Auteur |
Bericht |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Salentein. Schijnt ook van Ben Pon te zijn.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
20 nov 2006 0:07 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Zeker Stephan!
Lijkt me ook niet verkeerd deze Argentijnse wijn. Ik geloof dat Mijndert Pon daar is neergestreken en heeft een mooie Bodega opgezet met prima wijnen. Uiteraard valt wel te raden waar deze naam vandaan gehaald wordt; een van de Nederlandse "estates"van de familie Pon......
Laat ons ff horen of de wijn 'weg te koppen' was.
|
20 nov 2006 8:14 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Van harte Stephan, spreken snel af voor een bezichtiging en - uiteraard - vergelijk van het geluid van de TechArt naast die van de RSR
|
20 nov 2006 14:07 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Ja. Gelukkig hadden we de originele factuur nog bij!
_________________________________________ Take the long way home....
|
20 nov 2006 23:19 |
|
|
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Re: De koning is dood, leve de koning !
Niet dat ik plannen in die richting zou hebben , maarreh: vertel eens??
|
21 nov 2006 9:41 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: De koning is dood, leve de koning !
Inderdaad ...
Tussen de 993 en 996 ligt slechts 1 generatie verschil.
Jaren terug 2 generaties beleefd - 3.2 -> 993 - en net als een vriend die hetzelfde daarvoor al had gedaan, vond ik het wel een verschil natuurlijk, maar niet zo'n gigaverschil
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
21 nov 2006 10:14 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: De koning is dood, leve de koning !
Persoonlijk, denk ik dat de het verschil tussen het ene model 911 en het andere, nog nooit zo groot geweest is als tussen de 993 en 996.
De 996 heeft een grote stap gezet, om vooral het rijgemak te verbeteren. Door de 996, is de 911 een echte dailydriver geworden, zonder grote toegevingen te doen aan comfort.
De echte Porschisten hadden het hier in erg moeilijk mee, maar ondertussen begint het meer en meer in zijn voordeel te spelen. Als ze nu de waterkoker gaan appreciëren, komt het misschien nog helemaal goed met de 996.
Voor de echte fanatiekelingen, maakt Porsche tenslotte nog altijd de GT3.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
21 nov 2006 10:37 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Wat Paul zegt heb ik eigenlijk niet veel aan toe te voegen... aardige opsomming.
Van 993 naar 996 is idd maar 1 generatie, maar itt de evolutie naar de 993 toe, was de introduktie van de 996 een revolutie voor Porsche in bedrijfseconomisch opzicht heb ik altijd gelezen. Nu ervaar ik dat dat ook geldt voor de wagen zelf. De 996 rijdt zo makkelijk, zelfs totmbo komt er goed mee weg. En die had echt een hekel aan rijden in de 993...
Ik moet alleen nog wel wennen aan het motorgeluid, die hese rochel mis ik wel...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
21 nov 2006 10:59 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ach Stephan, dan rochel je toch zelf wat... (ik ben trouwens blij, dat ik mijn auto qua geluid niet na hoef te doen... )
|
21 nov 2006 11:14 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Tja, hij maakt niet zo'n kabaal als m'n 993-tje, maar dat hoeft ook niet. Ik heb het al eerder gezegd, hij klinkt niet beroerd met de RSR's. Minder als een stofzuiger en meer als een BMW M5. Bij hoge toerentallen zit er een lekkere roffel in, waardoor je alleen maar harder wilt... het klinkt alsof hij enorme haast heeft, als je dat al van een Porsche kunt zeggen.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
21 nov 2006 11:18 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Ik heb (helaas) tot nu toe geen ervaring met de vorige modellen, want de eerste Porsche waar ik in reed was een 996.
Meteen viel me op dat ie erg makkelijk te besturen was. Het volgende wat opviel was de souplesse en het vermogenen en het geluid vlak achter je rug (cabrio met sportuitlaat).
Daarna het uitbreken van de achterkant als je (te) vroeg veel gas geeft op een nat wegdek, hetgeen overigens ook weer eenvoudig te corrigeren is.
Vanaf dag 1 is het rijplezier erg groot, onvergelijkbaar met iedere auto die ik voorheen gereden heb (diverse Alfa's en BMW's).
Komende vrijdag voor het eerst het circuit op, kijk er erg naar uit.
_________________________________________ Racefun events
|
21 nov 2006 11:24 |
|
|
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Zeg, moeten we niet eens aan het werk??
|
21 nov 2006 11:39 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Zolang iedereen hier op kantoor zijn werk goed doet, heb ik tijd voor andere dingen
_________________________________________ Racefun events
|
21 nov 2006 11:44 |
|
|
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Hmmmm, ik moet hier alles zelf doen....
Maar dan nog: zoals de chinezen zeggen: ik wens u veel personeel toe
|
22 nov 2006 9:34 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Vandaag een luistertest gedaan met tistijdvooreen996.
* tistijdvooreen996 - standaard 996 dempers
* Harley - RSR dempers
We waren het er over eens dat de RSR's een stuk beter klinken. Ik ben bang dat tistijdvooreen996 binnenkort ook bij Carnewal en Erwin aan de telefoon hangt...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
22 nov 2006 13:27 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Staan jullie nu op het voetpad geparkeerd
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
22 nov 2006 14:07 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Ja, in NL mag dat.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
22 nov 2006 14:17 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dat waren de joden
_________________________________________ Got coffee?
|
22 nov 2006 15:40 |
|
|
tistijdvooreen996
|
Even met m'n buren overleggen nog
_________________________________________ 911 carrera
|
22 nov 2006 15:44 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat heb ik ook eens ooit geprobeerd , maar die zeggen niet veel.
Ik heb ook nog nooit een klacht van hun gehad
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
22 nov 2006 16:01 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Ik heb ook een sportuitlaat en vind het wel handig hoor,
kenissen/familie horen ruim van te voren dat ik eraan kom, dus de koffie/drank staat al klaar
Buren gewoon even een keer een rondje mee laten rijden.
_________________________________________ Racefun events
|
22 nov 2006 16:28 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
is zowieso een stuk veiliger, spelende kinderen horen je aankomen en kunnen op tijd aan de kant springen
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
22 nov 2006 17:06 |
|
|