Auteur |
Bericht |
CJ
ex-964 C2
997 C4S
MacanHellevoetsluis
|
Een aantal (de)montage vragen
Heeft iemand van jullie ervaring met:
1) het demonteren van het voledige inlaatsysteem, dus inclusief het inlaat
spruitstuk? Kan dit zonder de motor in zijn geheel uit te bouwen?
2) het demonteren van de oliedruksensor (om O-ring) te vervangen?
CJ
|
20 nov 2006 22:26 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Een aantal (de)montage vragen
waarom eindeloos tobben? de motor/bak heb je er zo ondervandaan...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
21 nov 2006 5:54 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Re: Een aantal (de)montage vragen
Voor degenen die altijd met hun elfjes omprutsen misschien wel Jeroen, maar er zijn er ook genoeg waarvoor het geen dagelijkse bezigheid is en die willen dit zoveel mogenlijk vermijden
Er zullen vast wel een paar tips en tricks komen de komende tijd. Helaas kan ik je geen zinvolle tips geven
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
21 nov 2006 6:05 |
|
|
Europa Porsche Service
996 CabrioAlkmaar
|
Goede morgen,
Inlaatgedeelte uitbouwen lukt goed met ingebouwde motor. Maar, gaat het alleen om het uit- en inbouwen van de oliedrukgever? Daar hoeft zelfs het inlaatgedeelte niet voor worden uitgebouwd.
Dat gaat zo ook wel.
Succes,
Ronald.
|
21 nov 2006 9:57 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Een aantal (de)montage vragen
dan zou ik niet weten waarom je wel zelf het inlaatsysteem zou kunnen/willen uitbouwen
maar als Ronald zegt dat het goed te doen is, geloof ik dat meteen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
21 nov 2006 14:09 |
|
|
CJ
ex-964 C2
997 C4S
MacanHellevoetsluis
|
Ik wil dat gedeelte uitbouwen om het goed schoon te maken (en misschien te spuiten). Daarbij moet er een O-ring vervangen worden van de druksensor. Dat gaat dan makkelijker en in 1 moeite door. Tevens denk ik erover om de alle rubber mountings te vervangen voor silicone exemplaren. En dan moet het zaakje er ook vanaf.
Ik wil niiet beginnen aan motor eruit halen aangezien ik geen brug ter beschikking heb. (lijkt me een goede reden )
CJ
|
21 nov 2006 17:36 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Ronald heeft als voordeel dat hij precies weet waar alles zit en het waarschijnlijk met z'n ogen dicht kan doen
Leuk hoor, dat soort klusjes
Als je klaar bent en het ziet er weer helemaal netjes uit heb je wel eer van je werk
Ik weet niet of je dat al van plan was, maar ik zou dan de ventilator en het ventilatorhuis ook ook meteen doen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
21 nov 2006 18:07 |
|
|
CJ
ex-964 C2
997 C4S
MacanHellevoetsluis
|
@ Jeroen
Tuurlijk, eigenlijk is het plan om de ventilator, samen met de remklauwen
te laten poedercoaten.
Ben nu nog 3 weken in opleiding, daarna weer wat meer tijd, dus ben nu info aan het inwinnen.
CJ
|
21 nov 2006 18:13 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
als je de ventilator laat poedercoaten, hou dat goed erg in de dikte van de laklaag
als die te dik is, loopt de ventilator aan in het huis
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
21 nov 2006 18:23 |
|
|
CJ
ex-964 C2
997 C4S
MacanHellevoetsluis
|
OK GOEIE TIP!!
CJ
|
21 nov 2006 18:28 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Wattie te dik is slijt er zo van af; op die manier sluit de fan heeel strak aan en dat is voor de werking optimaal (hoe meer ruimte hoe minder airflow/druk).
Nu ben ik ook geen gyneacoloog en zou om die reden ook de hele inlaat rimram demonteren. Mooie gelegenheid om de injectoren, luchtmassameter etc mooi te reinigen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
21 nov 2006 21:12 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Bij een inspuiter weet ik het niet, maar bij carb. Is het een heel geklooi om de moertjes tussen de ventilator los te krijgen, laat staan weer fatsoenlijk vast te zetten.
ik zou het blok eronderuit halen.
Als je toch gaat poedercoaten, neem an ook gelijk de beplating mee die rondom de motor geschroefd zit.
Die is meestal ook behoorlijk aangetast.
|
21 nov 2006 22:41 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
en dan zie je meteen niets meer van al je noeste arbeid
enzoals René zegt, je kan meteen een heleboel andere details ook meteen mee nemen (bv. ook in de motorruimte)
uitbouwen van de motor is echt niet zo veel moeite of gecompliceerd
met een fatsoenlijke krik, wat as steuntjes en een 'meubel rollertje' kom je een heel eind
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
22 nov 2006 2:26 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... en 'n uurtje of vier aan tijd
|
22 nov 2006 2:31 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
moet volgens mij wel sneller kunnen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
22 nov 2006 2:41 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... tuurlijk
|
22 nov 2006 2:45 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Op het forum van Pelican Parts maken ze er daarna een gewoonte van om in de motorruimte te gaan zitten en een foto te laten maken
_________________________________________ NPC 0577
|
22 nov 2006 12:48 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
vergeet vooral dat 'meubelrollertje' niet
|
22 nov 2006 21:43 |
|
|