Auteur |
Bericht |
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
PaSCal schreef:
Ik zorg er voor dat er ook een stigma onstaat voor Seats 
|
29 nov 2006 9:22 |
|
 |
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
Hier in Spanje rijden ze wel lekker door, alleen parkeren kunnen ze niet en zijn ze gewoon asociaal.
Inparkeren betekend hier gewoon door blijven rijden tot je tegen een andere auto aanrijdt, vaak word er met het direct tussen twee auto`s inrijden een bumper of spiegel meegenomen.
Dus de Porsche zet ik altijd strategisch neer, en de gezinsauto heeft nog nooit zoveel krassen gehad, mede ook door het compleet insluiten van je auto als je deze niet ruim parkeert.
_________________________________________ Create your own future
|
29 nov 2006 9:29 |
|
 |
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
hee, zo'n bordje heb ik ook nog ergens liggen, zullen mijn buren leuk vinden

|
29 nov 2006 9:51 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
29 nov 2006 10:48 |
|
 |
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
zo is het bij mij ook, ben wat dat betreft net een ''gewone'' Nederlander 
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
29 nov 2006 12:37 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Een mens lijdt het meest van het lijden dat men vreest. Rijden ermee en als er iets mee gebeurt, dan wordt het ook weer opgelost (zoals je hebt ervaren ).
Volgens mij kun jij beter een schaalmodel kopen en dat in een stofvrije, geconditioneerde glazen kast in de woonkamer zetten.
Overigens prima hoor wat mij betreft. Iedereen moet vooral doen wat hij zelf graag wil zolang er anderen maar niet mee worden gehinderd ..... en dat doe je wel als je onnodig een extra parkeerplaats bezet.
Ik probeer er uiteraard wel rekening mee te houden, maar parkeer daar waar plaats is en binnen de ruimte voor één auto. Combinatie van opties 1 & 2 in de poll dus. 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 nov 2006 12:51 |
|
 |
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
ik kies voor optie 2-3.
Als het kan zet ik mijn wagen iets verder weg van de ingang van een warenhuis of iets dergelijks, daar staat meestal toch niemand. Wat me wel opvalt is dat met al die ruimte er toch nog mensen zijn die dan net naast u parkeren
In ondergrondse parkings of het stad neem ik meestal de Ford Ka, ruimte genoeg dan. en met de porsche of andere grote wagen neem ik als er veel volk is 2 plaatsen. Heb zelfs al 2* gehad dat ze het portier tegen mijn wagen slaan als ik in de wagen zit. (een chiqué madam en een hoogbejaarde man). Woedend en verdrietig wordt ik dan vanbinnen 
|
29 nov 2006 14:54 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
29 nov 2006 15:36 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ben ook wel een "zeikert" daarin, maar met de jaren zie je ook weer de betrekkelijkheid ervan
Als wij de stad ingaan en de Golf staat er nemen wij die mee
Loop dan heerlijk ontspannen 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
29 nov 2006 15:44 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Dan zou je juist slechts 1 plaats moeten nemen. Kan me best voorstellen, dat zulke gedrag agressie uitlokt bij de mensen, en je wagen opzettelijk gaan beschadigen.
Zou er als rechter zelfs nog een beetje begrip voor kunnen opbrengen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
29 nov 2006 16:21 |
|
 |
ome piet
993 C2Svechtdal
|
_________________________________________ t beste maar weer...
|
29 nov 2006 16:33 |
|
 |
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
|
29 nov 2006 17:00 |
|
 |
ppp 356
|
Nee, en zou ik ook niet willen zijn Ome Piet, maar zou me best kunnen voorstellen dat ze hier een beetje begrip voor zouden kunnen opbrengen.
Er is nog zoiets als uitlokking, en daar valt parkeren op 2 plaatsen voor mij onder. Je lokt dan gewoon vandalisme uit. Je schreeuwt gewoon " Neem mijn wagen, neem mijn wagen" voor dit soort volk
Wat niet wil zeggen dat ik het gedrag goedkeur.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
29 nov 2006 17:07 |
|
 |
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
Over parkeren gesproken, ik sta net geparkeerd (in de auto te wachten) rij ik achteruit (er stond geen auto achter mij) maar er was er wel 1 zo slim geweest om er een scooter vlak achter te zetten.
Vanochtend zei ik dan wat over die Spanjaarden, nu kegel ik zelf met de auto een scooter omver. 
_________________________________________ Create your own future
|
29 nov 2006 17:23 |
|
 |
KEV-911
|
Zoveel parkeer ik niet op 2 plaatsen hoor, mss een keer of 5 per jaar.
Nog nooit last gehad van vandalisme ofzo trouwens als ik 2 plaatsen neem
en ben ik associaal, wel het zijn de associalen die geen respect hebben voor andermans gerief en ik heb geen zin om een foruin te geven aan herstellingen waar ik niet kan aan doen. Tenslotte ben ik nog student en zitten veel spaarcentjes in mijn 911je
|
29 nov 2006 17:44 |
|
 |
ppp 356
|
Goede reden om te parkeren op 2 plaatsen 
|
29 nov 2006 18:03 |
|
 |
KEV-911
|
Als je veel op drukke parkings en dergelijke staat snap je wel waarom mensen hun Porsches en dergelijke 2 plaatsen geven. Sommige parkingwachters zeggen het zelf dat je gelijk hebt en ze laten het oogluikend toe zolang er geen chef passeert, anders krijg je een sticker op uw ruit geplakt.
Trouwens ik snap niet waarom er zo gevit wordt op 2 plaatsen. De hedendaagse plaatsen worden veel te klein gemaakt. Je moet eens tussen 2 middenklassers staan, wedden als je zelf met een normale wagen rijdt, je zeer moeilijk tot niet kunt uitstappen.
|
29 nov 2006 19:18 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Ik heb meestal een heel parkeerterrein voor mezelf. Parkeer hem toch dubbel. Is dat vragen om vandalisme? 
_________________________________________ Tjolk.
|
29 nov 2006 19:25 |
|
 |
Marcel B.
|
EriC4C schreef:
Quess what  Alleen niet in de woonkamer.....
Met name in de oudere wijken hebben ze de parkeerplaatsen te smal gemaakt zodat je nagenoeg niet uit kunt stappen.
Als je er een keer doorheen loopt moet je de zijkanten van die auto's maar eens bekijken, althans wat er nog vanover is,
|
29 nov 2006 20:13 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Hmmm, even terzijde, rijden die mensen die op 2 vakken parkeren dan ook i het midden van de snelweg?
Want er zal er maar eentje te dicht naast je rijden?
En houden jullie dan ook 100 meter afstand tot elke voorligger, want er zal maar een steentje opspatten....
En.... En.... En....
(overigens, 750€ voor één (1) parkeerdeukje in je deur? Tijd voor een nieuwe schadehersteller hoor!)
|
29 nov 2006 20:14 |
|
 |
Marcel B.
|
PaSCal schreef:
Die prijs klopt inderdaad. Had 3 maanden geleden een kras van een sleutel op mijn deur (niet van de P) en de prijs alleen van het overspuiten (grijs metallic) was € 600.
En dan heb ik het natuurlijk niet over restylen.
|
29 nov 2006 20:17 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Inkoppertje: die kras, was die er ineens, nadat je 'dubbel' geparkeerd stond?  (sorry, kon het niet laten!)
|
29 nov 2006 20:19 |
|
 |
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Wat kost het op mijn werk ongeveer:
Restylen: €125,-
Spuiten (1 deel): tussen de €200,- en €300,-
Uitspuiten per deel (in geval van metallic): tussen de €150,- en €200,-
_________________________________________ NPC 0577
|
29 nov 2006 20:28 |
|
 |
Marcel B.
|
PaSCal schreef:
Je hebt gelijk PaSCal, zou ik ook doen, maar dit was helaas moedwillig vandalisme in een oude wijk in Rotterdam.
|
29 nov 2006 20:50 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Nee, teveel concessies aan de verkeersveiligheid van anderen en mezelf. Plus risico op boete aanzienlijk
Nee, maar wel veel. Zelf een hekel aan bumperklevers en steenslag of kapotte voorruit ook ja. 
_________________________________________ Tjolk.
|
29 nov 2006 21:43 |
|
|