Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 11:32

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Computers en autotechniek 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht Computers en autotechniek
Aangezien ik niet de kant op kan richting de autotechniek ivm mijn gezondheid het niet toelaat, zit ik aan de ict opleiding vast (niks anders is leuk in mijn gebied).

Nu wil ik nadat ik mijn papiertje over 2 jaar heb gehaald (doe nu Niveau 4) graag de autotechniek kant op, gericht op de computer techniek aangezien er steeds meer computer techniek in de auto's komen.

Waarom ik dit topic nu open zul je misschien wel denken, ik probeer alvast een beetje een ondergrond te creeëren, althans een orientatie etc om te kijken wat mogelijk is in deze kant. Nu zitten hier diverse mensen met diverse opleidingen, vakkennis, en mogelijke informatie :)

Misschien is dit wat te breed gericht, maar wil gewoon eens kijken wat mogelijk is in deze sector (autotechniek) met ict. Mocht iemand beetje informatie hebben of wat op/aanmerkingen hoor ik dat graag.

Bedankt alvast :)

21 nov 2006 20:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Als je autotechniek wilt gaan studeren en je kiest voor de constucteur/beproefer kant, dan heb je een grote kans dat je wel een baantje achter de computer kunt vinden. Er is/komt vraag genoeg naar mensen die goed zijn met solidworks en CAD.

Maar je moet het wel leuk vinden om de hele dag te tekenen en sterkete berekeningen te doen.

21 nov 2006 21:02
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
martijn schreef:
Als je autotechniek wilt gaan studeren en je kiest voor de constucteur/beproefer kant, dan heb je een grote kans dat je wel een baantje achter de computer kunt vinden. Er is/komt vraag genoeg naar mensen die goed zijn met solidworks en CAD.

Maar je moet het wel leuk vinden om de hele dag te tekenen en sterkete berekeningen te doen.

Dat is het volgende probleem bij mijn..Stil zitten kan ik dus totaal niet. Ik moet gewoon wat te doen hebben, iets met me handen doen. Stil zitten kan altijd nog.

21 nov 2006 21:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Info opvragen bij INNOVAM.

21 nov 2006 21:31
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
als je als ICT'er in de autotechniek wil gaan werken, dan kan je lang wachten vooraleer je ergens binnengeraakt.

'k Raad je aan een autotechniek opleiding te volgen (zoals je al van plan was) waarin je een verplichte stageperiode hebt...Die stageplaats zoek je dan zelf bij een bedrijf dat software componenten schrijft/maakt voor de auto-industrie...maak het daar niet te bont en er wordt sowieso een job aangeboden => je bent makkelijk binnen in de wereld die je wilde. HTS-Autotechniek te Arnhem heeft een puik stage-adressenbestand :wink:

22 nov 2006 0:52
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
MichM3 schreef:
'k Raad je aan een autotechniek opleiding te volgen (zoals je al van plan was) waarin je een verplichte stageperiode hebt..

Meneer aard, die in zijn allereerste zin schreef:
Aangezien ik niet de kant op kan richting de autotechniek ivm mijn gezondheid het niet toelaat.

:roll: :?

22 nov 2006 8:08
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
MichM3 schreef:
als je als ICT'er in de autotechniek wil gaan werken, dan kan je lang wachten vooraleer je ergens binnengeraakt.

'k Raad je aan een autotechniek opleiding te volgen (zoals je al van plan was) waarin je een verplichte stageperiode hebt...Die stageplaats zoek je dan zelf bij een bedrijf dat software componenten schrijft/maakt voor de auto-industrie...maak het daar niet te bont en er wordt sowieso een job aangeboden => je bent makkelijk binnen in de wereld die je wilde. HTS-Autotechniek te Arnhem heeft een puik stage-adressenbestand :wink:

Dat gaat niet lukken, ook wat Horn aangeeft.

Als ik sowieso die opleiding ga doen en heb me papiertje + ga werken in de autotechniek sector, en ik val bijvoorbeeld van een trap af waarbij ik mijn been breek en thuis kom te zitten heb ik geen recht op ziektewet (omdat het al vooraf bekent is/was bij mijn en bij het UWV dat ik deze opleiding niet mag doen).

Althans zo vertelde een arbeidsdeskundige tegen mijn tijdens een gesprek bij het UWV.

22 nov 2006 10:59
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Wat meer info over je "beperkingen" zou wel wenselijk zijn. Dan kan er meer gerichte info jou kant opkomen.

IIG veel succes :!:

22 nov 2006 11:17
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
horn schreef:
MichM3 schreef:
'k Raad je aan een autotechniek opleiding te volgen (zoals je al van plan was) waarin je een verplichte stageperiode hebt..

Aangezien ik niet de kant op kan richting de autotechniek ivm mijn gezondheid het niet toelaat.

Inderdaad...sorry hoor, effe te rap gelezen... :lol:

Heb je een stageperiode te gaan in je huidige opleiding? Zoek een bedrijf uit in je gedroomde vakgebied....heb je geen adressen genoeg, neem dan es contact op met de decaan van de HTSA te Arnhem...leg 'm je situtatie uit en ik ben er zeker van dat je wel es oin hun adressen mag komen kijken :wink:

succes

22 nov 2006 11:33
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
MichM3 schreef:
horn schreef:
MichM3 schreef:

Inderdaad...sorry hoor, effe te rap gelezen... :lol:

Heb je een stageperiode te gaan in je huidige opleiding? Zoek een bedrijf uit in je gedroomde vakgebied....heb je geen adressen genoeg, neem dan es contact op met de decaan van de HTSA te Arnhem...leg 'm je situtatie uit en ik ben er zeker van dat je wel es oin hun adressen mag komen kijken :wink:

succes

Mijn opleiding heeft na deze stage periode, nog 2x een halfjaar stage. Ik zit nu ook in de stage periode, dit doe ik bij een basisschool..Maar vind er geen ene donder aan. Beetje dom op knopjes drukken en stilzitten en je te pletter drinken aan koffie..

Boxy&Boraman schreef:
Wat meer info over je "beperkingen" zou wel wenselijk zijn. Dan kan er meer gerichte info jou kant opkomen.

IIG veel succes :!:

Ik heb astma, dus krijg ik een reactie op stoffen die zoal in de garage te vinden zijn (uitlaatgassen, remmenreiniger, en dat soort spul). Ik sleutel nu ook wel aan me eigen auto en bij ons op de vliegclub maar daar betaal ik ook de prijs voor, lees 3 dagen ongeveer ziek.

22 nov 2006 19:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Als je HTS autotechniek gaat doen dan zul je echt niet veel tijd in een garage doorbrengen. Er moet toch wel wat te vinden zijn wat met auto's te maken heeft wat je gezondheid wel toelaat.

Wat michM3 ook zegt neem een contact op met een decaan aan de HTS. Ik wil je ook eventueel wel de contact gegevens doorgeven van een van de betere.

Gr martijn "student op de HTS in Arnhem"

23 nov 2006 20:04
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Volgend jaar moet ik weer stage lopen, dan ga ik er zeker weten veel moeite voor doen om te kunnen kijken in het auto gedeelte.

Nu ging het niet zo zoals ik gehoopt heb, omdat ik van school veranderd. Ik stroomde net in toen hun al bpv (stage) adres hadden etc.

23 nov 2006 21:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
martijn schreef:
Als je HTS autotechniek gaat doen dan zul je echt niet veel tijd in een garage doorbrengen. Er moet toch wel wat te vinden zijn wat met auto's te maken heeft wat je gezondheid wel toelaat.

Wat michM3 ook zegt neem een contact op met een decaan aan de HTS. Ik wil je ook eventueel wel de contact gegevens doorgeven van een van de betere.

Gr martijn "student op de HTS in Arnhem"

Klopt Martijn...ik heb de opleiding nu al een paar jaar achter de rug, maar ik heb zoals je zegt zelden een ringsleutel in m'n handen gehad, laat staan heuse garagepraktijken uitgevoerd. Ok, we hebben es iets moeten lassen...we hebben wat metingen op motorproefstanden gedaan...we hebben wat vlam-, kook- en smeltpunten bepaald van vloeistoffen enz...maar dit gebeurde steeds in afgeschermde omgeving en beschermkledij.

Op de HTSA maak je ervan wat jezelf wil en als je veel wil sleutelen dan kan dat, maar het omgekeerde is ook waar. Er zijn er genoeg die met 2 linkerhanden de opleiding met vrucht volbrengen...je kiest je programma - en je stages in het bijzonder - volledig zelf.

Ik raad je ten zeerste aan zeker es contact op te nemen met de school.

24 nov 2006 0:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
weetje wat jij zou moeten doen?

anton964

24 nov 2006 0:18
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...