Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:55

Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
porsche 924, wel zo verstandig 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
:oops: Ik kreeg mijn sierra met 75pk toch korter door de bocht dan dat de rotonde was :lol: :wink:

28 nov 2006 21:28
Profiel
Bericht 
Tsjonge tsjonge, dat jij je eigen zo makkelijk laat ompraten. Als dan de Porsche wil, koop hem dan en ga er mee op slipcursus (wel met die Porsche) dan weet je gelijk waar de grenzen van jou en de auto liggen.
Hebben dan weer een veilige chaffeur erbij. :zwbl:

28 nov 2006 21:35
PorscheForum Rookie
Bericht 
jeroenoop schreef:
Dat ligt meer aan de P. K. s. 8)
Had zelf een 944 op 20 jarige leeftijd :lol: , maar die kreeg ik bijna niet "dwars"en heb daar toch hele gekke dingen mee gedaan. :ba: :bang: :colors:
Met regen of gladheid moet je natuurlijk wel oppassen , maar dat doe je automatisch als je geen ervaring hebt. :ncool:
zon 924 heeft normaal 125 pk. maar je hield m wel recht?
ik zal het nog wel ff aan me rij-instructeur vrage

28 nov 2006 21:35
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
*hoest* let op mensen, nu komt de Uber-zeikerd weer 8) grapje

...een 924 is een hele hele hele leuke beginners wagen, ik denk zelfs nog beter geschikt dan een 944, genoeg onderdelen te vinden en niet duur. Tenminste, zo heb ik het tot nu toe ondervonden.
Ik hoop echt dat je veel succes hebt met de zoektocht naar je ultieme Porsche 924. enneeehhh...welkom op het forum
:wink:

28 nov 2006 22:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik heb vanaf toen ik mijn rijbewijs had alleen achterwiel aangedreven autos gehad. (ben er pas later achter gekomen dat voorwiel aangedreven ook een mogelijkheid was :wink: )
Maar ik moet zeggen dat ik zeker toen de herfst en wintermaanden kwamen regelmatig wel eens de achterkant een ruimere bocht heb laten maken dan de voorkant. Het is altijd goed afgelopen maar achterwiel aandrijving als je nog maar net met autos om kan gaan is soms best listig.

Zolang je rustig aan doet gaat het goed maar ja je bent jong en na 3 maanden denk je al een hele coureur te zijn. :drive:

28 nov 2006 22:39
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
k denk dat me vrienden dan ook wel hard willen :P
maar ja, me vader zei ook al, als je achterwielaandrijving neemt kom je minder snel in de slip, maar als je er eenmaal inzit is het moeilijk om eruit te komen dan bij een voorwiel

28 nov 2006 22:45
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Versatile schreef:
k denk dat me vrienden dan ook wel hard willen :P
maar ja, me vader zei ook al, als je achterwielaandrijving neemt kom je minder snel in de slip, maar als je er eenmaal inzit is het moeilijk om eruit te komen dan bij een voorwiel

Achterwiel aandrijving is best goed onder controle te krijgen als je gaat. Alleen je moet zeer behendig zijn. Maar door met het gas te spelen kun je heel goed weer grip terug krijgen.
Een auto met voorwiel aandrijving waarvan de achterkant je voorbij wil is een veel lastiger klus. Dat moet je puur op stuurmanskunst gaan proberen.

28 nov 2006 22:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Ik heb zelf met 19 jarige leeftijd een 924 aangeschaft, had toen een jaar me rijbewijs (geloof net iets minder als een jaar). Zolang je maar met gladheid + regen het gas rustig erop laat in de bochten, en pas goed uit acceleren als je uit de bocht bent scheelt een heel stuk.

In de sneeuw is het sowieso uit kijken geblazen, vooral als ze niet gestrooid hebben, dan wil de kont wel eens binnendoor komen :P

200 is goed te doen in een 924, alleen oppassen voor de boetes, of enkel in duitsland. Maar uit 1976 is het toch behoorlijke snelheid.

28 nov 2006 23:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
meningen zijn hier wel verdeeld zie ik
maar 200 rijden heb ik nog niet egt behoefte aan, ik heb vroeger namelijk een groot ongeluk gehad. daarom ben ik ook veel voorzichtiger.

misschien dat ik het beste eerst in me ouders auto wat ga rijde. als de winter voorbij is kan ik een testrit doen in de 924. alsie me bevalt kan ik hem kopen als ik heb gemerkt dat ik een auto onder controle kan houde en ook zeker weet dat ik me niet ga gedragen als een autocoureur :drive:

alles op zn tijd :) ts een hoop geld dus maak niet zomaar de beslissing
maar dr blijft altijd een nadeel aan zulk soort porsches dr kunne maar 2 persone in
die vriendenvakanties moeten dan tog maar per bus of trein

28 nov 2006 23:16
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Versatile schreef:
misschien dat ik het beste eerst in me ouders auto wat ga rijde. als de winter voorbij is kan ik een testrit doen in de 924. alsie me bevalt kan ik hem kopen als ik heb gemerkt dat ik een auto onder controle kan houde en ook zeker weet dat ik me niet ga gedragen als een autocoureur :drive:

Heel verstandige keuze zo denk ik. Dan kun je je ook rustig orienteren.

Versatile schreef:
die vriendenvakanties moeten dan tog maar per bus of trein

Nope, Vrienden in de bus :arrow: Jij met de Porsche :idea:

28 nov 2006 23:22
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Double G schreef:
Een oude ford sierra kopen (ben ik ook mee begonnen) en daarmee leren omgaan met achterwielaandrijving. Als er dan iets mis gaat kun je de kosten nog overzien.

Jij ook al :lol: :lol: :lol:

Ik had een 2.3 GRIEZEL (en die ging ook wel dwarsals het moest).
Jammer dat het zo'n plooibakken zijn. Bij de minste tuts een hoop schade.

Laatste update 22/10/2013

29 nov 2006 0:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
ik heb vroeger namelijk een groot ongeluk gehad. daarom ben ik ook veel voorzichtiger.

En je moet je rijbewijs nog halen?? :? Net als je vmbo-diploma aan je taalgebruik te lezen.. :wink:

29 nov 2006 0:45
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
ik reed de auto zelf niet, me vader reed m maar daardoor zat ik wel midden in het ongeluk.

29 nov 2006 13:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
brian951 schreef:
ik heb vroeger namelijk een groot ongeluk gehad. daarom ben ik ook veel voorzichtiger.

Was jij niet met >200 geflitst in Nederland?

29 nov 2006 13:49
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
Dat was ik, opgejaagd door video-auto ...op een lege snelweg met 13 jaar rij-ervaring ja, die vergelijking gaat niet helemaal op dus..

29 nov 2006 13:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Sorry, maar hier heb ik mijn bedenkingen bij.

29 nov 2006 14:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Bericht 
Zo dit draadje is al even bezig maar was me nog niet opgevallen.

Welkom!

Ik had een half jaar mijn rijbewijs toen ik de 924 kocht.
Nooit spijt gehad, wel gevoeld in mijn portomonnai.
Let op! 8 van de 10 auto heeft slecht onderhoud gehad!
Laat zeker een AKK doen.

Verder.. succes de zoektocht is het leukst!

Gr. Leander

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

29 nov 2006 14:37
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
ja zal ik zeker doen. vooral met zon oude auto heb je daar veel kans op. maar ik wil zoiezo een 25 jaar oude auto, want belasting is soms nogal prijzig

29 nov 2006 17:41
Profiel
Bericht 
Leander schrijft je: let op !!!! 8 op de 10.

Zo zie je maar dat het onderhoud en kosten behoorlijk uit de hand kunnen lopen.
Dus een tweede voor de nodige onderdelen is echt geen luxe.

29 nov 2006 19:43
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
Bij zo'n "oude" wagen is het toch beter dat je goed uitkijkt en zowiezo de waterpomp, riemen etc. direct vervangt. en voor de koop kijken of alles werkt (zoals electrische ramen,...) of de compressie, veren, remmen goed zijn. en op cosmetisch vlak kijken of er nergens roestplekjes zijn en of de naden mooi kloppen.
Als er iets minder is, is dit geen reden tot niet kopen maar je kan dan wel zien of de wagen binnen uw budget is, ofdat je hem zelf wil herstellen :wink:

29 nov 2006 20:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
1981 924 special edition 1980 924 Targa
Lelystad
Bericht 
Ik kocht mijn 924 toen ik 18 was, een jaar voordat ik mijn rijbewijs haalde! (ik ben nu 27) Tja, of het een goede beginnersauto is? Dat hangt volkomen van je zelf en je rijstijl af!. Of je nu een Panda rijd of een Porsche (is overigens wel een wereld van verschil) is onervarnheid gevaarlijk. Jij moet de auto besturen, de auto jou niet!

Qua onderhoud, tja de een heeft geluk en de andere geeft bakken met geld uit om zijn auto rijdend te houden (zoals ondergetekende), vergeet niet dat je een oude auto koopt en aan oude auto;s gaat veel stuk wat een hoop irritatie kan opleveren (of juist plezier als je van sleutelen houd!)

Groet,

David
1971 1302 Kever (verkocht)
Webmaster: http://www.924forum.nl

08 dec 2006 0:36
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
captainfrasca schreef:
Tja, of het een goede beginnersauto is? Dat hangt volkomen van je zelf en je rijstijl af!. Of je nu een Panda rijd of een Porsche (is overigens wel een wereld van verschil) is onervarnheid gevaarlijk. Jij moet de auto besturen, de auto jou niet!

Helemaal gelijk in David maar men doelt hier met name op het fenomeen achterwiel aandrijving. Een achterwiel aangedreven auto geeft wat meer risicos en dus heb je er wat meer ervaring voor nodig. Als je net je rijbewijs hebt heb je zowieso je handen al vol aan het verkrijgen van verkeersinzicht en voertuig beheersing. Als je dan nog een extra variabele gaat inbrengen in de vorm van achterwiel aandrijving moet je wel heel goed overtuigd zijn van je zelfbeheersing

08 dec 2006 15:39
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
moet mezelf eerst maar es leren kennen in rijden ja. je moet veel dingen tegelijk doen met rijden, maar ik word wel beter.
k kan na 2 lessen nu al zowat foutloos schakelen

tog weet ik ook niet of ik wel zon porsche 924 kan betalen als ik hem op LPG wil. want dat rijdt t zuinigst

dus zitte wel veel voorwaarden op om zon 924 te kopen. daarom is er ook kleine kans voor mezelf dat ik m na me rijbewijs al kan kopen.

08 dec 2006 19:08
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
MIJN rijbewijs. MIJN Porsche. MIJN vader. :evil:

08 dec 2006 19:56
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
wolf schreef:
MIJN rijbewijs. MIJN Porsche. MIJN vader. :evil:

Recht uit MIJN hart!
Heb zo'n ongelofelijke schurfthekel aan dat MSN gel*l... me reet... :wink:

08 dec 2006 19:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende