Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 14:43

Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Oeps... :-( 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
wat is de boete eigenlijk voor een valse kentekenplaat?

mhaschreurs.hyves.nl

05 nov 2006 15:14
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
michael schreef:
wat is de boete eigenlijk voor een valse kentekenplaat?

..... ondeugdelijk kenteken komt je op 75 euro te staan ...

Het rijden met vervalste kentekenplaten kan een boete opleveren tot maximaal Euro 4.500 of een hechtenis tot maximaal 6 maanden :shock:

Er rijden in Nederland meer dan 280.000 auto's met een vals kenteken rond. Meestal worden bestaande kentekens van gelijkende auto's gebruikt om houderschapsbelasting, verzekering en bekeuringen te vermijden.

05 nov 2006 15:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Maserati QP 4.7S
0591
Bericht 
Het kan ook anders.

Vriend van mij rijdt op de A28 van Hoogeveen in de richting van Zwolle in zijn Audi A8 met een gangetje van 140 en krijgt dan gezelschap. Drukken elkaar een beetje op en halen elkaar over en weer een paar keer in, todat ze vlak voor Zwolle ver over de 200 rijden. Dan gaat het "Volgen" licht branden. Vriend doet zijn zijraam naar beneden en voordat hij kan reageren zegt de agent :" U krijgt geen bekeuring, alleen een waarschuwing omdat u erg gevoelig bent om u op de laten naaien"
En zo gingen beiden weer over tot de orde van de dag. :)

05 nov 2006 15:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
:lol:

En dat bordje " volgen" kwam zeker van marktplaats! :twisted:

Is inderdaad redelijk, heb het ook wel eens s' avonds laat op de A50 meegemaakt. Ik woonde in die tijd in Zweden en reed met een Zweeds kenteken. Zat een auto achter mee, in het donker kon ik niet zo zien wat voor een auto. Ik reed denk ik iets van 150, liet de achterligger erlangs. Was een V70 van de politie, maar wel met de strepen en lampen. Kreeg alleen een temperend gebaar van de diender en ze gingen met een rotgang ervandoor. (Zonder bijzondere signalen, dus ik denk dat de dienst erop zat en ze op weg waren naar het kantoor, maar dat mag je natuurlijk niet zeggen/denken, zal ongetwijfeld een hele goede reden zijn geweest om dik 170 te rijden.... :roll: :twisted: )

Kan natuurlijk ook zijn dat ze het buitenlandse nummer niet herkende en zich niet met steenkolen engels wilde generen...

:lol: :wink:

05 nov 2006 15:48
Profiel
PorscheForum Rakker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Jeroen;

"radiaal banden"

Rijd jij op diagonaalbandjes dan? :o

05 nov 2006 15:52
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S /2006
Bericht 
Ja en het is me een lange lijst van anonieme wagens, niet te geloven. Wat dat allemaal niet kost, en dan ook nog altijd met 2 man erin, zo lekker gezellig met zo'n bijzitter, terwijl al die loerende wagens ook nog eens de filedruk verhogen

05 nov 2006 23:06
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Hansv schreef:
Ha, die Jeroen;

"radiaal banden"

Rijd jij op diagonaalbandjes dan? :o

Euh... diagonaal bedoelde ik inderdaad, sorry!

05 nov 2006 23:10
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
Jaren geleden ook bij 2 mannen met lange haar en zwart bomberjacket van het weg gehald, zij waren in een Opel Corsa, ik op mijn Kawa ZZR 1100.
Nooit vergeten........

enkele jaren later, en veel meer ervaring met lokale politie heb ik wat geleerd :cry:

Nooit harder dan 20 km boven limiet rijden. Punt !

Tweede advies: verhuis naar de grens met Duitsland.........

Gisteren, met mijn Kawa 310 gedaan op dat rustig mooie autobahn richting Goch: niemand onderweg, geen schuldgevoel.........AHHHHHHHHH

als ooit arme Hamster zei: Als nu in Duitsland ook dit snel autobahn verdwijnt, zou Duitsland geen reden hebben om op de map te staan.....

Sterkte Brian, welkom in de CLUB ! :wink:

06 nov 2006 5:47
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Brian heeft tenminste de krant ermee gehaald :twisted: :wink:

Afbeelding

Laatste update 22/10/2013

07 nov 2006 0:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Riccio4S schreef:
Tweede advies: verhuis naar de grens met Duitsland.........

Dat is zeker een goeie. Vooral 's zomers als ik met de P naar enschede ga, kun je heerlijk over de A35 blazen. Weg is helemaal leeg, dus je kan elke auto die je tegenkomt in de gaten houden en gassen. Heb ooit 1 keer een surveillance wagen aan de andere kant gezien die iemand een prent gaf.
En der Heimat is idd een kwartiertje rijden (heb toen met t ouwe beestje ooit 250 op de teller aangetikt!).

07 nov 2006 10:13
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
soms ben ik blij dat ze mij een '' reserve-duitser'' noemen :wink: :!:
(zo worden nijmegenaren ook weleens genoemd, 5 min. van duitse grens af) 8)

07 nov 2006 13:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
niet voor het verhaal nog sappiger te maken,

MAAARRRRRR.....

Ik was gisteravond (19.00u)op weg naar huis A2 richting Maastricht zoemt er ineens een golf V langs en blijft ff naast me hangen.
In een vlaag zag ik dacht ik een paar uniformen.
tja zal ik wel ""gedroomd"" hebben dus het tempo word al snel iets opgevoerd alleen op de een of andere manier ging het niet snel genoeg dus de twijfel sloeg toe........
was het nou wel of niet :?: :?: :roll: :?:

Toch maar de gas een beetje losgelaten zaten zo rond de 140 ging niet zo heel snel zoals ik al zei,was ook nog aan het bellen....
maar goed, zie ik in mijn spiegel een paar xenon lampen komen zeer snel naderend et voila ,hij knalt langs en mijn voorganger sluit meteen aan.

het duurde nog een kleine 10 minuten en wat staat er bij de afslag langs de kant jawel:

een nieuwe S mercedes met de golf V,had dus niet zitten te dromen en mijn vermoeden klopte.

Ik weet zeker als we boven de 150 waren uitgegaan,ik ook op de afrit had gestaan!

Jaja ze waren op Jacht :evil: :evil: :evil:

Een gewaarschuwd mens telt voor 2,je mag ook niks meer.......

http://www.degeusmakelaars.com

07 nov 2006 19:45
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
En ik haal gister een lesauto in die ongeveer 20 reed en kom daardoor even op de verdrijvingsstrepen, kan 130 euro aftikken, seat met een onbeschofte agent en 2 meisjes met 1 streep erin, praktijkles zeker. Vind het een fors bedrag voor volstrekt ongevaarlijke actie. :evil:

07 nov 2006 20:09
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
De Geus schreef:
Ik weet zeker als we boven de 150 waren uitgegaan,ik ook op de afrit had gestaan!

Jaja ze waren op Jacht :evil: :evil: :evil:

Anders bekeken: ze waren tot 150 km/u tolerant. 8)

:@: Brian951: Jammer voor je en :thumleft: voor jouw reactie.

07 nov 2006 21:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
wolf schreef:
En ik haal gister een lesauto in die ongeveer 20 reed en kom daardoor even op de verdrijvingsstrepen, kan 130 euro aftikken, seat met een onbeschofte agent en 2 meisjes met 1 streep erin, praktijkles zeker. Vind het een fors bedrag voor volstrekt ongevaarlijke actie. :evil:

Het was toch niet zo van eh: Nog even een paar auto's inhalen, shit het wordt nu wel erg krap, oeps geen ruimte meer, nou dan nog maar even snel voor die leswagen erin drukken :?: :uh: :mrgreen: :wink:

07 nov 2006 21:07
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
Nou ff een update maar...heb eerst een brief gekregen dat mijn rijbewijs nog ingehouden werd tot aan de rechtzitting...Heb daar bezwaar tegen gemaakt ivm mijn woon-werk situatie en dat verhaal mocht ik mondeling komen toelichten op het paleis van justitie afgelopen donderdag. Na de nodige controles te hebben doorlopen en weer een paar detectiepoortjes op hol heb doen laten slaan :shock: mocht ik w8en op het moment dat ik opgeroepen werd. Vervolgens de weg naar het "verdachtenbankje" afgelegd met in mijn blikveld 3 deftige dames en 1 kerel daar links van, het was net de X-factor jury :D , nadat ik plaatsnam werd ik verrast door het feit dat ik ook een microfoon had waarin ik mijn heidense gedachtegoed kon verspreiden 8) Vond het bijna jammer dat we verder alleen waren in de zaal...maar met die vrouwelijke rechter had ik ook best even alleen willen zijn zeg :D Jaartje of 35 met speelse krulletjes en onder die zwarte toga vast een goddelijk lijf. En zo`n blik van "jij bent stout geweest maar dat bevalt mij stiekum wel". :wink: Maar om een lang verhaal niet nog langer te maken...ik heb hem (voorlopig tot aan de eigenlijke rechtzaak op 3 januari) weer terug! De officier van justitie was nog even bang dat ik dat "ding" zoals hij mijn kindje noemde weer uit de winterstalling zou halen als het zulk mooi weer bleef, heb de arme man gerustgesteld...en mevrouw de rechter om haar telf nr gevraagd...(dat is gelogen :D ) Nu maar afwachten tot de 3e januari....sommige mensen hebben dan een nieuwjaarsreceptie met hapjes en drankjes maar ik mag weer naar het PVJ... :(

06 dec 2006 22:13
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Blijft spannend (3 december dan, die vrouwelijke rechter kan ik niet over oordelen :wink: )
Klinkt wel weer ernstig als er 3 plus een griffier op een rij zitten. Dan is het een meervoudige kamer. :roll:

Ik zal voor je duimen

Laatst bijgewerkt door maurice op 06 dec 2006 22:56, in totaal 1 keer bewerkt.

06 dec 2006 22:56
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
brian951 schreef:
...maar met die vrouwelijke rechter had ik ook best even alleen willen zijn zeg :D Jaartje of 35 met speelse krulletjes en onder die zwarte toga vast een goddelijk lijf. En zo`n blik van "jij bent stout geweest maar dat bevalt mij stiekum wel".

Eeniedere zou met de poepers daar zitten , maar Brian niet hoor.
Die zit met verhaaltjes ala Penthouse Story's in zijn hoofd :lol: :lol: :lol:

Laatste update 22/10/2013

06 dec 2006 22:56
Profiel WWW Facebook 
M140i
Bericht 
Olaf schreef:
Blik op de weg auto's :arrow:

VW Passat 4.0W8 AWD 43-HT-VF Blauw

Let maar niet meer op deze auto. Dat zal de nieuwe eigenaar (sinds eergisteren) niet zo leuk vinden. Of misschien juist wel, dat iedereen voor hem aan de kant gaat en het gas inhoudt :lol:

06 dec 2006 22:57
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3