Auteur |
Bericht |
Godspeed
PF #911België
|
Onderhoud Ferrari 355
Owkey compleet het verkeerde forum, ik weet het! Maar omdat ik niet direct een goed ferrari forum vind en ken kom ik hier maar eens met mijn vraag. Heeft iemand van jullie ooit een Ferrari 355 gehad? Wij vinden het namelijk na de 993 de knapste wagen ter wereld enja het geluid is ook bloedstollend maar nu wou ik toch eens weten of een 355 onderhouden werkelijk zoveel duurder is dan een 911?
BTW hier nog wat foto's (die ik aan de Ring genoemen heb van een dergelijk beest:
http://www.exoticcarsite.com/gallery/main.php?g2_itemId=50275
http://www.exoticcarsite.com/gallery/main.php?g2_itemId=50272
|
11 dec 2006 15:34 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
|
11 dec 2006 15:56 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
kennis van ons heeft een 355...groot onderhoud kost om en bij de 10.000 euro...
=> ja het verschil in onderhoudskosten met een Porsche is groot...zelfs een Turbo kost een peulschil in vergelijking met een Ferrari
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
11 dec 2006 16:05 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
ja maar van Porsche hoorde ik ook eerst de meest verschrikkelijke verhalen, en nu na 4 jaar 993 kan ik zelfs zeggen dat het onderhoud niet duurder is dan bij Toyota!
|
11 dec 2006 16:08 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
....neem toch maar aan dat Ferrari onderhoud verschrikkelijk duur is hoor... die vgl met Toyota gaat voor het steigerende paard niet op
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
11 dec 2006 16:13 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
dit hier op times online gevonden:
"No Ferrari, including the 355, is cheap to run. Regardless of how many miles you cover it will require an annual check-up to change oils and fluids, which will cost £700. A “proper” service, due every 12,500 miles, will cost about £1,200. You will also need to change the cam belts every three years, regardless of mileage, and that costs an extra £1,200.
That’s not all. Exhaust catalysts (and there are two) cost about £1,000 each and the two exhaust manifolds can be prone to cracks, which will cost £2,000 per side. You will also need a new set of tyres every 6,000 miles at £1,000 a set and that lovely Italian leather upholstery could do with being spruced up every 12 months at a cost of about £200.
None of this I mentioned to my wife. But then owning a Ferrari is not merely about buying a car — it is about becoming custodian of a motoring masterpiece. Long after the large service bills, heavy fuel consumption and hefty insurance premiums have faded, the memory of the 355’s surging power, intoxicating engine note and breathtaking beauty will remain. "
http://driving.timesonline.co.uk/article/0,,12930-2023502,00.html
En dit klinkt toch al minder onheilspellend...
|
11 dec 2006 16:24 |
|
|
Flyer..
Antwerpen & Geel
|
dat steigerende paard uit italië bedoel je..
|
11 dec 2006 16:36 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Die van Stuttgart was toch een knol volgens sommigen hier
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
11 dec 2006 16:38 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Il Cavallino Rampante...inderdaad, ik bedoelde de Italiaanse versie
@Godspeed: De Ferrari's zijn niet enkel een stuk duurder in onderhoud dan een Porsche...ze zijn ook wat minder betrouwbaar...reken dus maar op een pak meer kosten. Desalniettemin blijven het fantastische auto's...en ik hoop er ook ooit eentje te kunnen/mogen bezitten
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
11 dec 2006 17:10 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Voor de prijs van die BMW en die RS, had je volgens mij al in een Ferrari kunnen rijden
En nee, tot op heden, heb ik niet het gevoel ooit een Ferrari te moeten bezitten. Dat heb ik wel met een A-M, maar tot op heden, altijd op het laatste beslist om het niet te doen.
Denk dikwijls om eens iets anders dan een P te kopen, maar uiteindelijk, toch altijd terug die P
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
11 dec 2006 17:15 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
bij mij hetzelfde eigenlijk
|
11 dec 2006 17:18 |
|
|
Peter R.
993 C2 1995Belzjiek
|
Het duurt altijd zolang voor je met zo'n italiaan ter bestemming bent.
Met de P : deur opnmaken, instappen, starten, wegwezen
Met de F : deur openmaken, luke niet , nog eens proberen, verdomme, manueel openen, alarm resetten, sluiten, openen, instappen, starten, verdomme, nog eens proberen, wegenwacht bellen, kunnen nix doen, wachten op de vrachtwagen om af te slepen, wachten op de vervangwagen, en dan met een 1400 dieseltje van de wegenwacht onderweg, en je was al te laat.
Je moet WEL karakter hebben om met zo'n Ita te rijden, hoor.
Setje om groot onderhoud te doen, filters, riemen, dichtinkjes etc voor een 355 : 2.500 Euro, en dan moet je daar nog olie bijtellen en zélf werken.
Alle 30K ten laatste distributie, óf jaarlijks.
nounou...
Peter R.
|
11 dec 2006 17:32 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
100% gelijk...zo gaat het en het is een zeer verstandige keuze!...ik zou graag es een Ferrari hebben, het gevoel, de sensatie, maar ik zou ze ook weer snel verkopen. De Ferrari is een folie, de Porsche een vaste waarde
...de AM is listiger denk ik...die kan als folie beginnen en vaste waarde worden.. (naast de Porsche dan)
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
11 dec 2006 17:47 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Een Porsche koop je met je gevoel en meestal met je verstand (sommige topics lezende niet altijd )
Een Ferrari koop je met gevoel en emotie en nooit met je verstand
Mocht ik die €20 miljoen winnen heb ik denk ik plotseling een momentje van verstandsverbijstering
_________________________________________ NPC 0577
|
11 dec 2006 21:12 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ach, gezien de monsterrit met 2 599GTB's waarbij ook Autovisie even het stuur ter hand heeft genomen, zit het met de huidige Ferrari's ook voor de "verstandigen" onder ons wel snor.
_________________________________________ Tjolk.
|
11 dec 2006 21:16 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik meende dat ze vanaf de 360 Modena de goede weg waren ingeslagen
_________________________________________ NPC 0577
|
11 dec 2006 21:20 |
|
|
Der Ferry
Beveren Belgie
|
Ik weet wel een adres waar je met italiaanse sportwagens terecht kan en waar je niet kaalgeplukt wordt .
Is in Nieuwkerken-waas ( Belgie) zou naar het schijnt heel bekend zijn , doet zelfs onderhoud voor de allerlaatste modellen :
Garage High Performance
Gijzelstraat 64
Nieuwkerken-waas
specialist : Ferrari , Maserati en Lamborghini
ps : met wat daar soms op de oprit staat kan je heel de straat opkopen
_________________________________________ Boys will be boys ...only the toys get bigger !
|
11 dec 2006 21:23 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Als ik mij niet vergis, moet voor het verwisselen van die distributieriemen elke keer de motor er uit. Hoezo duur onderhoud?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
11 dec 2006 21:24 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Als die motor er dan net zo snel uit is als bij een 911 is dat toch geen probleem? Werkt nog makkelijker en sneller ook
_________________________________________ NPC 0577
|
11 dec 2006 21:27 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Alleen hebben we het dan bij een 911'je nog steeds over riemen i.p.v. kettingen. Gaan net wat langer mee.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
11 dec 2006 22:01 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
11 dec 2006 22:17 |
|
|
Jort
Groningen
|
| | | | Citaat: PRICE SHEET
(All prices are approximations; prices include appropriate parts and labor)
*15,000 mile (MINOR) Service for 308's, 328's, Mondial 3.2's, & QV's = $1195.00 (348's and Mondial t's are $1495.00 & F355's are $1995.00 due to parts cost and added labor)
{Documentation of every service comes complete with full write-up, pictures, and receipts for your records}
-Replace Spark Plugs (NGK or Bosch) -Change Oil and install new Filter -Replace Air Filter -Change Transaxle Gear Fluid -Replace Fuel Filter(s) -Bleed Brake Lines -Replace Coolant -Replace A/C Belt -Replace Alternator Belt -Replace Water Pump Belt -Check Lambda System -Check Fuel Injection System -Check Air Conditioning System (possibly pressures) -Inspect Distributor Caps / Rotors / Ignition Wires -Inspect all Bulbs -Inspect all Motors -Pressurize Coolant System (check for leaks, replace hose(s) if necessary) -Check CV Boots -Thorough Inspection of entire car
*30,000 mile (MAJOR) Service for 308's, 328's, Mondial 3.2's & QV's = $2995.00 (348's are $3995.00, Mondial t's are $4995.00, and F355's are $5575.00 due to parts cost, engine removal, etc.)
{Documentation of every Major Service comes complete with a full write-up, pictures, and all receipts for your records}
-Replace Spark Plugs (NGK or Bosch) -Replace Timing Belts and Tensioner Bearings -Replace Cam Seals and Housing O-Rings -Replace Valve Cover Gaskets -Replace Distributor Seals and Housing Gaskets -Replace Distributor Cap Gaskets -Replace Cam End Cover Gaskets -Replace Air Filter -Replace Fuel Filter(s) -Replace A/C Belt -Replace Alternator / Water Pump Belt -Adjust Valves (where applicable) -Torque Cam Journals -Torque Heads (check only) -Set Timing -Bleed Brake Lines -Change Oil and New Filter -Change Transaxle Gear Fluid -Replace Coolant -Inspection/Service of Air Conditioning System (recharge "R12" extra on 308's/348's but "R134" is included on F355's) -Inspect all Lines (fuel, oil, water) and replace if necessary (extra charge for parts) -Check of Lambda System and Bosch Fuel Injection System (make adjustments if necessary) -Clean Engine Compartment -Pressurize Coolant System, check for leaks -Inspect CV Boots -Inspect Fuse Panel -Inspect Tires / Adj. Tire pressure
{The items below are inspected and advised to the customer at no charge. If any item(s) require service, the customer will be advised of the cost.
-Inspect Water Pump -Inspect all Seals (shift shaft, main, timing gear assy) -Inspect Ignition Wires / Caps / Rotors -Inspect all Bulbs, Lights, Electrical Motors -Inspect Clutch Pedal play (adjustment setting if necessary) -Inspect all Suspension Bushings / Connections -Inspect all Exhaust Joints / Connections for leaks -Inspect Brake Pads and Discs -Inspect Wheel Bearings | | | | |
Gewoon ff wachten tot de 360 betaalbaar is. Veel betrouwbaarder en de motor hoeft er niet uit als de timing belt vervangen wordt.
Alhoewel ik persoonlijk de F355 ook mooier vind...
Gemballa(!) F355
_________________________________________ Tjolk.
|
11 dec 2006 23:18 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Zal waarschijnlijk net zoals bij je 993 zijn; als hij goed bereden en onderhouden is, zal hij m.i. in onderhoud niet beduidend veel duurder zijn dan de 993. Waar je natuurlijk de mist mee ingaat is met de reparaties.
Zoals Peter R. al zei; Ferrari heeft natuurlijk wel een beetje de naam niet écht degelijk te zijn.....
(Persoonlijk zou ook ik trouwens even doorsparen voor de 360 Modena)
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
12 dec 2006 0:11 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Mijn oom heeft ook een Ferrari. Hij vertelde me dat simpel olie verwisselen al $500,= kost, geen leuke prijzen dus.
Hij heeft een redelijk nieuwe dus in zijn geval is het wel deur open doen, starten, even op laten warmen, rijden en racen.
Ik kan me goed voorstellen dat het bij de wat oudere modellen het een stuk moeilijk kan gaan.
In feite is dat toch ook met Porsches ofniet?
Groet,
Leander ( a.k.a. Rockstar )
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
13 dec 2006 13:51 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
| | | | leander schreef: Mijn oom heeft ook een Ferrari. Hij vertelde me dat simpel olie verwisselen al $500,= kost, geen leuke prijzen dus. Hij heeft een redelijk nieuwe dus in zijn geval is het wel deur open doen, starten, even op laten warmen, rijden en racen. Ik kan me goed voorstellen dat het bij de wat oudere modellen het een stuk moeilijk kan gaan. In feite is dat toch ook met Porsches ofniet? Groet, Leander ( a.k.a. Rockstar ) | | | | |
Mijn oudje start zonder problemen, € 500 voor een oliewissel heb ik tot op heden nog niet betaald en opwarmen doe ik tijdens het rijden
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
13 dec 2006 13:54 |
|
|