Auteur |
Bericht |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Modelbouw: mijn 911 2.4T in schaal 1:24
Na aanleiding van dit topic bedacht ik me dat dit de enige oplossing zou zijn voor mijn zoektocht naar een schaalmodel van m'n eigen T-tje.
Ik heb nl inmiddels alles afgezocht voor een correct schaalmodel, maar iedere keer blijft er toch wel een ander modelletje hangen, met als gevolg dat de vitrinekast nu niet meer alleen 911jes bevat, maar ook 917, 906 en 908 modelletjes.....
Wat ik graag wil is een exacte replica van m'n eigen auto:
Nu heb ik een bouwset gevonden bij Toms.nl (bedankt deathtrap!), alleen betreft dat een 911R uit 1967 in plaats van een 911 2.4T uit 1973:
Sommige zaken die anders zijn, zijn al voor me opgelost doordat de set extra onderdelen bevat. Zo is de doos voorzien van een extra stuur (het vlindermodel), de rechthoekige spiegel (ipv de durant-versie) en verschillende sets warmtewisselaars.
Andere zaken, zoals de R bumper, de 2 uitlaten en wat andere zaken, zal ik toch echt zelf moeten aanpassen als ik dit echt op de mijne wil laten lijken.
Zo is op dit plaatje de motor te zien, waarbij op de carburateurs nu een ouder type plaatje zit. Bij mij echter is dit anders, dus dat zal ik moeten aanpassen:
Ook is te zien dat er geen 'distributor' en 'bosch ignition coil' op zitten. Die zal ik zelf moeten maken dus.....
Houdt je bezig, zal ik maar zeggen, en met dit @%#-weer kan ik toch niet rijden...
Verder heb ik de extra chroom/rubber rand die op de bumper zit met plamuur aangebracht (niet heel goed te zien, maar op het plaatje ligt ie te drogen op de under-body):
en de uitlaat (extra pijpje afgeknipt en gat gevuld met plamuur) en het gat in de bumper voor de uitlaat opgevuld:
Het gaat nog wel even duren dus....
Maar het zou wel mooi zijn als het uiteindelijk straks lukt.
|
24 nov 2006 0:33 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Het lijkt me een aardige klus Patric, maar volgens mij toch niet onmogelijk.
Heb je er al eens aan gedacht om wat digi foto's van je eigen auto te maken, die te vergelijken met o.a. de tekening, en dan op die manier het model aan te passen en te veranderen??
Het is maar een idee natuurlijk
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
24 nov 2006 0:57 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
24 nov 2006 1:49 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Zal niet mee vallen denk ik Olaf
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
24 nov 2006 1:54 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Als ik al lees wat hij gaat/moet aanpassen ... denk ik dat we versteld gaan staan
|
24 nov 2006 2:05 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
ipv een 1:24 R om te bouwen naar een 2.4T lijkt het me leuker om een 1:1 2.4 ombouwen naar een R
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
24 nov 2006 3:31 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Leuker wel, makkelijker zeker niet.
Daarbij, als ik 'm niet origineel wilde houden, dan was ik vast al eens bij PS Autoart of autofarm geweest.
|
24 nov 2006 9:49 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Mooi project Patrick.
Wat je het beste kunt doen is inderdaad zoveel mogelijk detailfotos van je eigen auto maken en die vergelijken met het model.
Ik heb voor de 993 die ik in schaal 1:8 aan het bouwen ben ongeveer 200 detail fotos gemaakt. Daarmee word het een heel stuk makkelijker het model vorm te geven en alles zo goed mogelijk na te maken.
Ik ben benieuwd hoe het vordert. Neem er de tijd voor en leg het af en toe ook eens even opzij. Als je na enige tijd de zaak dan weer op pakt zul je zien dat je toch nog wat zaken wilt perfectioneren of juist versteld staat van de gelijkheid die je hebt gehaald.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
24 nov 2006 11:24 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik ga dit draadje ook aandachtig volgen.
Kijken hoe een niet profi dit afwerkt.
Dit wordt dan misschien een stimulans ommezelf eens te overhalen een schaalmodel van mijn eigen wagen te bouwen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 nov 2006 15:43 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Idem mijn idee Koen.
@Patrick. Ik ben zeer benieuwd hoe het vordert? en in hoeverre je deathtrap gaat evenaren, want daar zakt je broek echt vanaf... dan van verbazing
Succes met dit project
Misschien moet ik het ook via deze weg gaan proberen om een oranje '78-er Targa te bemachtigen.
@zegmaarmaurice.... Staat dit project op zolder of ben je er nog steeds wel mee bezig?
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
25 nov 2006 2:19 |
|
|
Targa911S1967
"Porsche's zijn om op te vreten..."
|
_________________________________________ Porsche's zijn om op te vreten....
|
25 nov 2006 11:42 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
%$@#@#
Jij mag niet meer meedoen!
Eh, je hebt wel gelijk. Zit 'm dat nou alleen in de plaats van de wielkasten, of is de auto ergens ook echt langer?
|
25 nov 2006 18:40 |
|
|
Targa911S1967
"Porsche's zijn om op te vreten..."
|
_________________________________________ Porsche's zijn om op te vreten....
Laatst bijgewerkt door Targa911S1967 op 26 nov 2006 12:07, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 nov 2006 23:32 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Heeft gedurende de zomermaanden een beetje stil gelegen. Op het moment erg druk dus er komt niet zo heel veel van. Ik hoop in december weer verder te gaan en eigenlijk ergens begin komend jaar de zaak klaar te hebben.
Moet wel hobby blijven natuurlijk
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
25 nov 2006 23:52 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik zat zelf ook al in de bijbel van Morgan te kijken. Inderdaad, dat is echter voor de wielbasis in 1 op 24:
SWB: 92,13mm
LWB: 94,67 mm
Dat is in principe nog wel aan te passen, ware het niet dat de hele ophanging ws net iets anders bevestigd dient te worden. Ik zal eens kijken of die 2,5mm verschil makkelijk aan te passen is....
Het verschil in totale lengte tussen de twee versies is verwaarloosbaar in schaal, dus daar ga ik niks aan doen.
Jammer, maar er zijn meer details die waarschijnlijk meer gaan opvallen.
Wel goed gezien hoor. Bedankt!
|
25 nov 2006 23:53 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
| | | | patrick911 schreef: Ik zat zelf ook al in de bijbel van Morgan te kijken. Inderdaad, dat is echter voor de wielbasis in 1 op 24: SWB: 92,13mm LWB: 94,67 mm Dat is in principe nog wel aan te passen, ware het niet dat de hele ophanging ws net iets anders bevestigd dient te worden. Ik zal eens kijken of die 2,5mm verschil makkelijk aan te passen is.... Het verschil in totale lengte tussen de twee versies is verwaarloosbaar in schaal, dus daar ga ik niks aan doen. Jammer, maar er zijn meer details die waarschijnlijk meer gaan opvallen. Wel goed gezien hoor. Bedankt! | | | | |
Dit gaat preciesie werk worden zeg...
Om de wielbasis (naar mijn idee 2,37mm) te veranderen
@ZMM dan zien we jou project binnenkort ook wel weer op-poppen....
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
26 nov 2006 5:17 |
|
|
Deathtrap
SpeedGelb 987.2Kaatsheuvel
|
Ahhh gewelding je bent ook begonnen!
Leuk om iemand anders eens een Porsche te zien bouwen. En helemaal zijn eigen model. Het begin is er in elk geval al. En ik zie al weer een mooi blok liggen. Die Fujimi dozen bevatten zoveel mooi spul.
Tja... als het om exacte maten gaat, dan kun je mooi bij jezelf spieken. Ik heb daarvoor mijn Porsche 911 Story van Paul Frere. Ik zag dat er een nieuwe versie van uit was. Moet ik die van mij weer zien te verkopen en dan zelf de nieuwe aanschaffen.
Succes met de rest en als je vragen hebt, dan hoor ik het wel.
Arno
_________________________________________ Arno
In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel. https://www.instagram.com/arno.smulders78/
|
26 nov 2006 18:18 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
30 nov 2006 12:57 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ongelooflijk.
En echt alles is verkleind EN werkt
15 jaar aan gewerkt en kostte hem 20.000€ voor en miniatuurwagen (die hij zelf heeft moeten bouwen)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
30 nov 2006 13:22 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
15 jaar.....
....en nu wil ie er nog een maken? Zal wel niet getrouwd zijn.
Maar dat alles ook echt werkt, hoor.
Petje af.
|
30 nov 2006 13:22 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
30 nov 2006 13:29 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... uren waren het toch omdat hij geen geld had
|
30 nov 2006 13:54 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Idd Olaf , je hebt gelijk , na nog eens geluisterd te hebben en het "gebroken" engels aandachtig gehoord te hebben zijn het idd geen "auwroos" maar "auwers"
Het moet toch ook behoorlijk aan materiaal en mallen gekost hebben (al is alles zelf gemaakt)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
30 nov 2006 14:00 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik was al erg verbaasd over de hoeveelheid detail die deathtrap in z'n modellen stopte, maar dit slaat inderdaad werkelijk alles.
Voor mijn eigen projektje ga ik zeker niet zo ver, ik ben al blij als 't resultaat een beetje in de buurt van deathtraps juweeltjes kom.
Kijk voor bepaalde technieken af en toe op, jawel, het modelbouwers.nl forum. Daar zag ik bv deze 917 Le Mans 1970 staan en dat is toch echt ook al heel erg gedetailleerd en mooi:
Maar goed dat de avonden wat langer zijn......
|
30 nov 2006 14:16 |
|
|
Jort
Groningen
|
OMG.... werkelijk ongelofelijk. Maar echt onwaarschijnlijk zijn die V12 en werkende versnellingsbak.... Hoe the f*ck krijg je dat met zulke kleine toleranties en allemaal zelf gefabriceerd ook nog werkend?
Z'n volgende project een P3/P4? Wow....
He's king..
_________________________________________ Tjolk.
|
30 nov 2006 15:24 |
|
|