Auteur |
Bericht |
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
30 nov 2006 14:28 |
|
|
Der Ferry
Beveren Belgie
|
Discussie overige zaken is toch duidelijk
Er mag toch al eens over een ander merk gepraat worden .
De meeste mensen hebben naast hun P. nog andere merken en daar mag je het ook eens over hebben ? of niet
Het forum in z'n geheel moet puur Porsche blijven , maar dit " hoekje" om het eens over iets anders te hebben is ook belangrijk .
ps : aan de zoveelste discussie C2 of C4 en water of lucht heb ik ook niets
_________________________________________ Boys will be boys ...only the toys get bigger !
|
30 nov 2006 16:00 |
|
|
cabrio wim
|
Jongens sorry maar volgens mij komt het niet geheel duidelijk over.
(DISCUSSIE OVERIGE ZAKEN) Dit is een auto voor moeders.
Waarom denken jullie dat ik twee P's heb, mooi weer(ook in de winter) open. Hollands weer de dichte.
Verder sluit ik me aan met wat Der Ferry schreef.
|
30 nov 2006 16:25 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Precies! De enige juiste antwoorden zijn C4 en lucht...
|
30 nov 2006 16:53 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik heb nergens geschreven, dat er niet mag over gediscussiëerd worden
Ik vraag me enkel af, of er niet een deel mensen rondrijden met een Porsche, juist voor het imago, maar diep in hun hart liever met een andere, betere, snellere, comfortabelere, goedkopere, onderhoudsvriendelijker enz. wagen zouden willen rijden
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
30 nov 2006 17:07 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Paul, haal je nu die vraagtekens nog weg of niet
Je hebt ons nu toch zelf ook wel erg nieuwsgierig gemaakt
|
30 nov 2006 17:12 |
|
|
Jort
Groningen
|
Imago's en ego's, ze komen veelvuldig voorbij.
Imago:
De mening van een ander telt minstens zo zwaar als de eigen mening.
Ego:
jippie als een ander sneller is.
In beide gevallen laat je je geluk teveel van anderen afhangen IMO.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 30 nov 2006 17:18, in totaal 1 keer bewerkt.
|
30 nov 2006 17:17 |
|
|
ppp 356
|
Waarschijnlijk in de loop van januari 2007
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
30 nov 2006 17:17 |
|
|
Der Ferry
Beveren Belgie
|
Dat moet je je niet afvragen dat is gewoon zo .
Hetzelfde met mensen die toch schoenen kopen van Prada ook al hebben ze de hele dag pijnlijke tenen . Als er iemand zegt " o , mooie Prada-schoenen zeg " Dan is die pijn weer even vergeten
_________________________________________ Boys will be boys ...only the toys get bigger !
|
30 nov 2006 20:13 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Tja, Porsche rijden is echt zelfkastijding....
|
30 nov 2006 20:27 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
So what als je in je 80'er P. eruit wordt gereden door een Y2K+ monster. De lol is juist dat je het nog menig moderne (sport) wagen lastig kan maken als je dat wil in je oude blikkie. Dat er gelukkig ook nog andere mensen zijn die je bewondering voor de oudere modellen delen en daar ook de charme van inzien is alleen maar leuk meegenomen.
|
01 dec 2006 15:07 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Als je dat maar weet.
Als je ergens je R32 parkeert ziet enkel een geinteresseerde/kenner dat.
Maar kom je met een Porsche aan of langs (ja , zelfs de 4 cilinders) dan draaien de hoofden nog steeds (ongeacht leeftijd van de wagen) en wordt je regelmatig spontaan door vreemden aangesproken (en niet negatief bedoeld)
Rond Porsche hangt nog steeds een mythe en is nog steeds een droom van de meesten en waargemaakte droom voor de gelukkigen onder ons. Dat gevoel en virus is met niets te verslaan, ook niet met een nog zoveel snellere , goedkopere , betere , interessantere, confortabelere , .... andere wagen.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
01 dec 2006 15:10 |
|
|
F@RGO
|
hoi , zeg PPP,
wat vind ik het jammer dat u niet graag een CGT ziet,
dat neemt nou de mogelijkheid weg om misschien ooit eens vrrrrrrooooooooom te doen
Maar voor die prijs koop je idd andere leuke dingen hé
|
01 dec 2006 21:56 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Grappig, alle 'verklarende' antwoorden onder de uitleg van Paul, hebben te maken met de waardering van anderen voor de Porsche. Grappig....
|
02 dec 2006 19:57 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
Er is meer in dit leven dan Porsche. En binnen Porsche is er ook meer dan een 911.
Porsche maakt heerlijke auto's en heeft een ruime historie en vele liefhebbers / dromers. 911 is en blijft het icoon van het merk. Terecht of niet. Kinderen worden ermee "opgevoed".
Na een keer zelf in een 993 C2 te hebben gereden was ik de 911 mythe volledig kwijt. Alhoewel ik de 993 een van de mooiste auto's blijf vinden (qua exterieur dan).
Mazda 3 MPS lijkt me een heerlijke car
(voor d'r bij
> Zelf heb ik een 911T uit 1973 en een 206 2.0GTi uit 2001.
> De laatste is marginaal sneller dan mijn Porsche, maar in die auto voel
> ik niks. Het is transport, wel snel en comfortabel, maar niet meer
> en niet minder.
Wij hebben ook een 206gti (MY00) en ik moet zeggen ik vind het echt een heerlijke gooi en smijt auto. Doet juist heel veel qua beleving. Leuke auto van buiten, heerlijk van binnen, 2.0 die wat toeren kan maken en redelijk de snelheid erin kan houden, scherp sturende voorkant en bij lift-off een beetje overstuur.
Mark.
- Porsche BoxsterS
- Mitsubishi EVO 8 mr rs
- Peugeot 206 gti
- Seat Ibiza TDI130
|
10 dec 2006 21:07 |
|
|
ppp 356
|
| | | | markk schreef: Er is meer in dit leven dan Porsche. En binnen Porsche is er ook meer dan een 911. Porsche maakt heerlijke auto's en heeft een ruime historie en vele liefhebbers / dromers. 911 is en blijft het icoon van het merk. Terecht of niet. Kinderen worden ermee "opgevoed". Na een keer zelf in een 993 C2 te hebben gereden was ik de 911 mythe volledig kwijt. Alhoewel ik de 993 een van de mooiste auto's blijf vinden (qua exterieur dan). Mazda 3 MPS lijkt me een heerlijke car (voor d'r bij > Zelf heb ik een 911T uit 1973 en een 206 2.0GTi uit 2001. > De laatste is marginaal sneller dan mijn Porsche, maar in die auto voel > ik niks. Het is transport, wel snel en comfortabel, maar niet meer > en niet minder. Wij hebben ook een 206gti (MY00) en ik moet zeggen ik vind het echt een heerlijke gooi en smijt auto. Doet juist heel veel qua beleving. Leuke auto van buiten, heerlijk van binnen, 2.0 die wat toeren kan maken en redelijk de snelheid erin kan houden, scherp sturende voorkant en bij lift-off een beetje overstuur. Mark. - Porsche BoxsterS - Mitsubishi EVO 8 mr rs - Peugeot 206 gti - Seat Ibiza TDI130 | | | | |
Prachtig om te lezen, weer een 911 rijder minder, het word vroeg of laat toch terug een echte liefhebbers wagen
En weeral eens bewezen dat smaken verschillen, het interieur van een 993 minder vinden dan dat van een 206 GTI zal wel aan mij liggen
|
10 dec 2006 21:20 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
> En weeral eens bewezen dat smaken verschillen, het interieur van een 993 minder vinden dan dat van een 206 GTI zal wel aan mij liggen
Gelukkig wel dat smaken verschillen.
Ik vind het interieur van een 993 of any 911 type voor 996 erg "oud" en "kaal" aandoen. Sorry, kan er niets aan doen. Vond het ook niet lekker rijden. Beetje speedboat gevoel, lichte neus die bij het minste of geringste omhoog komt.
Misschien went het na een tijdje en wil je dan niets anders meer. Ik heb die "wijsheid" nog niet mogen leren.
Maar eh een 996 GT3 mag je zo komen neerzetten hoor, wen ik vast wel aan
Mark.
|
11 dec 2006 20:12 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Dat dash voor je neus bevat anders precies de goede meters op de goede plek ... En meer heb je toch niet nodig? Eenvoud en zakelijkheid
Hmmm, OF jij voelt het anders, OF je hebt in een verkeerde gereden
|
11 dec 2006 20:16 |
|
|
911-lover
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
En vergelijk ze eens met het interieur van een Peugeot van 10 tot 30 jaar geleden. Alles in zijn tijdsgeest bekijken. De huidige basis Corsa ziet vanbinnen ook luxueuzer uit dan een Porsche SC
|
12 dec 2006 17:49 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
En wat is hier dan mis mee?
Dit is het dash van een 65er Peugeot 404. Als ik heel eerlijk ben vind ik dit fraaier dan 't dash van een 65er 911/912...
Neemt niet weg dat ik de lijnen van een 911/912 zeer zeker kan waarderen (naar mijn smaak zijn de vroege SWB-911/912jes de mooiste!).
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
12 dec 2006 17:56 |
|
|
ppp 356
|
|
12 dec 2006 17:58 |
|
|
911-lover
|
Niets , maar het doet even oud en kaal aan als dat van een P van dezelfde jaargang. Daar wilde ik naar verwijzen.
Dat jij dat fraaier vindt is een persoonlijke voorkeur (daar we weten wat je voorliefde voor oude P eugeots is )
Een Dash van een wagen van bvb '90 gaan vergelijken met een wagen van 2005 is sowieso appels met peren vergelijken (al is het bij vergelijk van die 2 wagens al fout)
Ikzelf heb veel wagens gehad en meerdere oldtimers (zelfs 3 ouder dan je bovenstaand voertuig) . Ik wet goed hoe de dingen evalueren naargelang de jaren doch ik kan zoiets plaatsen in zijn tijd en ga ze niet doelbewust vergelijken met een huidig dash en dan zeggen dat ze oud en kaal ogen
|
12 dec 2006 18:02 |
|
|
911-lover
|
En dan neem je al de luxueuste versie Paul , de 205 GTI
Ook eentje van de jaargang ala 996 (en niet GTI)
|
12 dec 2006 18:06 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Eehhh...
En wat was het prijsverschil tussen die auto's?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
12 dec 2006 19:46 |
|
|
cabrio wim
|
Ieder z'n mening, maar mijn mening is nog steeds dat de echte Engelse auto's de mooiste dash hebben.
|
12 dec 2006 20:01 |
|
|