Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:15

Antwoord op onderwerp  [ 156 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
911 vs RS4 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
wil absoluut niets af doen aan een (r)s4/6/8, ook niet aan een m3/5/6 etc. etc.; vriend van me heeft de laatste m3, launch control, alles erop en eraan
heel indrukwekkend... maar een porsche was mijn jongensdroom

04 dec 2006 23:11
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
RS-R schreef:
ppp 356 schreef:
horn schreef:
Ben benieuwd wie hier naast zijn Porsche niet graag en RS4 ernaast zou willen hebben?! Ik wel. Bruin trekt het niet, maar het voorstel van RS-R lijkt me wel wat. Lekker zakelijk met de RS4 en dan prive met de 911. Altijd fun.

Enfin, als ik een (r)s4 zie rijden kijk ik altijd even. Blijft een monster. Evenals een (R)S6 en een S8. Kippenvel.

Ik ben dan weer benieuwd, wie zijn 911 zou willen ruilen voor een RS4, als hij niet de ruimte nodig heeft :wink:

Misschien degene die voor exclusiviteit gaat?
Zie itt. Porsches weinig (R)S4's, 6 of 8 hier in de buurt rijden.
Daarentegen 911's des te meer.
.

Nu vergelijk je alle 911'jes met een specifiek type van Audi.
Zoveel GT2's zal je nu ook weer niet tegenkomen :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

04 dec 2006 23:14
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Piet schreef:
Ik vind Audi's even weinig gevoelig voor veroudering als Porsches. Zie dit model eens, geïntroduceerd in 1991 of zo (als 100 Avant), zeker een tijdloze auto die altijd mooi zal blijven :shock:

Afbeelding

Sorry Piet, maar om nou te zeggen dat een Audi 80 of 100 net zo'n tijdloos ontwerp is als een Porsche 911 gaat me net effe te ver. :shock:

04 dec 2006 23:18
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Helaas Paul, zelfs die kom ik regelmatig tegen.(met Belgisch kenteken,telt dat ook?Iemand uit Maaseik.)
:lol:
Maar in het algemeen kom je een 911 redelijk vaak tegen.

04 dec 2006 23:19
Profiel
M140i
Bericht 
wolf schreef:
Piet schreef:
Ik vind Audi's even weinig gevoelig voor veroudering als Porsches. Zie dit model eens, geïntroduceerd in 1991 of zo (als 100 Avant), zeker een tijdloze auto die altijd mooi zal blijven :shock:

Afbeelding

Sorry Piet, maar om nou te zeggen dat een Audi 80 of 100 net zo'n tijdloos ontwerp is als een Porsche 911 gaat me net effe te ver. :shock:

Je bent wellicht verblind door Porsche liefde. Dat is niet erg als je er zelf tevreden mee bent. Mijn gevoel is dat je het niet veel tijdlozer kan krijgen dan dit model van de 100/A6 Avant... Ik ben zelf overigens niet verblind door merkliefde :D want een 964 vind ik even tijdloos als deze Audi :lol:

04 dec 2006 23:23
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Ach hij is niet lelijk die Audi, maar wel een beetje standaard stationbak.
Hij windt me niet op, in tegenstelling tot de lijnen van een 911 maar ook een citroen ds of een jaguar e-type bijvoorbeeld.

04 dec 2006 23:33
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
hoewel ik als weldenkende volwassene Audi's Avant best mooie auto's vind, heb ik als kind nooit geroepen als ik een Audi zag -

"die wil ik ooit nog eens hebben, pap!" :? 8)

04 dec 2006 23:36
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
horn schreef:
hoewel ik als weldenkende volwassene Audi's Avant best mooie auto's vind, heb ik als kind nooit geroepen als ik een Audi zag -

Alhoewel8) 8)

Afbeelding

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

04 dec 2006 23:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
Marc RS4 schreef:
Roi schreef:
Gewicht pk verhouding is i.i.g. in voordeel van de 997s, hetzij marginaal

RS-4 B5: 1595/380 = 4,18 kg/pk

997s: 1420/355 = 4 kg/pk

RS-4 4wd zal op een natte baan wel het verschil maken denk ik.....

En met een RS-4 is mijns inziens helemaal niets mis mee....ik wel wille hebbe.

Roi

De mijne 1595/450 = 3,54 :wink:

Ooooo, zie je het wel naast de remmen ook nog een beetje de turbodruk opschroeven...foei WIJ Porsche-isten houden van origineel... geintje :wink:

Ik zat al te rekenen hoeveel ik uit mijn 964 moet slopen:
voor factor 4.18 moet ik er ongeveer 300 kg uitslopen en voor een factor 3.5 moet er 450 kilo af......in beide gevallen moeten de wielen er dan ook af, en ik schat zo dat ook de motor eruit moet .... :lol: :lol: :lol:

Roi

04 dec 2006 23:52
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
Piet schreef:
wolf schreef:
Piet schreef:

Afbeelding

Je bent wellicht verblind door Porsche liefde. Dat is niet erg als je er zelf tevreden mee bent. Mijn gevoel is dat je het niet veel tijdlozer kan krijgen dan dit model van de 100/A6 Avant... Ik ben zelf overigens niet verblind door merkliefde :D want een 964 vind ik even tijdloos als deze Audi :lol:

Piet,

Je hebt 1 medestander....geweldige bak 100/A6 eerste serie, wil ik er ook zo bij hebbeuh . Bij Witmer&Odijk stond laatst nog een S versie helemaal te gek met een 4.2 V8. En de RS2 heb ik ook nog over nagedacht ja i.p.v. de 964 ...de S2 was ik toen "voorbij gegroeid" (d.w.z. banksaldo :lol: ).

Ik heb serieus na zitten denken om zelf een S2 Quattro Coupe te importeren. Het is er niet van gekomen ...geen spijt van trouwens.

Roi

05 dec 2006 0:01
Profiel
M140i
Bericht 
horn schreef:

Porsche is voor veel kinderen wellicht wat aansprekender, omdat het programma louter bestaat uit sportwagens met relatief hoge vermogens en met een fantastische wegligging. Die aspecten vinden veel mensen erg belangrijk voor een auto. Afgezien van aankoopargumenten als wegligging en motorkracht kan je wel constateren dat Porsches een stukje opvallender zijn dan Audi's, je valt veel meer op in het verkeer. Het zijn toch tamelijk extraverte auto's. Sommige mensen houden daarvan en willen zich graag onderscheiden met hun auto. Een zéér gedistingeerd voorkomen wordt al snel bestempeld als "saai" of burgerlijk. Men wil dat een auto "spannend" is van vormgeving en men wil zich graag "onderscheiden". Extravert zo je wilt, hoewel dat niet meteen schreeuwerig hoeft te zijn uiteraard. Een Porsche heeft naar mijn idee zeker een spannender, veel extraverter (onderscheidender) voorkomen dan een Audi. Net zoals een Rolex horloge opzichtiger is dan een Patek Philippe. Voor sommige mensen is absolute topklasse qua design echter synoniem met pure ingetogenheid. Kort gezegd: voor sommige mensen biedt een product (qua design) grote kwaliteit als het opvallend is en onderscheidend. Voor andere mensen staan topkwaliteit en tijdloosheid juist synoniem aan "niet opvallen" en ingetogenheid. De ene mening is niet beter dan de ander. Het is een kwestie van smaak en karakter 8)

05 dec 2006 0:18
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Piet schreef:
horn schreef:

Porsche is voor veel kinderen wellicht wat aansprekender, omdat het programma louter bestaat uit sportwagens met relatief hoge vermogens en met een fantastische wegligging. Die aspecten vinden veel mensen erg belangrijk voor een auto. Afgezien van aankoopargumenten als wegligging en motorkracht kan je wel constateren dat Porsches een stukje opvallender zijn dan Audi's, je valt veel meer op in het verkeer. Het zijn toch tamelijk extraverte auto's. Sommige mensen houden daarvan en willen zich graag onderscheiden met hun auto. Een zéér gedistingeerd voorkomen wordt al snel bestempeld als "saai" of burgerlijk. Men wil dat een auto "spannend" is van vormgeving en men wil zich graag "onderscheiden". Extravert zo je wilt, hoewel dat niet meteen schreeuwerig hoeft te zijn uiteraard. Een Porsche heeft naar mijn idee zeker een spannender, veel extraverter (onderscheidender) voorkomen dan een Audi. Net zoals een Rolex horloge opzichtiger is dan een Patek Philippe. Voor sommige mensen is absolute topklasse qua design echter synoniem met pure ingetogenheid. Kort gezegd: voor sommige mensen biedt een product (qua design) grote kwaliteit als het opvallend is en onderscheidend. Voor andere mensen staan topkwaliteit en tijdloosheid juist synoniem aan "niet opvallen" en ingetogenheid. De ene mening is niet beter dan de ander. Het is een kwestie van smaak en karakter 8)

Nu beschrijf je juist, wat Porsche is onder de sportwagens, echter door Audi hierbij te betrekken, willen je laten uitschijnen dat dit juist niet is :roll: :roll:

Daarom, appels en peren :wink:

05 dec 2006 7:10
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
tijdloos design staat voor mij los van ingetogenheid of extravertie. begrijp je verhaal, onderschrijf het niet. kwestie van smaak en 'noodzaak'.

typisch voorbeeld van ieder z'n meuk... :wink:

05 dec 2006 8:34
Profiel
Bericht 
Ai,heb oa. een Rolex en een Audi.
Da's dus vloeken :lol:

05 dec 2006 13:35
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
RS-R schreef:
Ai,heb oa. een Rolex en een Audi.
Da's dus vloeken :lol:

Die Audi begrijpen we nog, maar die Rolex :lol: :lol:

05 dec 2006 13:40
Profiel WWW
Bericht 
o.a :wink:

05 dec 2006 13:49
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Het duurt niet meer lang en dit forum gaat een verbroedering aan.
Ik voel het aankomen :twisted:

Laatste update 22/10/2013

05 dec 2006 14:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Road & Track vergelijkende test 997 4S - RS4 : logische conclusies...

http://www.dpccars.com/car-movies/11-28 ... era-4S.htm

05 dec 2006 15:01
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Ik vind deze A6 helemaal niets en ik zie er alleen een oude bak in (groot en lomp).

Afbeelding

Maar deze vind ik geweldig en zeker tijdloos. de oer quattro.

Afbeelding

05 dec 2006 15:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Afbeelding

Idd hoor manne......heel gewoontjes....

T is te vergelijken met het verschil tussen een "normale" 911 en een 911 Turbo...

Zo gewoon is een RS4 ook.

Alleen een kenner ziet het verschil en das tegelijk ook een van de charmes.

05 dec 2006 16:45
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
911-lover schreef:
Het duurt niet meer lang en dit forum gaat een verbroedering aan.
Ik voel het aankomen :twisted:

Zie je wel , zie je wel :roll: :twisted:

Laatste update 22/10/2013

05 dec 2006 16:49
Profiel WWW Facebook 
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Marc RS4 schreef:
Afbeelding

Idd hoor manne......heel gewoontjes....

T is te vergelijken met het verschil tussen een "normale" 911 en een 911 Turbo...

Zo gewoon is een RS4 ook.

Alleen een kenner ziet het verschil en das tegelijk ook een van de charmes.
Voor zover ik het als "kenner" weet....Horen er niet van die rvs spiegels op te zitten?

05 dec 2006 21:24
Profiel
Westervoort
Bericht 
2000 gtv schreef:
...Horen er niet van die rvs spiegels op te zitten?

Jíj en spiegels...waarom moet ik nu direct aan Mauk denken... 8) :cheesy:

05 dec 2006 21:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
NIET geborstelde alu-spiegels, maar "gewoon" in de wagenkleur gespoten spiegels was een optie :shock: Er zijn nl. klanten die zo weinig mogelijk willen opvallen. (Wie had het ook alweer over de ingetogenheid van een AUDI, c.q. de AUDI-bezitter :wink: )

05 dec 2006 21:43
Profiel WWW
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
plh schreef:
NIET geborstelde alu-spiegels, maar "gewoon" in de wagenkleur gespoten spiegels was een optie :shock: Er zijn nl. klanten (bij AUDI......) die zo weinig mogelijk willen opvallen. (Wie had het ook alweer over de ingetogenheid van een AUDI, c.q. AUDI-bezitter :wink: )
oke weer wat geleerd :wink: ...maar ik als ex-audi rijder ging al bijna denken dat het geen echte was.Aan de andere kant is vaak een van de eerste dingen die "ze"op een auto zetten om het zogenaamd een RS te laten lijken...

05 dec 2006 22:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 156 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende