Hallo iedereen,
Vanmorgen kapotte unit gedemonteerd, ging als een fluitje van een cent, op een kwartiertje was het al klaar. Dat was dus een goed begin.
Tegen half 11 rijdt ik naar de zaak in tweedehands P-onderdelen en ik dacht even snel binnendoor te rijden. Hoe ik op dat dom idee kwam, weet ik niet, maar voor ik het wist zat ik ergens midden tussen boerendorpjes, boerderijen, etc... Ik rijd heel der dagen het hele land door zonder één probleem, en nu neem ik even wat binnenwegen en een afstand die normaal gezien maar een 50-tal kms bedraagt werden er uiteindelijk 150 alvorens ik voor de deur van de zaak stond. Vraag me niet hoe ik dat gepresteerd heb, ik weet het zelf niet, en ik denk niet dat het me nog een tweede maal zou lukken.
Enfin, dat maakt niet zoveel uit, wat toeren is altijd leuk, maar ik kwam er aan om kwart na 12, en normaal sluiten ze tussen 12 en 13u. Bovendien had ik niet erg veel tijd want tegen 16 u moest ik de kindjes gaan oppikken...
Maar geluk bij een ongeluk, er was toch nog één technieker aanwezig en ik mocht gewoon binnen en werd verder geholpen.
Hij heeft een goed motortje overgeplaatst in mijn unit die ik bij had, omdat de clips op mijn unit om de kabel te klemmen iets anders waren, en het zo voor makkelijker zou zijn om alles snel terug te monteren.
Na een tijdje arriveerde een tweede persoon en die probeerde intussen de ventilatieroostertjes uit een oude SC te krijgen , deze die in het midden van het dashboard zitten, en waar bij mij het rechtse niet meer kan dichtgezet worden, dus altijd koude lucht blaast.
Hij had ze niet meer los liggen in de rekken, maar kreeg ze ook niet uit de SC die er stond om gedemonteerd te worden. Hij probeerde zelfs na het demonteren van het klokje ze er op die manier langs achter uit de drukken, maar het lukte niet. Hij zei dat hij ze er wel uit kon duwen als hij er langs achter bij kan komen, wanneer ze de ruit, etc, van die P gaan demonteren, etc..Hij zou ze dan opzij leggen voor me. Mij wel een raadsel hoe ik die er dan bij mijn P moet gaan uitkrijgen zonder mijn dashboard te beschadigen door er met een schroevendraaiertje tussen te wrikken....
In ieder geval, uiteindelijk zat het motortje in mijn unit, ik betaal, en rijd terug naar huis.
Ik monteer heel de boel terug, sluit alles aan zoals het hoort. En wat gebeurt er? Na ongeveer twee minuten draaien van de ventilator begint dat ding erg schel te piepen en gek te doen. Ik dacht "wat krijgen we nu"? Nog eens alles nagekeken, maar eigenlijk kan je niets fout aansluiten, dus... Ik zet de ventilator weer aan en na even een gepiep draait hij normaal. Gek...
Ik vertrek snel want moest de kinderen nu echt wel gaan oppikken. Ik ben de straat nog niet uit of....de ventilator valt volledig uit en ik ruik weer een verdacht geurtje!! Al was dat wel minder als de vorige keer. Ik dacht dat ik iets kreeg! Heel mijn dag eraan voor niets.
Ik begrijp ook geen barst van dit alles. Hoe kan dit nu??? Ik heb uiteraard meteen naar de firma gebeld om dit te laten weten, ze begrepen het ook niet en zeiden dat ik er maar eens terug mee moest langskomen. Probleem is dat ik ten allervroegste dinsdag kan gaan. Ik ben echt rotgezind, heb deze komende weken bijna geen vrije momenten, moet bv ook heel het weekend werken. Ben ik hier heel de dag mee bezig en sta ik terug op punt nul. Kan ik 'snachts weer heel de tijd met een doekje over mijn ruiten zitten vegen of ik zie geen barst.
Het is toch wel ERG toevallig dat net dat motortje (dat vooraf werd getest op een batterij) ook weer slecht was. Zou het iets anders kunnen zijn? Zou het motortje per ongeluk niet goed gemonteerd zijn in de unit? Ik begrijp er geen barst van. De enige elektrische aansluiting is dat stekkertje, en dat kan er gewoon niet fout in. Een raadsel. Roostertjes nog niet in orde, en als ik ze al heb weet ik bij god niet hoe ik de mijne er uit zal krijgen, motortje terug kapot, pfffff. Ik heb er even geen zin meer in. 't Zal morgen hopelijk wel wat beter gaan, maar dit was echt een "baaldag" zoals jullie het in Nederland zouden zeggen...
Ik had graag even laten weten dat alles in orde was gekomen, maar dat is jammer genoeg helemaal niet zo...
Ik wil wel er even bij vermelden dat ik de jongens van de zaak niets verwijt. Ik werd binnengelaten en verder geholpen wanneer ze eigenlijk nog niet geopend waren, het motortje werd bereidwillig en zonder één extra cent in de prijs overgezet in de unit die ik bij me had, er werd me getoond waar precies de verwarmingskleppen zaten aan de hand van een SC die op de brug stond, etc...
Ik vraag me enkel af of de oorzaak van het probleem ergens buiten het motortje zou kunnen liggen, want dit is toch echt wel te gek.
Nog een prettig weekend iedereen!
Groeten,
Walter