Auteur |
Bericht |
M545i
964 C2 '92 ex
911 sc targa 1979 ex
928 S4 '87Langdorp
|
964 even kijken onderaan de motor
De auto rijdt goed, binnen 5000km doe ik olie, filters, kleppen en vervang ik de bougies. Is er volgens jullie nood aan om de motor te laten zakken en diverse dichtingen te vervangen als je onderstaande foto ziet? Of toch liever onderhoud doen met ingebouwde motor en leren leven met een "vochtige" motor (dwz er hangt wel wat olie aan maar het lekt er niet zomaar uit.
Alvast bedankt voor jullie komentaar
|
08 dec 2006 14:38 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
zolang ie lekker loopt zou ik er niets aan doen. En hoe lang duurt het ongeveer voordat deze hoeveelheid olie er onderhangt?
|
08 dec 2006 14:40 |
|
|
M545i
964 C2 '92 ex
911 sc targa 1979 ex
928 S4 '87Langdorp
|
Ik heb de motor nog niet echt schoongemaakt wel 1000km terug de druppels opgeveegd en die hingen er terug onder. Er is geen plas olie in de beschermplaat of op de grond te zien.
|
08 dec 2006 15:11 |
|
|
Roi
niet meer....
|
weet je waar die lekt? Perszijdig....
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
08 dec 2006 15:13 |
|
|
M545i
964 C2 '92 ex
911 sc targa 1979 ex
928 S4 '87Langdorp
|
|
08 dec 2006 15:58 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
't netjes opnieuw "inpakken" van de motor kost MI ongeveer de helft (of meer) van 'n complete revisie
.... dus als het nog gaat lekker blijven rijden ...
.... en als het niet (meer) gaat reviseren
.... heb je meteen een lekker frisse en nieuwe motor
|
08 dec 2006 17:37 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Zou er een specialist naar laten kijken, mss een "klein" ding zoals een lekkende olieslang/buis oid. In dat geval toch redelijk goedkoop te maken.
Ruik je nog geen verbrande olielucht? Zie nl op de fotos dat je warmtewisselaars ook onder de olie zitten.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
08 dec 2006 19:06 |
|
|
M545i
964 C2 '92 ex
911 sc targa 1979 ex
928 S4 '87Langdorp
|
Ruikt buiten de auto wel een beetje naar warme olie na een stevige rit maar niet overdreven en geen rook te zien, anders zou dit absoluut onder "gaat niet meer" vallen.
Ik zal nog even afwachten en binnen 5000km zie ik wel weer
|
08 dec 2006 19:53 |
|
|
mr.burns993
|
wat kost een revisie gemiddeld ?
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
08 dec 2006 20:13 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
MI tussen de 5 & de 10 K
Persoonlijk zou ik er toch even naar laten kijken is het puur het zweten van de distributie-ketting-behuizing en haar afdichtingen ... zijn het (ook) de kop en voet-pakingen .... olie (retour) leidingen
Zelfs na de diagnose kan je nog beslissen door te blijven rijden .... maar je weet dan wel waar je aan toe bent
Zelf had ik (o.a.) een lekke olie-retourleiding ..... met als risico dat de motor met te weinig of nagenoeg zonder olie zou kunnen te komen zitten
|
08 dec 2006 20:16 |
|
|
mr.burns993
|
en dan is de motor weer in compl. in nieuwstaat ? en zo ja na hoeveel kilometer wordt een rivisie aangeraden bij porsche
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
08 dec 2006 20:22 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ja .... en wat de kilometerstand betreft is er geen richtlijn .... maar heb er al genoeg gezien die onder de 2 ton 'n revisie hebben gehad
't is al eerder gezegd .... 'n 911 motor blijft of kan heel lang draaien - totdat je 'm uitelkaar gaat halen
|
08 dec 2006 20:26 |
|
|
mr.burns993
|
ok. bedankt voor je andwoord, dan stel ik een rivisie nog even uit
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
08 dec 2006 20:29 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Jammer dat je geen kilometerstand genoemd hebt.
Het is heel belangrijk om te weten of de olielekkage op de linker carterhelft ook veroorzaakt word door lekke cilindervoetpakkingen.
Dit kun je meestal goed zien als je boven op de motor de drie m6 boutjes losdraait en het rubber stuk wegneemt die naar de verwarmingsventilator loopt.
Als de cilindervoet pakkingen niet lekken hoeft de motor niet uit de auto.
In ieder geval heb je olielekkage bij de nokkenaskeering, boven op de motor in de buurt van de oliedrukzender, de distributiehuipakkingen en de klepdekselppakkingen.
Vooral de distributiehuispakkingen zijn alleen te doen door een goede monteur.
Je moet namelijk de distributie kettingen losnemen en de nokkenastiming na die tijd weer afstellen.
Dit alles repareren zou voor een ervaren Porsche monteur zeker twee dagen werk zijn.
Erwin.
_________________________________________ Rebel engineering
|
08 dec 2006 21:08 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Beste M545i,
Ik zie dat er ondertussen al weer aardig wat gereageerd is en idd. ik vind het ook wel een beetje te. In mijn album zie je een foto staan na het vernieuwen van een oliepersleiding. Je ziet ook een witte pasta bij de distributiebehuizing. Mijne zweet daar ook iets, maar bij de jouwe is er volgens mij toch meer aan de hand zonder je nou de stuipen op het lijf te willen jagen. Zou er iemand als Renntech naar laten kijken en oordelen, zodat je weer rustig kan toeren en slapen....
En het het is hier al vaker gepost - Do993tupperware refereert er al aan- met een beetje pech vat de olie een keer vlam en dan....ik er ook 1 keer 1 gezien zonde en duur(der) om weer te herstellen.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
08 dec 2006 23:43 |
|
|
M545i
964 C2 '92 ex
911 sc targa 1979 ex
928 S4 '87Langdorp
|
Super reakties op dit forum
@Roi
die witte pasta had ik idd bij jou motor al gezien, heb gisterenavond dan eens de motorisolatie + luchtbuizen weggenomen en ja aan het kettingdeksel lekt hij wel een beetje.
@Erwin
195000km
hartelijk dank voor je kennersogen . De lek aan de klepdekselpakkingen valt nog wel mee, is eerder zweet, de distributiehuispakkingen lijkt me na het wegnemen van de isolatie ook beperkt. Maar de lek aan de linkerkant ben ik niet zeker van (ga zoals je zegt die M6 boutjes losdraaien en van bovenaf eens bekijken). De persleiding aansluiting is ook vochtig (zou ie daar kunnen lekken onder druk en daardoor die kant besmeuren?)
In elk geval zou ik niet graag een brand hebben Ik kom er wel uit met jullie hulp! Dit is men eerste Porsche en ik heb nog veel te leren
|
09 dec 2006 10:32 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik vind het er ook nogal vettig uit zien en dit is zeker geen licht doorzweten in mijn optiek.
Ik zou de adviezen van Erwin ter harte nemen. Hij heeft heel wat meer Porsche motoren gezien en onder handen gehad dan wij ooit met zijn allen bij elkaar zullen zien
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
10 dec 2006 23:12 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Vind je dat
Jouw foto vertelt totaal het tegenovergestelde
_________________________________________ Rebel engineering
|
11 dec 2006 1:15 |
|
|
M545i
964 C2 '92 ex
911 sc targa 1979 ex
928 S4 '87Langdorp
|
@ Erwin
Ik heb een gedeelte van de motor nu schoongemaakt en zal na 1500km nog eens kijken. De olie aan de motor in de eerste plaatjes is waarschijnlijk een verzameling van de afgelopen jaren en ziet er niet fraai uit maar of dit een juist beeld geeft van olieverlies/tijd zullen we binnekort pas weten.
Kan jij iets opmaken uit de foto's van bovenaf?
|
11 dec 2006 11:26 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
De foto's zijn niet erg goed genomen dus er is niet veel te zien. Net datgene wat belangrijk is om te zien is onscherp
Maar op de tweede foto is te zien dat er een lekkage is tussen de cilinderkop en cilinder.
_________________________________________ Rebel engineering
|
11 dec 2006 12:12 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Hoe erg is nu zo'n lek tussen kop en cilinder. Ik heb bij mijn 993 pas geleden ook ondekt dat hij wat lekt aan de inlaatkant van cilinder 1. Het is zo weinig dat het niet tot nauwelijks aan de onderkant te zien is. Zag gisteren wel dat aan de bovenkant (via de opening van de fan te zien) de cilinderkop wel zwart is, vergelijkbaar met de bovenstaande foto. En is het op te lossen door het vervangen van de koppakkingen en zal de kop niet helemaal vlak meer zijn?
|
11 dec 2006 16:07 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
|
12 dec 2006 9:41 |
|
|