Auteur |
Bericht |
Sid Vicious
Boxster
|
chip voor boxster goed idee?????
Helleu leute,
Hier een vraagje mijnerzijds...
Wie heeft er ervaring met een chip in zijn 204pk boxster??
Ze worden te koop aangeboden voor een slordige 500 euro's en het zou 19 peekaa schelen.
Lijkt me goed om wat extra vermogen te hebben
Graag antwoord op mijn vraag en geen verwijs naar "zoeken" want dat heb ik al gedaan en dan duizelen mij de type aanduidingen om de horen en snap ik het niet meer.
Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Sid Vicious op 13 dec 2006 23:34, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 dec 2006 17:36 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Je wilt niet "zoeken" ....dus
Voor € 500 en het "scheelt" 19 pk (204 -19 = 185 pk).
Goed idee ....doen.
Flauw he....simpel komt het hier op neer....ik vind het helemaal niks en ik geloof er ook niet in.
Vraagje: Heb je je er echt al eens in verdiept, weet je wat het inhoud?
mvgr.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
12 dec 2006 17:55 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Onzin, niet doen, zonde van je geld. Spaar dan liever wat door en koop tzt een Boxster S met een sterkere 3.2 liter motor.
Chiptuning werkt alleen leuk op Turbo's en Turbo diesels. Om uit een NA auto meer vermogen te halen heb je wel wat meer nodig dan alleen een chipje.
Mocht je toch willen doorzetten, bel eens met deze lui. Succes.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
12 dec 2006 18:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
1235/204 6.05 Pk/Kg
1235/223 5.54 Pk/kg
.... denk je dat je dat merkt minder dan 'n halve Pk/Kg verschil
Mocht je het doen .... dan zou ik, als ik jou was, zowel voor als na het plaatsen van de chip de Boxster op de rollenbank zetten
|
12 dec 2006 18:31 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Chip tunen met een 'standaard' uit de doos chipje kun je wel vergeten natuurlijk. Dat heeft Porsche al voor je gedaan samen met meneer Bosch.
Als je echt wil tunen komt er wel meer bij kijken. Ik heb daar zijdelings wel wat in meegelift. Om een idee te geven.
Eerst worden alle sensor en meetwaarden van de auto tijdens belasting en over het hele toerengebied in kaart gebracht.
Dan wordt er gekeken waar de afwijkingen in de motor prestaties zitten. Dat kan vele oorzaken hebben maar heeft altijd te maken met de toleranties van onderdelen die niet 100% op elkaar aansluiten. Vervolgens worden die waarden op de juiste manier in de chip gecorrigeerd zodat de motor optimaal gaat presteren.
Kortom de toleranties van alle onderdelen worden in de chip gecompenseerd. Die toleranties zijn bij elke auto weer anders en vergen dus een eigen tuning.
En als je het echt goed wilt doen dan moet zelfs na het vervangen van bv een lambda sensor het hele circus weer opnieuw gestart worden.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
13 dec 2006 23:23 |
|
|
Sid Vicious
Boxster
|
.
Oke, het worden dus geen chips voor mij.
Als ik meer vermogen wil koop ik wel een 350z
Ik wou maar dat het zomer was dan kon ik die muffe hardtop in de garage hangen en nog meer genieten van mijn boxstertje.
Want ondanks mijn gezeur over chips (was wel serieus btw) en zoekgereden worden door een Seat ben ik maar wat blij met het ding!
Vooral het geluid en de rotsvaste wegligging bekoren mij!
|
13 dec 2006 23:39 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Luister Sid,
De Porsche Boxster is primair ontworpen voor de dameskapper. Rustig toeren op fraaie binnenwegen. Voor de herenkapper werd later model S op de markt gebracht. Daar mag je ook mee op de snelweg.
Als je de competitie met een Seat aan wil moet je in de catalogus kjiken bij model 911. Maar waarom zou je dat willen? In Nederland?
|
13 dec 2006 23:48 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: .
Precies. Het gaat er niet altijd om wie het elfje op het asfalt schrijft bij het stoplicht. En als je toch nog ooit wilt tunen weet ik wel een goed adres voor je. Alleen met € 500 ben je niet klaar denk ik
Ok de S van snelweg-versie
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
13 dec 2006 23:49 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Volgens mij heeft John4S dit laten doen. 'Pielen aan de chip' noemt hij het geloof ik. Als ik het me goed herinner hebben ze 22 pk gevonden naast de toch al niet kinderachtige 325 pk van z'n 996.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
13 dec 2006 23:52 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Los van het feit dat ze 22pk hebben 'gevonden' zal met name de vermogens/toeren kromme veel mooier verlopen. Die extra pk's merk je niet zo maar een mooi egaal verloop in het vermogen dat is pure winst en genot
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
13 dec 2006 23:55 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
In Amerika worden veel 3.2's gechipt door Steve Wong, die schijnt dat heel netjes te doen. Resultaat is dat je met name onder de 4K toeren gevoelig meer koppel hebt. Veel harder ga je er echter niet mee rijden.
|
13 dec 2006 23:58 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
Seat ook wel snel
Jazeker kun je zoekgereden worden door en Seat,
op een recht stuk weg dan
Laatst ook" te kak gezet" door zo'n nieuwe Seat 20V Turbo, waarvan de Turbo hoorbaar was opgeschroefd,
ik schat ongeveer 250 tot 280 pk aan boord...in de stad....waar je 50 mag.....
dan trek ik echt niet verder door dan 98 km/u
Het weggedrag(bochtgedrag) is toch echt ff anders
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
14 dec 2006 0:11 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
..... hardtop verkopen - en het bestaande dakje vervangen voor eentje met 'n glazen achterruit kan je open blijven rijden als het toch nog kouder gaat worden
|
14 dec 2006 0:22 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Chip-tuning volgens Gert Hack ( ooit BMW Alpina)
"De ten behoeve van de serieproduktie verwerkte compromissen tussen een gunstig brandstofverbruik, schone uitlaatgassen, goed rijkarakter (drivebility), betrouwbaar functioneren bij extreme temperaturen en op grote hoogten zijn allemaal ten koste gegaan van het vermogen. De principiële maatregelen komen neer op verrijking van het mengsel en vervroeging van het onstekingstijdstip. Als gevolg hiervan stijgt niet alleen het vermogen, maar ook het brandstofverbruik. Een ander nadeel is bovendien dat door de verrijking de lambda-regeling buiten werking wordt gesteld en daarmee ook de katalytische uitlaatgasreiniging nadelig wordt beïnvloed. Hier kunnen keuringsinstanties opmerkingen over plaatsen.
De op vroeg afgestelde ontsteking reduceert de afstand tot de detonatiegrens, wat bij heet weer, verdachte brandstofkwaliteit of andere ongunstige bedrijfsomstandigheden tot motorschade kan leiden. Bij systemen met detonatieregeling dreigt dit gevaar niet, voor opgesteld dat de werking behouden blijft.
Een zinvol effect kan een vervroegd onstekingstijdstip dan pas hebben, als gelijktijdig wordt overgegaan van Euroloodvrij (95 RON) op Superloodvrij (RON 98 ). De nu verkregen reserve met betrekking tot de detonatiegrens kan door vervroeging van het onstekingstijdstip in een hoger vermogen worden omgezet. Dit laat onverlet dat reserves met betrekking tot de klopvastheid zinvoller en effectiever door verhoging van de compressieverhouding gebruikt kunnen worden.
Echt succesvol kan chip-tuning bij turbomotoren zijn als ook de vuldruk wordt verhoogd."
mvgr. Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
14 dec 2006 0:31 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: .
idd. heeft een veel betere verhouding PK/€
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
14 dec 2006 1:03 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Re: .
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
14 dec 2006 1:12 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 dec 2006 8:35 |
|
|
Sid Vicious
Boxster
|
.
[quote="wolf"]Luister Sid,
De Porsche Boxster is primair ontworpen voor de dameskapper. Rustig toeren op fraaie binnenwegen. Voor de herenkapper werd later model S op de markt gebracht. Daar mag je ook mee op de snelweg.
Als je de competitie met een Seat aan wil moet je in de catalogus kjiken bij model 911. Maar waarom zou je dat willen? In Nederland?
Okay Dr wolf ieder zijn specialisme, of niet?
De basis arts (huisarts) in een basis porsche (911)
Ik moet er vandoor!
Klantje knippen aan het eind van de polderweg
|
14 dec 2006 12:45 |
|
|
svansetten
Boxster 986's-Hertogenbosch
|
Dames/herenkapper?
Ik heb nog nooit een kapper zien rijden in een Boxster. Ik zag laatst wel een vuilnisman uit Amsterdam in een blauwe oude 911 rijden
|
15 dec 2006 16:46 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Re: Dames/herenkapper?
Dat noemen ze als volgt: vuilniswagen
Wel een sneldienst natuurlijk.....
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
15 dec 2006 17:49 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: .
Huisarts is tegenwoordig een specialisme met 3 jaar opleiding na je basisartsopleiding. En als specialist rij je natuurlijk Porker.
|
15 dec 2006 18:05 |
|
|
svansetten
Boxster 986's-Hertogenbosch
|
Nou sorry specialist maar zo speciaal is je "Porker" niet. In ieder geval niet zo speciaal dat je een Boxter kunt afkraken.
|
15 dec 2006 19:03 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Niet happen joh, Wolf is niet serieus.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
15 dec 2006 19:15 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Idd. toch overduidelijk een "wolf in schaapskleren"
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
15 dec 2006 23:58 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
|
16 dec 2006 1:50 |
|
|