Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:55

Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Zoek gereden door seat.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Met mijn (inmiddels gestolen :evil: ) Seat Leon FR TDI Abt getuned... (180 PK) heb ik ook zo veel lol gehad. Menig dikke bak lopen sarren tijdens werktijd :lol: ...

Begin januari krijg ik de nieuwe TDI FR (Abt 8) ). Begint het spelletje (eindelijk) weer...
Ook 996-en zijn toch redelijk bij te houden... (80 naar 120 en hoger.)

27 nov 2006 13:10
Profiel Twitter 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
911-lover schreef:
Harley schreef:
Volgens mij zit A-Point toch echt niet in Leusden...

Geen idee. Ik schrijf maar wat het net bied. Ben een Belgje en niet zo bekend met nederlandse garages :wink:

Hoe het op het net staat

Citaat:
A-Point B.V.
LEUSDEN - Seat brengt van de Ibiza en Cordoba tijdelijk een nieuwe versie op de markt. De 2.0 FSI wordt vervangen door een 1.8 TFSI

Vandaar dat ik uitga dat A-Point in Leusden is (en vraag me niet waar Leusden ligt want dat moet ik dan ook nog gaan opzoeken) . :wink:

A-Point is gevestigd in Amsterdam.
Leusden is vlak bij Amersfoort...
ppp 356 schreef:
Sid Vicious schreef:
Ik moet zeggen dat ik meestal niet bezig ben met race spelletjes op de weg enzo...Maar als je net je nieuwe speeltje hebt moet het even getest worden.
En als ik zeker wil zijn van acceleratie victorie ga ik een blokje om op mijn motor want daarmee ben je van nul naar honderd nog alle auto's de baas.

Hangt dan weer van de motorfiets af :wink:

Mwa, zelfs met mijn HD rij ik de meeste auto's zoek van 0-100...
1450 cc, hiflow kit, big bore uitlaten

27 nov 2006 13:18
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Harley schreef:

De meeste is niet allemaal :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

27 nov 2006 13:24
Profiel WWW
Amsterdam
Bericht 
Erick schreef:
Met mijn (inmiddels gestolen :evil: ) Seat Leon FR TDI Abt getuned... (180 PK)
...Ook 996-en zijn toch redelijk bij te houden... (80 naar 120 en hoger.)

Forget it. Neefje van mij dacht dat ook....Boven de 100 al was zijn dikke 180pk Leon al snel nergens meer. :lol: :wink:

27 nov 2006 13:38
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
ppp 356 schreef:
Harley schreef:

De meeste is niet allemaal :wink:

Klopt. :wink: Ik bedoel alleen maar aan te geven dat een relatief langzame Harley-Davidson de meeste auto's al voorbij steekt... dan moet het dus voor een racemotor al helemaal geen probleem zijn...

27 nov 2006 14:09
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Tot een bepaalde snelheid toch niet :twisted:

Laatste update 22/10/2013

27 nov 2006 14:10
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Harley schreef:
Klopt. :wink: Ik bedoel alleen maar aan te geven dat een relatief langzame Harley-Davidson de meeste auto's al voorbij steekt... dan moet het dus voor een racemotor al helemaal geen probleem zijn...

Is ook niet zo gek. Reken de vermogen/gewichtsverhouding maar eens uit. Dan win je het al snel van een auto. Ook op hogere snelheden.

27 nov 2006 14:16
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Tja,

Ik heb recent een ontmoeting gehad met de nieuwe Civic 2.2 I-TDCI. Ding ging loeihard, vooral van 100 - 160, en ik moest flink trappen om die kleine raket bij te houden. Het was gelukkig 'snachts met bijna niemand op de weg, maar de snelheden liepen op tot flink illegaal. Resultaat: ik ben wel geschrokken maar de 968 is toch echt sneller. Alleen moet je zo hard trappen om het te bewijzen (als je dat wilt).

Info: die Civic 2.2 I-TDCI heeft ongetuned al iets van 340-350 Nm koppel... :roll:

27 nov 2006 14:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Bericht 
Klopt die nieuwe bakken hebben misschien niet zoveel pk maar zeker wel meer koppel dan de meeste van ons. En dat maakt het soms toch wel moeilijk.

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

27 nov 2006 14:37
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Koppel vs vermogen.. daar gaan we weer voor de 4de keer... -zucht-

Hoogte van motorkoppel is niet belangrijk.

27 nov 2006 15:09
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Jort schreef:

:mrgreen:
(bewaar de link maar, zal je nog regelmatig moeten posten)

27 nov 2006 16:13
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Een Tomahawk moet natuurlijk voor niets onderdoen.Zelfs niet voor de Veyron

Top Speed 300 MPH :shock:

Laatste update 22/10/2013

27 nov 2006 16:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster
Bericht .
Retep968 schreef:
Tja,

Ik heb recent een ontmoeting gehad met de nieuwe Civic 2.2 I-TDCI. Ding ging loeihard, vooral van 100 - 160, en ik moest flink trappen om die kleine raket bij te houden. Het was gelukkig 'snachts met bijna niemand op de weg, maar de snelheden liepen op tot flink illegaal. Resultaat: ik ben wel geschrokken maar de 968 is toch echt sneller. Alleen moet je zo hard trappen om het te bewijzen (als je dat wilt).

Info: die Civic 2.2 I-TDCI heeft ongetuned al iets van 340-350 Nm koppel... :roll:

Ik heb een proefrit gemaakt met dit apparaat.
Rijd lekker, goede reactie op het gas lekker vel en sturen doet ie ook erg goed!
Maar 30.000 eurie voor een civic :roll:
Maar vind hem best mooi (of zeg ik nou iets heel lelijks...)

27 nov 2006 17:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Jort schreef:

Dacht het wel. Het is erg moeilijk voor een auto met 1 Nm om sneller te zijn dan een auto met 1000 Nm (bij gelijk toerental). Het toerental van de 1 Nm motor moet dan oneindig hoger zijn om het vermogen van de 1000 Nm motor te overtreffen.

De Civic haalt zijn hoge koppel bij relatief lage toeren en heeft dan al veel vermogen (340Nm bij 2000 en 140 pk bij 4000 tpm). Dat vermogen moet ik opbouwen door flink door te trekken om aan mijn max. van 240 pk te komen (bij 6200 tpm). De Civic 2.2 I-TDCI heeft dus wat dat aangaat een voorsprong. en is al een eind weg voordat ik op stoom kom. Tenzij ik doorlopend mijn motor op hoge toeren houdt, wat ik toen ook heb gedaan zoals je kunt lezen. Dan kun je zo'n turbo-diesel te snel af zijn, maar zoals gezegd, dan moet je er wel voor gaan...

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Retep op 27 nov 2006 17:58, in totaal 1 keer bewerkt.

27 nov 2006 17:45
Profiel
Groningen
Bericht 
Retep968 schreef:
Jort schreef:

Dacht het wel. Het kan niet zo zijn dat een auto met 0 Nm sneller is dan een auto met 1000 Nm. Dit ongeacht het toerental van de motor met 0 Nm...

De Civic haalt zijn hoge koppel bij relatief lage toeren en heeft dan al veel vermogen (340Nm bij 2000 en 140 pk bij 4000 tpm). Dat vermogen moet ik opbouwen door flink door te trekken om aan mijn max. van 240 pk te komen (bij 6200 tpm). De Civic 2.2 I-TDCI heeft dus wat dat aangaat een voorsprong. en is al een eind weg voordat ik op stoom kom. Tenzij ik doorlopend mijn motor op hoge toeren houdt, wat ik toen ook heb gedaan zoals je kunt lezen. Dan kun je zo'n turbo-diesel te snel af zijn, maar zoals gezegd, dan moet je er wel voor gaan...

Afbeelding

Het moge duidelijk zijn dat je bovenstaande link niet hebt doorgelezen of niet begrepen.

Vergeet maximum koppel. Kijk naar de vermogenskromme.

Jouw maximum koppel aan de wielen is stukken hoger dan dat van de Civic, met dank aan je veel hogere motorvermogen en bijpassende overbrengingsverhouding.

Als jij in een te hoge versnelling blijft plakken heeft de civic een voordeel. Zijn vermogensband is breder en dan luistert het schakelen wat minder nauw.

100-160 kost in de civic minimaal een seconde of 13. Dat moet in je 968 binnen de 10 seconden kunnen.

Resumerend, maximum motorkoppel zegt zo weinig, vermogenskromme (evt. koppelkromme maar die is afgeleid van de eerste) zoveel meer.

Laatst bijgewerkt door Jort op 27 nov 2006 18:25, in totaal 2 keer bewerkt.

27 nov 2006 17:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Jort schreef:
Retep968 schreef:
Jort schreef:

Dacht het wel. Het kan niet zo zijn dat een auto met 0 Nm sneller is dan een auto met 1000 Nm. Dit ongeacht het toerental van de motor met 0 Nm...

Afbeelding

Het moge duidelijk zijn dat je bovenstaande link niet hebt doorgelezen of niet begrepen.

Doe mij dan maar een auto met 1 Nm koppel bij 8000 tpm. Lijkt me een snelle jongen... :roll:

27 nov 2006 18:01
Profiel
Groningen
Bericht 
Retep968 schreef:

Doe mij dan maar een auto met 1 Nm koppel bij 8000 tpm. Lijkt me een snelle jongen... :roll:

Wel met reële waarden komen natuurlijk..., je noemt nu een motor die ongeveer 1,1 pk aan de krukas heeft... type grasmaaier. :wink:

Ik zal een eerder genoemd voorbeeld maar weer eens aanhalen:

Dodge Viper RT/10 (eerste type)
Gewicht: 1542 kg
Vermogen: 450 pk
Trekkracht: 610 Nm
0-100: 4,7 sec

Ferrari 360 Modena Spider
Gewicht: 1460 kg
Vermogen: 400 pk
Trekkracht: 372 Nm
0-100: 4,6 sec

Dát zijn 2 reële extremen als het gaat om maximum koppel. De Viper bijna dieselachtige waarden, ruim 60% meer motorkoppel, zelfs iets meer vermogen maar geen streep sneller.

27 nov 2006 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
klopt volledig, als je de porsche in het juiste toerental houdt, dus een versnelling lager dan de meeste doen, rijdt je met relatief gemak weg van die diesels en dat zelfs met mijn 911 2.7, maar heb de wagen gekocht voor het geluid, de passie en niet voor het vermogen eerlijk gezegd.

Heb al veel gemerkt dat mensen met snelle wagens op het verkeerde moment schakelen, meestal veeel te vroeg en dan ben je verloren want je laat het maximum rendement verloren gaan in de meeste gevallen :wink:
Ben nu niet werelds beste chauffeur maar dat is me wel al opgevallen dat er veel hun auto niet goed genoeg kennen en zo tussensprintjes of dergelijke verliezen, zelfs in bochten niet ver genoeg durven gaan of verkeerd aansnijden.
Op deze manier kunnen minder snelle wagens winnen :!:

27 nov 2006 20:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
Jort schreef:

Vergeet maximum koppel. Kijk naar de vermogenskromme.

Jouw maximum koppel aan de wielen is stukken hoger dan dat van de Civic, met dank aan je veel hogere motorvermogen en bijpassende overbrengingsverhouding.

Als jij in een te hoge versnelling blijft plakken heeft de civic een voordeel. Zijn vermogensband is breder en dan luistert het schakelen wat minder nauw.

100-160 kost in de civic minimaal een seconde of 13. Dat moet in je 968 binnen de 10 seconden kunnen.

Resumerend, maximum motorkoppel zegt zo weinig, vermogenskromme (evt. koppelkromme maar die is afgeleid van de eerste) zoveel meer.

OK, het gaat dus over het verloop van de koppelkromme als functie van het toerental, ipv. de hoogste waarde van die kromme.

Om het niveau van die koppelkromme op een voldoende waarde te krijgen is dan weer een functie van je vermogen.

En dat is dan weer een functie van allerlei variabelen van je motor in combinatie met toerental en overbrenging.

Ikke begrijp. Of niet?? :shock:

(En ik wilde alleen maar vertellen over mijn avontuurtje met een Civic....)

27 nov 2006 20:55
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
911-lover schreef:
Citaat:
Ik ben helemaal GEEN Seat kenner en liefhebber dus ik haal mijn info ook maar van het net

Koen, bij een volgende meeting moet je toch eens een keer in mijn Leon stappen. Jij behoort dit fenomeen toch wel eens te leren kennen :lol:

En alle vergelijkingen ten spijt: Een Seat Leon turbo topsport (model t/m 2005) kostte ca € 28.000 en kan met zijn vermogen geen gelijke vinden :twisted:

27 nov 2006 20:55
Profiel
Groningen
Bericht 
Retep968 schreef:

OK, het gaat dus over het verloop van de koppelkromme als functie van het toerental, ipv. de hoogste waarde van die kromme.

Om het niveau van die koppelkromme op een voldoende waarde te krijgen is dan weer een functie van je vermogen.

Yep..

Is ook verwarrend. Op de nieuwe 997 Turbo zit zoals bekend een knopje om tijdelijk het motorkoppel te verhogen.

Waarom dan toch niet het vermogen zou je denken..

Dat gebeurt óók, alleen het vindt plaats binnen een beperkt toerengebied (midden), alwaar niet het maximum vermogen ligt. Oftewel, het maximum vermogen gaat niet omhoog, wél het vermogen bij deze toerentallen(plaatselijk een verticale stijging vermogenskromme). Da's makkelijker uit te drukken in een stijging in (maximale aantal) Newtonmeters binnen dat toerengebied.

Laatst bijgewerkt door Jort op 27 nov 2006 21:19, in totaal 1 keer bewerkt.

27 nov 2006 21:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Bericht .
Ik denk dat ik het nu wel door heb....
Ben gewoon te gemakzuchtig geweest, een volgende keer onderschat ik mijn medeweggebruiker niet meer!
Zal mijn 2.5 op toeren houden en in de slipstream blijven tot het moment daar is om toe te slaan :twisted:
Mij valt ook niet zoveel te verwijten, kom net uit een dikke diesel..
De boxster vind ik echter zoveel mooier dat dit mijn dagelijks vervoer is geworden, in combinatie met mijn motor.

27 nov 2006 21:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Ik krijg nu pas ècht zin mijn rijbewijs te bemachtigen 8)

27 nov 2006 21:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht Re: .
Sid Vicious schreef:
Ik denk dat ik het nu wel door heb....
Ben gewoon te gemakzuchtig geweest, een volgende keer onderschat ik mijn medeweggebruiker niet meer!
Zal mijn 2.5 op toeren houden en in de slipstream blijven tot het moment daar is om toe te slaan :twisted:
Mij valt ook niet zoveel te verwijten, kom net uit een dikke diesel..
De boxster vind ik echter zoveel mooier dat dit mijn dagelijks vervoer is geworden, in combinatie met mijn motor.

Bij een vermogende diesel is het al voldoende (voor maximale versnelling) om hem net boven de 2.000 rpm te houden.

Bij een porsche (als je even "de strijd" wil aangaan) dien je de toeren zo rond de 4.000 / 4.500 te houden. En als je dan vol gas geeft, aaaaaaaaahhhhhh :ba: :jump: :ba: :jump: :ba: :jump:

Ook al ben je niet altijd de snelste (in rechte lijn), het geluid en het gevoel is niet te evenaren. :wink:

27 nov 2006 22:50
Profiel
‘64 Kever
Bericht Re: .
ruud964 schreef:
Ook al ben je niet altijd de snelste (in rechte lijn), het geluid en het gevoel is niet te evenaren. :wink:
:thumleft: Eindelijk zinnige praat in dit topic (overigens mag je zelfs het "in rechte lijn" weglaten van mij ;) )

27 nov 2006 23:37
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende