Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:15



Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
nieuw en hopeloos 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
doe ook maar heel voorzichtig met dat lucht gereedschap, is zo lastig voelen hoeveel kracht je daarmee zet.


robert
_________________________________________
remmen is angst


03 dec 2006 11:32
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
weet ik, is ook alleen maar handig voor wielen en assen e.d.
en dan bedoel ik alleen losdraaien, vast doe ik met momentsleutels, heb er 4 en geen Kinzo(oi)


03 dec 2006 11:50
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
marcelSC schreef:
weet ik, is ook alleen maar handig voor wielen en assen e.d.
en dan bedoel ik alleen losdraaien, vast doe ik met momentsleutels, heb er 4 en geen Kinzo(oi)



nee van Tengtools denk ik,

Afbeelding

robert
_________________________________________
remmen is angst


03 dec 2006 12:05
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
niet alleen hoor, overigens is dat hobbyspul, een torx ervan wordt al snel een wokkel merkte ik bij de remklauwen :evil: diverse moeten uitboren en komt imbus voor terug met een lik copa erop.
TT is leuk voor motoren, hierbij werkt het niet echt.


Laatst bijgewerkt door marcelSC op 03 dec 2006 12:14, in totaal 1 keer bewerkt.



03 dec 2006 12:11
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
:shock: Je bent toch niet de remklauwen in tweeën aan het splitsen hoop ik?
_________________________________________
Rebel engineering


03 dec 2006 12:13
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
oeps, is al gebeurd, wat is er dan????
moeten er zeker ook nieuwe alu-blokken tussen :evil:


03 dec 2006 12:15
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Ik denk dat jouw remzuigers vastzaten en dat jij dacht dat het dan het beste was de klauwen uit elkaar te schroeven?

Behalve dat dit volgens de fabrikant niet mag zijn er ook geen onderdelen leverbaar als deze kapot gaan. Zoals remklauwbouten of afdichtingsringen.
Ook al heb ik volgens mij nog wel ergens de nummers liggen voor afdichtingsringen die ik ooit eens uitgezocht heb voor een klant die ook iets te enthousiast te werk ging :lol:

Het is overigens nooit nodig om remklauwen te delen om ze te reviseren. Vooral als de zuigers vastzitten kun je ze eenvoudiger demonteren uit een complete klauw.

Afbeelding
_________________________________________
Rebel engineering


03 dec 2006 12:24
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
die foto kwam ik net al tegen na een angstige snelle zoektocht, ik neem aan voorzichtig in elkaar zetten en lucht erop om de zuigers eruit te laten komen, ik heb voorlopig alleen de rechterkant v/a uit elkaar, houden zo dus.
Raar dat er niks voor te krijgen is, bij mijn motoren reinig ik altijd de cups.
Overigens was idd de rechterkant/velg erg warm na 10km rijden, banden idd ook gekant :cry:


03 dec 2006 12:31
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
destijds voor de 2,2 ook de klauwen door 2e gedeeld ivm met het passiveren, ten eerste erg lastig los te krijgen en orginele bouten bijna niet te vinden, stereves duur iniedergeval.

Gewoon boven beschreven methode toepassen werk altijd en voorkomt een hoop narigheid.


succes
_________________________________________
http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl


03 dec 2006 13:20
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik ben even een dagje niet op het forum en ik zie gelijk een hele revisie voorbij komen van een SC :wink:

Welkom hier Marcel en succes met deze klus. Veel werk maar volgens mij (afgaande op Erwn zijn kundige blik) moet het best te doen zijn.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


03 dec 2006 13:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S (MY2003)
Rijswijk
Bericht Re: nieuw en hopeloos
Renntech schreef:
Hoi Marcel.
Welkom hier. :lol:

Ik heb net de foto's bekeken en het zijn helemaal geen gruwelfoto's. Dit zijn gewoon de plaatjes die je meestal tegen komt bij een oudere Porsche, Ik zie geen detail's waardoor ik de indruk krijg dat je met een slechte auto bezig bent.
Wel krijg ik de indruk dat je niet helemaal weet waarmee je bezig bent.
O.a. door de vraag waar de aftap en vulplug van de versnellingsbak zit en het imitatie ( en volgens mij ook duurdere ) oliefilter. Een originele is altijd goed, geeft in ieder geval in de motorruimte niet de indruk dat de auto door een beun onderhouden is en kost Euro 11,- incl. btw. :shock:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
In de motorruimte zit een isolatiemat die er zielig bijhangt. Deze moet je verwijderen omdat anders de losse stukjes kunnen worden aangezogen en uiteindelijk op de cilinders blijven liggen waardoor de koeling afneemt.
Eventueel ( aan te bevelen natuurlijk ) vernieuwen. Op zich een secuur klusje maar redelijk goed te doen bij ingebouwde motor. Een mat kost ongeveer Euro 55,-.
Omdat je de gasveren moet loshalen om de mat in te plakken kun je meteen de twee gasveren vervangen. ( ongeveer Euro 30,- per set)

Sucses, en als je vragen hebt hoor ik het wel. :lol:

Erwin.


Waarom zit Renntech niet bij mij in de buurt :?:

Daar zou ik m'n auto blindelings naartoe brengen :wink:

Top, Erwin :!:
_________________________________________
Groet&
Ruud


03 dec 2006 14:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Zit ook niet bij mij in de buurt... maar breng hem er wel naartoe!

(Staat op dit moment in Steenwijk, ondertussen al een bekend logeeradres voor mijn elfje... :wink: )
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


03 dec 2006 14:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht Re: nieuw en hopeloos
RuudV schreef:
Daar zou ik m'n auto blindelings naartoe brengen :wink:

Top, Erwin :!:

Dan moet je wel heel dichtbij wonen. :lol:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


03 dec 2006 14:43
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: nieuw en hopeloos
RuudV schreef:

Waarom zit Renntech niet bij mij in de buurt :?:

Daar zou ik m'n auto blindelings naartoe brengen :wink:

Top, Erwin :!:


Ik zou niet weten waarom je het niet zou doen. Het is toch niet zo dat je dagelijks naar je garage moet rijden. Bekijk het gewoon als een extra ritje dat deel uitmaakt van je hobby.

Ben vrijdag en zaterdag even heen en weer geweest naar Denemarken om de Speedster weg te brengen voor zijn jaarlijks onderhoud. Dan valt Steenwijk nog wel mee lijkt me :wink:

In Februari, moet ik hem dan nog gaan terughalen :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


03 dec 2006 14:49
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Volgens mij heb je wel een pit-stop gemaakt in Steenwijk... :wink:
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


03 dec 2006 15:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Mijn P Garage is ook 100km van mijn deur , wat me zeker niet weerhoud.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


03 dec 2006 22:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC 3.0, 993
Mechelen
Bericht Re: nieuw en hopeloos
Double G schreef:
marcelSC schreef:
...je kent hem dus of zit tie hier ook al...


Nee, maar mensen die mij kennen noemen mij ook Guido, dus vandaar :wink:


Maar je olielekkages komen zo te zien allemaal van verdroogde pakkingen en rubbers, lijkt mij. In ieder gevan de olieretourbuisjes vervangen en de klepdekselpakkingen, en dan de boel eens goed afspuiten en warmrijden. Eventuele dan nog aanwezige lekkages moeten dan makkelijker te lokaliseren zijn. Succes.


Voor alle duidelijkheid, ik ben ook Guido, en ben ook die persoon niet :wink:

@ RennTech : wat een hoop knappe, praktische informatie deel je hier ! Prachtig om te lezen.
_________________________________________
The sky is the limit !!!


04 dec 2006 10:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht 
RuudV schreef:
Misschien een goed idee om eerst hier te vragen en dan te kopen :?: Er is hier ontzettend veel kennis aanwezig, hetgeen je simpelweg geld kan schelen.:


marcelSC schreef:
Hoi liefhebbers,
nieuw hier en rij zo'n 10jaar in een 81'er 911SC.


Bestaat het PorscheForum al zo lang dan? :D
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


04 dec 2006 17:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: nieuw en hopeloos
ppp 356 schreef:
In Februari, moet ik hem dan nog gaan terughalen :wink:


Heb je al een bijrijder?
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


04 dec 2006 17:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: nieuw en hopeloos
Marc' Oh Oh... schreef:
ppp 356 schreef:
In Februari, moet ik hem dan nog gaan terughalen :wink:


Heb je al een bijrijder?


De meiden rijden mee deze keer :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


04 dec 2006 17:43
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: nieuw en hopeloos
ppp 356 schreef:
Marc' Oh Oh... schreef:
ppp 356 schreef:
In Februari, moet ik hem dan nog gaan terughalen :wink:


Heb je al een bijrijder?


De meiden rijden mee deze keer :wink:


ik geef ze groot gelijk! :D
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


04 dec 2006 17:45
Profiel
Bericht 
we dwalen af, maar ik heb weer 5 foto's erbij gezet, o.a van de transmissie olie die er eindelijk uit is.
Die krengen zaten vast, vanwege de lastige slag die ik moest maken en de gevaarlijke bramen aan de kachelpotten, heb ik hem toch maar dmv de luchtsleutel losgehaald en natuurlijk eerst heet gestookt.
Is het ernstig dat er aan de aftapplug van de bak nogal wat zilverachtige smeurie zat? Was duidelijk magnetisch.
Ik laat hem wel een paar dagen uitlekken en desnoods zet ik ergens lucht op een slang bij de oliekoeler om de rest ook weg te krijgen..


04 dec 2006 18:59
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
marcelSC schreef:
Is het ernstig dat er aan de aftapplug van de bak nogal wat zilverachtige smeurie zat? Was duidelijk magnetisch.


Dit zijn slijtagedeeltjes van de synchromeshringen. Als de bak verder nog goed schakelt netjes in elkaar laten zitten. De aftapplug is magnetisch om te zorgen dat deze fijne metaaldeeltjes niet in de olie blijven zwemmen waardoor ze alleen maar schade kunnen toebrengen.

Even over je olieretourbuisjes, de originele van P zijn uit een stuk en hebben dus geen circlips. Echter om deze te vervangen zou je de cilinderkoppen moeten demonteren. Daarom zijn et after-martket versies die als het ware over elkaar schuiven en die je moet borgen met de circlips. Wel even opletten met de terugstroomrichting zoals Erwin (Renntech) al eerder in dit topic heeft vernoemd.
_________________________________________
NPC 0577


04 dec 2006 21:32
Profiel
Bericht 
Double G schreef:

Even over je olieretourbuisjes,.....

Ik vind het wel best zo,sommige hebben geen circlips(zitten wel erg los) dus waarschijnlijk er ook niet af te krijgen zonder veel moeite.
Ik kieper hem eerdaags wel weer vol met nieuwe vloeistoffen en hang de lederen stoelen met kapotte stiksels weer terug alsook versleten stuur, alleen die vervelende bout van de remklauw he....M9 X 1.25 X 70mm is wat lastig, moet een hele sterke zijn en gelijk maar 4 stuks dan. Wordt naar gezocht.

Voor de rest mag Erwin ernaar kijken en heel kalm, heb ik de tijd om te sparen :lol:


04 dec 2006 22:21
Bericht 
Vandaag eindelijk de olie retour buisjes doorgezaagd, 5 nieuwe pic's geplaatst.
Ik ontdekte ook een gigantische knik in de uitgang van mijn demper, dat verklaard waarom ik een berg pk's kwijt was en niet meer makkelijk boven de 6000tpm kwam!?
Volgend project is alle bouten van het uitlaatsysteem los te krijgen en er een compleet SSI onder te hangen.
Ook wil ik het liefst weer een originele remklauw bout zien te vinden, deze heb ik met mijn stomme kop losgeboord en evt tap ik aan de andere kant nieuw draad en las er een moer op als 'stop'.


30 dec 2006 18:15
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.