Auteur |
Bericht |
bastiaan
boxster
|
Iemand ervaring met 2.7 motor inbouwen ipv 2.5 in boxster?
Vraagje: heeft er iemand ervaring met het inbouwen van een 2.7 motor in een porsche boxster uit 1997 waar oorspronkelijk een 2.5 motor in zat?
Zo ja, wat zijn de problemen waar je tegenaan loopt etc? Alvast bedankt!
|
16 nov 2006 16:39 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
klok&klepel opmerking; meen ooit van jeroen914 iets te hebben gelezen over een gaskabel
_________________________________________ Got coffee?
|
16 nov 2006 17:59 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
als je er toch een andere motor in hangt kun je volgens mij net zo goed voor de 3.2 gaan, de 2e hands prijzen van die motoren zullen vast niet zo ver uit elkaar liggen
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
16 nov 2006 19:57 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
16 nov 2006 22:01 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dank je, ik kon het zo snel even niet vinden
_________________________________________ Got coffee?
|
16 nov 2006 22:04 |
|
|
bastiaan
boxster
|
ben al blij dat ik een 2.7 op de kop kon tikken, niet te krijgen bijna gebruikte boxster motoren.... wat is er met de gaskabel dan?
|
17 nov 2006 11:30 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
klik even op de oranje lettertjes
_________________________________________ Got coffee?
|
18 nov 2006 9:33 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
om zo op een ander topic terecht te komen wat je zelf gestart bent
oww ennuh bastiaan.. het verbaast me een btje dat rob je nog niet op de vingers getikt heeft.. maar ehhh boxter kan echt niet
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
20 nov 2006 14:55 |
|
|
bastiaan
boxster
|
tsja, voor een beetje fatsoenlijke 911 moet ik nog een krantenwijkje erbij nemen ben ik bang )
|
21 nov 2006 14:10 |
|
|
F@RGO
|
welkom bastiaan
pas eens uw profiel aan , tis met een S tussen .
|
21 nov 2006 14:22 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Haha dat was de insteek ook niet, er staat hier ook gewoon een Boxster op het terrein.. maar die van jou mist een s en dat is niet omdat het geen 3.2 is
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
22 nov 2006 0:40 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zou dat kwartje wel vallen bij Bastiaan
|
22 nov 2006 2:20 |
|
|
bastiaan
boxster
|
Hahaha, lastig hoor, geen automatische spellingscontrole...
|
22 nov 2006 9:48 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Geloof niet dat de spellingscontrole je geholpen had:
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
24 nov 2006 14:32 |
|
|
Karrera
Niederlande
|
Er zitten wat verschillen in de uitlaatsystemen, het zou aardig zijn de komplete uitlaat erbij te hebben met alle bevestigingsbeugels en dergelijke. Het is ook leuker met de 2.7 DME kast, al zal het wel mogelijk zijn het injectiesysteem geheel 2.5 te houden, dat systeem werkt bijvoorbeeld ook op een 3.4 van een 996. Of dat aan te raden is is een andere kwestie. Nieuwere wagens/motoren hebben een electronisch gaspedaal, waarschijnlijk heb je die dan ook nodig.
Een fabrieks 3.2 ruilmotor blijft onder de € 7400.00 in de btw. Die motoren zijn geheel kompleet/inbouwklaar echter zonder vliegwiel/koppelomvormer en airco-compressor. Met de leverancier inruil van een 2.5 motor overleggen, misschien kom je er zo uit.
Groet,
Brian
www.karrera.nl
|
07 jan 2007 15:04 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Je had natuurlijk ook een 944 S2 of turbo cab kunnen kopen voor dat geld, dan heb je een 3.0 of een 2.5 turbo................................................................................................................................................................................................................................................................
Nee, effe zonder flauwekul,
Smaken verschillen altijd, maar ik heb de boxster ook gereden en je kan aan mijn avatar natuurlijk al zien waar mijn voorkeur naar uit gaat.
Is het niet wat zonde van het geld om dit soort modificaties door te voeren? (alhoewel ik zelf ook graag knutsel) Gewoon inruilen voor een 2.7 is dan toch voordeliger of heb ik het nu helemaal mis?
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
08 jan 2007 0:37 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Kijk eens op amerikaanse boxster fora. Daar staat wel het een en ander geschreven over dit soort verbouwingen.
Sorry, maar een 944 is toch een totaal ander soort auto dan een 986? (hoef ik hopelijk niet te beargumenteren ) Dan lijkt me een 914 met 6 cylinder een redelijker vergelijk.
Grtz. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
10 jan 2007 10:47 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Whaha,
Je hebt duidelijk nog nooit een turbo of S2 gereden, want dat loopt m.i. beter dan de eerste generatie boxster. Ik heb er diverse keren in gereden (de boxster) en om te beginnen paste ik er niet in omdat je het stuur niet in hoogte kon verstellen en ik vond hem wat "onscherp" wat motorkarakteristiek t.o.v. mijn huidige S2 en ook toenmalige turbo die ik had, die bruter van hun plek gaan.
Ter verduidelijking: Ik wil niemand met een boxster op zijn ziel trappen of de auto afkraken, alleen mijn wagen is het niet helemaal.
En ga de 944's S2 en turbo nou niet vergelijken met 914's. Dat is echt een andere generatie auto's. Als je het over acceleratie en top hebt doen de laatste 944's niks onder voor een boxster in de cijfers en wat betreft gevoel lijken ze zeker sneller te zijn.
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
Laatst bijgewerkt door rse op 13 jan 2007 13:52, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 jan 2007 14:18 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
lijkt me idd geen goed plan (voor jou)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
10 jan 2007 18:53 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Jeroen 914: Die "quote' die je maakt lijkt misschien een oordeel maar is het zeker niet. De vergelijking gaat m.i. net zo mank als met een 911 uit de jaren zeventig of zestig. Ook de 914 stamt uit de jaren 70 en de 944 midden jaren tachtig en zelfs nog begin jaren 90.
Verder: Zescilinder middenmotor versus 4 cilinder voorin, moet ik nog even doorgaan................Die twee lijken in de verste verte niet op elkaar, dat bedoel ik er mee te zeggen. De 914's die ik laatst bij renntech zag staan vond ik erg leuke wagens, maar ze neigen toch echt meer naar de klassieke auto's dan een 944. Die reken ik nog tot de redelijke moderne ontwerpen en moeten toch echt nog tien of vijftien jaar door om richting klassieker te komen.
Alleen de opmerking die hierboven werd gemaakt dat je een 944 eerder met een 914 moet vergelijken dan met een boxster kan ik helemaal niet plaatsen. Productiejaren van 944's en boxsters liggen ook veel dichter bij elkaar dan t.o.v. de 914 (944S2 en turbo begin jaren negentig gestopt, boxster (laat) medio jaren negentig gekomen)
Ik heb zelf nog nooit een 914 gereden dus kan er geen zinnig woord over zeggen. prestaties e.d. ken ik ook niet.
Ik had alleen de boxster even met de late 944's vergeleken omdat die op papier ongeveer dezelfde prestaties leveren en ik vind dat de 944's dat in praktijk beter voelbaar op de weg zetten dan de vroege boxster.
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
10 jan 2007 21:43 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Dat kun je dus ook vertalen als: de boxster levert dezelfde prestaties met een beter comfort
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
10 jan 2007 21:58 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Dat kan.
(is waarschijnlijk nog waar ook en daarom is ie minder leuk..................vind ik dan, he voordat ik WEER op iemand zijn tenen sta.)
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
10 jan 2007 22:04 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Ik kan me voorstellen dat je in een rechte lijn denkt minder fun te hebben met een boxster. Wanneer we over bochtige binnenwegen of over cirquitgebruik spreken is de boxster een fenomenale rijmachine. Door zijn middenmotor en doordat porsche niet stil heeft gezeten in de afgelopen 10 jaar zal hij een bochtig stuk weg veel sneller afwerken dan een 944.
Hiermee wil ik de 944 niet afschrijven maar alleen aangeven dat je in beide auto's veel fun kunt hebben, alleen wel op een andere manier.
Er zijn nog wat fundementele verschillen tussen deze 2 auto's waardoor ik ze toch onvergelijkbaar vind:
- moderne vs. klassiekere looks.
- middenmotor vs. motor voorin.
- 6 cylinder boxer vs. 4 cylinder lijnmotor
- leeftijd / onderhoudskosten.
- aanschafprijs
Kort samengevat spreken beide auto's dus een heel andere doelgroep aan volgens mij.
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
10 jan 2007 23:44 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Logisch verhaal.
Daarom rijden we hier (gelukkig maar) ook allemaal net weer iets andere porkers.
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
10 jan 2007 23:53 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
(begin zeurmodus Boxi) Inderdaad heb ik nog nooit in een 944 gereden, begrijp alleen niet dat het onderwerp 944 moet terugkomen in een topic waarin iemand een serieuze vraag stelt over de serie 986. (En natuurlijk wordt de 986 weer gebashed). Maar goed, zal wel aan mij liggen (einde zeurmodus Boxi)
Grtz. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
11 jan 2007 17:19 |
|
|