Auteur |
Bericht |
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
aftermarket airco
Ik heb vandaag een 964 bekeken. Een prachtige auto. Helaas moest ik opeens concluderen dat de airco een aftermarket airco was. Het zag er wel uit dat het professioneel gedaan was.
Voor mij zijn er nu 2 grote vragen: zijn er bekende problemen met deze after market airco's?
en werkt de climate control wel of blijft de airo koude lucht blazen als de gewenste temperatuur bereikt is?
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
_________________________________________ Sapere aude
|
05 nov 2006 21:09 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Volgens mij lastig te beantwoorden. Je mag er vanuit gaan dat als de airco door een erkend berijf is ingebouwd deze wel goed moet zijn voor de betreffende auto.
De tweede vraag is lastiger. Hangt helemaal van het type airco af en of de temperatuurregeling in het interieur is ingebouwd. Tegenwoordig standaard maar vroeger was dat vaak optioneel.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
05 nov 2006 23:22 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik heb al aan vele "aftermarket" airco's gewerkt, en naar mijn idee zijn hier niet meer problemen mee dan aan originele. Wat automatische temperatuurregeling betreft hangt het er van af waardoor dit geregeld wordt. Als het door een zender in het kachelgedeelte van de auto is zal dit ook gewoon netjes werken.
_________________________________________ NPC 0577
|
06 nov 2006 11:12 |
|
|
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
Ik heb vandaag contact gehad met de verkoper erover. Hij had er zelf eigenlijk nog nooit over nagedacht of bij stil gestaan. Hij kon me dan ook geen antwoord geven, wat betreft de temperatuur regeling dan.
Ik hoop dat het bij de AKK nagekeken kan worden, ik wil dit bij Carreric laten doen.
Bedankt verder voor de antwoorden.
_________________________________________ Sapere aude
|
06 nov 2006 22:29 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Een recente aftermarket zou zelfs te prefereren zijn boven de originele; overweeg om m gelijk even door en airco specialist te laten "doen".
Afpersen, nieuw vullen, etc.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
07 nov 2006 1:40 |
|
|
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
Volgens de bestaande rekeningen is de airco net gedaan evenals de koppeling en de remmen.
Hoe vaak moet je een airco van even servicen?
_________________________________________ Sapere aude
|
07 nov 2006 18:45 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
jaarlijks een kleine beurt om de 2 jaar vullen
Meen ik toch....correct me if i'm wrong
merk je vanzelf als hij niet meer koelt ben je te laat
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
07 nov 2006 19:50 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Officieel moet een airco één maal per jaar worden gecontroleerd (STEK norm) en veelal om de 2 a 3 jaar opnieuw worden gevuld.
Het gas verdwijnt namenlijk langzaam uit het systeem met name langs de keringen in de compressor.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
07 nov 2006 22:30 |
|
|
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
Dit is allemaal goed om te weten gezien ik bijna rond ben met de auto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
_________________________________________ Sapere aude
|
07 nov 2006 22:33 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Precies, kun je mooi als onderhandelings argumenten gebruiken.
Overigens zijn er niet veel mensen die hun airco jaarlijks laten keuren hoor.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
07 nov 2006 22:35 |
|
|
Peter R.
993 C2 1995Belzjiek
|
Mijn ervaring met aftermarket airco's (zoals Diavia) is dat de condensors uit veel dunner materiaal vervaardigd zijn dan sommige originele. Dit maakt ze, vooral bij voertuigen waar den condensor VOOR de radiator gemonteerd is bij 'gewone' auto's, veel gevoeliger voor steenslag en hogedrukreinigers bij de carwash. Functioneren doen ze meestal prima.
Ook als je onderdelen nodig hebt, zijn ze meestal moeilijker leverbaar en kosten ze ontieglijk veel geld.
Peter R.
|
08 nov 2006 8:17 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Er zijn ook genoeg merken geweest die bij de importeur pas een airco in lieten bouwen ipv af-fabriek. Dit scheelde namelijk behoorlijk in de BPM.
_________________________________________ NPC 0577
|
08 nov 2006 8:46 |
|
|
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
Dat is hier niet het geval. Deze heeft de eerste 60.000 km van zijn leven in Munchen doorgebracht.
_________________________________________ Sapere aude
|
08 nov 2006 14:28 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Ik heb van mijn aircovuller (elk jaar 1 keertje) begrepen dat de spullenboel in de Porsche's (in iedergeval t/m 964) valt onder de categorie "goedkope rommel". Of het waar is...geen idee, slechts de mening van een airco specialist. Als mijn airco gevuld is doet ie het prima en dat na 15 jaar....dus helemaal gelijk heeft ie wat mij betreft niet.
|
09 nov 2006 1:02 |
|
|
911/964/993
Op zoek naar een 997
|
Cash,
Kan ik je binnenkort feliciteren met een 911? Ik ben benieuwd.
Greetings...... en succes met e.e.a
_________________________________________ 911-997 Carrera 4S that's the one.....
|
09 nov 2006 1:10 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ook mijn airco werkt met ruim 15 jaar ervaring nog prima. Nog netjes op R12 overigens.
|
09 nov 2006 16:13 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik weet sinds kort weer iemand die nog R12 heeft en kan vullen. Alleen het adres ga ik niet publiekelijk vermelden.
_________________________________________ NPC 0577
|
09 nov 2006 16:28 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Wil je me het adres a.u.b. even PB-en
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
09 nov 2006 18:03 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Wat is airco eigenlijk precies
Heb zelf een 996 met cc.
Wat is het verschil
Vind het nl behoorlijk koud worden als ik hem laag zet. (ik ben nl een kouwkleun. In mijn 3.2 deed de kachel het ,s winters niet en , somers stond hij vol aan. verdere details wil ik u besparen. Heb hem 5 jaar dagelijks gebruikt.
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
09 nov 2006 23:05 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Airco haalt de vochtigheid uit de lucht (vandaar het water als je ergens stilstaat met draaiende motor.
Door het ontbreken van de luchtvochtigheid krijg je een kouder gevoel.
Er wordt steeds aangeraden de airco niet meer dan 3° minder te zetten dan de buitentemperatuur daar je er anders snel ziek van kan worden (te grote verschillen voor het lichaam)
Door het ontbreken van de luchtvochtigheid heb je bvb ook geen last van insecten (zie je niet in bvb airconditioned kantoren of winkels) daar die niet willen vertoeven in droge lucht
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
09 nov 2006 23:29 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Die zijn dus slimmer dan wij.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
10 nov 2006 15:10 |
|
|
fuchs
|
Waarschijnlijk in België?
|
10 nov 2006 15:44 |
|
|
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
Jahoor dat kan!! Ik heb hem inmiddels in mijn bezit!!
Ik zal binnekort even foto's plaatsen, het is de mooiste van Nederland namelijk.
_________________________________________ Sapere aude
|
03 dec 2006 21:58 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ah, jij hebt net je olie bijgevuld
Felicitaties. Ook airco bijgevuld?
|
03 dec 2006 22:02 |
|
|
911/964/993
Op zoek naar een 997
|
Heeee Cash, Waaarrrrr blijven die foto's.........?
_________________________________________ 911-997 Carrera 4S that's the one.....
|
18 dec 2006 21:44 |
|
|