Auteur |
Bericht |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
lekkage hoeken voorruit: tips ?
Vandaag Hamburg heen en weer gereden door heel erg slecht weer.
Op beide hoeken (beneden) van mijn 3.2 komt water door het raamrubber.....
Ruit is ruim jaar geleden vervangen door een rvaren P-specialist (met nieuw rubber uiteraard).
Heel duidelijk kruipt het water van het glas, langs het rubber, en komt tussen rubber en glas naar binnen; komt duidelijk niet tussen rubber en carosserie door.
Naast natuurlijk dr uit trekken en opnieuw monteren (en hopen dattie dan wel goed zit) kan ik 2 dingen verzinnen om te proberen:
1 - ruit en rubber droog maken, ontvetten en een randje kit in zetten
2 - tussen ruit en rubber flink WD-40 / siliconenspree spuiten met het idee: dan kunnen rubber en ruit zich goed zetten en sluit hij wel goed af.
Lastige is alleen dat als je 1 van die opties probeert, de andere optie niet meer zal lukken...
Ervaring / tips !!??
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
12 dec 2006 1:46 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik zou eerst eens naar de plaatser rijden, en vragen achter een oplossing.
Lijkt me niet normaal, en zou ook niet mogen, dat een nieuw raam en rubber naar een goed jaar begint te lekken.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 dec 2006 8:05 |
|
|
horn
PF #57
|
mijn idee. eerst naar die ervaren p-specialist. daarna eventueel pas zelf gaan freubelen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 dec 2006 8:24 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Oplossing is redelijk eenvoudig. Even op zoek naar een geschikte kit (geen siliconen, geen ruitenlijm) en tussen rubber en raam even kitten. Het zal echt niet aan het plaatsen van die ruit liggen, het rubber kan er maar op één manier in, zo ook de ruit. Ik had er ook last van na het plaatsen van de ruit. Na het kitten met gellof ik MS-polymeer van Bison was het over.
|
12 dec 2006 9:40 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik zou toch echt niet zelf met het kitpistool in de weer gaan...
Inderdaad: eerst even naar die specialist en het probleem voorleggen. Laat hém het probleem maar oplossen; hij heeft er immers voor gezorgd.
Mocht hij de oplossing niet weten/vinden, zou ik naar een échte ruitenspecialist gaan zoals Carglass of Autotaalglas...
(ojee... nou gaat díe discussie weer beginnen, vrees ik)
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
12 dec 2006 10:14 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Daar ben ik twee weken geleden ook vakkundig geholpen, dus een prima adres voor het rapareren van een sterretje in de voorruit!
Voor dit probleem zou ik dus in ieder geval eerst naar de betreffende Porsche-specialist gaan
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
12 dec 2006 15:24 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Tja, ik heb een maand geleden al mijn rubbers ingespoten met siliconenspray en de plassen onder de voormatten zijn en blijven weg ondanks forse buien.
|
12 dec 2006 17:24 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
hoe heb je dat gedaan, gewoon over het raamrubber gespoten of...
wist niet dat je met siliconenspray (WD-40 is het merk?) een rubber '' kunt zetten''
klinkt eenvoudig maar werkt het ook
ben wel nieuwsgierig hiernaar......
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
12 dec 2006 17:37 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
gewoon inspuiten en met een theedoek netjes inwrijven. vooralsnog prima resultaat....
|
12 dec 2006 17:54 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
dus gewoon de rubbers inspuiten, uitwrijven en klaar is Klara
SUPER, GAI METEEN DAH GREI HOALE
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
12 dec 2006 18:07 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Had je daarvoor wel lekkage dan ?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
12 dec 2006 21:03 |
|
|
cabrio wim
|
Re: lekkage hoeken voorruit: tips ?
Lekte hij daarvoor ook al of is het nu pas begonnen.
|
12 dec 2006 21:22 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: lekkage hoeken voorruit: tips ?
Nooit eerder opgevallen, maar ook nooit dergelijk extreem weer gehad...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
12 dec 2006 21:25 |
|
|
cabrio wim
|
Re: lekkage hoeken voorruit: tips ?
Oke, maar lekken is lekken ook bij een beetje regen. (valt misschien niet zo vlug op, een paar druppels)
Ik zou het volgende doen (mijn cabrio lekte ook) de ruit eruit halen, simpele handeling bij P, het raamrubber eraf, alles goed schoonmaken en voor monteren alles goed inwrijven ( raam en raamrubber binnen en buitenzijde) met ouderwetse vloeibare zeep, ook de metalen rand van raamrand. Opnieuw intrekken en aan tikken met zachte rubber hamer (het raam zet zich dan)
Zorg wel voor het inrekken van de ruit, dat de ruit goed is uitgemeten.
|
12 dec 2006 21:56 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Daarvoor had ik altijd water onder de re voormat. Mijn auto staat altijd buiten overigens.
|
12 dec 2006 22:06 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
BEGRIJP mij niet verkeerd ik ben ook een porsche ,liefhebber , fan , rijder , maar in mijn ervaring m.u.v. de 944 is vocht altijd een probleem. let wel dit is mijn ervaring.
Moest bij mijn 3.2 als het gevroren had OOK binnen ijskrabben (maar van de kachel KREEG ik alleen lucht van buiten) . Bij mijn 996 voel ik OOK vocht n.l. 0nder de speakers.
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
12 dec 2006 22:38 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
|
12 dec 2006 22:44 |
|
|
cabrio wim
|
simpel antwoord!!!!!!!! NEEN
Ik heb nog nooit kit gebruikt voor een P.ruit teminste als je een originele P. ruit gebruikt hebt.
Er worden ook door de z.g vakspecialisten ook imitatie ruiten gebruikt en die zijn niet perfect van afmeting. Dit kun je vaststellen aan de hoeken bovenaan, als de rubber naar binnen trekt in de hoeken heb je te maken met een imi. En zo krijg je nooit de perfecte druk tussen rubber en ruit.
|
12 dec 2006 22:58 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Laat ik nu een originele ruit hebben gehad waarbij het rubber in de hoeken naar binnen trok.
Zowel de originele als de "imitatie" ruit komt thans van Sigla. Het is goedkoper voor Sigla om beide ruiten exact hetzelfde te maken (op het Porsche-driehoekje na) en dat is dan ook wat Sigla doet.
P.s. het probleem is te verhelpen met kit.
|
13 dec 2006 17:53 |
|
|
cabrio wim
|
Devils son:
Waarom is het dan nu bij mij niet, heb cabrio en er zat niet de org.ruit in met antenne draad, bij org.ruit wel en hoeken trekken niet.
Ik rijd al zolang P. en heb nog nooit kit in mijn ruiten moeten spuiten om die dicht te krijgen.
|
13 dec 2006 19:22 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Laat ik nu de tegengestelde ervaring hebben
.... wat ik wel weet is dat 991jes die nauwelijks van hun plek komen meer last van vocht hebben dan de daily-drivers
.... vergeet ook niet de hoeveelheid vocht die je mee de auto binnen neemt aan je schoenen - of met 'n natte jas - bij regenachtige dagen
Zelf haal ik eens in de zoveel tijd de matten er uit - en laat deze heel goed drogen ... en bij 'n lekker (ook winters) zonnetje - de P in de zon parkeren met de ramen 'n stukje open
.... al eerder gezegd net als met je (woon)huis ventilation is key
ON-TOPIC lekkage aan de ruit is (best) 'n bekend fenomeen ... ga er mee naar je (Porsche of Ruit) Specialist
|
13 dec 2006 19:41 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
ventilatie en sili-kit
|
13 dec 2006 19:46 |
|
|
cabrio wim
|
Laat ik nu mijn P. elke dag gebruiken ong 20000km p.j.
Geen last van vocht hebben en een goede verwarming en ontluchting hebben.
Maar zoals ik al in een vorig draadje schreef!!!!!!!!!
Je moet er zelf wel wat aan doen, en proberen het originele te verbeteren.
Zowel bij de blowers en afregeling van de kleppen verwarming.
Ik garandeer jullie, het werkt perfect.
En kitten............ dat is de moderne tijd, tegenwoordig alles met kit of twee componeneten lijm aan elkaar, het blijft wel hangen of zitten.
Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 13 dec 2006 20:15, in totaal 2 keer bewerkt.
|
13 dec 2006 19:58 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Heb met mijn 3.2 precies hetzelfde probleem gehad. Nadat mijn specialist de hoeken had afgekit (met ruitenkit) was het probleem opgelost.
|
13 dec 2006 20:08 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat het soms ook wel goed afsluit is een ander verhaal.
En er zal misschien nog wel een andere imitatieruit worden aangeboden, maar een Sigla ruit is een Sigla ruit.
BTW: bij aflevering zat er een ruit van Sekurit in de 964...
|
13 dec 2006 20:10 |
|
|