Auteur |
Bericht |
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Maar niet permanent!
Alleen voor de start kan je info krijgenover het nivo!
Al rijdend helaas niet meer!
In de 997 weer wel terug van weggeweest!
|
05 dec 2006 15:29 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
05 dec 2006 15:42 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Of zijn sterk in Duits
|
05 dec 2006 16:53 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Is ook al weer een jaar of 5-6 geleden, was toen de targabalk (ex klpd met gaten in de balk ) aan het verwisselen. Om daar bij te kunnen moest de olietank eruit, dacht echt dat ik een klein kort ( 5 cm?) slangetje dat met een u-bocht weer terugliep. Ontluchting dan maar?
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
05 dec 2006 18:34 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Correct me if i'm wrong: maare, tijdens het rijden geeft de niveau meter t/m 993 toch niets aan, alleen bij stationair draaiende warme motor. Misschien daarom dat het bij de 996 alleen voor de start zichtbaar is. Maar dat klopt dan weer niet met het "stationair draaiende warme motor" verhaal.
Ach, laat ook maar. Principe waterkoker is voor mij toch onbegrijpelijk.....
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
05 dec 2006 18:41 |
|
|
horn
PF #57
|
De vraag was volgens mij wat te doen als je er waarschijnlijk te veel olie in hebt gemikt. Ik heb even de handleiding doorgelezen, aber was ich denn tun muss habe ich dort leider nicht gefunden.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 dec 2006 20:17 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Horn, je hebt gelijk v.w.b. de originele vragensteller.
Toon en ik hebben het dus over de reacties van diversen hier.
Jij en ik en velen weten hoe discussies hier kunnen 'verlopen'
En nog een bijdehandje: de bedoeling van de gebruiksaanwijzing is uiteraard om deze te lezen voor dat er teveel olie in wordt gedaan. Dus dat verklaart waarom de oplossing voor het eventueel ontstane probleem er dan niet in staat
Zo iets als - alleen véééél erger - wanneer je 100 km met het oliedruklampje aan rond rijdt, ALS dit lukt uiteraard
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
Laatst bijgewerkt door Paul II op 05 dec 2006 21:28, in totaal 2 keer bewerkt.
|
05 dec 2006 21:19 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
meen je dat nou?
_________________________________________ Got coffee?
|
05 dec 2006 21:26 |
|
|
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
Ik heb met een pompje en een slangetje een half litertje olie eruit gezogen. dat ging heel beheerst. Bij een warme meter komt de meter van de olievoorraad weer keurig naar het midden (3 uur) precies zoals in het boekje staat.
_________________________________________ Sapere aude
|
05 dec 2006 23:18 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Volgens mij inmiddels t/m de 997.
Zover mij is wijs gemaakt door op dit punt betrouwbare bronnen functioneert de wijzer op het dashboard vanaf de 964 naar behoren. Wel een keer de stand van de wijzer checken met de peilstok uiteraard voor de overeenkomst in het specifieke geval, maar vanaf dat moment geldt hetzelfde als bijvoorbeeld voor de wijzer voor de brandstofvoorraad. Deze kan ook niet de juiste waarde aan (blijven) geven, maar ook daarvoor gebruik ik nooit een peilstok.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 dec 2006 0:28 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Volgens mij heeft die geen peilstok meer, precies vanwege de door jou beschreven argumenten van betrouwbaarheid
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
06 dec 2006 10:41 |
|
|