Auteur |
Bericht |
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
_________________________________________ NPC 0577
|
28 nov 2006 21:28 |
|
|
cabrio wim
|
Tsjonge tsjonge, dat jij je eigen zo makkelijk laat ompraten. Als dan de Porsche wil, koop hem dan en ga er mee op slipcursus (wel met die Porsche) dan weet je gelijk waar de grenzen van jou en de auto liggen.
Hebben dan weer een veilige chaffeur erbij.
|
28 nov 2006 21:35 |
|
|
Versatile
|
zon 924 heeft normaal 125 pk. maar je hield m wel recht?
ik zal het nog wel ff aan me rij-instructeur vrage
|
28 nov 2006 21:35 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
*hoest* let op mensen, nu komt de Uber-zeikerd weer grapje
...een 924 is een hele hele hele leuke beginners wagen, ik denk zelfs nog beter geschikt dan een 944, genoeg onderdelen te vinden en niet duur. Tenminste, zo heb ik het tot nu toe ondervonden. Ik hoop echt dat je veel succes hebt met de zoektocht naar je ultieme Porsche 924. enneeehhh...welkom op het forum :wink:
_________________________________________ DENK HELDER
|
28 nov 2006 22:25 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik heb vanaf toen ik mijn rijbewijs had alleen achterwiel aangedreven autos gehad. (ben er pas later achter gekomen dat voorwiel aangedreven ook een mogelijkheid was )
Maar ik moet zeggen dat ik zeker toen de herfst en wintermaanden kwamen regelmatig wel eens de achterkant een ruimere bocht heb laten maken dan de voorkant. Het is altijd goed afgelopen maar achterwiel aandrijving als je nog maar net met autos om kan gaan is soms best listig.
Zolang je rustig aan doet gaat het goed maar ja je bent jong en na 3 maanden denk je al een hele coureur te zijn.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
28 nov 2006 22:39 |
|
|
Versatile
|
k denk dat me vrienden dan ook wel hard willen
maar ja, me vader zei ook al, als je achterwielaandrijving neemt kom je minder snel in de slip, maar als je er eenmaal inzit is het moeilijk om eruit te komen dan bij een voorwiel
|
28 nov 2006 22:45 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Achterwiel aandrijving is best goed onder controle te krijgen als je gaat. Alleen je moet zeer behendig zijn. Maar door met het gas te spelen kun je heel goed weer grip terug krijgen.
Een auto met voorwiel aandrijving waarvan de achterkant je voorbij wil is een veel lastiger klus. Dat moet je puur op stuurmanskunst gaan proberen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
28 nov 2006 22:50 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Ik heb zelf met 19 jarige leeftijd een 924 aangeschaft, had toen een jaar me rijbewijs (geloof net iets minder als een jaar). Zolang je maar met gladheid + regen het gas rustig erop laat in de bochten, en pas goed uit acceleren als je uit de bocht bent scheelt een heel stuk.
In de sneeuw is het sowieso uit kijken geblazen, vooral als ze niet gestrooid hebben, dan wil de kont wel eens binnendoor komen
200 is goed te doen in een 924, alleen oppassen voor de boetes, of enkel in duitsland. Maar uit 1976 is het toch behoorlijke snelheid.
|
28 nov 2006 23:04 |
|
|
Versatile
|
meningen zijn hier wel verdeeld zie ik
maar 200 rijden heb ik nog niet egt behoefte aan, ik heb vroeger namelijk een groot ongeluk gehad. daarom ben ik ook veel voorzichtiger.
misschien dat ik het beste eerst in me ouders auto wat ga rijde. als de winter voorbij is kan ik een testrit doen in de 924. alsie me bevalt kan ik hem kopen als ik heb gemerkt dat ik een auto onder controle kan houde en ook zeker weet dat ik me niet ga gedragen als een autocoureur
alles op zn tijd ts een hoop geld dus maak niet zomaar de beslissing
maar dr blijft altijd een nadeel aan zulk soort porsches dr kunne maar 2 persone in
die vriendenvakanties moeten dan tog maar per bus of trein
|
28 nov 2006 23:16 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Heel verstandige keuze zo denk ik. Dan kun je je ook rustig orienteren.
Nope, Vrienden in de bus Jij met de Porsche
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
28 nov 2006 23:22 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Jij ook al
Ik had een 2.3 GRIEZEL (en die ging ook wel dwarsals het moest).
Jammer dat het zo'n plooibakken zijn. Bij de minste tuts een hoop schade.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
29 nov 2006 0:37 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
ik heb vroeger namelijk een groot ongeluk gehad. daarom ben ik ook veel voorzichtiger.
En je moet je rijbewijs nog halen?? Net als je vmbo-diploma aan je taalgebruik te lezen..
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
29 nov 2006 0:45 |
|
|
Versatile
|
ik reed de auto zelf niet, me vader reed m maar daardoor zat ik wel midden in het ongeluk.
|
29 nov 2006 13:47 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Was jij niet met >200 geflitst in Nederland?
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
29 nov 2006 13:49 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Dat was ik, opgejaagd door video-auto ...op een lege snelweg met 13 jaar rij-ervaring ja, die vergelijking gaat niet helemaal op dus..
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
29 nov 2006 13:57 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Sorry, maar hier heb ik mijn bedenkingen bij.
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
29 nov 2006 14:04 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Zo dit draadje is al even bezig maar was me nog niet opgevallen.
Welkom!
Ik had een half jaar mijn rijbewijs toen ik de 924 kocht.
Nooit spijt gehad, wel gevoeld in mijn portomonnai.
Let op! 8 van de 10 auto heeft slecht onderhoud gehad!
Laat zeker een AKK doen.
Verder.. succes de zoektocht is het leukst!
Gr. Leander
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
29 nov 2006 14:37 |
|
|
Versatile
|
ja zal ik zeker doen. vooral met zon oude auto heb je daar veel kans op. maar ik wil zoiezo een 25 jaar oude auto, want belasting is soms nogal prijzig
|
29 nov 2006 17:41 |
|
|
cabrio wim
|
Leander schrijft je: let op !!!! 8 op de 10.
Zo zie je maar dat het onderhoud en kosten behoorlijk uit de hand kunnen lopen.
Dus een tweede voor de nodige onderdelen is echt geen luxe.
|
29 nov 2006 19:43 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
Bij zo'n "oude" wagen is het toch beter dat je goed uitkijkt en zowiezo de waterpomp, riemen etc. direct vervangt. en voor de koop kijken of alles werkt (zoals electrische ramen,...) of de compressie, veren, remmen goed zijn. en op cosmetisch vlak kijken of er nergens roestplekjes zijn en of de naden mooi kloppen.
Als er iets minder is, is dit geen reden tot niet kopen maar je kan dan wel zien of de wagen binnen uw budget is, ofdat je hem zelf wil herstellen
|
29 nov 2006 20:10 |
|
|
captainfrasca
1981 924 special edition
1980 924 TargaLelystad
|
Ik kocht mijn 924 toen ik 18 was, een jaar voordat ik mijn rijbewijs haalde! (ik ben nu 27) Tja, of het een goede beginnersauto is? Dat hangt volkomen van je zelf en je rijstijl af!. Of je nu een Panda rijd of een Porsche (is overigens wel een wereld van verschil) is onervarnheid gevaarlijk. Jij moet de auto besturen, de auto jou niet!
Qua onderhoud, tja de een heeft geluk en de andere geeft bakken met geld uit om zijn auto rijdend te houden (zoals ondergetekende), vergeet niet dat je een oude auto koopt en aan oude auto;s gaat veel stuk wat een hoop irritatie kan opleveren (of juist plezier als je van sleutelen houd!)
Groet,
David
_________________________________________ Porsche isn't just a car, but a way of life! 1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen. Special edition!! 1980 Porsche 924 wit 1971 1302 Kever (verkocht) Webmaster: http://www.924forum.nl
|
08 dec 2006 0:36 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Helemaal gelijk in David maar men doelt hier met name op het fenomeen achterwiel aandrijving. Een achterwiel aangedreven auto geeft wat meer risicos en dus heb je er wat meer ervaring voor nodig. Als je net je rijbewijs hebt heb je zowieso je handen al vol aan het verkrijgen van verkeersinzicht en voertuig beheersing. Als je dan nog een extra variabele gaat inbrengen in de vorm van achterwiel aandrijving moet je wel heel goed overtuigd zijn van je zelfbeheersing
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
08 dec 2006 15:39 |
|
|
Versatile
|
moet mezelf eerst maar es leren kennen in rijden ja. je moet veel dingen tegelijk doen met rijden, maar ik word wel beter.
k kan na 2 lessen nu al zowat foutloos schakelen
tog weet ik ook niet of ik wel zon porsche 924 kan betalen als ik hem op LPG wil. want dat rijdt t zuinigst
dus zitte wel veel voorwaarden op om zon 924 te kopen. daarom is er ook kleine kans voor mezelf dat ik m na me rijbewijs al kan kopen.
|
08 dec 2006 19:08 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
MIJN rijbewijs. MIJN Porsche. MIJN vader.
|
08 dec 2006 19:56 |
|
|
horn
PF #57
|
Recht uit MIJN hart!
Heb zo'n ongelofelijke schurfthekel aan dat MSN gel*l... me reet...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 dec 2006 19:59 |
|
|