Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 9:13

Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Hoe parkeer jij? 

Let jij goed op waar je de Porsche parkeert?
Maakt mij niet uit 11%  11%  [ 14 ]
Let altijd goed op waar ik hem zet 74%  74%  [ 95 ]
Zet hem op 2 parkeerplaatsen 6%  6%  [ 8 ]
Zet hem nooit op een algemene parkeerplaats 9%  9%  [ 11 ]
Totaal aantal stemmen : 128

Hoe parkeer jij? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
PaSCal schreef:
Citaat:
Zoals al eerder aangegeven, parkeren over 2 vakken vind ik ronduit asociaal. En als je het met de Porsche doet, werk je lekker mee aan het stigma wat er toch al rust op "dure sportwagens", dus vind ik het ook nog aso tov. Porsche!

Ik zorg er voor dat er ook een stigma onstaat voor Seats :lol:

29 nov 2006 9:22
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
Bericht 
Hier in Spanje rijden ze wel lekker door, alleen parkeren kunnen ze niet en zijn ze gewoon asociaal.
Inparkeren betekend hier gewoon door blijven rijden tot je tegen een andere auto aanrijdt, vaak word er met het direct tussen twee auto`s inrijden een bumper of spiegel meegenomen.
Dus de Porsche zet ik altijd strategisch neer, en de gezinsauto heeft nog nooit zoveel krassen gehad, mede ook door het compleet insluiten van je auto als je deze niet ruim parkeert.

29 nov 2006 9:29
Profiel
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
hee, zo'n bordje heb ik ook nog ergens liggen, zullen mijn buren leuk vinden

Afbeelding

29 nov 2006 9:51
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ppp 356 schreef:
Daar waar plaats is, staat hij.

Precies.

29 nov 2006 10:48
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
Devils son schreef:
ppp 356 schreef:

Precies.

zo is het bij mij ook, ben wat dat betreft net een ''gewone'' Nederlander :wink:

29 nov 2006 12:37
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Marcel B. schreef:
Maar als het ff kan, natuurlijk de 930.....Maar het regende

Marcel B. schreef:
Maar die zet ik ook niet "zomaar" ergens neer.

Mijn Seat zet ik, als het maar even kan, op twee parkeerplaatsen, Misschien wel aso, maar het scheelt je een aantal deuken.

Marcel B. schreef:
Maar mijn ros zal ik nooit en te nimmer blootstellen aan andermans nalatigheden.....

Een mens lijdt het meest van het lijden dat men vreest. Rijden ermee en als er iets mee gebeurt, dan wordt het ook weer opgelost (zoals je hebt ervaren ;)).

Volgens mij kun jij beter een schaalmodel kopen en dat in een stofvrije, geconditioneerde glazen kast in de woonkamer zetten. :roll:
Overigens prima hoor wat mij betreft. Iedereen moet vooral doen wat hij zelf graag wil zolang er anderen maar niet mee worden gehinderd ..... en dat doe je wel als je onnodig een extra parkeerplaats bezet.

Ik probeer er uiteraard wel rekening mee te houden, maar parkeer daar waar plaats is en binnen de ruimte voor één auto. Combinatie van opties 1 & 2 in de poll dus. 8)

29 nov 2006 12:51
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
ik kies voor optie 2-3.
Als het kan zet ik mijn wagen iets verder weg van de ingang van een warenhuis of iets dergelijks, daar staat meestal toch niemand. Wat me wel opvalt is dat met al die ruimte er toch nog mensen zijn die dan net naast u parkeren :?

In ondergrondse parkings of het stad neem ik meestal de Ford Ka, ruimte genoeg dan. en met de porsche of andere grote wagen neem ik als er veel volk is 2 plaatsen. Heb zelfs al 2* gehad dat ze het portier tegen mijn wagen slaan als ik in de wagen zit. (een chiqué madam en een hoogbejaarde man). Woedend en verdrietig wordt ik dan vanbinnen :cry:

29 nov 2006 14:54
Profiel Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Devils son schreef:
ppp 356 schreef:

Precies.

yep, hier ook

29 nov 2006 15:36
Profiel WWW Facebook 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Ben ook wel een "zeikert" daarin, maar met de jaren zie je ook weer de betrekkelijkheid ervan :idea:

Als wij de stad ingaan en de Golf staat er nemen wij die mee :roll:

Loop dan heerlijk ontspannen :shock:

29 nov 2006 15:44
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
KEV-911 schreef:

In ondergrondse parkings of het stad neem ik meestal de Ford Ka, ruimte genoeg dan. en met de porsche of andere grote wagen neem ik als er veel volk is 2 plaatsen.

Dan zou je juist slechts 1 plaats moeten nemen. Kan me best voorstellen, dat zulke gedrag agressie uitlokt bij de mensen, en je wagen opzettelijk gaan beschadigen.

Zou er als rechter zelfs nog een beetje begrip voor kunnen opbrengen.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

29 nov 2006 16:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
ppp 356 schreef:
[

:shock: U is rechter :?: :wink:

29 nov 2006 16:33
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Marcel B. schreef:
Know what you mean.....

Bert heeft het er slecht mee gehad, dus heeft zijn "straf" wel gehad. Laatste 5 maanden ging alles goed :res:

Wat gaat de tijd toch snel :shock: :roll: :wink:

29 nov 2006 17:00
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
ome piet schreef:
ppp 356 schreef:
[

:shock: U is rechter :?: :wink:

Nee, en zou ik ook niet willen zijn Ome Piet, maar zou me best kunnen voorstellen dat ze hier een beetje begrip voor zouden kunnen opbrengen.

Er is nog zoiets als uitlokking, en daar valt parkeren op 2 plaatsen voor mij onder. Je lokt dan gewoon vandalisme uit. Je schreeuwt gewoon " Neem mijn wagen, neem mijn wagen" voor dit soort volk :wink:

Wat niet wil zeggen dat ik het gedrag goedkeur.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

29 nov 2006 17:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
Bericht 
Over parkeren gesproken, ik sta net geparkeerd (in de auto te wachten) rij ik achteruit (er stond geen auto achter mij) maar er was er wel 1 zo slim geweest om er een scooter vlak achter te zetten. :roll:
Vanochtend zei ik dan wat over die Spanjaarden, nu kegel ik zelf met de auto een scooter omver. :shock:

29 nov 2006 17:23
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
Zoveel parkeer ik niet op 2 plaatsen hoor, mss een keer of 5 per jaar.
Nog nooit last gehad van vandalisme ofzo trouwens als ik 2 plaatsen neem :wink:

en ben ik associaal, wel het zijn de associalen die geen respect hebben voor andermans gerief en ik heb geen zin om een foruin te geven aan herstellingen waar ik niet kan aan doen. Tenslotte ben ik nog student en zitten veel spaarcentjes in mijn 911je

29 nov 2006 17:44
Profiel Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
KEV-911 schreef:
Zoveel parkeer ik niet op 2 plaatsen hoor, mss een keer of 5 per jaar.
Nog nooit last gehad van vandalisme ofzo trouwens als ik 2 plaatsen neem :wink:

en ben ik associaal, wel het zijn de associalen die geen respect hebben voor andermans gerief en ik heb geen zin om een foruin te geven aan herstellingen waar ik niet kan aan doen. Tenslotte ben ik nog student en zitten veel spaarcentjes in mijn 911je

Goede reden om te parkeren op 2 plaatsen :roll: :roll:

29 nov 2006 18:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
Als je veel op drukke parkings en dergelijke staat snap je wel waarom mensen hun Porsches en dergelijke 2 plaatsen geven. Sommige parkingwachters zeggen het zelf dat je gelijk hebt en ze laten het oogluikend toe zolang er geen chef passeert, anders krijg je een sticker op uw ruit geplakt.
Trouwens ik snap niet waarom er zo gevit wordt op 2 plaatsen. De hedendaagse plaatsen worden veel te klein gemaakt. Je moet eens tussen 2 middenklassers staan, wedden als je zelf met een normale wagen rijdt, je zeer moeilijk tot niet kunt uitstappen.

29 nov 2006 19:18
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
Ik heb meestal een heel parkeerterrein voor mezelf. Parkeer hem toch dubbel. Is dat vragen om vandalisme? :roll: :wink:

29 nov 2006 19:25
Profiel
Bericht 
EriC4C schreef:
Citaat:
Volgens mij kun jij beter een schaalmodel kopen en dat in een stofvrije, geconditioneerde glazen kast in de woonkamer zetten.

Quess what :lol: Alleen niet in de woonkamer.....

Met name in de oudere wijken hebben ze de parkeerplaatsen te smal gemaakt zodat je nagenoeg niet uit kunt stappen.
Als je er een keer doorheen loopt moet je de zijkanten van die auto's maar eens bekijken, althans wat er nog vanover is,

29 nov 2006 20:13
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
KEV-911 schreef:
Trouwens ik snap niet waarom er zo gevit wordt op 2 plaatsen. De hedendaagse plaatsen worden veel te klein gemaakt. Je moet eens tussen 2 middenklassers staan, wedden als je zelf met een normale wagen rijdt, je zeer moeilijk tot niet kunt uitstappen.

Hmmm, even terzijde, rijden die mensen die op 2 vakken parkeren dan ook i het midden van de snelweg?
Want er zal er maar eentje te dicht naast je rijden?

En houden jullie dan ook 100 meter afstand tot elke voorligger, want er zal maar een steentje opspatten....
En.... En.... En....

(overigens, 750€ voor één (1) parkeerdeukje in je deur? Tijd voor een nieuwe schadehersteller hoor!)

29 nov 2006 20:14
Profiel Facebook 
Bericht 
PaSCal schreef:
Citaat:
overigens, 750€ voor één (1) parkeerdeukje in je deur? Tijd voor een nieuwe schadehersteller hoor!)

Die prijs klopt inderdaad. Had 3 maanden geleden een kras van een sleutel op mijn deur (niet van de P) en de prijs alleen van het overspuiten (grijs metallic) was € 600.
En dan heb ik het natuurlijk niet over restylen.

29 nov 2006 20:17
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Marcel B. schreef:
paSCal schreef:
overigens, 750€ voor één (1) parkeerdeukje in je deur? Tijd voor een nieuwe schadehersteller hoor!)
Die prijs klopt inderdaad. Had 3 maanden geleden een kras van een sleutel op mijn deur (niet van de P) en de prijs alleen van het overspuiten (grijs metallic) was € 600.

Inkoppertje: die kras, was die er ineens, nadat je 'dubbel' geparkeerd stond? :cheesy: (sorry, kon het niet laten!)

29 nov 2006 20:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Wat kost het op mijn werk ongeveer:

Restylen: €125,-
Spuiten (1 deel): tussen de €200,- en €300,-
Uitspuiten per deel (in geval van metallic): tussen de €150,- en €200,-

29 nov 2006 20:28
Profiel
Bericht 
PaSCal schreef:
Citaat:
Inkoppertje: die kras, was die er ineens, nadat je 'dubbel' geparkeerd stond? (sorry, kon het niet laten!)

Je hebt gelijk PaSCal, zou ik ook doen, maar dit was helaas moedwillig vandalisme in een oude wijk in Rotterdam.

29 nov 2006 20:50
Profiel
Groningen
Bericht 
paSCal schreef:
KEV-911 schreef:

Hmmm, even terzijde, rijden die mensen die op 2 vakken parkeren dan ook i het midden van de snelweg?
Want er zal er maar eentje te dicht naast je rijden?

Nee, teveel concessies aan de verkeersveiligheid van anderen en mezelf. Plus risico op boete aanzienlijk :mrgreen:

Citaat:
En houden jullie dan ook 100 meter afstand tot elke voorligger, want er zal maar een steentje opspatten....

Nee, maar wel veel. Zelf een hekel aan bumperklevers en steenslag of kapotte voorruit ook ja. :geek:

29 nov 2006 21:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende