Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 15:25



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
964-olielekkage? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
NEGENZESVIERCEETWEE
Bericht 964-olielekkage?
Hello
Heb nu een 3-tal autos op het oog, maar nu komt het "olielekkagemodificatieverhaal" ( mooi Scrabblewoord ) om de hoek kijken.....

Een is er van 1989-ongemodificeerd-120.000 km en volgens eigenaar (nog) lekvrij.

De andere twee zijn van respectievelijk 1990-110.000 km en 1991-86.000 km,ook beide ongemodificeerd en vooralsnog droog.

Mijn vraag is als volgt, is het ontbreken van de "modificatie" een zwaarwegend punt om autos van die bouwjaren te mijden?
Ik meen dat de aanpassing tegen lekken rond de 3000 € kost en nog geen garantie biedt.
Ik heb de zoekfunctie reeds gebruikt, maar alle info / meningen/tips zijn meer dan welkom!


Laatst bijgewerkt door trolleydolly op 21 nov 2006 20:57, in totaal 1 keer bewerkt.



21 nov 2006 20:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
Ik heb me laten wijsmaken dat ze zonder modificatie minder waard zijn, maar of je ze daarom moet mijden weet ik niet. Ik zou er gevoelsmatig niet een willen zonder modificaties.
Maar dit is maar een gevoel en weet niet hoe dit technisch zit, dus nog even wachten op de experts.
_________________________________________
Ergens ben je nergens.


21 nov 2006 20:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
Ach, er zijn er genoeg met modificatie die ook lekken en er zijn er ook zonder modificatie die droog zijn.

Als je een 964 echt bevalt en het er goed uit ziet, ff een aankoopkeuring laten doen en als die goed uitpakt gewoon lekker gaan rijden en genieten! 8) :wink:


21 nov 2006 21:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Iedere auto heeft zo z'n kwaaltjes wel, maar om hem daar nu niet om te nemen.....


21 nov 2006 21:10
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: 964-olielekkage?
trolleydolly schreef:
Mijn vraag is als volgt, is het ontbreken van de "modificatie" een zwaarwegend punt om autos van die bouwjaren te mijden?

Ik heb de zoekfunctie reeds gebruikt .....

Dan ken je deze mening dus al. :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


21 nov 2006 21:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
vianen
Bericht 
Zit wat in wat Eric al eerder schreef, maar als je het zeker wilt weten dan vraag je het toch gewoon aan een specialist waar je de AKK laat doen?
Ik persoonlijk zou er niet zo mee zitten :lol:
_________________________________________
Ich liebe luft!


21 nov 2006 23:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
80.000 km zonder lekkage: kennelijk geen probleem zonder modificatie (het is een fabel dat alle niet-gemodificeerden lekken en v.v.).

Ikzelf heb de nieuwere motor en die is recent wat gaan zweten aan de linkerkant bij de cilinderkoppen. Na zo'n 230.000 km zat dat erin. Immers, allemaal gaan ze ooit zweten...


21 nov 2006 23:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
NEGENZESVIERCEETWEE
Bericht 
Bedankt voor de input.
De AKK zal i.i.g een indicatie geven als er al wat loos is op dit gebied,hoop ik.


21 nov 2006 23:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
een heleboel 964´s zweten inderdaad allemaal een beetje, toen ik de mijne had laten keuren vertelde ze dat ongeveer 9 van de 10 zweten en dat dit niet iets is om zorgen over te maken(moet natuurlijk niet echt een plas onder je auto liggen)
de chef werkplaats van de porschedealer waar die van mij vandaan kwam gebeld, deze vertelde mij dat ze zelfs grappenderwijs in de werkplaats wel eens vertelden aan de klanten``als het niet lekt is het geen porsche!`` en zei ook dat ik me hier geen zorgen over hoefde te maken, hij vertelde trouwens dat dit bij de meeste modellen zo is, dus niet alleen de 964 en als je de voetpakking verwisselt komt het met de tijd toch weer terug.
er zullen er ook ongetwijfeld ook zijn die niet zweten maar ik zou er niet eentje hierom niet kopen, wel een akk doen !
_________________________________________
964 c2


21 nov 2006 23:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
911 Carrera S
Bericht 
porscheaddict schreef:
dus niet alleen de 964 ..


... idd - ook bij b.v. de 993 :?


21 nov 2006 23:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Er worden wel een paar dingen door elkaar gehaald. Het zweten van voetpakkingen is iets anders dan een cilinderkop die niet 100% afdicht op de cilinder (het beroemde modificatie probleem). Een zwetende voetpakking lekt olie, een lekkende cilinderkop (op de cilinder) kan in theorie eigenlijk geen eens olie lekken. Er zit namelijk als het goed is geen olie in de verbrandingsruimte. Een 964 en ook een 993 wil daar wel eens een zwart olie achtig verbrandingsrecidu achtig spulletje doorzweten. Als dat beperkt blijft is het niet zo'n probleem.


22 nov 2006 9:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.