Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:50



Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Een aantal (de)montage vragen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Een aantal (de)montage vragen
Heeft iemand van jullie ervaring met:

1) het demonteren van het voledige inlaatsysteem, dus inclusief het inlaat
spruitstuk? Kan dit zonder de motor in zijn geheel uit te bouwen?
2) het demonteren van de oliedruksensor (om O-ring) te vervangen?

CJ


20 nov 2006 22:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: Een aantal (de)montage vragen
CJ schreef:
1) het demonteren van het voledige inlaatsysteem, dus inclusief het inlaat
spruitstuk? Kan dit zonder de motor in zijn geheel uit te bouwen?


waarom eindeloos tobben? de motor/bak heb je er zo ondervandaan...
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


21 nov 2006 5:54
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Een aantal (de)montage vragen
Jeroen914 schreef:
waarom eindeloos tobben? de motor/bak heb je er zo ondervandaan...


Voor degenen die altijd met hun elfjes omprutsen misschien wel Jeroen, maar er zijn er ook genoeg waarvoor het geen dagelijkse bezigheid is en die willen dit zoveel mogenlijk vermijden :wink:

Er zullen vast wel een paar tips en tricks komen de komende tijd. Helaas kan ik je geen zinvolle tips geven :oops:
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


21 nov 2006 6:05
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Cabrio
Alkmaar
Bericht 
Goede morgen,

Inlaatgedeelte uitbouwen lukt goed met ingebouwde motor. Maar, gaat het alleen om het uit- en inbouwen van de oliedrukgever? Daar hoeft zelfs het inlaatgedeelte niet voor worden uitgebouwd.
Dat gaat zo ook wel.
Succes,
Ronald.


21 nov 2006 9:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: Een aantal (de)montage vragen
yohanv schreef:
Voor degenen die altijd met hun elfjes omprutsen misschien wel Jeroen, maar er zijn er ook genoeg waarvoor het geen dagelijkse bezigheid is en die willen dit zoveel mogenlijk vermijden :wink:

dan zou ik niet weten waarom je wel zelf het inlaatsysteem zou kunnen/willen uitbouwen

maar als Ronald zegt dat het goed te doen is, geloof ik dat meteen
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


21 nov 2006 14:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht 
Ik wil dat gedeelte uitbouwen om het goed schoon te maken (en misschien te spuiten). Daarbij moet er een O-ring vervangen worden van de druksensor. Dat gaat dan makkelijker en in 1 moeite door. Tevens denk ik erover om de alle rubber mountings te vervangen voor silicone exemplaren. En dan moet het zaakje er ook vanaf.

Ik wil niiet beginnen aan motor eruit halen aangezien ik geen brug ter beschikking heb. (lijkt me een goede reden :D )

CJ


21 nov 2006 17:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Ronald heeft als voordeel dat hij precies weet waar alles zit en het waarschijnlijk met z'n ogen dicht kan doen

Leuk hoor, dat soort klusjes
Als je klaar bent en het ziet er weer helemaal netjes uit heb je wel eer van je werk 8)

Ik weet niet of je dat al van plan was, maar ik zou dan de ventilator en het ventilatorhuis ook ook meteen doen :idea:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


21 nov 2006 18:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht 
@ Jeroen

Tuurlijk, eigenlijk is het plan om de ventilator, samen met de remklauwen
te laten poedercoaten.
Ben nu nog 3 weken in opleiding, daarna weer wat meer tijd, dus ben nu info aan het inwinnen.

CJ


21 nov 2006 18:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
als je de ventilator laat poedercoaten, hou dat goed erg in de dikte van de laklaag
als die te dik is, loopt de ventilator aan in het huis :roll:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


21 nov 2006 18:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht 
OK GOEIE TIP!! :D

CJ


21 nov 2006 18:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Jeroen914 schreef:
als je de ventilator laat poedercoaten, hou dat goed erg in de dikte van de laklaag
als die te dik is, loopt de ventilator aan in het huis :roll:


Wattie te dik is slijt er zo van af; op die manier sluit de fan heeel strak aan en dat is voor de werking optimaal ;-) (hoe meer ruimte hoe minder airflow/druk).

Nu ben ik ook geen gyneacoloog en zou om die reden ook de hele inlaat rimram demonteren. Mooie gelegenheid om de injectoren, luchtmassameter etc mooi te reinigen.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


21 nov 2006 21:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Bij een inspuiter weet ik het niet, maar bij carb. Is het een heel geklooi om de moertjes tussen de ventilator los te krijgen, laat staan weer fatsoenlijk vast te zetten.
ik zou het blok eronderuit halen.
Als je toch gaat poedercoaten, neem an ook gelijk de beplating mee die rondom de motor geschroefd zit.
Die is meestal ook behoorlijk aangetast.


21 nov 2006 22:41
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
lindemans schreef:
Wattie te dik is slijt er zo van af

en dan zie je meteen niets meer van al je noeste arbeid :(

enzoals René zegt, je kan meteen een heleboel andere details ook meteen mee nemen (bv. ook in de motorruimte)

uitbouwen van de motor is echt niet zo veel moeite of gecompliceerd
met een fatsoenlijke krik, wat as steuntjes en een 'meubel rollertje' kom je een heel eind ;)
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


22 nov 2006 2:26
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Jeroen914 schreef:
uitbouwen van de motor is echt niet zo veel moeite of gecompliceerd
met een fatsoenlijke krik, wat as steuntjes en een 'meubel rollertje' kom je een heel eind ;)



.... en 'n uurtje of vier aan tijd :wink:


22 nov 2006 2:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
moet volgens mij wel sneller kunnen :mrgreen:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


22 nov 2006 2:41
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Jeroen914 schreef:
moet volgens mij wel sneller kunnen :mrgreen:



.... tuurlijk :twisted: :wink:


22 nov 2006 2:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Op het forum van Pelican Parts maken ze er daarna een gewoonte van om in de motorruimte te gaan zitten en een foto te laten maken :wink:
_________________________________________
NPC 0577


22 nov 2006 12:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Afbeelding

vergeet vooral dat 'meubelrollertje' niet


22 nov 2006 21:43
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.