Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 18:15

Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Lambo SUV??? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht Lambo SUV???
whahaha ik lig echt in een deuk; lamborgini is van plan een eigen SUV uit te brengen rond 2009. Ze zijn em momenteel al aan het testen op de body van de Cayenne; :lol:

http://www.thecarconnection.com/scrapbo ... Position=2

http://www.thecarconnection.com/Enthusi ... 11442.html hier nog wat meer info.

28 nov 2006 18:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Lelijk hok..... heeft ook een fantastisch rondom zicht........

mhaschreurs.hyves.nl

28 nov 2006 18:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Ehh..tja..de verslaggever zal z'n bronnen wel hebben maar als er had gestaan dat we naar een nieuwe snelle topversie van de Cayenne 2 zaten te staren had ik het misschien ook geloofd. :?

Ook knap dat de Cayenne body er zo mooi overheen valt. Ofwel de Lambo krijgt een aangepast Cayenne chassis of......broodje...

Laatst bijgewerkt door Jort op 28 nov 2006 18:30, in totaal 1 keer bewerkt.

28 nov 2006 18:28
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht Re: Lambo SUV???
FROST schreef:
whahaha ik lig echt in een deuk; lamborgini is van plan een eigen SUV uit te brengen rond 2009.

En waarom niet :roll: :?:

Ze hadden al lang voor Porsche De Cayenne had (of er zelfs aan dacht) een off road/SUV

Afbeelding

Laatste update 22/10/2013

28 nov 2006 18:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Was ook een "enorm" succes die tank, zo groot zelfs dat ze er maar mee gestopt zijn..........

mhaschreurs.hyves.nl

28 nov 2006 18:46
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
911-lover schreef:
Afbeelding

:scratch: kruising tussen 'n Hummer en 'n Lada 1200S :roll:

28 nov 2006 18:48
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Ontwikkeld ten tijde van de ontwikkeling van de Hummer (één van de vele concurrenten voor militaire doeleinden die het niet heeft gered). Later als civiele versie op de markt gebracht.

Denk niet ze de looks van de Hummer hebben afgekeken.

28 nov 2006 18:53
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Bericht 
De eerste jeep die over de 200 kmh ging en een GIGA succes in het midden-oosten. Elk zichzelf respecterende (olie)sjeik/dictator heeft een Lambo LM200

28 nov 2006 18:56
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Olaf schreef:
911-lover schreef:
Afbeelding

:scratch: kruising tussen 'n Hummer en 'n Lada 1200S :roll:

Ligt anders wel een V12 Lambo Countach motor in... niet onderschatten dit hok. :wink:

28 nov 2006 18:57
Profiel WWW
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht 
ach, 2009 is nog ver weg....

28 nov 2006 18:58
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Harley schreef:
Ligt anders wel een V12 Lambo Countach motor in... niet onderschatten dit hok. :wink:

... al had dat niet zo geweest :arrow: Lada rijdt (ook) met PORSCHE-designe(d) motoren :wink:

Buiten het feit dat die LM stinkend hard zal gaan :shock: .... ik vind 'm lelijker dan de Hummer :?

28 nov 2006 19:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
aero schreef:
De eerste jeep die over de 200 kmh ging en een GIGA succes in het midden-oosten. Elk zichzelf respecterende (olie)sjeik/dictator heeft een Lambo LM200

Motorart V 12
Hubraum 5167 ccm
Aufladung Sauger
PS - UMin 450 PS - 6800/Min
Nm - UMin 500 Nm - 4500/Min
Motorlage/Antrieb Frontmotor/Allrad
Gänge/Schaltung 5/manuell
Test in ams Jahrbuch 1988
Gewicht 3045 kg
0 - 80 km/h 6,3 s
0 - 100 km/h 9,3 s
0 - 120 km/h 12,5 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h - s
0 - 160 km/h 25,3 s
0 - 180 km/h - s
0 - 200 km/h - s
400 m, stehender Start 16,4 s
1 km, stehender Start 30,4 s
Vmax 197 km/h
100 - 0 km/h (kalt) - m
100 - 0 km/h (warm) - m
Nordschleife -
Hockenheim, kleiner Kurs -
Querbeschleunigung -
Slalom 18 m -
Slalom 36 m -
ISO Ausweichtest -
Testverbrauch 31,7 L/S
Grundpreis 220.000 DM

Bemerkungen:
Bereifung: 345/65 VR 17 (Pirelli Scorpion).

Eins vorweg: Der LM 002 wurde nicht für den Straßenverkehr gebaut. Er war auf normalen Straßen absolut fehl am Platze. Nicht nur die schiere Größe hinderte ihn, vernünftig am Stadtverkehr teilzunehmen, sondern er war auch fahrwerksseitig sehr unbeholfen. Der Wendekreis betrug fast 16 Meter und der Wagen war unübersichtlich. Die Zuladung von 455 kg nahm angesichts der Masse des Autos bescheiden aus. Die Bremsen waren eine Katastrophe. Der LM 002 bremste nicht, er verzögerte. Hinten wurden nur Trommelbremsen montiert.

Der Innenraum war wegen des breiten Mitteltunnels eng und bietet nur 4 Personen Platz. Auf der Ladefläche könnten 4 weitere Personen sitzen, aber das wollte wiederum der TÜV nicht. Die Kupplung geriet zudem schwergängig, der Pedalweg ellenlang. Dafür waren die Sitze bequem und die Federung komfortabel. Das Kurvenverhalten geriet sicher, aber stark untersteuernd.

Kommen wir zum Motor. Der LM 002 wurde vom Zwölfzylinder des Countach QV angetrieben, der im Sportwagen 455 PS bei 7000/min leistete. Im LM 002 sollte das Aggregat 450 PS bei 6800/min stemmen - allerdings wurde er in Deutschland mit 413 PS homologiert. Wer nun erwartete, einen Geländewagen mit den Fahrleistungen eines Sportwagens zu besitzen, wurde bitter entäuscht. Der Motor war staub- und sanddicht gekapselt, um auch in der Wüste nicht schlappzumachen. Das nahm dem Triebwerk den coolen Lambo-Sound. Der Motor klang im LM 002 wie ein kastrierter Elefant mit Nebenhöhlenentzündung. Die Fahrleistungen des Dreitonners bewegten sich auf GTI-Niveau. Allerdings räumte auf der Autobahn jeder die linke Spur, wenn der LM 002 im Rückspiegel auftauchte. Schade nur, dass dann meistens die Kraft zum Überholen fehlte. Der Minimalverbrauch lag auf der Straße bei 25,7 l/100 km, maximal wurden 42 Liter durch die Einspritzdüsen gejagt. Ging es ab ins Gelände, konnte der LM 002 auch 60 - 80 Liter verbrauchen.

Wer kaufte sich ein solches Ungetüm? Ölscheichs natürlich. Der LM 002 erwies sich als ideal für die Falkenjagd. Er war absolut wüstentauglich, kam mit seinen Ballonreifen auch durch den feinsten Sand, hatte dank dreier Sperren immer genügend Traktion und blieb wegen des gekapselten Motors auch im miesesten Sandsturm nicht stehen. Für normale, europäische Straßen aber war er einfach nicht gedacht. Er wurde von 1985 - 1989 gebaut.

mhaschreurs.hyves.nl

28 nov 2006 19:22
Profiel Facebook 
Groningen
Olaf schreef:
Harley schreef:

... al was dat niet zo geweest :arrow: Lada rijdt (ook) met PORSCHE-designe(d) motoren :wink:

Buiten het feit dat die LM stinkend hard zal gaan :shock: .... ik vind 'm lelijker dan de Hummer :?

Afbeelding
Afbeelding

28 nov 2006 19:55
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
In 1977 zijn ze begonnen met project Cheeta:

Afbeelding

Vervolgens in 1981 de LM 001

Afbeelding

In 1986 is er getest met de LM 004, een LM 002 met een 7.3L V12

Afbeelding

Autovisie heeft ooit de LM 002 getest en liet hem weer vol tanken bij een pomp met bediening. Na 150 liter erin gedaan te hebben ging de man er eens onder kijken of de tank toch niet lek was. Hij wist niet dat er 290 liter in ging :lol: Als je rustig aan doet kun je er net 1:4 mee halen. En toch heeft het wel iets vind ik.....

28 nov 2006 20:12
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Ooit heeft zo'n ding in H'sum gestaan op de Droomauto tentoonstelling. Was een grensbewakings Lambo van Libie. Bliezen ze mee door de woestijn met een joekel van een mitrailleur achterop. Was een jaar of 18, en onwijs onder de indruk van dat ding... :shock:

28 nov 2006 20:29
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Autovisie heeft een tijdje terug een vergelijkende test gedaan tussen een Cayenne Turbo en een LM002. Helaas is het topic daarover op het PF inmiddels Afbeelding :roll:

28 nov 2006 20:29
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Waar ik werkte kwam de baas van de visleverancier af en toe een dringend bestellinkje afleveren met zijn Hummer (als we tekort hadden en 's zondags nog materiaalnodig hadden).
Hij was een echte Lambofreak en in een Countach of Diablo zal het niet gepast hebben :lol: :lol: :lol:
Deze wagen was toch wel zeer indrukwekkend hoor en super luxueus afgewerkt.
Ook in het Technic Museum te Sinsheim kan je eentje Live bewondern.
In de tijd geplaatst waar die in gemaakt is was het wel degelijk een indrukwekkende wagen. (en nu nog vind ik)

29 nov 2006 1:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
horn schreef:
Ooit heeft zo'n ding in H'sum gestaan op de Droomauto tentoonstelling. Was een grensbewakings Lambo van Libie. Bliezen ze mee door de woestijn met een joekel van een mitrailleur achterop. Was een jaar of 18, en onwijs onder de indruk van dat ding... :shock:

...heb 'm als kleine jongen op het salon van Brussel kunnen bewonderen zo'n 2 decennia terug...stond daar mooi te pronken naast de Countach 5000 quattrovalvole...(nog zo'n icoon :wink: ). Ik kende 'm enkel van die quartet-spel kaarten en ik herinner me nog goed dat ik enorm onder de indruk van z'n top van meer dan 200 km/u terwijl ie meer dan 2 ton woog :lol: (in die tijd stond er ook een boek voor in de boekenzaak met als titel "+200 km/u", hetgeen geen verder komentaar hoeft denk ik :wink: )

Ex-president van Zaire (Kongo) Mobutu heeft de laatste 2 exemplaren besteld destijds bij Lamborghini...een witte en zwarte...en dat hoeft ook geen verder komentaar neem ik aan :lol: :lol: :wink:

'k heb voor de LM002 altijd veel respect gehad...wat een bak!!! 'k vind de Hummer er 2 keer niks tegen. Zou de LM002 ook de klank a la Countach gehad hebben?...was toch dezelfde motor, niet?

29 nov 2006 1:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
zelfde geluid ja. Tenminste soort van, denk ik. Weet nog dat ik in Eindhoven op het stationsplein ergens binnen in een druk café zat en buiten veeeeel herrie hoorde. En een wit gevaarte zag dat door z'n lelijkheid eigenlijk best cool was. Die produceerde dat geluid dus. Een LM002 aan 't inparkeren... (geloof dat het van de eigenaar van de -toen- danssalon was, maar weetnie zeker)

29 nov 2006 4:13
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
MichM3 schreef:
Zou de LM002 ook de klank a la Countach gehad hebben?...was toch dezelfde motor, niet?

Citaat:
Der Motor war staub- und sanddicht gekapselt, um auch in der Wüste nicht schlappzumachen. Das nahm dem Triebwerk den coolen Lambo-Sound. Der Motor klang im LM 002 wie ein kastrierter Elefant mit Nebenhöhlenentzündung.

Nee dus :cry: .

mhaschreurs.hyves.nl

29 nov 2006 7:21
Profiel Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
aero schreef:
Elk zichzelf respecterende (olie)sjeik/dictator heeft een Lambo LM200

michael schreef:
Der Minimalverbrauch lag auf der Straße bei 25,7 l/100 km, maximal wurden 42 Liter durch die Einspritzdüsen gejagt. Ging es ab ins Gelände, konnte der LM 002 auch 60 - 80 Liter verbrauchen.

Wat voor een benzinetank moet daar wel niet in hebben gezeten? :shock:

Ik stel met dan bijna zo'n mannetje voor die als 'n kolenscheppende machinist op een stoomloc, de brandstof bij staat te vullen tijdens het rijden.... :wink:

29 nov 2006 11:34
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
..was de tankinhoud geen 120l??...vage herinnering...

29 nov 2006 11:38
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
ingo schreef:
(geloof dat het van de eigenaar van de -toen- danssalon was, maar weetnie zeker)

Dat was tenminste een dancing.
Ik kwam er vroeger regelmatig
Afbeelding

29 nov 2006 11:38
Profiel WWW Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
staat mij nog voor de geest dat je toen de Veronica strandrace had op het strand van Scheveningen, deed een keer een Belg mee in een LM002

29 nov 2006 11:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
die gekke belgen toch ;)

29 nov 2006 18:35
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende