Auteur |
Bericht |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
doe ook maar heel voorzichtig met dat lucht gereedschap, is zo lastig voelen hoeveel kracht je daarmee zet.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
03 dec 2006 11:32 |
|
|
marcelSC
|
weet ik, is ook alleen maar handig voor wielen en assen e.d.
en dan bedoel ik alleen losdraaien, vast doe ik met momentsleutels, heb er 4 en geen Kinzo(oi)
|
03 dec 2006 11:50 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
nee van Tengtools denk ik,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
03 dec 2006 12:05 |
|
|
marcelSC
|
niet alleen hoor, overigens is dat hobbyspul, een torx ervan wordt al snel een wokkel merkte ik bij de remklauwen diverse moeten uitboren en komt imbus voor terug met een lik copa erop.
TT is leuk voor motoren, hierbij werkt het niet echt.
Laatst bijgewerkt door marcelSC op 03 dec 2006 12:14, in totaal 1 keer bewerkt.
|
03 dec 2006 12:11 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Je bent toch niet de remklauwen in tweeën aan het splitsen hoop ik?
_________________________________________ Rebel engineering
|
03 dec 2006 12:13 |
|
|
marcelSC
|
oeps, is al gebeurd, wat is er dan????
moeten er zeker ook nieuwe alu-blokken tussen
|
03 dec 2006 12:15 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Ik denk dat jouw remzuigers vastzaten en dat jij dacht dat het dan het beste was de klauwen uit elkaar te schroeven?
Behalve dat dit volgens de fabrikant niet mag zijn er ook geen onderdelen leverbaar als deze kapot gaan. Zoals remklauwbouten of afdichtingsringen.
Ook al heb ik volgens mij nog wel ergens de nummers liggen voor afdichtingsringen die ik ooit eens uitgezocht heb voor een klant die ook iets te enthousiast te werk ging
Het is overigens nooit nodig om remklauwen te delen om ze te reviseren. Vooral als de zuigers vastzitten kun je ze eenvoudiger demonteren uit een complete klauw.
_________________________________________ Rebel engineering
|
03 dec 2006 12:24 |
|
|
marcelSC
|
die foto kwam ik net al tegen na een angstige snelle zoektocht, ik neem aan voorzichtig in elkaar zetten en lucht erop om de zuigers eruit te laten komen, ik heb voorlopig alleen de rechterkant v/a uit elkaar, houden zo dus.
Raar dat er niks voor te krijgen is, bij mijn motoren reinig ik altijd de cups.
Overigens was idd de rechterkant/velg erg warm na 10km rijden, banden idd ook gekant
|
03 dec 2006 12:31 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
destijds voor de 2,2 ook de klauwen door 2e gedeeld ivm met het passiveren, ten eerste erg lastig los te krijgen en orginele bouten bijna niet te vinden, stereves duur iniedergeval.
Gewoon boven beschreven methode toepassen werk altijd en voorkomt een hoop narigheid.
succes
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
03 dec 2006 13:20 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik ben even een dagje niet op het forum en ik zie gelijk een hele revisie voorbij komen van een SC
Welkom hier Marcel en succes met deze klus. Veel werk maar volgens mij (afgaande op Erwn zijn kundige blik) moet het best te doen zijn.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
03 dec 2006 13:43 |
|
|
RuudV
Boxster S (MY2003)Rijswijk
|
Re: nieuw en hopeloos
| | | | Renntech schreef: Hoi Marcel. Welkom hier. Ik heb net de foto's bekeken en het zijn helemaal geen gruwelfoto's. Dit zijn gewoon de plaatjes die je meestal tegen komt bij een oudere Porsche, Ik zie geen detail's waardoor ik de indruk krijg dat je met een slechte auto bezig bent. Wel krijg ik de indruk dat je niet helemaal weet waarmee je bezig bent. O.a. door de vraag waar de aftap en vulplug van de versnellingsbak zit en het imitatie ( en volgens mij ook duurdere ) oliefilter. Een originele is altijd goed, geeft in ieder geval in de motorruimte niet de indruk dat de auto door een beun onderhouden is en kost Euro 11,- incl. btw. . . . . . . . . . . In de motorruimte zit een isolatiemat die er zielig bijhangt. Deze moet je verwijderen omdat anders de losse stukjes kunnen worden aangezogen en uiteindelijk op de cilinders blijven liggen waardoor de koeling afneemt. Eventueel ( aan te bevelen natuurlijk ) vernieuwen. Op zich een secuur klusje maar redelijk goed te doen bij ingebouwde motor. Een mat kost ongeveer Euro 55,-. Omdat je de gasveren moet loshalen om de mat in te plakken kun je meteen de twee gasveren vervangen. ( ongeveer Euro 30,- per set) Sucses, en als je vragen hebt hoor ik het wel. Erwin. | | | | |
Waarom zit Renntech niet bij mij in de buurt
Daar zou ik m'n auto blindelings naartoe brengen
Top, Erwin
_________________________________________ Groet&
Ruud
|
03 dec 2006 14:08 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Zit ook niet bij mij in de buurt... maar breng hem er wel naartoe!
(Staat op dit moment in Steenwijk, ondertussen al een bekend logeeradres voor mijn elfje... )
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
03 dec 2006 14:28 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Re: nieuw en hopeloos
Dan moet je wel heel dichtbij wonen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
03 dec 2006 14:43 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: nieuw en hopeloos
Ik zou niet weten waarom je het niet zou doen. Het is toch niet zo dat je dagelijks naar je garage moet rijden. Bekijk het gewoon als een extra ritje dat deel uitmaakt van je hobby.
Ben vrijdag en zaterdag even heen en weer geweest naar Denemarken om de Speedster weg te brengen voor zijn jaarlijks onderhoud. Dan valt Steenwijk nog wel mee lijkt me
In Februari, moet ik hem dan nog gaan terughalen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
03 dec 2006 14:49 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Volgens mij heb je wel een pit-stop gemaakt in Steenwijk...
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
03 dec 2006 15:04 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Mijn P Garage is ook 100km van mijn deur , wat me zeker niet weerhoud.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
03 dec 2006 22:18 |
|
|
guido
911 SC 3.0, 993Mechelen
|
Re: nieuw en hopeloos
Voor alle duidelijkheid, ik ben ook Guido, en ben ook die persoon niet
@ RennTech : wat een hoop knappe, praktische informatie deel je hier ! Prachtig om te lezen.
_________________________________________ The sky is the limit !!!
|
04 dec 2006 10:40 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Bestaat het PorscheForum al zo lang dan?
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
04 dec 2006 17:01 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: nieuw en hopeloos
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
04 dec 2006 17:09 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: nieuw en hopeloos
De meiden rijden mee deze keer
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
04 dec 2006 17:43 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: nieuw en hopeloos
ik geef ze groot gelijk!
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
04 dec 2006 17:45 |
|
|
marcelSC
|
we dwalen af, maar ik heb weer 5 foto's erbij gezet, o.a van de transmissie olie die er eindelijk uit is.
Die krengen zaten vast, vanwege de lastige slag die ik moest maken en de gevaarlijke bramen aan de kachelpotten, heb ik hem toch maar dmv de luchtsleutel losgehaald en natuurlijk eerst heet gestookt.
Is het ernstig dat er aan de aftapplug van de bak nogal wat zilverachtige smeurie zat? Was duidelijk magnetisch.
Ik laat hem wel een paar dagen uitlekken en desnoods zet ik ergens lucht op een slang bij de oliekoeler om de rest ook weg te krijgen..
|
04 dec 2006 18:59 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Dit zijn slijtagedeeltjes van de synchromeshringen. Als de bak verder nog goed schakelt netjes in elkaar laten zitten. De aftapplug is magnetisch om te zorgen dat deze fijne metaaldeeltjes niet in de olie blijven zwemmen waardoor ze alleen maar schade kunnen toebrengen.
Even over je olieretourbuisjes, de originele van P zijn uit een stuk en hebben dus geen circlips. Echter om deze te vervangen zou je de cilinderkoppen moeten demonteren. Daarom zijn et after-martket versies die als het ware over elkaar schuiven en die je moet borgen met de circlips. Wel even opletten met de terugstroomrichting zoals Erwin (Renntech) al eerder in dit topic heeft vernoemd.
_________________________________________ NPC 0577
|
04 dec 2006 21:32 |
|
|
marcelSC
|
Ik vind het wel best zo,sommige hebben geen circlips(zitten wel erg los) dus waarschijnlijk er ook niet af te krijgen zonder veel moeite.
Ik kieper hem eerdaags wel weer vol met nieuwe vloeistoffen en hang de lederen stoelen met kapotte stiksels weer terug alsook versleten stuur, alleen die vervelende bout van de remklauw he....M9 X 1.25 X 70mm is wat lastig, moet een hele sterke zijn en gelijk maar 4 stuks dan. Wordt naar gezocht.
Voor de rest mag Erwin ernaar kijken en heel kalm, heb ik de tijd om te sparen
|
04 dec 2006 22:21 |
|
|
marcelSC
|
Vandaag eindelijk de olie retour buisjes doorgezaagd, 5 nieuwe pic's geplaatst.
Ik ontdekte ook een gigantische knik in de uitgang van mijn demper, dat verklaard waarom ik een berg pk's kwijt was en niet meer makkelijk boven de 6000tpm kwam!?
Volgend project is alle bouten van het uitlaatsysteem los te krijgen en er een compleet SSI onder te hangen.
Ook wil ik het liefst weer een originele remklauw bout zien te vinden, deze heb ik met mijn stomme kop losgeboord en evt tap ik aan de andere kant nieuw draad en las er een moer op als 'stop'.
|
30 dec 2006 18:15 |
|
|