Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 14:45



Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Oliedruk bij stationair lopen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Bedoel je de pennetjes die waarmee je de tandwielen op timing zet?
Dat is idd best lastig omdat het zeer afhankelijk is van een goede afstelling van de klepspeling. Heb er zelf ook wat mee gerommeld en uiteindelijk een gemiddelde genomen van alle 4 inlaatkleppen.
Motortje loopt uiteindelijk prima. (na 3 keer opnieuw afstellen)
(2.2 T)


02 dec 2006 23:24
Profiel WWW
Bericht 
Rene ,dat bedoel ik.

Je hebt er wat mee gerommeld en is gelukkig goedgekomen.
En zoals je zelf schrijft: voor de afstelling van de kleppen.
Maar daarom is eerst meten voor demontage zo belangrijk.


03 dec 2006 10:50
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
cabrio wim schreef:
Heb met veel interesse dit draadje gevolgt. het valt op dat bij 2 P rijders de motor tikt als hij warm is. Een verhaal rechtzetten, als de motor warm is heeft hij minder speling.
Ik heb natuurlijk geen idee waar de reparatie's zijn gedaan, maar ik heb het idee, omdat de zuigerveren / kettingen en alles is vervangen, de nokkenassen niet gemeten zijn voor demontage. Deze waarde is van zeer groot belang, en mag slecht 300 honderste mm t.o.v elkaar mag verschillen.
En moet weer zo terug gezet worden naar de meting die voorheen gedaan is. Dit is een secuur werkje. ( maatgevend voor vermogen en verbruik)
Standaard is de meting vanaf fabriek 1.20.
Als die aan beide zijde niet gelijk zijn, kan het gebeuren de nokken te hoog staan een klep raken.


Als de motor warm is heeft hij minder speling :?: :?: Alsof een motor één enkele speling heeft, er zijn spelingen die kleiner worden (zuiger, cilinder) en groter (klepspeling). En dat verhaal van die 300 honderste mm (dat is 3 mm ???), waar zit die speling. Bedoel je het afstellen van de nokkenas timing. Volgens mij moet je die niet terugzetten naar de oude waarde maar naar de fabrieks spec's.


03 dec 2006 13:40
Profiel
Bericht 
Type foutje Peter. :oops:
3 honderste mm.

Stel je hebt een perfect draaiende motor, en goed benzine verbruik.

Bij meting blijken de nokkenassen op 1.45 te staan, waarom zou ik ze dan op de fabrieks instelling terug moeten zetten.

Fabrieks instellingen ga ik van uit als ik een motor in onderdelen krijg.voor op te bouwen.


03 dec 2006 14:23
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Omdat ik er vanuit ga dat de fabriek het over het algemeen beter weet dan ik (en alle specialisten). Tevens ga ik er natuurlijk vanuit dat de rest van de motor bij een revisie weer zodanig wordt hersteld dat alles weer binnen de toleranties ligt. Waar zijn we anders mee bezig. Je gaat toch ook niet de klephoogtes, veerspanningen, spelingen ed. weer terugbrengen naar de 'versleten' waardes. Dat jij een andere waarde meet voor de nokkenastiming is logisch, de kettingen zijn gerekt, tandwielen wat gesleten.

Wat een onzin komt hier soms (nou ja , soms???) voorbij.


03 dec 2006 14:50
Profiel
Bericht 
:bang:


03 dec 2006 15:00
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Veel succes toegewenst!
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


03 dec 2006 19:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Mooi en leuk werk Elven.
Heb zelf een 2.2 uit elkaar gehad.
Valt allemaal wel mee, maar er let op aludelen en vastgerotte draadeinden maken je het leven niet makkelijk.
Verder een goed boek en momentsleutel aanschaffen.

Suc6


03 dec 2006 20:56
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.