Auteur |
Bericht |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Arno,
Als je het heel precies wilt doen, moet je eigenlijk ook even hier op letten...
De KLPD auto's hadden nl ook een engelse rechterspiegel (met de stand dus voor de engelse rijder!) heb ik me ooit eens laten vertellen door een agent.
Veel succes weer, trouwens! Gaat vast weer helemaal goed komen. Ben wel benieuwd naar de foto's straks.
|
06 okt 2006 10:25 |
|
|
Deathtrap
SpeedGelb 987.2Kaatsheuvel
|
De Engelse spiegel betekend dus niets meer, dan dat de stand van de spiegel zo is, dat de bijrijder er in kan rijden? Dat moet wel te doen zijn.
Maar het moet dus een handbak worden. Dan moet ik even de tiptronic schakelbak aanpassen, ook dat lukt wel met een beetje geduld. En natuurlijk de 3 reguliere pedalen.
Hier even een klein overzichtje van de eerste werkzaamheden:
Het dashboard is nog standaard. Hier moet nog een portofoon op komen en wat schakelaars voor o.a. het zwaailicht en de sirene. Wat ik me door een politieagent heb laten vertellen, is dat ze destijds nog reden met een portofoon met een gewone telefoonhoorn.
Arno
_________________________________________ Arno
In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel. https://www.instagram.com/arno.smulders78/
|
06 okt 2006 11:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zit dus op dezelfde hoogte als de spiegel aan de bestuurders-kant
Jij laat er overigens geen gras over groeien, met dat geknutsel
|
07 okt 2006 0:31 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
En het volgende project is weer van start gegaan.
Hier wordt weer vol verbazing en interesse gevolgd
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
08 okt 2006 2:19 |
|
|
Deathtrap
SpeedGelb 987.2Kaatsheuvel
|
Zo, er is weer wat gewerkt aan de Porsche. Ik ben hoofdzakelijk aan de slag gegaan met het interieur. Ik heb daar een mobilofoon aangebracht en een piep klein paneeltje met wat extra schakelaars voor zwaailicht, sirene en nog wat meer.
Nu alleen de gordels nog wat afwerken en dan is dit deel klaar.
Ook ben ik begonnen aan de onderkant. De wielophaning is geschilderd en kan worden vastgelijmd.
Straks komt het echte moeilijke. Het maken van de striping en de politie/0611 stickers. Dat wordt wel weer ee paar avondjes photoshoppen.
Arno
_________________________________________ Arno
In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel. https://www.instagram.com/arno.smulders78/
|
17 okt 2006 8:32 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
voor wat je doet, ik zie mezelf al "pielen" met zo'n portofoondingetje; hoe klein is dat allemaal niet
_________________________________________ Got coffee?
|
17 okt 2006 9:31 |
|
|
Deathtrap
SpeedGelb 987.2Kaatsheuvel
|
Tja... het is niet zo heel erg groot.
Zoals je ziet is de breedte van het interieur in zijn totaal maar 5,5 cm. Het dunne ijzerdraadje is van een bindertje van een diepvrieszakje. Dat heb ik (met veel moeite) rond een iets dikker ijzerdraadje gewikkeld en zwart geschilderd. De rest is gewoon afval plastic dat met wat snijden en schuren is veranderd tot iets wat lijkt op een mobilofoon.
Ik ben blij dat je het mooi vind. Dan leid ik er uit af dat het nog een beetje lijkt ook
Arno
_________________________________________ Arno
In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel. https://www.instagram.com/arno.smulders78/
|
17 okt 2006 17:34 |
|
|
horn
PF #57
|
Nou ik dacht wel gelijk 'wat doet dat ijzerdraadje van die vuilniszak nou onder dat dashboard...'
Top man! Monnikenwerk. Leuk hoor, als je dat kan.
Horn - beter in slopen en te dikke vingers voor zo'n hobby...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 okt 2006 19:26 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ziet er weer erg goed uit. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg.
(Het word weer winter dus ik zal mijn 993 in 1:8 ook weer eens oppakken)
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
17 okt 2006 19:59 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Net als in het vorige draadje ben ik telkens je weer iets nieuws post verwonderd over je pricisie, engelengeduld , inventiviteit en kennis.
Je moet het maar aandurven en volbrengen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
17 okt 2006 23:05 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
chapeau, respect, engelengeduld etc.
zou helemaal niks voor mij zijn, de meest simpele bouwpakketjes vlogen bij mij vroeger al snel door de kamer heen of hadden dikke klodders lijm op de wielen, vleugels e.d.
vind het daarom wel mooi dat er mensen zijn die dit kunnen en doen.
vraagje: hoeveel onderdeeltjes moet je zelf fabriceren aangezien het niet te koop is
blijf je volgen.......................................
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
21 okt 2006 15:06 |
|
|
Deathtrap
SpeedGelb 987.2Kaatsheuvel
|
Oef... dat verschilt per bouwdoos (en mijn eigen wens) enorm.
Het meeste is op een of ander manier wel te ruilen of via speciale modelbouw sites aan te schaffen. Denk bijv aan autogordels, interieur bekleding. Maar er zijn ook dingen die je gewoon zelf MOET maken. Mijn Porsche GT3 RS (daar is een ander draadje van) heeft een volledig aangepast bodywork. Dat is puur handwerk, of scratchen, zoals dat in de modelbouw wereld heet.
Wat ik dan gemiddeld aanpas aan een normaal bouwmodel:
- Gordels
- De schakels waar de gordels in moeten (nog steeds geen naam voor die dingen )
- interieur vlokken t.b.v. vloerbekleding
- hendeltjes op de stoelleuning om deze naar voren te klappen
- en tot slot, vrij vaak zelfgeprinte decals (stickers)
Zo heb ik vanochtend de decals gemaakt voor deze Porsche:
Arno
_________________________________________ Arno
In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel. https://www.instagram.com/arno.smulders78/
|
23 okt 2006 17:45 |
|
|
Deathtrap
SpeedGelb 987.2Kaatsheuvel
|
Het is alweer een tijd geleden dat ik wat heb kunnen laten zien, maar mijn nieuwe baan vergde heel wat van mijn vrije tijd. Nu alles weer wat gesetteld is, heb ik weer lekker geknutseld.
Ik ben begonnen met een oefening voor pakjesavond
Deze inpakklus koste me dus meer dan 3 volle avonden
Na het inpakken, ben ik vandaag lekker de schuur in gedoken en heb ik de oranje striping gespoten en ik ben er dik tevreden over:
Er zitten nog wel enkele kleine foutjes in, maar die zijn makkelijk zat te herstellen. Op naar de blauwe striping. Kost me vast wel weer 3 avonden
Arno
_________________________________________ Arno
In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel. https://www.instagram.com/arno.smulders78/
|
26 nov 2006 18:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... 'n kunst(ig)werkje
|
26 nov 2006 18:21 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
ziet er allemaal weer gelikt uit! Net als bij de blauwe Targa ga ik dit draadje ook weer volgen. Succes!
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
26 nov 2006 18:22 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Tsjé Arno, had je het wel goed begrepen dan???
Leuk hoor dat geknutsel! Ikzelf zou al helemaal onder de lijm en verf zitten
Maar misschien jij ook wel
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
26 nov 2006 18:28 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Ik denk niet dat wat Arno doet onder geknutsel valt.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
26 nov 2006 18:33 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Het was dan ook zeker niet negatief bedoeld
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
26 nov 2006 18:34 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
dat weet ik, vandaar ook mijn
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
26 nov 2006 18:54 |
|
|
Deathtrap
SpeedGelb 987.2Kaatsheuvel
|
Ooow... het is bij mij zeker niet chirurgisch schoon hoor
Ik snij nog steeds van tijd tot tijd in mijn vingers, bij elke airbrush klus zitten er wel vingers onder de verf en met name secondenlijm vind altijd wel ergens een plek op mijn handen waar het in de weg zit
Maar ik heb hiermee leren leven. Hahaha.
Bedankt voor de reacties en hoewel de politiestrepen hier liever zo min mogelijk worden gezien, zla ik van tijd tot tijd met wat updates komen.
Tot de volgende!
_________________________________________ Arno
In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel. https://www.instagram.com/arno.smulders78/
|
26 nov 2006 19:01 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Uiteraard blijf ik dit topic ook met de nodige interesse volgen....
Ziet er weer goed uit Arno.
|
26 nov 2006 19:26 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Ik ga het ook met zeer veel interesse volgen...
Ik sta er zo versteld van, van die preciesie waarmee je het voor elkaar krijgt. De blauwe 964 was ook adembenemend echt... Echt geweldig werk wat je levert.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
26 nov 2006 20:58 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
hallo
ziet er weer al top uit de mijne staat mooi op de kast en geniet er nog elke dag van!
gr anton964
|
26 nov 2006 23:00 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ziet er weer zeer fraai uit.
Jeetje met het volgen van deze draadjes kom ik nooit meer aan mijn projecten toe
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
27 nov 2006 0:09 |
|
|
Deathtrap
SpeedGelb 987.2Kaatsheuvel
|
Zo even een offtopic reactie. Ik weet niet of er hier al veel Cayman rijders zijn, maar er is zojuist een nieuw model uitgebracht:
Bron: www.fujimimokei.com
En dit was de oude aankondiging.
Bron: www.1999.co.jp
Ik vind het model wel bijzonder en hoop dat het binnenkort in Nederland verkrijgbaar is. Wat ik ervan heb gehoord, is het een "curbside" model, dus zonder motorblok.
Arno
_________________________________________ Arno
In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel. https://www.instagram.com/arno.smulders78/
|
30 nov 2006 22:46 |
|
|