Auteur |
Bericht |
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Lambo SUV???
whahaha ik lig echt in een deuk; lamborgini is van plan een eigen SUV uit te brengen rond 2009. Ze zijn em momenteel al aan het testen op de body van de Cayenne;
http://www.thecarconnection.com/scrapbo ... Position=2
http://www.thecarconnection.com/Enthusi ... 11442.html hier nog wat meer info.
_________________________________________ DENK HELDER
|
28 nov 2006 18:19 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Lelijk hok..... heeft ook een fantastisch rondom zicht........
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
28 nov 2006 18:26 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ehh..tja..de verslaggever zal z'n bronnen wel hebben maar als er had gestaan dat we naar een nieuwe snelle topversie van de Cayenne 2 zaten te staren had ik het misschien ook geloofd.
Ook knap dat de Cayenne body er zo mooi overheen valt. Ofwel de Lambo krijgt een aangepast Cayenne chassis of......broodje...
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 28 nov 2006 18:30, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 nov 2006 18:28 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Re: Lambo SUV???
En waarom niet
Ze hadden al lang voor Porsche De Cayenne had (of er zelfs aan dacht) een off road/SUV
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
28 nov 2006 18:29 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Was ook een "enorm" succes die tank, zo groot zelfs dat ze er maar mee gestopt zijn..........
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
28 nov 2006 18:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Lambo SUV???
kruising tussen 'n Hummer en 'n Lada 1200S
|
28 nov 2006 18:48 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ontwikkeld ten tijde van de ontwikkeling van de Hummer (één van de vele concurrenten voor militaire doeleinden die het niet heeft gered). Later als civiele versie op de markt gebracht.
Denk niet ze de looks van de Hummer hebben afgekeken.
_________________________________________ Tjolk.
|
28 nov 2006 18:53 |
|
|
aero
996 Turbo
|
De eerste jeep die over de 200 kmh ging en een GIGA succes in het midden-oosten. Elk zichzelf respecterende (olie)sjeik/dictator heeft een Lambo LM200
|
28 nov 2006 18:56 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: Lambo SUV???
Ligt anders wel een V12 Lambo Countach motor in... niet onderschatten dit hok.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
28 nov 2006 18:57 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
ach, 2009 is nog ver weg....
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
28 nov 2006 18:58 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Lambo SUV???
... al had dat niet zo geweest Lada rijdt (ook) met PORSCHE-designe(d) motoren
Buiten het feit dat die LM stinkend hard zal gaan .... ik vind 'm lelijker dan de Hummer
|
28 nov 2006 19:12 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Motorart V 12
Hubraum 5167 ccm
Aufladung Sauger
PS - UMin 450 PS - 6800/Min
Nm - UMin 500 Nm - 4500/Min
Motorlage/Antrieb Frontmotor/Allrad
Gänge/Schaltung 5/manuell
Test in ams Jahrbuch 1988
Gewicht 3045 kg
0 - 80 km/h 6,3 s
0 - 100 km/h 9,3 s
0 - 120 km/h 12,5 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h - s
0 - 160 km/h 25,3 s
0 - 180 km/h - s
0 - 200 km/h - s
400 m, stehender Start 16,4 s
1 km, stehender Start 30,4 s
Vmax 197 km/h
100 - 0 km/h (kalt) - m
100 - 0 km/h (warm) - m
Nordschleife -
Hockenheim, kleiner Kurs -
Querbeschleunigung -
Slalom 18 m -
Slalom 36 m -
ISO Ausweichtest -
Testverbrauch 31,7 L/S
Grundpreis 220.000 DM
Bemerkungen:
Bereifung: 345/65 VR 17 (Pirelli Scorpion).
Eins vorweg: Der LM 002 wurde nicht für den Straßenverkehr gebaut. Er war auf normalen Straßen absolut fehl am Platze. Nicht nur die schiere Größe hinderte ihn, vernünftig am Stadtverkehr teilzunehmen, sondern er war auch fahrwerksseitig sehr unbeholfen. Der Wendekreis betrug fast 16 Meter und der Wagen war unübersichtlich. Die Zuladung von 455 kg nahm angesichts der Masse des Autos bescheiden aus. Die Bremsen waren eine Katastrophe. Der LM 002 bremste nicht, er verzögerte. Hinten wurden nur Trommelbremsen montiert.
Der Innenraum war wegen des breiten Mitteltunnels eng und bietet nur 4 Personen Platz. Auf der Ladefläche könnten 4 weitere Personen sitzen, aber das wollte wiederum der TÜV nicht. Die Kupplung geriet zudem schwergängig, der Pedalweg ellenlang. Dafür waren die Sitze bequem und die Federung komfortabel. Das Kurvenverhalten geriet sicher, aber stark untersteuernd.
Kommen wir zum Motor. Der LM 002 wurde vom Zwölfzylinder des Countach QV angetrieben, der im Sportwagen 455 PS bei 7000/min leistete. Im LM 002 sollte das Aggregat 450 PS bei 6800/min stemmen - allerdings wurde er in Deutschland mit 413 PS homologiert. Wer nun erwartete, einen Geländewagen mit den Fahrleistungen eines Sportwagens zu besitzen, wurde bitter entäuscht. Der Motor war staub- und sanddicht gekapselt, um auch in der Wüste nicht schlappzumachen. Das nahm dem Triebwerk den coolen Lambo-Sound. Der Motor klang im LM 002 wie ein kastrierter Elefant mit Nebenhöhlenentzündung. Die Fahrleistungen des Dreitonners bewegten sich auf GTI-Niveau. Allerdings räumte auf der Autobahn jeder die linke Spur, wenn der LM 002 im Rückspiegel auftauchte. Schade nur, dass dann meistens die Kraft zum Überholen fehlte. Der Minimalverbrauch lag auf der Straße bei 25,7 l/100 km, maximal wurden 42 Liter durch die Einspritzdüsen gejagt. Ging es ab ins Gelände, konnte der LM 002 auch 60 - 80 Liter verbrauchen.
Wer kaufte sich ein solches Ungetüm? Ölscheichs natürlich. Der LM 002 erwies sich als ideal für die Falkenjagd. Er war absolut wüstentauglich, kam mit seinen Ballonreifen auch durch den feinsten Sand, hatte dank dreier Sperren immer genügend Traktion und blieb wegen des gekapselten Motors auch im miesesten Sandsturm nicht stehen. Für normale, europäische Straßen aber war er einfach nicht gedacht. Er wurde von 1985 - 1989 gebaut.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
28 nov 2006 19:22 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: Lambo SUV???
_________________________________________ Tjolk.
|
28 nov 2006 19:55 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
In 1977 zijn ze begonnen met project Cheeta:
Vervolgens in 1981 de LM 001
In 1986 is er getest met de LM 004, een LM 002 met een 7.3L V12
Autovisie heeft ooit de LM 002 getest en liet hem weer vol tanken bij een pomp met bediening. Na 150 liter erin gedaan te hebben ging de man er eens onder kijken of de tank toch niet lek was. Hij wist niet dat er 290 liter in ging Als je rustig aan doet kun je er net 1:4 mee halen. En toch heeft het wel iets vind ik.....
_________________________________________ NPC 0577
|
28 nov 2006 20:12 |
|
|
horn
PF #57
|
Ooit heeft zo'n ding in H'sum gestaan op de Droomauto tentoonstelling. Was een grensbewakings Lambo van Libie. Bliezen ze mee door de woestijn met een joekel van een mitrailleur achterop. Was een jaar of 18, en onwijs onder de indruk van dat ding...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 nov 2006 20:29 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Autovisie heeft een tijdje terug een vergelijkende test gedaan tussen een Cayenne Turbo en een LM002. Helaas is het topic daarover op het PF inmiddels
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 nov 2006 20:29 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Waar ik werkte kwam de baas van de visleverancier af en toe een dringend bestellinkje afleveren met zijn Hummer (als we tekort hadden en 's zondags nog materiaalnodig hadden).
Hij was een echte Lambofreak en in een Countach of Diablo zal het niet gepast hebben
Deze wagen was toch wel zeer indrukwekkend hoor en super luxueus afgewerkt.
Ook in het Technic Museum te Sinsheim kan je eentje Live bewondern.
In de tijd geplaatst waar die in gemaakt is was het wel degelijk een indrukwekkende wagen. (en nu nog vind ik)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
29 nov 2006 1:07 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...heb 'm als kleine jongen op het salon van Brussel kunnen bewonderen zo'n 2 decennia terug...stond daar mooi te pronken naast de Countach 5000 quattrovalvole...(nog zo'n icoon ). Ik kende 'm enkel van die quartet-spel kaarten en ik herinner me nog goed dat ik enorm onder de indruk van z'n top van meer dan 200 km/u terwijl ie meer dan 2 ton woog (in die tijd stond er ook een boek voor in de boekenzaak met als titel "+200 km/u", hetgeen geen verder komentaar hoeft denk ik )
Ex-president van Zaire (Kongo) Mobutu heeft de laatste 2 exemplaren besteld destijds bij Lamborghini...een witte en zwarte...en dat hoeft ook geen verder komentaar neem ik aan
'k heb voor de LM002 altijd veel respect gehad...wat een bak!!! 'k vind de Hummer er 2 keer niks tegen. Zou de LM002 ook de klank a la Countach gehad hebben?...was toch dezelfde motor, niet?
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
29 nov 2006 1:50 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
zelfde geluid ja. Tenminste soort van, denk ik. Weet nog dat ik in Eindhoven op het stationsplein ergens binnen in een druk café zat en buiten veeeeel herrie hoorde. En een wit gevaarte zag dat door z'n lelijkheid eigenlijk best cool was. Die produceerde dat geluid dus. Een LM002 aan 't inparkeren... (geloof dat het van de eigenaar van de -toen- danssalon was, maar weetnie zeker)
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
29 nov 2006 4:13 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Nee dus .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
29 nov 2006 7:21 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Wat voor een benzinetank moet daar wel niet in hebben gezeten?
Ik stel met dan bijna zo'n mannetje voor die als 'n kolenscheppende machinist op een stoomloc, de brandstof bij staat te vullen tijdens het rijden....
|
29 nov 2006 11:34 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
..was de tankinhoud geen 120l??...vage herinnering...
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
29 nov 2006 11:38 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat was tenminste een dancing.
Ik kwam er vroeger regelmatig
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
29 nov 2006 11:38 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
staat mij nog voor de geest dat je toen de Veronica strandrace had op het strand van Scheveningen, deed een keer een Belg mee in een LM002
_________________________________________ Got coffee?
|
29 nov 2006 11:56 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
die gekke belgen toch
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
29 nov 2006 18:35 |
|
|