Auteur |
Bericht |
ruud964
Hoeksche Waard
|
Re: .
Klopt, de meeste liefhebbers snappen dat porsche rijden meer is dan de snelste willen zijn. Alhoewel dat wel eens plezant kan zijn.
Belangrijkste is genieten tijdens het rijden (ook op een rustig tempo), weten dat de power er is, de lucht opsnuiven, het uitzicht op het dashbord, het geweldige geluid en alles eromheen. So what als je een keer te laat bent met schakelen of het gewoon simpelweg "niet redt". Het gevoel pakt niemand je af.
Hmmmmm. ga zo nog even in de garage kijken, voordat ik ga slapen.
|
27 nov 2006 23:56 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Ik ook hoor Ruud, 930 en Waterbuffel in de garage en de Leon op mijn parkeerplaats.
|
28 nov 2006 0:05 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Ik begrijp dat niet. Ik kan niet rustig rijden in de turbo. Die auto's zijn niet gemaakt om rustig mee te rijden, daar heb je andere auto's voor. Er is niets irritanter dan met een bloedsnelle auto continu langzaam te moeten rijden.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
28 nov 2006 0:06 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Met jpuw geluid moet je gewoon langzaam rijden, anders heb je meteen een prent.
Ik kan me enorm inhouden, maar als het gas er op gaat...... wel alleen rechtdoor
|
28 nov 2006 0:09 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Helemaal mee eensch... en zelfs als je verliest hebben er nog 2 profijt.. de winnaar heeft een porsche verslagen, dat willen we toch allemaal... en jij hebt nog steeds een porsche...dat willen we ook allemaal
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
28 nov 2006 0:18 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Nog geen enkel probleem gehad met de politie, terwijl ik ze toch regelmatig ben tegengekomen als ik met de P onderweg was.
Janken moet dat ding, en een meter vuur uit die uitlaat.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
28 nov 2006 0:38 |
|
|
Roi
niet meer....
|
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
28 nov 2006 0:44 |
|
|
horn
PF #57
|
wijs man.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 nov 2006 0:53 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: .
Zelfs zonder een meter te rijden en door een paar keer het gas intrappen is een Porsche al zoveel meer sensatie dan zo'n Aziatisch bommetje
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
28 nov 2006 11:01 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Spaans,
kan ook lekker zijn.
|
28 nov 2006 12:50 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
28 nov 2006 13:10 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
EENS EENS.
Als ik in mn Porsche rijdt scheur ik ook alleen maar.
( helaaaas heeft die van mij maar 125 pk hahaha 1/3 van jullie ! )
Maar..... misschien binnenkort niet meer
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
28 nov 2006 13:37 |
|
|
horn
PF #57
|
Hoezo? Loopt hij dan binnenkort op 3 cilinders?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 nov 2006 16:36 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Tja, dat zet:
in een andere context...
(als in 9 min 2 min 4.....dusch)
|
28 nov 2006 16:47 |
|
|
knoet
BoxsterBelgium
|
als je de snelste wil zijn is die 2.5 boxster wel een foute aankoop geweest...
maar ach, ik heb ook de 2.5 en ben toch sneller dan 90% van het dagelijkse verkeer, en daar stel ik me wel tevreden mee
_________________________________________ www.tuned-belgium.com
|
28 nov 2006 17:31 |
|
|
horn
PF #57
|
zolang je plaatselijke vuilniswagen er nog uit trekt bij het stoplicht is het toch oké?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 nov 2006 18:09 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Misschien heb je dan ook niet begrepen wat ik bedoel
Niet altijd de "snelste" willen zijn betekend niet dat je daarom altijd rustig rijdt, integendeel.
Vaak rij ik juist op tempo als er niemand is (en me dus niet hoef te bewijzen), zeker bij ons op de landweggetjes. In bijna elke wekelijkse rit komt bij mij de toerenteller regelmatig boven de 6.000 rpm, ook bij regen
En aangezien ik in zo'n rit van een uur niet constant maximaal rijdt is het ook prettig om op een "normaal" tempo te rijden, genietend van alles rondom de porsche.
|
28 nov 2006 20:49 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
Met een Boxster 2.5 verliezen van een getunede Ibiza verbaast me niets.
De nieuwe TFSI versies van de Leon komen op de weg met 280+pk (getuned). Echt niet dat dat bij te houden is. Ook niet voor m'n 252pk BoxsterS. Ja misschien (!) op topsnelheid maar meer ook niet.
Feit is gewoon dat moderne turbomotoren, inclusief diesels, gewoon beulen van motoren zijn. Mn EVO 8 MR RS levert met wat kleine ingrepen nu iets van 360pk op 1330 kg ofzo. Daar houd ik een (standaard) 996 turbo nog mee bij en rijd ik elke niet GTx/turbo Porsche het snot voor de ogen. Acceleratie EN wegligging wise, want ga je als Porsche rijder nou niet zeggen dat "anderen" alleen straight-line snelheid hebben want dan vergis je ernstig (in een EVO in ieder geval)
Maar -> lekker belangrijk allemaal. Porsche zijn nou eenmaal niet de alle snelste auto's, zeker een Boxer 2.5 of 924 niet. Maar het zijn wel allemaal heerlijke auto's met een schitterende balans. En alhoewel turbo's erg bruut zijn, op de langere termijn zijn m.i. hoogtoerige n/a motoren altijd fijner. Lekker genieten van je Boxster 2.5 dus...
Mark.
|
28 nov 2006 20:57 |
|
|
guido
911 SC 3.0, 993Mechelen
|
Om dan maar te zwijgen van die "gat rijders" met een VW Touareg, die denken dat ze met een Cayenne achter je aan zitten.
Laatst zaterdag meegemaakt op de E19 naar Antwerpen... Hij plakte werkelijk aan mijn "gat". Toen heb ik de 993 even serieus deftig doorgeduwd ... hij verdween in mijn achteruitkijkspiegel als een lamp die uitdooft. Plezant kikje Hoop wel dat de flikken niet in de bosjes meelachten.
_________________________________________ The sky is the limit !!!
|
28 nov 2006 20:58 |
|
|
aero
996 Turbo
|
Het vorige model Leon is nog altijd een mooie auto , maar dit ?
|
28 nov 2006 21:04 |
|
|
horn
PF #57
|
Dit ook.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 nov 2006 21:29 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Ja, Moet eerlijk zeggen dat ik de opvolger ook erg geslaagd vind. Probleem dat ik er mee heb is dat er geen stootlijsten op zitten. Je hebt zo een aantal deuken in je zijkant van medeparkeerders.
|
28 nov 2006 21:35 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Psst, Marcel... die hebben (de meeste) Porsches ook niet...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
28 nov 2006 21:44 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Maar die zet ik ook niet "zomaar" ergens neer.
Mijn Seat zet ik, als het maar even kan, op twee parkeerplaatsen, Misschien wel aso, maar het scheelt je een aantal deuken.
|
28 nov 2006 22:40 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Da's inderdaad gewoon aso... Kom op zeg, zelfs mijn SC zet ik gewoon op 1 plek neer, en als dat een krap plek is, so be it...
Overigens, de stootlijsten op de oude Leon zaten er wel op, maar zeker niet op de plek waar tegen gestoot ging worden (lees: niet op het breedste punt!).... De nieuwe Leon heeft die stootlijsten niet nodig, daar kijken mensen zowieso voor uit
|
28 nov 2006 22:52 |
|
|