006 15:23
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Heb twee Porsches, maar ga zakelijk aanstaande zaterdag een testrit maken in een A6 avant en ja een automaat. De afwegingen voor de lease auto zijn heel anders natuurlijk, maar een Audi met alles erop en eraan heeft natuurljk wel uitstraling en is gewoon een luxe reisbak waar de vakantiespullen met gemak in kunnen. Verder kan het me geen r...t schelen of die sneller is dan een 911 want die heb ik ook :lol: en is verder ook helemaal niet interessant. Bij 140 km/h in Nederland houdt het wel op en die paar keer per jaar naar het buitenlang!!! Och! :wink:

Misschien wordt het ook wel de Chrysler 300C! Goh wat een problemen :roll: :wink:

21 nov 2006 15:34
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Daarnet kwameen klant zijn nieuwe wagen voorstellen.
De nieuwe Audi S8 (V10) Wat een prachtwagen :shock:
Hij reed wel nog op Noorse transitplaten rond. TR xxx N 07
Hij beweerde dat de wagens komende uit Noorwegen niet begrensd waren.
Hij had liever af fabriek de begrenser eraf dan dat het naderhand zou gebeuren. Vandaar deze keuze.
Ook verklaarde hij dat tegen de nieuwe M5 hij het moeilijk had tot 170 , maar daarboven de M5 achterbleef.
Zelf komt hij normaal gezien steeds met zijn CLS600 en de SLR is besteld , maar hij is er nog steeds op aan het wachten.

Laatste update 22/10/2013

21 nov 2006 16:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
pet af, Koen: zo'n prestaties, en met een saloon auto!

en toch, zie ik geen Audi Forum, en bovendien er zijn nog steeds mensen met een Audi op dit Forum!....
arme Porsche, moet kunnen vliegen op boven de rest te blijven! :lol:

21 nov 2006 16:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Citaat:

Ik weet niet of dat waar is maar zo voelen veel Audi-rijders zich blijkbaar wel. Als je met een Mercedes of BMW bijvoorbeeld een Audi inhaalt dan kan de persoon in de Audi 9 van de 10 keer op een of andere manier de druk niet weerstaan om je weer terug in te halen :S idd een volk apart. Verder is de huidige generatie Audi erg mooi om te zien maar verouderen ze wel altijd erg snel als er een verser model op de markt komt

21 nov 2006 17:47
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 '92
Amsterdam
Bericht 
Dat van 'moeten bewijzen' zie ik toch anders. Het briljantre aan de S-modellen van Audi is dat een RS4 voor veel mensen een gewone gezinsbak lijkt of de S3 een "Golfje".

Gevolg is dat je juist door lui die denken dat ze een snelle BMW hebben wordt uitgedaagd. Tja en die krijgen dan uiteraard wel even billenkoek.

Dat understatement-idee vind ik geniaal.

Shit, laat ik me toch verleiden tot de discussie :D.......

Ik heb helaas geen nieuwe antwoorden op mijn oorspronkelijke vraag dus bij deze wat concretere vragen...

Wat betaal je voor bijvoorbeeld:
Setje banden rondom
Remschijven 964/993
Nieuwe koppeling

....?

21 nov 2006 18:33
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Onderhoudsprijzen!

Prijzen banden rondom (afhankelijk van 17", 18" N-Codering) reken op een bedrag van € 900,- tot € 1.200,-

:salut: :wink:

21 nov 2006 19:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
911-lover schreef:
Citaat:
De nieuwe Audi S8 (V10) Wat een prachtwagen

In dat ding licht dan ook wel de motor van de Lamborghini Gallardo 8) (evenals de S6)

Zelf vind ik audi's erg mooie wagens, vooral de nieuwe A6 avant, prachtige auto. Voor auto erbij een 911, voor dagelijkse auto een audi.

21 nov 2006 19:54
Profiel Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Captain 911 schreef:
Wat een onzin Eric;
Om helemaal van af te zien als de onderhoudskosten een factor zijn in de beslissing.... Heb jij voor je aanschaf van de 911 niet eerst gekeken of je je de boel wel een beetje kunt veroorloven?!?!

Uiteraard zijn onderhoudskosten een factor in de beslissing. Ik schreef dan ook het verschil in onderhoudskosten. :idea:

Ja, ook ik heb voor aanschaf van de 911 eerst gekeken of ik me het (blijven) rijden ervan kon veroorloven. Dat is maar goed ook, want tegenvallers zijn niet zeldzaam en kosten vaak meer dan het verschil waar jij benieuwd naar bent. Als dat verschil dus van invloed is op de beslissing, dan zou het kunnen blijven rijden wel eens een probleem kunnen worden. :wink:

roenkie schreef:
Citaat:

Ik weet niet of dat waar is maar zo voelen veel Audi-rijders zich blijkbaar wel. Als je met een Mercedes of BMW bijvoorbeeld een Audi inhaalt dan kan de persoon in de Audi 9 van de 10 keer op een of andere manier de druk niet weerstaan .....

:shock: Typisch een ervaring die ik wel met BMW-rijders heb, maar juist niet met Audi-rijders :!:
Zou ik overigens in die markt een keuze moeten maken, dan zou ik ongetwijfeld kiezen voor de ingetogen klasse van Audi.

21 nov 2006 21:18
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Hier heb je een (vergelijkings) filmpje: RS4 avant VS 993 (TT)

http://www.youtube.com/watch?v=ON7ByRtDbfg

21 nov 2006 21:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 '92
Amsterdam
Bericht 
De Audi gaat er wel erg hard vandoor. En de 993 is NB een Turbo!

22 nov 2006 1:33
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
Captain 911 schreef:
De Audi gaat er wel erg hard vandoor. En de 993 is NB een Turbo!

ja maar een P is maar zelden de snelste in de eerste meters, en dan nog het verschil van bestuurder, en kijk naar pak weg 159 meter is de p toch echt wel sneller.

22 nov 2006 1:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Geel
Bericht 
Ik zeg niks...

22 nov 2006 9:06
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Jan schreef:
Ik zeg niks...

:shock: Foto's zeggen meer dan woorden... :mrgreen: :wink:

22 nov 2006 9:31
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jan schreef:
Ik zeg niks...

Kom kom, jij ben het best geplaatst om hier comentaar te geven.

Laat je maar eens goed gaan. Vind ik wel een strak plan :lol: :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

22 nov 2006 9:32
Profiel WWW
Bericht 
Elke Porsche heeft een unieke, tijdloze, exclusieve, magische uitstraling en aantrekkingskracht begeerd door velen. Je voelt je de "King of the Road". Zelfs in een meer dan 30 jaar oude Porsche. Dat alles kan je zelfs niet zeggen van bv. een 5 jaar oude Audi. Na 5 jaar vindt niemand een Audi S4/S6/S8 echt bijzonder of kan het zich nog herinneren. Daarom hoef je je in een Porsche je nooit te bewijzen. :P

22 nov 2006 11:20
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Thomas Verheijen schreef:
911-lover schreef:
De nieuwe Audi S8 (V10) Wat een prachtwagen

In dat ding licht dan ook wel de motor van de Lamborghini Gallardo 8) (evenals de S6)

Is het niet net omgekeerd :roll: :?
Dat in de Lamborghini tegenwoordig de motor van Audi ligt :twisted: :wink: :lol:

22 nov 2006 11:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Citaat:
Is het niet net omgekeerd :roll: :?
Dat in de Lamborghini tegenwoordig de motor van Audi ligt :twisted:

Het schrikt de mensen blijkbaar minder af dan toen Porsche een auto maakte die uitgerust was met een Audi-motor :wink: :roll: :twisted:

22 nov 2006 12:10
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
BINGO :lol: :lol: :lol:

22 nov 2006 12:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Geel
Bericht 
Nou, vooruit dan... uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een RS4 op het circuit MINSTENS even snel is als een 997S. De enige die het me moeilijk kon maken - en ja, dan zeg ik echt alleen maar moeilijk maken - was een 997 turbo op het circuit van assen. En dat voor slechts 2/3 van de prijs van een nieuwe 997S! Ik kan er zelfs mee naar klanten, want die zien een A4 met een beetje grote wielen, ik kan er - compleet met ski's - heerlijk mee op wintersport met 4 man, heb ook actieve vering, zelfs 4-wiel aandrijving en hoef aan niemand uit te leggen waar ik het van betaal! Nee, mijn beslissing is genomen. De Porsche gaat er uit. Zal me dadelijk even aanmelden op het audiforum. Kijken hoe het er daar aan toe gaat....

komma met die reacties

22 nov 2006 20:31
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster 2.7
Eindhoven
Bericht 
Ik heb dit topic doorgekregen van Niels en zal mijn reaktie ook maar eens geven.

Ik heb een jaartje een porsche boxster gereden en moet zeggen een super auto, rijd heerlijk, veel rijplezier en had altijd al een zwak voor porsche maar na dit jaartje rijden helemaal.
De boxster blijft natuurlijk maar een boxster en had graag de stap naar een 911/996 gemaakt maar wegens mijn werk zou dat niet een slimme keuze zijn, moet af en toe naar klanten, als de Porsche voor de deur staat word het niet echt gewardeerd.
Helaas is het zo wat was graag in de boxster blijven rijden of de stap naar de 911 gemaakt.
Toch heb ik mijn Boxster verkocht en heb een lakzwarte Audi RS4 gekocht, vanwege het geval dat ik ook een enorme audi freak ben en dan vooral op de RS4 van, net wat meer kwa uiterlijk en motor dan een ander en ook omdat je hem niet veel ziet rijden, toch speciaal.
Ik kan jullie vertellen een RS4 rijd echt mega, kan super comfortabel maar ook erg aggressief gereden worden.
Voor mij is het dit moment ideaal, ruimte, vermogen en kan er overal mee komen zonder commentaar te krijgen.
De RS4 bevalt mij echt super en heb altijd iets met dit model gehad maar zeg jullie eerlijk zodra ik de stap terug kan maken of me een auto voor erbij kan veroorloven komt er meteen een 911, blijft toch porsche.
Kwa onderhoud zal het elkaar niet veel maken denk, porsche onderdelen zijn niet goedkoop en voor een RS4 zijn ze ook niet aan de lage kant te noemen.
En jullie weten als geen ander, auto rijden in een exclusief model als hobby mag geld kosten anders waren we wel in een panda gaan rijden of iets dergelijks.

Het blijft een moeilijke keuze, 911 blijft een nostalgisch model en zal altijd zo blijven al blijft de RS4 voor vele autoliefhebbers ook een legende, zie de RS2.
Voor mij was het helaas niet anders, ook vanwege mijn werk maar had ontiegelijk veel plezier van de Porsche.
Een ding is voor mij zeker, Porsche is voor mij het merk en Audi op de 2e plaats :wink:

Succes met je keuze en mocht je vragen hebben kan je me altijd een PM sturen.

22 nov 2006 20:43
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 156 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende