Auteur |
Bericht |
Nat
997 turbo tiptronic 580pkCG uitlaat + ECU
|
klappenauspuff met of zonder schakelaar ?
Hi,
Ik ben van plan om een klappenauspuff te laten monteren op mijn 996.
De vraag is nu met of zonder schakelaar waarmee het originele geluid geaktiveerd kan worden.
Ik kreeg de indruk dat het PC niet echt graag een schakelaar monteert ivm met het vele werk en zich liever beperkt tot monteren van alleen een uitlaat.
Gezien ik af en toe zeer lange afstanden rijd vraag ik me af of het geluidniveau niet kan gaan irriteren ?
Hoe relateert zich het geluid tot de orignele staat als op een konstante snelheid van bv 160 km/u wordt gereden ?
Kan iemand mij adviseren ?
Nat
|
23 nov 2006 23:35 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Wij monteren ze altijd met schakelaar.
Persoonlijk vind ik het fijn dat ik de sportuitlaat ´uit´ kan zetten. Niet alleen op de snelweg maar ook ´s avonds laat als je bijvoorbeeld de buren niet wilt wakker maken.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
23 nov 2006 23:38 |
|
|
cvaniperen
Ex 996 Targa - Ex Macan S - 997 GTSGooi
|
Ik heb enkele weken geleden een PSE laten monteren mét schakelaar. Als ik 's avonds de straat in kom rijden vind ik het wel zo netjes om het geluid even te verminderen.
Het geluid (verschil) in het interieur is nauwelijks merkbaar bij constante snelheid, maar bij accelereren wel, maar dat levert alleen maar extra kippevel op
_________________________________________ I don't run from trouble, I run over it...
|
24 nov 2006 9:53 |
|
|
John
Cayenne
|
Zelf heb ik op mijn 996 de uitlaat laten monteren zonder dat knopje.
Onzin, wanneer gebruik je dat nou..............7 bankies uitgeven om de buren te sparen, gewoon rustig je wijk in rijden, horen ze ten minste dat je rustig aan doet, zelf rij ik altijd bijna stationair in zijn 2 de wijk in.
brullen met dat ding
|
24 nov 2006 13:20 |
|
|
cvaniperen
Ex 996 Targa - Ex Macan S - 997 GTSGooi
|
Het is inderdaad een hoop geld voor een knopje (merendeel arbeidsloon). Het enige dat je in overweging moet nemen is dat als je het bijv. een jaar later alsnog in wilt laten bouwen de "kleppen" cq membramen moet laten vervangen die de afsluiting verzorgen in de uitlaat, omdat ze dan door "niet gebruik" uitgedroogd zijn.
Tenminste, dat vertelde PCG mij
_________________________________________ I don't run from trouble, I run over it...
|
24 nov 2006 13:57 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
nou.dan laat je de lekker de boel monteren en de schakelaar bouw je zelf in.
gr anton964
|
24 nov 2006 14:44 |
|
|
E.T.
500E, Challenge Stradale
|
Heb zelf PSE zonder schakelaar.
-Rijd hier dagelijks mee, ook lange afstanden, zonder enkele irritatie door geluidniveau.
-Heb idee dat geluid bij constant 160 km/u vergelijkbaar zal zijn. Kan me niet herinneren dat bij zo'n snelheid de auto zonder PSE minder geluid gaf. Wind- en bandengeruis staan dan toch al op de voorgrond.
-Rustig, hoge toeren mijdend, rijden = "mijn inziens " acceptabel geluid.
Mijn advies: PSE zonder schakelaar; doen!
|
25 nov 2006 2:06 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
bestaat er ook zo,n knopje voor de 964???
is er ook zo,n uitlaat systeem voor de 964 te verkrijgen?
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
26 nov 2006 0:19 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Knopje wel - uitlaat (nog) niet
|
26 nov 2006 0:41 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
dan zou iemand dat voor je moeten lassen met zoiets
iets van 200 dollar,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
26 nov 2006 11:14 |
|
|
Sjonnie
|
Bij mijn auto zit de originele Porsche sportuitlaat, dus met knopje.
Ik gebruik het bijna nooit en ik zou er zeker geen extra geld aan uitgeven.
Zoals John al zei, als je rustig rijdt komt er een prettig grommend geluidje uit en als je je daaraan stoort, dan stoor je je ook aan het normale geluid van de auto.
|
26 nov 2006 11:32 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Hallo Nat,
Heb zelf ook de electronische klappenauspuff erop met schakelaartje. Ten eerste het geluid van de sportuitlaat is erg mooi op een 996 en dat gaat nooit vervelen ook niet op lange stukken. Alleen dat standaard gedrag dat ie tussen 35-70km/u weer 'normaal' geluid procuceert wil je natuurlijk niet. Ben je net aan het optrekken en dan valt een deel van je geluid weg ook al is het maar een paar seconden dat gaat snel irriteren als je weet dat het beter kan.
Toen ik de auto standaard kocht was de sportuitlaat helemaal standaard maar op het internet zijn daar diverse modificaties voor te vinden met zo'n extra schakelaar ergens op een printplaatje naast die op de middenconsole. Echter het PC Rotterdam heeft het voor mij nog beter gemaakt en wel zodanig dat het knopje op de middenconsole echt aan en uit is en dat het systeem niet meer inhoud tussen de 35-70 km/u. Wat ze precies gedaan hebben weet ik niet maar kudos voor PC Rotterdam.
Overigens gebruik ik het knopje bijna nooit hij staat bij mij altijd aan
CU
|
26 nov 2006 12:54 |
|
|
grensrijder
997 GT3, 911 targa '85 en 911 '76 (project)
|
Op onze 996 4s ook de originele versie van de sportuitlaat. De uitlaat staat altijd open en dat verveeld absoluut niet. Het geluid is prachtig, je hoort hem alleen in heel ons dorp rijden!
|
26 nov 2006 21:29 |
|
|
Nat
997 turbo tiptronic 580pkCG uitlaat + ECU
|
Bedankt voor jullie reakties mede Porsche liefhebbers!
Ik heb besloten om dan toch maar voor de PSE te gaan met schakelaar (die hoogstwaarschijnlijk zeer zelden gebruikt zal worden na alle positieve reakties hier).
Geweldig forum is dit en ga zo door!
|
28 nov 2006 16:34 |
|
|