Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 15:42

Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
ik ga er 1 kopen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht ik ga er 1 kopen
Hallo beste porsche liefhebbers,

ik sta op het punt een boxster in te voeren uit duitsland. dat wordt mijn eerste porsche. ik heb er 1 gevonden in prachtige staat. lijkt wel nieuw. hij is van 5/99 met een aantrekkelijke prijs. de verkoper is een handelaar die meerdere auto's tegelijk inkoopt elke keer en heeft geen boekjes van deze auto. daar baal ik van. de km stand is 106.000. ik ben een bang met de aanschaf. ik kan dus niet het verleden van de auto controleren.

Als ik nou een keuring bij de plaatselijke porsche-dealer in duistland laat doen en daar zeggen ze ok. zal ik deze dan kopen ja of nee. mijn grootste angst is dus: is de motor ok? en klopt de km stand? GRAAG ADVIES AUB..

09 dec 2006 16:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 996 Targa - Ex Macan S - 997 GTS
Gooi
Bericht 
Een auto in nieuwstaat en geen boekjes vind ik altijd een contradictie: er is dus schijnbaar goed voor gezorgd, maar de boekjes zijn er niet. Maakt mij huiverig...
Een keuring door een P. dealer verkleint de kans op miskopen, maar ik denk dat ik deze stap al niet meer zou maken.
Just my 2 cents..

09 dec 2006 16:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
M140i
Bericht Re: ik ga er 1 kopen
boxssster schreef:
ik sta op het punt een boxster in te voeren
ik heb er 1 gevonden
heeft geen boekjes

Tja, zelf zou ik deze auto dan in beginsel nooit kopen. Waarom raken die boekjes weg? Ik zou de auto weer wel kopen als in plaats van de boekjes alle facturen erbij zitten, zodat de km-stand is te controleren. Ook kan je dan zien bij welke garagebedrijven de auto is onderhouden. Ook na een aankoopkeuring (die zeer wel goed kan uitpakken) blijft de kilometerstand een gok. Een km-stand van iets meer dan 100.000 km is voor een Boxster van 8 jaar oud niet eens onrealistisch, maar voor hetzelfde geld heeft de auto het dubbele gelopen.

Ik zou het niet doen.

My 2 cts

09 dec 2006 16:07
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
Doe altijd een aankoopkeuring dat is het geld altijd waard.

Verder denk ik dat je toch nog even na moet denken over deze auto, heb je er al meerdere bekeken?

Is dit echt de droom auto voor een hele scherpe prijs.

Ik heb mijn P ook zelf ingevoerd zonder akk, dat is allemaal prima gegaan maar er zijn zat verhalen dat het anders kan lopen.

geen boekjes en geen onderhouds historie is toch wel een beetje een tegenvaller,

robert

09 dec 2006 16:09
Profiel WWW Facebook 
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht 
rob964.c4 schreef:
Is dit echt de droom auto voor een hele scherpe prijs.

toch is dit wel weer dubieus... :mrgreen: :mrgreen:

09 dec 2006 16:12
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Boekjes worden vaak weggegooid indien er met de km-stand is geknoeid.

09 dec 2006 16:53
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Jij maakt een grapje toch Boxsster ?

09 dec 2006 17:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht serieus
nee ik ben serieus. ik zoek al heel lang. er is altijd wel wat. dan geen airco, dan geen stoelverwarming, dan gebruikerssporen, dan te duur voor mijn.

maar deze heeft alles, is zo mooi, schoon, glad, sexy, en mooie prijs...een droom gewoon. ik kon vannacht niet slapen van de kriebels.

helaas nu geen boekjes :cry:

ik ben dus bang dat teller teruggedraaid is, maar aan de andere kant als deze auto het dubbele had gereden was de stoel opzijn minst iets versleten. of zie ik dat verkeerd?

09 dec 2006 17:11
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Ik zou het niet doen.
Het aanbod van gebruikte Boxsters is behoorlijk groot, dus waarom zou je juist die ene kiezen die géén boekjes heeft :?:

Geef anders een lijstje van je wensen (lijstje van Pascal), mss weet iemand hier een Boxster te staan die perfect is voor jou

Laatst bijgewerkt door carrera32 op 09 dec 2006 17:17, in totaal 1 keer bewerkt.

09 dec 2006 17:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
dichtbij huis (1,5 uur over de grens), nieuwstaat, alle opties en mooie prijs

dat is de reden van mijn kriebels..

09 dec 2006 17:16
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Misschien ken je ze allemaal al, maar hier nog 150 die vlak over de grensstaan :wink:

09 dec 2006 17:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
kan de porschedealer via aansluiten op computers enz (heb daarniet veel vastand van) genakkelijk zien of een motor goed is en evt. hoeveel hij gelopen heeft?

09 dec 2006 17:39
Profiel
PorscheForum Rakker
nu even niet
apeldoorn
Bericht 
boxssster schreef:
kan de porschedealer via aansluiten op computers enz (heb daarniet veel vastand van) genakkelijk zien of een motor goed is en evt. hoeveel hij gelopen heeft?
Ze kunnen, naar ik dacht toch ook de uren teller uitlezen. is mischien ook e.e.a uit op te maken.

09 dec 2006 18:24
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Kan je niet via de handelaar te weet komen waar hij vandaan komt, welke dealer hem geleverd heeft. Kontakt met desbetreffende dealer opnemen, die hebben mss ook al het onderhoud gedaan en dus ook km-standen.
My 3 cents 8)

09 dec 2006 18:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 930- Targa '70
Bericht Onderhoudsboekje
Beste,

vraag het chassisnummer aan de verkoper. Met dit chassisnummer kan je nagaan tot welke km - stand de wagen onderhouden is geweest in het officiële dealernet. Gewoon chassisnr doorgeven aan offficiële garage, zij kunnen dit zonder bijkomlende kost opsnorren. Heb het zelf eens gedaan voor een audi die geïmporteerd was vanuit Duitsland. Die wagen was precies nieuw 80dkml. Effe naar audi gebeld, bleek zijn laatste onderhoud gehad te hebben op 180dkm ....

09 dec 2006 18:43
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Laat me raden. Geen garantie 'omdat de prijs al zo scherp is'.

Anne -dieernietoverzoupeinzen- 2.7

09 dec 2006 19:37
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Gewoon met het kenteken een emailtje aan Porsche AG sturen met je vraag en uitleg. Niet geschoten is altijd mis.

09 dec 2006 20:09
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
boxssster schreef:

Weet wel, dat een goede motor ook van het ene moment op het andere een slechte kan worden.
Zekerheid over kilomters zou ik toch graag hebben, of het nu met boekjes of facturen of eender wat is, zou me niet uitmaken.

Gewoon uit interesse, wat is eigenlijk die aantrekkelijke prijs :?:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

09 dec 2006 20:50
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Voor €10.000,- wil ik best een Boxster in nieuwstaat kopen zonder boekjes :twisted:

09 dec 2006 21:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
hahaha! ik ook! ik zou niet eens de tijd nemen om hier een vraag te posten. nee helaas mag je dat bedrag zeker x2 doen. en dan wordt de gok iets voorzichtiger voor een hard werkende en eerlijk sparende jongen als ik. een auto als een porsche boxster is mijn kinderdroom

kijk de auto is in nieuwstaat optisch. dus het woord nieuwstaat is in dit geval enkel voor het oog natuurlijk. een auto kan met zulke looks nog technisch een ramp zijn. het zou zo kunnen dat deze auto meer dan 2 ton heeft gereden met altijd een kussen over de stoel, daarna nieuwe stuur, nieuwe pook een polijstbeurt. eventueel een nieuwe voorbumper ivm steenslag. en een nieuwe dak. teller even op 1 tonnetje, onderhoud boekjes door de plee spoelen en ...klaar als nieuw.

wie weet heeft deze auto nog een goede motor bij check up bij de dealer, maar heeft de vorige eigenaar 5 jaar zonder onderhoud gereden. vind dat een naar gevoel.

nu alles zo dicht bij is gekomen ben ik bang om deze auto te kopen, MAAR IK WIL HEM, IK WIL HEM , IK WIL HEM! Ik voel me net een kind. Als ik deze auto heb zal alles anders zijn. elke ochtend uit het raam kijken en naar je auto knipogen. elke reis is niet alleen je bestemming, maar je reis op zich een doel. wassen, poetsen, en nog eens poetsen.

Ik hoopte van kenners als jullie een steun zoals --> geen probleem jongen, kopen. of als porschezentrum ok zeg is het zeker ok. maar ik begrijp dat dat zoeken is naar een bevestiging op het advies van mijn duiveltje boven mijn linkerschouder :twisted:

IK STEL JULLIE OPRECHT ADVIEZEN ZEER OP PRIJS HOOR. BADANKT DAARVOOR!

Ik moet maandag mijn beslising genomen hebben. als ik NEE zeg kan ik weer opnieuw beginnen met uren surfen op het internet. Als ik ja zeg varanderd mijn leven (misschien wel in negatieve zin als flink genaaide kneus, wanhopig op zoek naar een nieuwe motor :? )

09 dec 2006 21:31
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Ik lees het al, hier is geen kruid tegen gewassen. :?

Laat dan op z'n minst een keuring doen door een Porschezentrum. Kunnen ze de historie van de auto natrekken, de auto bekijken en keuren. Laat ze dan vooral op herstelde schade controleren. Mooie, strakke, glimmende auto's zonder boekjes en garantie vind ik op dat punt verdacht.

Anne 2.7

09 dec 2006 21:41
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
koop met je hoofd, niet met je hart.
je kan je geld maar één keer uitgeven!!

je slaat jezelf voor je kop als je nu geen geduld kan opbrengen en je straks 8000 euro weggepist hebt! Komt nl. nog leuk een milletje of 3 BPM bij en als hij zonder documentatie slecht blijkt te zijn, raak je hem nooit meer zomaar kwijt.

Time is on your side! En wat dan nog, zoek je gewoon lekker verder. Wat doe je liever; wat langer doorsparen en zoeken, of je zuurverdiende spaarcentjes in een bodemloze put lazeren? Knijp jezelf effe in je arm... :idea:

horn - door schade en schande wijs geworden

09 dec 2006 21:41
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
boxssster schreef:
Ik moet maandag mijn beslising genomen hebben.

Want? Dinsdag ontploft je bankrekening? Vernietigt je spaarvarken zichzelf? Als het echt zo is, zou ik hem gewoon kopen. Kan jou wat schelen, joh... :? :shock: :cheesy:

09 dec 2006 21:43
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Km standen terugdraaien is in Dld serieus strafbaar! Er worden daarom
vaak zogenaamde re-import auto's met lage standen aangeboden.
Mocht later blijken met de km stand geknoeid te zijn is dat zg ALTIJD bij de
vorige eigenaar in het buitenland gebeurd! :wink: :roll:
Mocht jouw droom auto dus ook nog eens een re-import zijn zou ik zeker
UITERST waakzaam zijn :wink:
Succes en veel wijsheid.....live's a bitch....sometimes :lol:

09 dec 2006 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
nee, maandag en dinsdag dan ben ik nog vrij. heb daarna zeker 3 weken een druk agenda. dagje duitsland zit er dan ff niet in en ......je raad het al verkocht aan een ander zoals mij al 2x is overkomen recentelijk. kan ik weer balen dat ik een besluitloze jippie ben. Maar misschien heb je gelijk. ik kan inderdaad mij geld maar 1x uitgeven.. kost een nieuwe boxster motor trouwens 8000 euro?

09 dec 2006 21:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende