Auteur |
Bericht |
trolleydolly
NEGENZESVIERCEETWEE
|
 964-olielekkage?
Hello
Heb nu een 3-tal autos op het oog, maar nu komt het "olielekkagemodificatieverhaal" ( mooi Scrabblewoord ) om de hoek kijken.....
Een is er van 1989-ongemodificeerd-120.000 km en volgens eigenaar (nog) lekvrij.
De andere twee zijn van respectievelijk 1990-110.000 km en 1991-86.000 km,ook beide ongemodificeerd en vooralsnog droog.
Mijn vraag is als volgt, is het ontbreken van de "modificatie" een zwaarwegend punt om autos van die bouwjaren te mijden?
Ik meen dat de aanpassing tegen lekken rond de 3000 € kost en nog geen garantie biedt.
Ik heb de zoekfunctie reeds gebruikt, maar alle info / meningen/tips zijn meer dan welkom!
Laatst bijgewerkt door trolleydolly op 21 nov 2006 20:57, in totaal 1 keer bewerkt.
|
21 nov 2006 20:01 |
|
 |
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Ik heb me laten wijsmaken dat ze zonder modificatie minder waard zijn, maar of je ze daarom moet mijden weet ik niet. Ik zou er gevoelsmatig niet een willen zonder modificaties.
Maar dit is maar een gevoel en weet niet hoe dit technisch zit, dus nog even wachten op de experts.
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
21 nov 2006 20:56 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
Ach, er zijn er genoeg met modificatie die ook lekken en er zijn er ook zonder modificatie die droog zijn.
Als je een 964 echt bevalt en het er goed uit ziet, ff een aankoopkeuring laten doen en als die goed uitpakt gewoon lekker gaan rijden en genieten! 
|
21 nov 2006 21:06 |
|
 |
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Iedere auto heeft zo z'n kwaaltjes wel, maar om hem daar nu niet om te nemen.....
|
21 nov 2006 21:10 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
 Re: 964-olielekkage?
Dan ken je deze mening dus al. 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
21 nov 2006 21:37 |
|
 |
bert964c4
vianen
|
Zit wat in wat Eric al eerder schreef, maar als je het zeker wilt weten dan vraag je het toch gewoon aan een specialist waar je de AKK laat doen?
Ik persoonlijk zou er niet zo mee zitten 
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
21 nov 2006 23:14 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
80.000 km zonder lekkage: kennelijk geen probleem zonder modificatie (het is een fabel dat alle niet-gemodificeerden lekken en v.v.).
Ikzelf heb de nieuwere motor en die is recent wat gaan zweten aan de linkerkant bij de cilinderkoppen. Na zo'n 230.000 km zat dat erin. Immers, allemaal gaan ze ooit zweten...
|
21 nov 2006 23:36 |
|
 |
trolleydolly
NEGENZESVIERCEETWEE
|
Bedankt voor de input.
De AKK zal i.i.g een indicatie geven als er al wat loos is op dit gebied,hoop ik.
|
21 nov 2006 23:43 |
|
 |
porscheaddict
|
een heleboel 964´s zweten inderdaad allemaal een beetje, toen ik de mijne had laten keuren vertelde ze dat ongeveer 9 van de 10 zweten en dat dit niet iets is om zorgen over te maken(moet natuurlijk niet echt een plas onder je auto liggen)
de chef werkplaats van de porschedealer waar die van mij vandaan kwam gebeld, deze vertelde mij dat ze zelfs grappenderwijs in de werkplaats wel eens vertelden aan de klanten``als het niet lekt is het geen porsche!`` en zei ook dat ik me hier geen zorgen over hoefde te maken, hij vertelde trouwens dat dit bij de meeste modellen zo is, dus niet alleen de 964 en als je de voetpakking verwisselt komt het met de tijd toch weer terug.
er zullen er ook ongetwijfeld ook zijn die niet zweten maar ik zou er niet eentje hierom niet kopen, wel een akk doen !
_________________________________________ 964 c2
|
21 nov 2006 23:52 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
... idd - ook bij b.v. de 993 
|
21 nov 2006 23:57 |
|
 |
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Er worden wel een paar dingen door elkaar gehaald. Het zweten van voetpakkingen is iets anders dan een cilinderkop die niet 100% afdicht op de cilinder (het beroemde modificatie probleem). Een zwetende voetpakking lekt olie, een lekkende cilinderkop (op de cilinder) kan in theorie eigenlijk geen eens olie lekken. Er zit namelijk als het goed is geen olie in de verbrandingsruimte. Een 964 en ook een 993 wil daar wel eens een zwart olie achtig verbrandingsrecidu achtig spulletje doorzweten. Als dat beperkt blijft is het niet zo'n probleem.
|
22 nov 2006 9:30 |
|
|