Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 5:40

Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Boxster S (MY2003) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ex 996 Targa - Ex Macan S - 997 GTS
Gooi
Bericht 
BPM bepaling scheelt erg per douanekantoor en dienstdoende douanier. Het eerste wat ze aan mij vroegen was het serviceboekje met daarin het VIN nummer en vervolgens kwamen ze na een uur (ja, ze werken snel af en toe :? ) met een lijst van alle opties die destijds op de auto waren geleverd (af fabriek). Daarna samen met de ambtenaar naar de auto gaan kijken om dit te controleren. Dan is er nog wel wat te regelen..

V: " Deze auto heeft Tiptronic?"
A: " Nee, het is een automaat"
V: "Oooh, en er zit geen Tiptronic op? Dan halen we die weer van de lijst".
V: "U heeft PCM? Wat is dat?"
A: "Dat is televisie. Maar er zit nu een navigatie in"
V: "OK, laat eens zien dan. Oooh ja, er zit geen televisie in".
V: "Is dit soft leer?"
A: "Nee, gewoon standaard leer, dat is natuurlijk standaard in een Porsche"
V: "Ja, dat mag ook wel voor dat geld"

Beste vermakelijk zo'n aangifte en het scheelde toch nog € 4K uiteindelijk. 8)

10 nov 2006 22:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Een medewerker van een collega AUDI-dealer was onlangs met een A4 cabrio bij zo'n "instelling", gingen ze mij bellen: Het zgn. Pro Line pakket kennen ze in Dld. niet, maar bewuste cabrio was nagenoeg v.v. alle opties die hier in Nld. in dat pakket zitten, ze wilden BPM rekenen over alle opties apart, heb hen toen proberen te vertellen dat dát niet reeel zou zijn. Destijds kostte het pakket hier euro ......... , met euro ......... BPM: ten lange leste is men accoord gegaan.

11 nov 2006 0:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster S (MY2003)
Rijswijk
Bericht 
Allereerst iedereen hartelijk dank voor de tips t.a.v. de BPM. Kan wellicht weer geld schelen :wink:

Wat betreft de remschijven..... aan de voorkant waren de schijven voor ongeveer de helft van de gehele omtrek met corrosie bedekt. Ik mocht van de RDW-medewerker nog een stukje gaan rijden om te kijken of ik het eraf kon remmen. Lukte helaas niet :( Auto had te lang (meer dan een half jaar) stilgestaan en de corrosielaag was echt in de schijf ingevreten.

Heb vandaag overigens contact opgenomen met PZ Paderborn over de vergoeding van nieuwe schijven. Hoor ik maandag meer over. Zal wel goed komen, aangezien goede remschijven een voorwaarde zijn voor de afgegeven Porsche garantie.

11 nov 2006 0:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
cvaniperen schreef:
BPM bepaling scheelt erg per douanekantoor en dienstdoende douanier. Het eerste wat ze aan mij vroegen was het serviceboekje met daarin het VIN nummer en vervolgens kwamen ze na een uur (ja, ze werken snel af en toe :? ) met een lijst van alle opties die destijds op de auto waren geleverd (af fabriek). Daarna samen met de ambtenaar naar de auto gaan kijken om dit te controleren. Dan is er nog wel wat te regelen..

Dan heb je toch veel geluk gehad, of iemand die weinig verstand had van zijn vak.

Bij mij werkte dat niet, zelfs de "gouden" naafdoppen op de velgen telde hij als extra optie :evil:

11 nov 2006 9:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex 996 Targa - Ex Macan S - 997 GTS
Gooi
Bericht 
Boxy&Boraman schreef:
cvaniperen schreef:

Dan heb je toch veel geluk gehad, of iemand die weinig verstand had van zijn vak.

Bij mij werkte dat niet, zelfs de "gouden" naafdoppen op de velgen telde hij als extra optie :evil:

Het ging allemaal erg gemoedelijk en gezellig. Het Brabantse land he..

11 nov 2006 10:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
hier in amsterdam heb ik me ook gewoon van de domme gehouden,

robert

11 nov 2006 11:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster S (MY2003)
Rijswijk
Bericht 
Na nieuwe schijven en blokken aan de voorkant te hebben laten monteren (daar ging de eerste 550 euro :wink:),
vandaag opnieuw naar de RDW voor een herkeuring. Uiteraard goedgekeurd nu :D

Daarna direct BPM-aangifte gedaan bij de douane. Had een uiterst relaxte douanier in Waddinxveen.
Ging even in de auto zitten en zei alleen "Ik zie dat er navigatie in zit. Heeft u die opgegeven?".
Ja, heb ik opgegeven. "Prima, dan gaan we weer naar binnen", zei hij. That was all :!: :shock:
Mijn aangifte werd derhalve 1 op 1 overgenomen en daar had ik vrede mee.
Het BPM-bedrag bleef zelfs iets onder waarmee ik maximaal rekening had gehouden.

Binnenkort dus een NL-kenteken en dan lekker rijden :!: :D

16 nov 2006 18:53
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht 
gefeliciteerd! Nu nog wat centjes terug ontvangen van duitsland voor de schijven en lekker genieten.

16 nov 2006 20:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S (MY2003)
Rijswijk
Bericht 
Marc' Oh Oh... schreef:
gefeliciteerd! Nu nog wat centjes terug ontvangen van duitsland voor de schijven en lekker genieten.

Thanks!

Helaas... Van PZ Paderborn krijg ik geen vergoeding voor de schijven.
Deze waren weliswaar dermate gecorrodeerd dat het een APK-afkeur opleverde,
maar nog wel dik genoeg voor de APK en voor de afgifte van de Porsche Gebrauchtwagen Garantie :(

Belangrijkste vind ik nu dat ik binnenkort lekker kan rijden (en remmen) :wink:

16 nov 2006 22:30
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Provincie Groningen
Bericht 
Ruud,

Hier laat je je afpoeieren. Het gaat erom of die schijven goed zijn en door de keuring kunnen komen, niet of de schijven dik genoeg zijn. Het kan toch niet zo zijn dat Porsche een garantie geeft op door corrosie ingevreten schijven louter en alleen omdat ze dik genoeg zijn. De schijven waren niet in orde en behoren zelfs zonder garantie! kostenloos door de dealer te worden vervangen.

Ik zou de dealer bellen en dit verhaal niet accepteren. Zo zou Paderborn zich ook niet opstellen als je een klant uit de buurt was die voor het een en ander nog een keer bij hen terug zou kunnen komen. Men denkt slechts dat een Nederlander voor € 550 geen problemen gaat veroorzaken.

Mooie wagen trouwens.

Jos964

18 nov 2006 13:07
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Ik sluit me bij Jos aan, Ruud.

Wanneer jij je goed voelt hierbij, zou ik het maar zo laten. Maar eigenlijk moet gewoon alles tip top zijn en moet een auto met Porsche Garantie probleemloos door een APK keuring komen.

bij vragen of onzekerheid zou ik gewoon even contact opnemen met een NL Porsche dealer bij je in de buurt, of anders Pon even bellen.

Pon heeft mij destijds prima geholpen en de Duitse dealer vriendelijk, doch dringend, verzocht alles in orde te maken. Wanneer een Duitse dealer wordt berispt hierop, kan hij wel opkrassen binnen Porsche AG!

Succes!

18 nov 2006 13:20
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Provincie Groningen
Bericht 
Ook een goeie tip ER.
Contact opnemen met de Nederlandse importeur lijkt me een goede optie..
Als je echter geen zin hebt om gezeur over € 550 moet je het inderdaad zo laten. Ik zelf ben in veel dingen erg gemakkelijk. Maar dit zou mij persoonlijk te ver gaan omdat ik me door de argumentatie niet serieus genomen zou voelen.

Veel wijsheid toegewenst!

Jos964

18 nov 2006 21:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
beetje slap jippie met die goede man,kan al heel veel opleveren........

ken bovenstaande van een x aantal weken geleden......

heeft mij ook echt geld opgeleverd,gewoon normaal,komt het allemaal goed :wink:

http://www.degeusmakelaars.com

18 nov 2006 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S (MY2003)
Rijswijk
Bericht 
Ik heb inmiddels met PON in Leusden gebeld, die helaas niets voor me kan betekenen.
De NL-importeur kan een Duitse dealer niet opdragen of ertoe bewegen om tot vergoeding
over te gaan. Ze waren uiteraard wel van mening dat de auto niet uitgeleverd had mogen
worden met dergelijke remschijven.

Daarop heb ik nog een keer contact opgenomen met PZ Paderborn. Helaas blijven ze erbij
dat de auto in Duitsland wel door de TÜV heen was gekomen en dat de schijven goed genoeg
waren voor het afgeven van de Porsche-garantie.

Ik blijf een andere mening toegedaan, maar goed. Ik denk dat ik nu maar beter gewoon kan
gaan genieten van de auto, die (zeker met de nieuwe schijven en blokken :wink:) erg fijn rijdt.

20 nov 2006 18:35
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden,

- de TUV vindt de schijven dus prima maar de RDW keurt ze af :shock: ( die TUV keuring was recent neem ik aan ?!)

Misschien moet je gewoon eens contact opnemen met Stuttgart en vragen wat ze vinden van het standpunt van de dealer in Paderborn.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

20 nov 2006 19:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Ik zou ook eens verder gaan informeren, het is toch weer €500,-

Je hebt immers betaald voor de "garantie" in de aanschafprijs van je Boxster S.

Het zou voor mij een principe kwestie zijn om eea vergoed te krijgen. :!:

Succes.

20 nov 2006 20:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
lelystad
Bericht 
Zou het er niet bij laten,misschien bellen met Stuttgart en evt. een schijf opsturen en mening vragen?

20 nov 2006 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S (MY2003)
Rijswijk
Bericht 
Porsche Paderborn stelt het volgende:

Es tut uns immer sehr weh, einem Kunden "Nein" zu sagen. In diesem Fall sehe ich jedoch leider keine andere Möglichkeit, nachdem sowohl der unabhängige DEKRA-Gutachter als auch unsere Werkstattmeister anlässlich der großen Inspektion zum dem Ergebnis gekommen sind, daß die Bremsscheiben sowohl im Hinblick auf die Stärke als auch auf Korrosion sämtlichen Ansprüchen genügen, die für die Vergabe der Porsche-Gebrauchtwagen-Garantie notwendig sind.

Wenn nun der niederländische TÜV eine andere Auffassung vertritt, ist dies auch aus hiesiger Sicht außerordentlich bedauerlich. Wir können aber nur noch einmal darauf verweisen, daß es sich um einen Gebrauchtwagen handelt, der nach deutschen Standards bewertet und instandgesetzt wurde. Das Fahrzeug hätte hier in diesem Zustand problemlos die deutsche TÜV-Prüfung bestanden. Sofern der niederländische TÜV andere Anforderungen stellt, kann dies nicht zu unseren Lasten gehen. Insofern sehen wir uns in keiner - auch nicht moralischen - Verpflichtung, die Materialkosten für neue Bremsscheiben zu übernehmen.

Wat denken jullie, heeft het nog enige zin om hier verder werk van te maken :?:

20 nov 2006 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Laat je plezier in je nieuwe auto niet vergallen door een zinloze discussie met een gierige autohandelaar! Rijdt je nieuwe aanwinst lekkerder als je na lang zeuren een compromis van EUR 250 krijgt? Of anders, had je de auto voor EUR 500 meer laten staan? Waarschijnlijk niet. Snel vergeten en genieten van je karretje.

Als het mogelijk is kun je je oude schijven nog af laten draaien, in de olie zetten en bewaren als reserve.

20 nov 2006 23:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S (MY2003)
Rijswijk
Bericht 
Inmiddels de Boxster voorzien van een Xenon conversie kit.
Wat een puist licht en mooie luxe uitstraling!
En dat voor nog geen 300 euro (incl. verzendkosten en 19% BTW) :D

Dit (Amerikaanse) bedrijf biedt overigens ook een Xenon conversie set aan voor de 964.

05 dec 2006 23:22
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Ruud heb je meer informatie over dit Xenon pakket?

06 dec 2006 0:09
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
Xenon op de 964, zijn daar fotos van? Heeft iemand daar ervaring mee? Lijkt mij wel mooi...

06 dec 2006 20:24
Profiel
PorscheForum Rakker
boxster 2.5 tip
lexmond
Bericht 
je bedoelt dat je de orginele heldere koplampen ombouwt naar xenon met een aftermaket kit? pas maar op dat lens niet verbrand zoals deze.Afbeelding
ik zou voor orgineel gaan dat is wel een stuk duurder.maar straks nieuwe kopen omdat de oude verbrand zijn ook. :x

06 dec 2006 21:03
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
RuudV schreef:
Inmiddels de Boxster voorzien van een Xenon conversie kit.
Wat een puist licht en mooie luxe uitstraling!
En dat voor nog geen 300 euro (incl. verzendkosten en 19% BTW) :D

Geen geld :!: Voor een dubbeltje op de 1e rij!
Voor geen kwaliteit ook :?: :shock: Ik weet dat dat heel moeilijk te beoordelen is; time will tell.

Overigens, die remschijven die zou ik zeker bewaren. Eens op een goede manier schoonremmen - of héél licht laten afdraaien - en iedereen is blij :idea:

06 dec 2006 21:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S (MY2003)
Rijswijk
Bericht 
porscherob schreef:
je bedoelt dat je de orginele heldere koplampen ombouwt naar xenon met een aftermaket kit? pas maar op dat lens niet verbrand zoals deze.Afbeelding
ik zou voor orgineel gaan dat is wel een stuk duurder.maar straks nieuwe kopen omdat de oude verbrand zijn ook. :x

Dacht dat Xenon lampen juist minder heet worden dan conventionele halogeen lampen.
Het rendement van een halogeen lamp is veel lager dan dat van een Xenon lamp. Een
halogeen lamp zal dus relatief meer warmte en minder licht produceren dan een Xenon lamp :?

07 dec 2006 1:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende