Auteur |
Bericht |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
wil absoluut niets af doen aan een (r)s4/6/8, ook niet aan een m3/5/6 etc. etc.; vriend van me heeft de laatste m3, launch control, alles erop en eraan
heel indrukwekkend... maar een porsche was mijn jongensdroom
_________________________________________ Got coffee?
|
04 dec 2006 23:11 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Nu vergelijk je alle 911'jes met een specifiek type van Audi.
Zoveel GT2's zal je nu ook weer niet tegenkomen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
04 dec 2006 23:14 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Sorry Piet, maar om nou te zeggen dat een Audi 80 of 100 net zo'n tijdloos ontwerp is als een Porsche 911 gaat me net effe te ver.
|
04 dec 2006 23:18 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Helaas Paul, zelfs die kom ik regelmatig tegen.(met Belgisch kenteken,telt dat ook?Iemand uit Maaseik.)
Maar in het algemeen kom je een 911 redelijk vaak tegen.
|
04 dec 2006 23:19 |
|
|
erwin996
M140i
|
Je bent wellicht verblind door Porsche liefde. Dat is niet erg als je er zelf tevreden mee bent. Mijn gevoel is dat je het niet veel tijdlozer kan krijgen dan dit model van de 100/A6 Avant... Ik ben zelf overigens niet verblind door merkliefde want een 964 vind ik even tijdloos als deze Audi
|
04 dec 2006 23:23 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ach hij is niet lelijk die Audi, maar wel een beetje standaard stationbak.
Hij windt me niet op, in tegenstelling tot de lijnen van een 911 maar ook een citroen ds of een jaguar e-type bijvoorbeeld.
|
04 dec 2006 23:33 |
|
|
horn
PF #57
|
hoewel ik als weldenkende volwassene Audi's Avant best mooie auto's vind, heb ik als kind nooit geroepen als ik een Audi zag -
"die wil ik ooit nog eens hebben, pap!"
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 dec 2006 23:36 |
|
|
ppp 356
|
Alhoewel8)
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
04 dec 2006 23:48 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Ooooo, zie je het wel naast de remmen ook nog een beetje de turbodruk opschroeven...foei WIJ Porsche-isten houden van origineel... geintje
Ik zat al te rekenen hoeveel ik uit mijn 964 moet slopen:
voor factor 4.18 moet ik er ongeveer 300 kg uitslopen en voor een factor 3.5 moet er 450 kilo af......in beide gevallen moeten de wielen er dan ook af, en ik schat zo dat ook de motor eruit moet ....
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
04 dec 2006 23:52 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Piet,
Je hebt 1 medestander....geweldige bak 100/A6 eerste serie, wil ik er ook zo bij hebbeuh . Bij Witmer&Odijk stond laatst nog een S versie helemaal te gek met een 4.2 V8. En de RS2 heb ik ook nog over nagedacht ja i.p.v. de 964 ...de S2 was ik toen "voorbij gegroeid" (d.w.z. banksaldo ).
Ik heb serieus na zitten denken om zelf een S2 Quattro Coupe te importeren. Het is er niet van gekomen ...geen spijt van trouwens.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
05 dec 2006 0:01 |
|
|
erwin996
M140i
|
Porsche is voor veel kinderen wellicht wat aansprekender, omdat het programma louter bestaat uit sportwagens met relatief hoge vermogens en met een fantastische wegligging. Die aspecten vinden veel mensen erg belangrijk voor een auto. Afgezien van aankoopargumenten als wegligging en motorkracht kan je wel constateren dat Porsches een stukje opvallender zijn dan Audi's, je valt veel meer op in het verkeer. Het zijn toch tamelijk extraverte auto's. Sommige mensen houden daarvan en willen zich graag onderscheiden met hun auto. Een zéér gedistingeerd voorkomen wordt al snel bestempeld als "saai" of burgerlijk. Men wil dat een auto "spannend" is van vormgeving en men wil zich graag "onderscheiden". Extravert zo je wilt, hoewel dat niet meteen schreeuwerig hoeft te zijn uiteraard. Een Porsche heeft naar mijn idee zeker een spannender, veel extraverter (onderscheidender) voorkomen dan een Audi. Net zoals een Rolex horloge opzichtiger is dan een Patek Philippe. Voor sommige mensen is absolute topklasse qua design echter synoniem met pure ingetogenheid. Kort gezegd: voor sommige mensen biedt een product (qua design) grote kwaliteit als het opvallend is en onderscheidend. Voor andere mensen staan topkwaliteit en tijdloosheid juist synoniem aan "niet opvallen" en ingetogenheid. De ene mening is niet beter dan de ander. Het is een kwestie van smaak en karakter
|
05 dec 2006 0:18 |
|
|
ppp 356
|
Nu beschrijf je juist, wat Porsche is onder de sportwagens, echter door Audi hierbij te betrekken, willen je laten uitschijnen dat dit juist niet is
Daarom, appels en peren
|
05 dec 2006 7:10 |
|
|
horn
PF #57
|
tijdloos design staat voor mij los van ingetogenheid of extravertie. begrijp je verhaal, onderschrijf het niet. kwestie van smaak en 'noodzaak'.
typisch voorbeeld van ieder z'n meuk...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 dec 2006 8:34 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ai,heb oa. een Rolex en een Audi.
Da's dus vloeken
|
05 dec 2006 13:35 |
|
|
ppp 356
|
Die Audi begrijpen we nog, maar die Rolex
|
05 dec 2006 13:40 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
o.a
|
05 dec 2006 13:49 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Het duurt niet meer lang en dit forum gaat een verbroedering aan.
Ik voel het aankomen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 dec 2006 14:22 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Road & Track vergelijkende test 997 4S - RS4 : logische conclusies...
http://www.dpccars.com/car-movies/11-28 ... era-4S.htm
|
05 dec 2006 15:01 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Ik vind deze A6 helemaal niets en ik zie er alleen een oude bak in (groot en lomp).
Maar deze vind ik geweldig en zeker tijdloos. de oer quattro.
|
05 dec 2006 15:42 |
|
|
Marc RS4
|
Idd hoor manne......heel gewoontjes....
T is te vergelijken met het verschil tussen een "normale" 911 en een 911 Turbo...
Zo gewoon is een RS4 ook.
Alleen een kenner ziet het verschil en das tegelijk ook een van de charmes.
_________________________________________ Do as I say,but not as I do.
|
05 dec 2006 16:45 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Zie je wel , zie je wel
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 dec 2006 16:49 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Voor zover ik het als "kenner" weet....Horen er niet van die rvs spiegels op te zitten?
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
05 dec 2006 21:24 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Jíj en spiegels...waarom moet ik nu direct aan Mauk denken...
|
05 dec 2006 21:29 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
NIET geborstelde alu-spiegels, maar "gewoon" in de wagenkleur gespoten spiegels was een optie Er zijn nl. klanten die zo weinig mogelijk willen opvallen. (Wie had het ook alweer over de ingetogenheid van een AUDI, c.q. de AUDI-bezitter )
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
05 dec 2006 21:43 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
oke weer wat geleerd ...maar ik als ex-audi rijder ging al bijna denken dat het geen echte was.Aan de andere kant is vaak een van de eerste dingen die "ze"op een auto zetten om het zogenaamd een RS te laten lijken...
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
05 dec 2006 22:01 |
|
|