Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 17:46

Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
ik ga er 1 kopen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Wij zien het al hè jongens ? Dit is een gelopen race.....
Boxsster check nog even grondig zitting bestuurdersstoel, slijtsporen pedaalrubbers, versnellingspook, stuur achterzijde, verder alvast heel veel plezier ! R.

09 dec 2006 21:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Citaat:
Km standen terugdraaien is in Dld serieus strafbaar! Er worden daarom
vaak zogenaamde re-import auto's met lage standen aangeboden.
Mocht later blijken met de km stand geknoeid te zijn is dat zg ALTIJD bij de
vorige eigenaar in het buitenland gebeurd!
Mocht jouw droom auto dus ook nog eens een re-import zijn zou ik zeker
UITERST waakzaam zijn
Succes en veel wijsheid.....live's a bitch....sometimes

geen re-import zover ik weet. 1ste eigenaar die zogenaamd verhuisd is volgens handelaar, dat heeft hij gehoord, want heeft hem weer van een andere handelaar (glad mannetje was het)

09 dec 2006 22:10
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht motor
Nee was iets van € 3.900 met inbouwen € 7.000 en nu recentelijk zijn de prijzen verhoogd naar pierre € 11.000 en dan nog inbouwen.

Indien de auto van een duitser is geweest kan je zien wie de vorige eigenaars zijn geweest. En bij re-import tja dan kan ie bijv. uit Lux. komen en dan zijn de kilometers ook niet meer te tellen. Geen papieren of facturen, mijn mening ook niet kopen, tenzij je na aankoop nog genoeg geld hebt voor het vervangen van een motor.

09 dec 2006 22:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
so! dat is bij 3x over de kop zonder inbouw

geld voor een nieuwe motor heb ik wel, maar dat zou zo zuur bijmekaar zijn dat de lol er voor mij af zal zijn..

09 dec 2006 22:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
981 Boxster GTS
Bericht 
Ik ben in het grijze verleden zelf automobielverkoper :oops: :oops: :oops: geweest, zoals wij dat vroeger zo mooi pleegden te noemen.

En jongemannen zoals jij, vooral met een natte Porsche droom, waren de heerlijkste klanten. Het geld brand niet in jouw zak, het doet gewoon zeer en moet er zo snel mogelijk uit . . . . en het liefst dan natuurlijk in de zakken van gladde handelaren.

Word nu eens wakker :!:

De kilometerstand zou acceptabel zijn 106.000 km in ruim 7, bijna 8 jaar is reeel, MITS dit de originele stand is.

De Boxster ziet er volgens jou uit als in nieuwstaat, overgespoten :?: , gigantische schadebak :?: , who knows . . .

Voor mij zou het ontbreken van boekjes de grootste hobbel zijn, niets is te verifieren zoals juisheid van de km stand, staat van onderhoud, vorige eigenaar, land van herkomst, fabrieksopties en ga zo maar door.

Spaar nog ff door en koop een mooie in Nederland en bij een vertrouwd adres . . . . of je moet natuurlijk bulken van het geld, dan zou ik het gewoon doen

09 dec 2006 22:50
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
boxssster schreef:
.. kost een nieuwe boxster motor trouwens 8000 euro?

Lijkt me niet de normale gang van zaken als je je nu daar al zorgen om moet maken, toch :?:

En wat als de motor in orde blijkt te zijn, maar de auto een grote schadebak is geweest? Lijkt me niet fijn om er bij 200+ achter te komen dat er iets met de wielophanging mis is :? Ik zou nog even het geduld opbrengen om er eentje te zoeken waarbij wel alles klopt.

09 dec 2006 23:10
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
ken iemand in de familie die nooit zijn auto voor onderhoud wegbrengt, zou nooit een auto van hem willen hebben, :!:

09 dec 2006 23:18
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Je vraagt wat wij er hier van vinden, bijna eensluidend krijg je hetzelfde advies --> NIET DOEN als je KM-stand niet kunt controleren, maar volgens mij wil jij niet luisteren --> dus kopen dat ding en straks niet komen zeuren....en Boxsters daar zijn er bijna net zoveel van als Opel Kadett, dus er komt heus wel een andere, mooiere, eerlijkere over je pad....

09 dec 2006 23:27
Profiel
M140i
Bericht 
Koop liever een Boxster bij Eric Wolbert:

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Vermogen: 204
Bouwjaar: 1998
Kleur: blauwmetallic
Km.stand: 116.000
Transmissie: Handgeschakeld
Prijs: € 24.750

http://www.wolbert.nl/

Mijn twee centen. Totaal nu al 4 centen dus Afbeelding

10 dec 2006 5:40
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Zoals je al van meerdere hebt gehoord is mijn advies ook... laten staan! Zit zelf ook met hetzelfde probleem dat ik de P het liefst gister al in mijn garage had staan. Maar je moet echt goed uitkijken. Er staat zoveel bras en rommel. Neem anders eens een vriend of een familielid mee die niks met Porsche heeft en laat hem de auto eens keuren/zien. Misschien dat hij hele andere dingen ziet.

Succes met je zoektocht.

10 dec 2006 10:01
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Dat laatste advies van Ken is wel een goeie !

Door die roze bril van jou zie je het misschien allemaal niet meer zo helder. Neem iemand mee die gewoon goed zijn ogen de kost geeft, en laat daarna een AKK doen!

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

10 dec 2006 11:04
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Provincie Groningen
Bericht 
Doe me (en vooral jezelf) een lol en walk away!

Voor elke mogelijkheid om de auto te checken heeft de handelaar wel een reden waarom dit nu net niet meer mogelijk is. Dan ga je toch denken of niet. Daarbij komt het verhaal dat de auto kennelijk van handelaar naar handelaar is geschoven. Als dan nog niet alle alarmbellen gaan rinkelen!
Heb je de handelaar al gevraagd wanneer hij de auto voor een AKK naar het Porschezentrum kan brengen. Ik ga er zomaar van uit dat dat ook om de een of andere reden niet kan.

Last but not least! Als de reden om aan deze auto vast te houden is gelegen in de prijs bedenk dan:

THERE IS NO SUCH THING AS A GOOD CHEAP PORSCHE!

Jos964

10 dec 2006 11:57
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Jos964 schreef:
THERE IS NO SUCH THING AS A GOOD CHEAP PORSCHE!

Jos964

20K in Duitsland + alle bijkomende kosten vind ik geen "cheap porsche" hoor. :roll:

Mijn 3,5 centjes :wink:

10 dec 2006 12:05
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
boxssster schreef:
so! dat is bij 3x over de kop zonder inbouw

geld voor een nieuwe motor heb ik wel, maar dat zou zo zuur bijmekaar zijn dat de lol er voor mij af zal zijn..

Goedkoop=Duurkoop Boxsster, en onthoudt: If something looks to good to be true, it usually is.....
Succes met je beslissing

10 dec 2006 12:08
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Provincie Groningen
Bericht 
Jaco je hebt gelijk. Daarom had ik ook geschreven dat hij eraan zou moeten denken als hij de auto zou willen hebben vanwege de prijs.

Er zijn gewoon zat Boxsters te koop voor een redelijke prijs. Er is dus geen enkele reden om zo aan deze vast te houden met alle possible darksides.

Liefde en ongeduld zijn gewoon slechte raadgevers. Zelf ben ik in 1998 op dezelfde manier door schade en schande wijs geworden. Mijn eerste Porsche een 944s bleek (ook na een ANWB keuring :x ) een drama.

Ben benieuwd wat er gebeurt.

Jos964

10 dec 2006 12:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
boxssster schreef:

geld voor een nieuwe motor heb ik wel

Dan gebruik een gedeelte daarvan voor de aankoop van een (misschien ietsje duurdere) auto die je wel vertrouwt!

10 dec 2006 12:56
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Jos964 schreef:
Zelf ben ik in 1998 op dezelfde manier door schade en schande wijs geworden. Jos964

Helaas kan ik hier ook over mee praten....... :cry: ooit eens een 930 gekocht zonder AKK (dacht toen dat er alleen maar eerlijke mensen op deze aardkloot waren) :wink:

10 dec 2006 13:40
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
:idea: Zelfde bouwjaar, iets meer kilometers, zelfde prijs en een jaar garantie!

http://www.mobile.de/SIDTemNIs1B3zhGaMs ... 233016610&

10 dec 2006 13:57
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik zou ook afhaken op deze Boxster.
Alles is vaag of totaal ongekend.
Je gaat iemand vertrouwen die je van haar noch pluim kent.
En je laat je overtuigen in principe alleen maar omdat de wagen zo mooi blinkt :?:
Niet doen , er zijn Boxsters genoeg te koop waarbij er zeker een deel zijn die even mooi zijn , maar waar wel alles van bekend is

Laatste update 22/10/2013

10 dec 2006 14:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
Denk ook eens hieraan: ooit moet je er zelf ook weer eens vanaf.

En dan: Geen Boekjes......

Wat doe je dan??

11 dec 2006 9:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
daar heb ik ook aan gedacht. ik dacht als ik een rapport van een aankoopkeuring heb en ik onderhoud hem goed een paar jaar en bewaar alle bonnen, wellicht denkt de koper dan ok, dit zit wel snor. :?: :?:

11 dec 2006 13:39
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
boxssster schreef:
daar heb ik ook aan gedacht. ik dacht als ik een rapport van een aankoopkeuring heb en ik onderhoud hem goed een paar jaar en bewaar alle bonnen, wellicht denkt de koper dan ok, dit zit wel snor. :?: :?:

ja hoor, dream on !!!

Maar ga dat ding nou maar snel kopen want naar ons luister je toch niet. :shock:

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

11 dec 2006 13:53
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Provincie Groningen
Bericht 
I rest my case too.

Jos964

11 dec 2006 16:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
nee, dat doe ik wel! door jullie terechte argwaan heb ik met de handelaar gebeld en gevraagd om de naam van de vorige eigenaar. deze krijg ik vanavond als ik hem weer bel. ik ga dan zijn nummer proberen te achterhalen en hem vragen hoe hoog de teller was toen hij hem verkocht en waar de boekjes zijn... o wacht eens :idea: maar dan weet ik nog niet of hij niet degene is die de teller heeft teruggedraaid en boekjes weggegooid.., misschien spelen ze wel onder 1 hoedje met de handelaar.. :? pfffffff misschien is niet kopen toch wel het beste.

11 dec 2006 16:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
IK DANK JULLIE VOOR AL HET OPRECHTE ADVIES! ALS IK HEM TOCH KOOP IS HET MIJN EIGEN RISICOVOLLE KEUS EN KAN IK NIETS ANDERS DOEN DAN :bang: ALS HET FOUT GAAT.

THANKS!

11 dec 2006 16:27
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende