Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:45

Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
porsche 924, wel zo verstandig 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht porsche 924, wel zo verstandig
ik heb de laatste tijd eens zitten kijken naar een porsche 924. ik had dr 1 gevonden voor een redelijke prijs (rond de 2500 euro)
ik heb gelezen dat ie audi onderdelen heeft en daarom issie goedkoper in onderhoud dan de 944 die er praktisch hetzelfde uitziet maar wel wat meer vermogen heeft.
ook koop ik zon porsche omdat ie belastingvrij is.

nu wou ik vragen, wat zijn hier de ervaringen met de 924?
verbruikt ie veel?
heeftie in het algemeen veel onderhoud nodig?
is het verstandig om hem te kope als je net je rijbewijs hebt? want hij heeft maar een maximum snelheid van 200 km/u

28 nov 2006 18:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht Re: porsche 924, wel zo verstandig
Versatile schreef:
ik heb de laatste tijd eens zitten kijken naar een porsche 924. ik had dr 1 gevonden voor een redelijke prijs (rond de 2500 euro)
ik heb gelezen dat ie audi onderdelen heeft en daarom issie goedkoper in onderhoud dan de 944 die er praktisch hetzelfde uitziet maar wel wat meer vermogen heeft.
ook koop ik zon porsche omdat ie belastingvrij is.

nu wou ik vragen, wat zijn hier de ervaringen met de 924?
verbruikt ie veel?
heeftie in het algemeen veel onderhoud nodig?
is het verstandig om hem te kope als je net je rijbewijs hebt? want hij heeft maar een maximum snelheid van 200 km/u

2500€ is al een redelijke prijs voor een 924, voor dit geld zou je, mits goed zoeken een exemplaat in zeer goede staat moeten vinden.
Het is een audi motor van origine en heeft door wat modificaties van Porsche zelf 125pk . Zeer leuk auto om mee te beginnen, maar er zijn er vast meer die dat kunnen beamen! Verbruik hangt af van of je het rechtse pedaal diep intrapt of niet, normaal verbruik iets van een 11l ?
De topsnelheid van 205 geloof ik is redelijk voor de auto, maar mijn vraag aan jou: waar ga jij in godsnaam zo hard rijden??

greetz

28 nov 2006 18:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Da's al heel snel wat gevonden! :shock:

28 nov 2006 18:13
Profiel WWW
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht 
WdePundert schreef:
Da's al heel snel wat gevonden! :shock:

is dit het verhaal van het gras en de grasmaaier?

28 nov 2006 18:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
ja daar heb je gelijk in :roll:
ik koop m ook niet om hard mee te kunnen rijden, dat doe ik me toekomstige rijbewijs niet aan
het gaat mij erom dat ie lekker rijd en niet te duur is in onderhoud
ik heb wel een hele handleiding gevonden op internet over de 924, maar eigenlijk wou ik er niet meer dan 10 uur per week aan besteden.

28 nov 2006 18:17
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht 
Versatile schreef:
ik koop m ook niet om hard mee te kunnen rijden, dat doe ik me toekomstige rijbewijs niet aan
ik heb wel een hele handleiding gevonden op internet over de 924, maar eigenlijk wou ik er niet meer dan 10 uur per week aan besteden.

is 't zo'n dikke handleiding dan? :D

28 nov 2006 18:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
hij is van haynes:
http://www.geocities.com/eturbo924/Haynes.html
dus betekent dat ik hem ook in boekvorm kan kopen, hopelijk ook in NL

28 nov 2006 18:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Versatile schreef:
hij is van haynes:
http://www.geocities.com/eturbo924/Haynes.html
dus betekent dat ik hem ook in boekvorm kan kopen, hopelijk ook in NL

Tuurlijk kan je die ook in NL kopen, maar is nogal dik idd. Probeer ebay eens, vind je soms ook andere boeken!

28 nov 2006 18:28
Profiel
Bericht 
Versatile schreef:
Niet te duur in onderhoud?????????
Een kennis van ons heeft er een bij gekocht om zo de onderdelen te kunnen wisselen.
Hangt volgens hem een serieus prijskaartje aan de onderdelen van Audi.

28 nov 2006 20:11
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
cabrio wim schreef:
Niet te duur in onderhoud?????????
Een kennis van ons heeft er een bij gekocht om zo de onderdelen te kunnen wisselen.
Hangt volgens hem een serieus prijskaartje aan de onderdelen van Audi.

Komt mede door de grotere vraag nu :!: En het feit dat ze al grotendeels oldtimer zijn, vandaar dus...

28 nov 2006 20:17
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
het is wel veel goedkoper dan de onderdelen van een 944, omdat die wel onderdele van een porsche heeft.
ik ga wel ff zoeken voor geschikte onderdelen van een 924 zodat ik kan zien hoe duur het is

28 nov 2006 20:18
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
cabrio wim schreef
Citaat:

Om voordeliger uit te zijn mag hij wel behoorlijk veel klussen. Je moet er maar handig in zijn :res: .Toch handig als je handig bent. .....huh.

28 nov 2006 20:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Versatile schreef:

Eerst eens wat rijervaring opdoen voordat je zulke uitspraken doet kan m.i. ook geen kwaad. 200km/u is zeker in een oud beestje (25 jaar waar jij het over hebt) toch altijd nog verrekte hard! Je leert pas rijden nadat je je rijbewijs hebt gehaald :idea:

28 nov 2006 20:33
Profiel
Groningen
Double G schreef:
Versatile schreef:

Eerst eens wat rijervaring opdoen voordat je zulke uitspraken doet kan m.i. ook geen kwaad. 200km/u is zeker in een oud beestje (25 jaar waar jij het over hebt) toch altijd nog verrekte hard! Je leert pas rijden nadat je je rijbewijs hebt gehaald :idea:

Oeioei.. dat begint verdacht veel op deze discussie te lijken. :roll: :wink:

28 nov 2006 20:46
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
ja maar ken me eigen grenzen wel, maar zit wel te twijfelen of of achterwielaandrijving wel zo handig is.
maar ik ga zeker geen boetes binnen halen in de 1e jaren als ik me rijbewijs heb gehaald
maar 200 km/u gaak ook niet uitteste

@jeroenoop
zelf heb ik geen ervaring met autos, wel hoor ik er wel wat van op het werk want daar werk in een vrachtwagenbedrijf (geen technische dinge ofso)
maar me vader wou me helpe, maar die heeft ook alleen maar 10 jaar geleden voor het laatst egt gesleuteld aan een auto.

28 nov 2006 20:46
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Jort schreef:
Oeioei.. dat begint verdacht veel op deze discussie te lijken. :roll: :wink:

En zo te zien denken we er toch redelijk hetzelfde over :wink:

28 nov 2006 20:51
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Versatile schreef:
maar ik ga zeker geen boetes binnen halen in de 1e jaren als ik me rijbewijs heb gehaald

Hoe regel je zoiets? Gewoon een briefje naar het CJIB sturen en vragen of ze ze pas na een jaar op willen sturen :scratch: :lol:

28 nov 2006 20:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Versatile schreef
Citaat:
zelf heb ik geen ervaring met autos, wel hoor ik er wel wat van op het werk want daar werk in een vrachtwagenbedrijf

Ik werk ook in een vrachtwagenbedrijf (transport) , en bij ons is er niemand die ook maar iets van porsches afweet. :cry: :evil:

Citaat:
maar me vader wou me helpe, maar die heeft ook alleen maar 10 jaar geleden voor het laatst egt gesleuteld aan een auto.

De auto is ouder dan 10 jaar , dus de techniek heeft hem nog niet ingehaalt. :wink:
Je boft met zo'n vader. :!:

28 nov 2006 21:02
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
waarom denk je dat ik deze topic start :P
heb nooit serieus in een auto gereden
wil zon auto niet in de prak rijden, maar zou het wel heel vet vinde om m te hebben, daarom vraag ik of iemand getest heeft of deze auto geschikt is als beginnersauto

ja misschien is zon vader wel handig, maar hij sleutelde altijd aan saabs, das wel wir iets anders, maar tog ongever hetzelfde hoop ik

Laatst bijgewerkt door Versatile op 28 nov 2006 21:03, in totaal 1 keer bewerkt.

28 nov 2006 21:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Ben 16 en heb er al eens een paar keer mee gereden, en in het begin zou ik toch maar eens wat oppassen :!: Naargelang je de auto gewend geraakt(m.n. de achtertractie) dan kan je eens wat proberen met de auto!

28 nov 2006 21:03
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Kijk, wijze woorden van een 16-jarige :thumleft:

28 nov 2006 21:10
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
t lijkt me tog niet egt zo verstandig voor mezelf om met achterwielaandrijving te beginnen. omdat je minder ervaring hebt met hoe jezelf in een auto rijd. daarmee bedoel ik dat je je eigen rijstijl nog moet uitvinden.
daarom denk ik dat je zon auto beter op de weg houd als je meer ervaring hebt met het verkeer en de weg zelf.

28 nov 2006 21:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Versatile schreef:
t lijkt me tog niet egt zo verstandig voor mezelf om met achterwielaandrijving te beginnen. omdat je minder ervaring hebt met hoe jezelf in een auto rijd. daarmee bedoel ik dat je je eigen rijstijl nog moet uitvinden.
daarom denk ik dat je zon auto beter op de weg houd als je meer ervaring hebt met het verkeer en de weg zelf.

Dus :arrow: eentje kopen en mee rijden, bevalt het je niet, verkopen en iets anders kopen :wink:

28 nov 2006 21:21
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Een oude ford sierra kopen (ben ik ook mee begonnen) en daarmee leren omgaan met achterwielaandrijving. Als er dan iets mis gaat kun je de kosten nog overzien.

28 nov 2006 21:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Versatile schreef
Citaat:
t lijkt me tog niet egt zo verstandig voor mezelf om met achterwielaandrijving te beginnen.

Dat ligt meer aan de P. K. s. 8)
Had zelf een 944 op 20 jarige leeftijd :lol: , maar die kreeg ik bijna niet "dwars"en heb daar toch hele gekke dingen mee gedaan. :ba: :bang: :colors:
Met regen of gladheid moet je natuurlijk wel oppassen , maar dat doe je automatisch als je geen ervaring hebt. :ncool:

28 nov 2006 21:26
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende