Auteur |
Bericht |
Marc RS4
|
Het toeval wil dat een maat van mij een 996C4 heeft laatst heb ik daarin een stuk meegereden( met in mijn achterhoofd hoe de mijne rijd natuurlijk......)
ik kan je wel vertellen dat die C4 KANS-LOOS is.......het enige waarin ie misschien bij kan blijven dat ie in de korte bochten.
T geluid van die wagen vind ik dan wel weer superrrrr
Trouwens,ik mag Porsche's heel erg graag zien,veel leuker dan Ferrari's...
|
04 dec 2006 15:08 |
|
|
Roi
niet meer....
|
En hoe zit het met de remmen na een rondje of 4 op het circuit van die -bijna 2 tonners- audi-RS4 vrachtwagen zoals ik al eerder vroeg? Fading..
Ben benieuwd....
Roi.
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
04 dec 2006 15:12 |
|
|
Marc RS4
|
Wat dat betreft hebben jullie gelijk, de standaard remmen van een RS4 is een zooitje bende.
Daarom heb ik er 365x34 schijven met 8 zuigerklauwen van de RS6/Gallardo op.......simpele mod maar o zo effectief.
K heb er daarvoor ook 6 zuigerklauwen van de Cayenne op gehad......snel er weer afgehaald....dussss
BTW de RS4 B5 weeg 1595kg. en een cayenne das pas een vrachtwagen he
|
04 dec 2006 15:16 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Marc RS4,
O.....dus alleen met een getunede RS-4 lukt het tegen de 997s....... ,
P.S. Jij beschikt ook over de 2.7 v6 bi-turbo uitvoering of de nieuwe lichting met de v8?
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
04 dec 2006 15:33 |
|
|
Marc RS4
|
K heb een idd een V6 bi-turbo.
Overigens rijd ik niet op t circuit,ben heel zuinig op me wagentje...
K heb twee weken terug even een paar uurtjes met de nieuwe RS4 gereden maar hij kan me niet bekoren zoals de bi-turbo dat doet.
Onderstel is dik in orde maar ik ben toch meer een turbo fan.
|
04 dec 2006 15:41 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Denk niet dat Jan zomaar zijn Porsche gaat wegdoen, hij wil ook wel eens echt pret hebben.
De Audi en zoveel andere wagens, zijn gewoon fantastische wagens, soms ook bloedsnel, enkel ze ontbreken dat beetje extra..... dat geen enkele Subaru, Seat Leon, Audi RS4 S6 S8, Mercedes AMG, BMW M enz, en dat is het enige echte Porsche Gevoel
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
04 dec 2006 15:50 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Amen
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
04 dec 2006 16:35 |
|
|
Marc RS4
|
Tja manne, dat zeggen ze ook allemaal op het BMW forum over "hun" BMW M series en datzelfde op BV het duitse RS forum...
Zo zijn jullie ook geen uitzondering.....eigen haard die is goud waard en gelijk hebben jullie.
Als ik een 911 beter of mooier had gevonden had ik die wel gekocht.
Maar ik wil graag met mijn auto op wintersport enz..
Vandaar de keuze voor n RS4.
_________________________________________ Do as I say,but not as I do.
|
04 dec 2006 17:00 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Gewicht pk verhouding is i.i.g. in voordeel van de 997s, hetzij marginaal
RS-4 B5: 1595/380 = 4,18 kg/pk
997s: 1420/355 = 4 kg/pk
RS-4 4wd zal op een natte baan wel het verschil maken denk ik.....
En met een RS-4 is mijns inziens helemaal niets mis mee....ik wel wille hebbe.
Roi
|
04 dec 2006 17:32 |
|
|
ppp 356
|
Vandaar mijn keuze voor het Porscheforum
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
04 dec 2006 17:33 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Het is zo eenvoudig...
(R)S4 voor doordeweek,911 voor het weekend.
Alleen moeten dan de tarieven ietwat omhoog,
ben er aan het werken.
|
04 dec 2006 18:32 |
|
|
Marc RS4
|
De mijne 1595/450 = 3,54
|
04 dec 2006 18:45 |
|
|
horn
PF #57
|
Ben benieuwd wie hier naast zijn Porsche niet graag en RS4 ernaast zou willen hebben?! Ik wel. Bruin trekt het niet, maar het voorstel van RS-R lijkt me wel wat. Lekker zakelijk met de RS4 en dan prive met de 911. Altijd fun.
Enfin, als ik een (r)s4 zie rijden kijk ik altijd even. Blijft een monster. Evenals een (R)S6 en een S8. Kippenvel.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 dec 2006 19:46 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Terzijde, wellicht een rare opmerking, maareh, Marc, wat doe je hier eigenlijk?
|
04 dec 2006 20:27 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Sluit me aan bij Humpf
voor weekend en circit een 911,
doordeweeks met de rs-a knallen
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
04 dec 2006 20:32 |
|
|
ppp 356
|
Ik ben dan weer benieuwd, wie zijn 911 zou willen ruilen voor een RS4, als hij niet de ruimte nodig heeft
|
04 dec 2006 20:32 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik had het over 'ernaast', maar dat had je wel gezien toch?
Om antwoord op je vraag te geven - hier niet veel denk ik. Op het Audi RS forum daarentegen... Humphrey, jij komt daar vast wel!?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 dec 2006 20:48 |
|
|
ppp 356
|
Ik had het gezien, en ja hij mag bij in de garage de RS4
|
04 dec 2006 20:53 |
|
|
horn
PF #57
|
bij jou past hij niet ernaast...
|
04 dec 2006 20:58 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
En als je 10 jaar oude auto's gaat vergelijken.... wie zou nu kiezen voor een Audi S2 ipv een 993?
Waarmee ik bedoel dat andere auto's t.o.v. een Porsche optisch zeer snel verouderen.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
04 dec 2006 21:23 |
|
|
Marc RS4
|
Ik was aan het struinen en zag jullie discussie,k dacht effe reggen en meelullen.
Daarbij vind ik Porsche's erg mooi.
Favoriet voor mij is de 996 turbo.
Maja ik heb WEL ruimte nodig...
|
04 dec 2006 21:26 |
|
|
ppp 356
|
Zet je die RS toch even buiten
En welkom hier
|
04 dec 2006 21:42 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Dat denk ik ook niet!
Hij wilde gewoon wat sneller naar zijn werk!
|
04 dec 2006 22:37 |
|
|
erwin996
M140i
|
Een S2 is niet goed vergelijkbaar met een 993. Een S2 is beter vergelijkbaar met een 944. Als ik de keus had, zou ik waarschijnlijk even lief voor een S2 kiezen als voor een 944, in ieder geval voor wat betreft de vormgeving (als reactie op jouw opmerking dat andere auto's snel zouden verouderen)...Ander voorbeeld: een 911 SC vind ik ook zeker niet moderner ogen dan een Audi Urquattro; de Urquattro is bijkans nog minder verouderd naar mijn smaak (in ieder geval niet meer). Ik vind Audi's even weinig gevoelig voor veroudering als Porsches. Zie dit model eens, geïntroduceerd in 1991 of zo (als 100 Avant), zeker een tijdloze auto die altijd mooi zal blijven
|
04 dec 2006 22:57 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Misschien degene die voor exclusiviteit gaat?
Zie itt. Porsches weinig (R)S4's, 6 of 8 hier in de buurt rijden.
Daarentegen 911's des te meer.
Of degene die bang is voor de mening van zijn klanten/patiënten,
of degene die een Audi mooier vindt.
etc,etc...
|
04 dec 2006 23:06 |
|
|