Voorruit dan maar
Zoals eerder aangegeven, was Linda haar A6 aan vervanging toe in 2007, normaal hadden we voor een wagen type A8 of zo gegaan.
Ondertussen had ik echter besloten om een trailer aan te kopen, om makkelijker het vervoer te regelen met de 356jes. Toen ik wist welke trailer ik ging kopen, kwamen we er achter dat deze leeg reeds 800kg woog.
Als je dan zo'n trailer hebt, kan je er even goed als het nodig is ook de 911 mee transporteren, deze 2 gewichten bij elkaar, en nog wat rommel in de trailer en wagen, kom je als snel op 2500 kg.
Met dit gegeven, kom je in de SUVs terecht. Het eerste waar we aan dachten, was de Cayenne 3,2 nu 3,6.
Toen we echter met deze wagen gereden hadden, en zeker met onze diesel historie (koppel
) was deze wagen niet naar ons zin, en zijn we even verder gaan kijken.
Eerst hebben we een Range Rover 3,6 TDi gaan rijden, die mij 100% meeviel en Linda ook, Linda kreeg echter hoe langer hoe meer het gevoel dat dit niet haar wagen was.
De Q7 hebben we gereden, en hier hetzelfde probleem eigenlijk van de A6 TDI naar de Q7 TDI, was een enorme stap terug op gebied van prestaties. Ben blij dat Linda er ook zo overdacht, want persoonlijk, vind ik dit alles behalve een mooie wagen.
Volgende stap, was den Mercedes 420 GL, Linda was in de wolken op alle gebied, maar het was niet mijn wagen. Het heeft wel wat voeten in de aarde gehad, om Linda uit deze wagen te krijgen, maar uiteindelijk is mij dit toch gelukt.
Plost had ik het gevonden, als je bezig bent met een RR TDI, Mercedes Gl420CDI, en je houdt rekening met de extra taksen die geheven worden in België op dieselwagens, en zeker op de zware diesels. dat daar nog bij komt dat, sinds ik dagelijks met de 997 rij, de A6 nog maar iets van een 25.000 km per jaar doet, het al niet veel uitmaakt of je een diesel of benzine koopt.
Waarom dan geen S6 of RS4, kunnen we lekker snel gaan skiën
Verdomme nee, daar komt die trailer weer
Uitendelijk vrijdag definitief een witte met zwarte velgen Cayenne Turbo gekocht. Als alles meezit zal hij begin maart geleverd worden
Het is trouwens de eerste witte Cayenne die ze bij ons in de garage verkocht hebben.
De GT3RS, komt er voorlopig niet, heb even getwijfeld, maar ik wil de 996RS niet kwijt. Daar komt bij, dat ik mijn twijfels heb aan de exclusiviteit van de 997GT3RS, ik heb de vrees dat deze wagen gewoon gaat afschrijven zoals een gewone GT3, en dan vind ik de meerprijs van ruim € 20,000 tegenover de GT3 niet gerechtvaardigd.