Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:30

Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Hoe parkeer jij? 

Let jij goed op waar je de Porsche parkeert?
Maakt mij niet uit 11%  11%  [ 14 ]
Let altijd goed op waar ik hem zet 74%  74%  [ 95 ]
Zet hem op 2 parkeerplaatsen 6%  6%  [ 8 ]
Zet hem nooit op een algemene parkeerplaats 9%  9%  [ 11 ]
Totaal aantal stemmen : 128

Hoe parkeer jij? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
M140i
Bericht 
ppp 356 schreef:
Als iedereen netjes parkeert, zijn de vakken ruim genoeg, maar als er natuurlijk van die figuren zijn, die ietsje ruimer gaan parkeren :roll: :roll:

Als iedereen netjes parkeert, zijn heel veel vakken niet ruim genoeg om je auto zonder putjes terug te vinden. Netjes parkeren blijkt wat anders te zijn dan netjes uitstappen :twisted:

02 dec 2006 23:22
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Klopt Piet,

Zoals ik al eerder schreef zijn in de oudere wijken de parkeerplaatsen zo smal dat mijn Porsche (en ook mijn Seat) niet in het parkeervak past. Als je langs de geparkeerde auto's loopt zie je zowel links al rechts allemaal deuken in de deuren.

Laat mij dan maar lekker ASO zijn :twisted:

Trouwens, bij de jubirit heb ik mij keurig aangepast :cheers: Waren dan ook allemaal oppassende P-rijders...

02 dec 2006 23:54
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Piet schreef:
ppp 356 schreef:
Als iedereen netjes parkeert, zijn de vakken ruim genoeg, maar als er natuurlijk van die figuren zijn, die ietsje ruimer gaan parkeren :roll: :roll:

Als iedereen netjes parkeert, zijn heel veel vakken niet ruim genoeg om je auto zonder putjes terug te vinden. Netjes parkeren blijkt wat anders te zijn dan netjes uitstappen :twisted:

Jullie gaan toch geen parkeerplaatsen willen, waarbij beide wagens beide portieren volledig kunnen openen :?: :?:

Het gaat dus niet over de te kleine parkeervakken, maar over de slechte uitstappers en slechte parkeerders :wink:

Maar ja blijkbaar ergereren veel mensen zich aan wat andere doen, maar nooit aan wat ze zelf doen :idea: :idea:

Met een deur tegen een wagen slaan mag niet (ook niet onopzettelijk) maar dubbel parkeren, daar is niets mis mee.

Sorry, maar als iedereen nu eens voor zijn eigen stoep zou vegen

My 2 cents :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

03 dec 2006 0:21
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
en die twee van mij erbij! :wink:

03 dec 2006 0:29
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
ppp 356 schreef:
Het gaat dus niet over de te kleine parkeervakken, maar over de slechte uitstappers en slechte parkeerders :wink:

Maar ja blijkbaar ergereren veel mensen zich aan wat andere doen, maar nooit aan wat ze zelf doen :idea: :idea:

Met een deur tegen een wagen slaan mag niet (ook niet onopzettelijk) maar dubbel parkeren, daar is niets mis mee.

Sorry, maar als iedereen nu eens voor zijn eigen stoep zou vegen

My 2 cents :wink:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

En ook die van mij erbij

Laatste update 22/10/2013

03 dec 2006 0:31
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Hebben jullie gelijk in. Ik kan mijn stoepje wel vegen, maar hoe weet ik nu of iemand (vele iemanden) zijn eigen stoepje veegt :idea:

Ik heb er al te veel ervaring mee hoe de mensen het geen klote (of is het tegenwoordig kloten) kan schelen wat zij er met de auto naast hem gebeurt.
Op dit forum is nagenoeg iedereen voorzichtig met zijn auto. Ik heb totaal geen vertrouwen in de oplettendheid van de mensen in het algemeen :twisted:

Maar ja, 5% die dit doet is toch een kleine ASO-groep of niet dan?

03 dec 2006 0:37
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
ik stond vorige nacht aan de stadsring van Gent geparkeerd, netjes tussen een 996 en een Saab cabrio nieuw model - ga ik van uit dat dgl. mensen zorg dragen voor hun eigen en andermans spul :wink:

03 dec 2006 0:42
Profiel
Bericht 
Deze combinatie zul je in Nederland niet gauw vinden :cry:

03 dec 2006 0:44
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Marcel B. schreef:
Ik heb totaal geen vertrouwen in de oplettendheid van de mensen in het algemeen :twisted:

Ik blijf dus vertrouwen hebben in de mensheid, anders zou ik sjagerijnig worden :wink:

En er zijn nog meer mensen die hun deur niet tegen mijn wagen kloppen, dan mensen die het wel doen :!:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

03 dec 2006 1:22
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ik blijf dus vertrouwen hebben in de mensheid, anders zou ik sjagerijnig worden :wink:

En er zijn nog meer mensen die hun deur niet tegen mijn wagen kloppen, dan mensen die het wel doen :!:

Hier ben ik het wel mee eens. Tot op heden is het mij juist opgevallen dat mensen die naast de 911 parkeerden toch extra voorzichtig waren met uitstappen.

03 dec 2006 9:45
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
als ik me druk moet gaan maken over deukies en krassen waar ik niks aan kan doen, kan ik beter op de hei gaan wonen en met de fiets naar de winkel. als ik een dergelijke schade ontdek, baal ik uiteraard ook. Vervolgens vergeet ik het en ga ik verder met mijn leven. Zonde van de negatieve energie.

Het is maar een auto.

03 dec 2006 9:48
Profiel
Bericht 
PPP 356 schreef:
Citaat:
Ik blijf dus vertrouwen hebben in de mensheid, anders zou ik sjagerijnig worden

En er zijn nog meer mensen die hun deur niet tegen mijn wagen kloppen, dan mensen die het wel doen

statistisch heb je helemaal gelijk, Paul :salut:

03 dec 2006 10:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Ik zet de mijne meestal naast PPP zijn karretje,
met die rode lak kan ik die gemakkelijker opsporen :lol:
Ofwel rood, ofwel blauw ofwel rswit, en kanariegeel komt er ook nog ne keer bij :P :lol:

03 dec 2006 11:12
Profiel
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
horn schreef:
als ik me druk moet gaan maken over deukies en krassen waar ik niks aan kan doen, kan ik beter op de hei gaan wonen en met de fiets naar de winkel. als ik een dergelijke schade ontdek, baal ik uiteraard ook. Vervolgens vergeet ik het en ga ik verder met mijn leven. Zonde van de negatieve energie.

Het is maar een auto.

Als je je niet druk maakt over je eigen auto maakt mij ook geen reet uit, maar als er ook zo over mijn wagen wordt gedacht door een ander. Word ik daar echt pissig van. Ik ben wel zuinig op mijn wagen, en als dan een ander daar door onoplettendheid of desintresse een kras of deuk in maakt, maak ik me daar wel druk om! Zo moeilijk is het toch niet om een beetje op te passen. :evil:

03 dec 2006 11:40
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Marcel B. schreef:
Maar ja, 5% die dit doet is toch een kleine ASO-groep of niet dan?

Jep, als het in jouw hoofd klopt, moet je het lekker blijven doen. Want er blijft altijd wel IEMAND die zijn deur tegen jouw auto aangooit, DUS kan jij ALTIJD "op 2 plaatsen" blijven parkeren.... Echt... Bravo....

Ken je "verbeter de wereld, begin bij...."....

(p.s. Niet alleen tegen jou gericht Marcel, maar zeker ook tegen de rest die zo denkt!)

Laatst bijgewerkt door Pascal op 03 dec 2006 11:47, in totaal 1 keer bewerkt.

03 dec 2006 11:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
Heb je gelijk in, maar,
ik probeer mij zo weinig mogelijk op te jagen, wat komt komt,
en 100% kan je nooit zijn dat er geen deukje in zit.
Gewoon een beetje zelf voorzichtig zijn en niet al te veel aan denken,
, ik heb al een keer 1200 euro tegen mijne rekker gehad en ne keer 200 euro, door een ander zijn fout die uiteraard de pijp uit was, en dat in 24 jaar autorijden, valt eigenlijk nog mee.
Risicoplaatsten tracht ik wel te vermijden, bv parking voetbalwedstrijd.
Voor de rest, bollen met dat ding

03 dec 2006 11:47
Profiel
Bericht 
ppp 356 schreef:

Als iedereen netjes parkeerd, zijn de vakken ruim genoeg, maar als er natuurlijk van die figuren zijn, die ietsje ruimer gaan parkeren :roll: :roll:

Kijk dat is het probleem "netjes parkeren". De parkeervakken zijn vaak smal en niet alleen dat, de deuren opensmijten zonder goed om je heen te kijken schijnt een "sport" te zijn van mensen die een ander een mooie wagen niet gunnen...
Ook al parkeer je netjes dan zie je toch nog dat ze pal naast je auto parkeren door bv. op de lijnen te parkeren dat je er zelf niet eens normaal meer in kan! :evil:
En dan heb ik nog niet gesproken over putjes en deukjes in de portieren.

Het is beter achter elkaar te parkeren vlakbij een bocht en als de weg smal is, met de banden ietsje op de stoep, anders rijden ze je spiegels of je spatschermen eraf.

03 dec 2006 12:01
Bericht 
PaSCal schreef:
Citaat:
Jep, als het in jouw hoofd klopt, moet je het lekker blijven doen. Want er blijft altijd wel IEMAND die zijn deur tegen jouw auto aangooit, DUS kan jij ALTIJD "op 2 plaatsen" blijven parkeren.... Echt... Bravo....

Ken je "verbeter de wereld, begin bij...."....

(p.s. Niet alleen tegen jou gericht Marcel, maar zeker ook tegen de rest die zo denkt!)

Marcel schreef:
Citaat:
Ach, met die 5000 km per jaar die ik rij parkeer ik misschien 5 keer op een parkeerplaats. De rest is in mijn garage of op het vertrekpunt van een toerrit.

PPP 356 schreef:
Citaat:
En er zijn nog meer mensen die hun deur niet tegen mijn wagen kloppen, dan mensen die het wel doen

Hierbij bied ik voor 2007 vast mijn welgemeende excuses aan. Betreft ca 5 mensen per jaar die niet op mijn "dubbele" parkeerplaats kunnen parkeren.

Dit betreft dus 5 op de 7.000.000 mogelijkheden (auto's in Nederland) dat een bestuurder op die parkeerplaats had willen parkeren = 0,00000071428%
:cheesy:

Zie je Paul, ik ben statistisch ook wel redelijk onderlegd :lol:

Laatst bijgewerkt door Marcel B. op 03 dec 2006 13:42, in totaal 1 keer bewerkt.

03 dec 2006 12:07
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Marcel B. schreef:
Dit betreft dus 5 op de 7.000.000 mogelijkheden (auto's in Nederland) dat een bestuurder op die parkeerplaats had willen parkeren = 0,00000071428% :cheesy:

Zie je Paul, ik ben statisch ook wel redelijk onderlegd :lol:

Het laatste spreekt het eerste tegen (of andersom). :idea: :roll:

Wat betreft de reacties van een aantal mensen hier: prima en :res: dat iemand zuinig is op zijn auto, dat ben ik ook, maar niet ten koste van anderen. Een erg egocentrische houding wat mij betreft. :salut:

03 dec 2006 13:28
Profiel
Bericht 
Oeps, zie net dat ik een typefoutje gemaakt heb. Moet natuurlijk statistisch zijn i.p.v. statisch

03 dec 2006 13:43
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Marcel B. schreef:
Moet natuurlijk statistisch zijn i.p.v. statisch

Ach, als we hier alle tiepfauten aan zouden rekenen .....
Verandert dus niets aan mij reactie. ;)

03 dec 2006 13:47
Profiel
Bericht 
Jammer.... :lol:

Statisch klopte mijn verhaal namelijk niet, maar statistisch wel :roll:

03 dec 2006 13:50
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Marcel B. schreef:
Hierbij bied ik voor 2007 vast mijn welgemeende excuses aan. Betreft ca 5 mensen per jaar die niet op mijn "dubbele" parkeerplaats kunnen parkeren.

Dit betreft dus 5 op de 7.000.000 mogelijkheden (auto's in Nederland) dat een bestuurder op die parkeerplaats had willen parkeren = 0,00000071428%
:cheesy:

Zie je Paul, ik ben statistisch ook wel redelijk onderlegd :lol:

Statistisch klopt je berekening misschien wel, maar emotioneel niet. Die vijf keer dat jij je auto op een dubbel vak zet, rijden er misschien wel 200 mensen per keer langs jouw auto die daar dus niet kunnen parkeren, misschien wel meer. Zij zullen dat zien als een gemiste parkeermogelijkheid (ik weet het, dat klopt niet helemaal, het geldt alleen voor de eerste bestuurder die na jouw dubbel parkeer actie je auto passeert, maar leg dat die 199 anderen maar eens uit...) Dus op die manier heb je in ieder geval al met vijf keer dubbel parkeren 1000 mensen per jaar over de z..k geholpen. :? En dan maar hopen dat niet 0.1% van die mensen zo aso is om een deuk in je deur te trappen....Ik denk dat die kans misschien nog wel eens groter zou kunnen zijn dan de kans dat iemand die naast een glimmende Porsche parkeert zijn deur te hard tegen jouw auto aan zwiept....

Leuk, die stats! :wink:

03 dec 2006 14:06
Profiel
Bericht 
1000:7.000.000 is nog altijd 0,000142% van de bestuurders..... :lol:

Kijk Jeroen, dit probeer ik dus te voorkomen door hem helemaal op het eind tóch de auto op 2 parkeerplaatsen te zetten. Niemand stress bezorgd toch?

Jeroen schreef:

Citaat:
Dat had ik in Assisi, Italy dit jaar. S' avonds op een mega parkeer terrein. Bijna leeg, in de verste hoek de auto helemaal alleen weggezet. Kom ik terug, parkeerplaats nog leger, naast me een zwitser met een Saab. Was donker, dus kon niet teveel zien. Volgende dag ontwaarde ik een diepe put tot op het staal! Dwars door alle laklagen heen. Auto was net helemaal opnieuw gespoten!

03 dec 2006 14:11
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
I know, en ik baalde er ook stevig van, zeker omdat de lak net nieuw was. We laten het maken, auto staat nu bij Erwin, hij zal er naar kijken. Maar zelfs na deze slechte ervaring zet ik hem nog steeds niet midden op twee vakken. Ik weet zelf hoe ik erover denk als ik zoals op Schiphol een hele dure auto op twee vakken zie staan. Why frustrate everybody, alleen omdat een randdebiel in Italy een keer een putje in mijn scherm heeft gedrukt? Shit happens. Kan de rest van de mensheid toch ook niks aan doen?

Liever een putje in het achterscherm dan een deuk in mijn deur.... :wink:

03 dec 2006 14:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende