Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:49

Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Hoe parkeer jij? 

Let jij goed op waar je de Porsche parkeert?
Maakt mij niet uit 11%  11%  [ 14 ]
Let altijd goed op waar ik hem zet 74%  74%  [ 95 ]
Zet hem op 2 parkeerplaatsen 6%  6%  [ 8 ]
Zet hem nooit op een algemene parkeerplaats 9%  9%  [ 11 ]
Totaal aantal stemmen : 128

Hoe parkeer jij? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht Hoe parkeer jij?
Naar aanleiding van een kleine discussie op het forum inzake het parkeren van jouw Porsche zijn de meningen verdeeld.

Zet je hem gewoon in alle gaatjes die vrij zijn, ongeacht de grootte of let je goed op waar je de Porsche zet?

Misschien wel aardig om een poll te starten.

28 nov 2006 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2; 944 racer
Bericht 
Ik kijk wel enigzins uit, doch de drang om zo kort mogelijk bij mijn doel te staan is zeer groot. In die mate groot dat die het meestal overwint. Als de ruimte van de schuifdeuren van AH breed genoeg waren, reed ik binnen tot aan de karretjes :D

28 nov 2006 23:21
Profiel
Bericht 
Hey Gantor, riekt enigszins naar luiheid :lol:

28 nov 2006 23:23
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
gantor schreef:
Als de ruimte van de schuifdeuren van AH breed genoeg waren, reed ik binnen tot aan de karretjes :D

Wees dan een echte vent en rijd ook gelijk de hele AH rond. Boodschappies in het vooronder en volgas weer door die breede schuifdeuren naar buiten. Hoef je ook niet zo heel burgelijk met zo'n pest karretje door de toko waarbij je;
1) het eerst uit het schap in het karretje legt.
2) uit het karretje op de band van de kassa legt
3) van de band weer in het karretje
4) van het karretje in de Porsche
:idea: :lol:

28 nov 2006 23:26
Profiel WWW
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Hoi Marcel,

Ik let gewoon goed op waar ik 'm neerzet;
Alleen, schade krijg je vaak toch op de meest onverwachte momenten, dus tegenhouden doe je het toch niet.
Zo stond ik tijdens 'Classic Le Mans' afgelpen zomer samen met de andere Nederlandse 911jes bij een hotelletje en gooide een van de andere eigenaren haar deur open zonder eerst te kijken. De 911 ernaast had toch mooi een streep blauwe verf op z'n bruine deur. :roll: :bang:

Verder wil ik zo min mogelijk opvallen, en parkeer ik dus nooit op 2 plekken en parkeer ik 'm indien mogelijk:
- naast een goed uitziende middenklasser (van iemand die duidelijk zuinig is op z'n auto)
- op een hoek (spreekt voor zich);
- liever achter dan naast een ander;
- op een goed verlichte plek die vanuit restaurant of waar je ook bent is te zien.

....en vervolgens raak ik met m'n deur (bij parkeren op de eindlokatie van de herfstrit) een steen die net te hoog uitsteekt... dom dom dom. :oops: :wink:

Laatst bijgewerkt door patrick911 op 28 nov 2006 23:30, in totaal 1 keer bewerkt.

28 nov 2006 23:28
Profiel WWW
964.c4
assendelft
Bericht 
gantor schreef:
Ik kijk wel enigzins uit, doch de drang om zo kort mogelijk bij mijn doel te staan is zeer groot. In die mate groot dat die het meestal overwint. Als de ruimte van de schuifdeuren van AH breed genoeg waren, reed ik binnen tot aan de karretjes :D

die karretjes zijn juist het probleem,

Ik parkeer overal maar let wel op en bij de supermarkt parkeer ik liever een straat verder dan op het terrein zelf.

(ooit met een auto die een dag terug was van de spuiten en toen ik weg liep bam een auto er achteruit tegen aan. :cry: )

In amsterdam sla ik een hele kleine plek waar ik hem wel in zou krijgen over met het idee dat de ander misschien niet zo voorzichtig is.

Trouwens doe ik dat met elke auto ook de lease smart van de zaak.

robert

28 nov 2006 23:28
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Hoe parkeer jij?
Marcel B. schreef:
Hoe parkeer jij?.

..... Bert :?: :twisted:

28 nov 2006 23:37
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Know what you mean.....

Bert heeft het er slecht mee gehad, dus heeft zijn "straf" wel gehad. Laatste 5 maanden ging alles goed :res:

28 nov 2006 23:40
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
De eerste deuk(je), is altijd balen maar het is en blijft maar blik!!

Vaak juist op de plekken waar je het net niet verwacht, kom je bij je auto........ :twisted:

Ik hou er dus geen rekening mee!

29 nov 2006 0:07
Profiel WWW
Bericht 
Ik heb het gevoel dat ik de laatste der mohicanen ben. Maar mijn ros zal ik nooit en te nimmer blootstellen aan andermans nalatigheden.....

29 nov 2006 0:10
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Bericht 
Ahum,

Ik ben een echte zeikert wat parkereren betreft. Afgelopen voorjaar met de P richting Italië gegaan via Zwartewoud en Interlaken maar van te voren toch ff gekeken of we goede veilige plek voor de auto konden krijgen.

29 nov 2006 0:12
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Marcel B. schreef:
Ik heb het gevoel dat ik de laatste der mohicanen ben. Maar mijn ros zal ik nooit en te nimmer blootstellen aan andermans nalatigheden.....

Valt wel mee hoor Marcel. Ik let zelf ook altijd erg goed op waar ik 'm neerzet, als ik verder moet lopen daardoor... soit.

Ik ken iemand die, als hij zijn auto ergens neerzet, de kentekens noteert van de auto's om hem heen, voor het geval dat... :roll:
Nee, ik ben het niet zelf.

29 nov 2006 0:14
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Ik hou er dus geen rekening mee!

Ik ook niet .... maar als ik van 'n situatie kan profiteren doe ik dat ook ...

Afbeelding

:wink:

29 nov 2006 0:15
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik let welop waar ik de P zet , maar ga er niet associaal door worden.
Op 2 parkeervakken ... neen dank je. Ik weet zelf hoe ik reageer als er iemand 2 vakken nodig heeft voor zijn/haar wagen. Dan kunnen ze beter op de gehandicaptenparkeerplaatsen gaan staan ( horen ze misschien ook thuis).Die zijn ook breder.
Liefst naast een muur of paal op onder/bovengrondse. Dan is één kant al zeker .
Aan winkels NOOIT waar de karretjes staan of langs moeten.
Nooit naast een wagen die zelf al over de streep stat van zijn vak .
Liefst zo kort mogelijk bij mijn doel, maar zeker niet in een gevarenzone (fietspad, hoek van straat, donkere plaats , cafébuurt , bioscoop , ...)
En och , eigenlijk is het maar zelden dat de P voor die karwijen dienst moet doen.Daar is tenslotte het werkpaard voor.

Laatste update 22/10/2013

29 nov 2006 0:15
Profiel WWW Facebook 
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
mensen die zo asociaal zijn om met hun auto op 2 plaatsen te bezetten vragen er gewoon om ... :evil:

Persoonlijk kijk ik goed uit waar ik de wagen (of motor) zet en heb ik het er voor over om een eindje te voet te gaan (bvb. altijd parkeren op de uitkant van de supermarktparking)

aanvullend op patrick911 - op mijn werk probeer ik me altijd op een "buitenste" parkeerplaats te zetten -> aangezien er toch weinig tot geen mensen zijn die met een passagier toekomen, is er ook weinig kans dat een autoportier mijn wagen raakt bij het uitstappen

29 nov 2006 0:22
Profiel
Bericht 
Ik heb zelfs met de Porscherit te Apeldoorn van Marc oh oh (via Marco) een bed & breakfast mét garage geregeld. Heerlijk geslapen (trouwens ook een mooie rit)

Ik heb gelukkig mijn bouw mee :twisted: en ik ben er nog nooit op aangesproken als ik rustig kom aanlopen met mijn bouvier :lol:

29 nov 2006 0:24
Profiel
vianen
Olaf schreef:
Marcel B. schreef:
Hoe parkeer jij?.

..... Bert :?: :twisted:

:lol: :lol: :lol: :lol: , jaja, ik zat er al op te wachten, maar vanaf de jubirit zoek ik nu eenheel parkeer terrijn voor mezelf :mrgreen: :ass:

29 nov 2006 0:40
Profiel
Moderator
911 Carrera S
bert964c4 schreef:
... parkeer terrijn ....

.... hoogstens kans op wat waterschade :twisted: :wink:

29 nov 2006 0:46
Profiel WWW Facebook 
vianen
Bericht 
:lol: :wink:

29 nov 2006 0:47
Profiel
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
ik prop hem overal in waar het maar kan........

29 nov 2006 1:06
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

29 nov 2006 1:21
Profiel WWW
vianen
Bericht 
Nou als ik die foto's zo bekijk dan valt mijn parkeerkunst best mee :lol:

29 nov 2006 1:24
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Tja, in de mini-discussie ging het er ook al over. Ik vind een groot verschil zitten tussen hem overal maar neergooien en bewust parkeren. Uiteraard kies ik een fatsoenlijk groot vak, meestal parkeer ik mijn auto "andersom" als de auto die ernaast staat (zodat de bijrijdersdeuren naar elkaar staan zegmaar).

Heb op mijn auto's weinig last van deukjes/krassen. Wellicht geluk, wellicht gewoon slim parkeren.

Zoals al eerder aangegeven, parkeren over 2 vakken vind ik ronduit asociaal. En als je het met de Porsche doet, werk je lekker mee aan het stigma wat er toch al rust op "dure sportwagens", dus vind ik het ook nog aso tov. Porsche!

29 nov 2006 8:53
Profiel Facebook 
Amsterdam
Bericht 
NOOIT meer op een druk parkeerterrein bij een supermarkt of winkelplein.
Fouragerend vrouwvolk is LEVENSGEVAARLIJK. :twisted:
Deuren en kleppen slaan daar continu dreigend open en dicht, en er is een hoog COME & GO gehalte :idea: :wink:

29 nov 2006 9:12
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Daar waar plaats is, staat hij.
Mij is al wel opgevallen, dat als ik schade heb, het meestal op de plaatsen is waar je het niet verwacht. De ruimen plaatsen dus, mensen denken, we hebben plaats genoeg, en knallen het protier gewoon open, om dan tot de bevinding te komen, dat het net niet genoeg plaats was.

Op krappe plaatsen, letten de meeste mensen gewoon beter op, omdat ze weten dat het kan gebeuren.

Mijn ondervinding.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

29 nov 2006 9:19
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 144 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende