Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 15:47

Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Porsche en ondernemen. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 mk2 cabrio
veluwe
Bericht 
Het is net als je voor het eerst in een pak loopt, je denkt dat iedereen naar je kijkt. Maar ze kijken naar je omdat je er zo geforceerd in loopt. Zo is het met je Porsche ook, heel veel mensen zien het niet eens ....Als je er elke dag in rijdt ga je je zelf ook niet zo speciaal vinden.
Ik heb nu al 7 jaar een Porsche cabrio voor de zaak staan en heb er meer voor als nadeel van. Je hebt met klanten die er over beginnen gelijk wat te babbelen.
Heel veel klanten zeggen : Ik zou het ook wel willen maar ik kan het niet maken tegen over mijn klanten... Nou ik kan het dus wel!!!!
Ik begrijp best dat niet iedereen het durft, maar als je zelf de uitstraling hebt van het is niet anders, dan krijg je ook vrijwel geen negatieve reacties .....
(In 7 jaar slechts een keer, maar hij kocht wel.)
Ik rij dus altijd met de 996 naar klanten. De enige concessie die ik doe is (nog) geen sport uitlaat en het dak gaat 500 meter voor ik bij de klant of leverancier ben dicht.

14 dec 2006 23:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
sir marco schreef:
en het dak gaat 500 meter voor ik bij de klant of leverancier ben dicht.

Wat is daar het voordeel van........... :roll: :? :?:

14 dec 2006 23:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Back in business again! (996 turbo '02)
Bericht 
Rob Herfst schreef:
sir marco schreef:

Als het op het laatst gaat regenen zit je haar nog goed :D :D :D :D

14 dec 2006 23:49
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Een leuk draadje.

Ik zelf kan rijden waarin ik wil. Ik heb gelukkig niets te maken met klanten etc... Er is niemand waar ik (gelukkig) rekening mee hoef te houden in mijn werk gebied. Maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat je ondernemer in welke branche dan ook zeer goed moet oppassen om je passie niet op nr.1 moet zetten t.o.v. de klanten. Je zult zeker klanten kwijtraken.

Het enige waar ik het in merk is de reacties in de persoonlijke sfeer. Ik woon in een klein dorp en de eerste keer dat de P voor de deur, naast de 2 laguna's, stond zijn er mensen die me inneens geen blik meer gunnen. Tevens moet ik ineens de zielige verhalen van de overbuurvrouw aanhoren, hoe moeilijk zij het hebben als arbeiders. (Terwijl ze zelf ook 3 auto's bezitten en een groot formaat woning). Als je met een P aankomt heb je gewoonweg met afgunst te maken, helaas. Of dit nu met het bekrassen van je auto is (ander verhaal, maar iedereen snapt wel wat ik hier mee bedoel) of mensen draaien hun hoofd om.

Ik heb er schijt aan in de persoonlijke situatie. Het is altijd een droom geweest om ooit eens in een P te rijden en ik laat hem dan ook geen enkele gelegenheid staan. Maar dit is in de prive sfeer.

Als het om zaken doen zou gaan, dan zou ik hem zeker laten staan. Want die zullen de euri's generen om je passie te blijven voortzetten.

15 dec 2006 0:19
Profiel
vianen
Bericht 
My story Johan.......................bekrompen denken van veel mensen bepalen dus voor en groot deel hoe wij met onze passie omgaan............... zielig eigenlijk :cry:

15 dec 2006 1:45
Profiel
vianen
Bericht 
Jay911 schreef:
Als je klantenbestand zo erg schrinkt dat je de tent moet gaan sluiten, dan kun je altijd nog een Opel kopen.

Dank je wel Jay911, mar die heb ik al, en zelfs daar krijg ik al opmerkingen over, IS EEN VECTRA NIET EEN BEETJE EEN TE DURE AUTO VOOR IEMAND ZOALS U????????????????

Zum kotsen jah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :puker: , laten ze zelf ook eens 6 of 7 dagen in de week gaan werken die loozers :evil:

15 dec 2006 1:56
Profiel
Rotterdam
Bericht 
bert964c4 schreef:
bekrompen denken van veel mensen bepalen dus voor en groot deel hoe wij met onze passie omgaan............... zielig eigenlijk :cry:

:silent:
ik moet nu gaan oppassen om niet in herhaling te vallen :wink:

15 dec 2006 2:06
Profiel WWW
vianen
Bericht 
jaja say no more Rob, ik weet wat je bedoelt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
maar maak me er gewoon boos over.

15 dec 2006 2:08
Profiel
Rotterdam
Bericht 
bert964c4 schreef:
maar maak me er gewoon boos over.

:idea: Boosheid kan beter plaats maken voor verandering! :wink:

15 dec 2006 2:13
Profiel WWW
vianen
Bericht 
Helaas gaat die vlieger niet op in mijn branche Rob :!: , Je bent MAAR................ :evil:

15 dec 2006 2:20
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Do993tupperware schreef:
Nou ik vind er geen reet aan , als er klanten bij mij komen en die dan geen porsche bij zich hebben :lol: :lol:

:mrgreen:

bert964c4 schreef:
Helaas gaat die vlieger niet op in mijn branche Rob :!: , Je bent MAAR................ :evil:

Wat ben jij dan MAAR Bert? Op een forum junk na?

15 dec 2006 2:37
Profiel
vianen
Bericht 
Johan,

Maak je geen illusies, je bent maar een schoonmaker, of iemand die een vloeistof dichte vloer komt leggen, dan kun je toch niet met een GTS aankomen???????? Laat staan met een 911 :evil:

15 dec 2006 2:45
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Nee... Als schoonmaker kun je dat niet maken Bert :wink: :mrgreen:

Geintje, :!:

Het blijft gewoon zonde dat je niet met je passie kan aankomen in dit bekrompen landje. Ik deed het verhaal zonet aan iemand uit de UK, vond het wel een interessant draadje. Die reageerde met verbazing dat een P zo met afgunst word bekeken.

Het rare is dat juist in mijn woonomgeving degenen die echt niet veel te besteden hebben juist veel positiever reageren dan juist degenen die het redelijk breed hebben :roll: En dan praat ik nog steeds over een schattig oud barrel :wink:

15 dec 2006 3:19
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
yohanv schreef:
Het enige waar ik het in merk is de reacties in de persoonlijke sfeer. Ik woon in een klein dorp en de eerste keer dat de P voor de deur, naast de 2 laguna's, stond zijn er mensen die me inneens geen blik meer gunnen.

Moet je je eens voorstellen dat juist die man of vrouw in het stoeltje zit dat bepaalt of je wel of niet mag leveren.

Dan kan je je wel aan je principe van schijt aan iedereen hebben, dan sta je daar toch mooi.

Echt mij P wegsteken, doe ik niet meer, staat gewoon voor de zaak geparkeerd, maar soms is het toch beter om even iets anders te nemen om een bezoekje af te leggen.

In mijn ogen, is het gewoon een kwestie van inschatten.

Er zijn klanten die er geen weet van hebben, en er zijn er die mijn wagen al eens een weekendje hebben gebruikt omdat hun zoontje jarig was.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

15 dec 2006 7:27
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Do993tupperware schreef:
Nou ik vind er geen reet aan , als er klanten bij mij komen en die dan geen porsche bij zich hebben :lol: :lol:

Die komen welmet de Opel :twisted: :wink:

Laatste update 22/10/2013

15 dec 2006 13:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997 mk2 cabrio
veluwe
Bericht 
Rob Herfst schreef:
sir marco schreef:

Om nou voor de deur het cabrio dak dicht te doen ...dat is wel een beetje vragen om aandacht.

Maar als ik het goed begrijp ben ik een van de weinige die gewoon zonder schuldgevoel met de 911 naar klanten gaat.
Jullie maken een denkfout......

Iedereen koopt zijn cd-tjes bij de free record shop , die rijdt in twee Bentleys
Jan des Bouvier verdiend goed zijn geld....rijdt AM en 911
Bij van de Valk hebben ze het ook niet echt arm, daar eet ook echt heel nederland..
Iedereen leent bij leen (van AZ) en die loopt ook altijd te roepen dat hij zo rijk is.
Jort kelder verkoopt meer Quote''s omdat hij zichzelf is en niet een grijze muis -en schaamt zich niet voor een Masarati
en zo kun je nog wel even door gaan.

Kortom je uitstaling zegt meer als je auto.

Mensen praten altijd, dus kunnen ze beter over je Porsche praten dan over je Opel.... het is namelijk net zoiets als het weer, ook een soort praatje om het praatje...

Neem van mij aan je krijgt er veel minder reacties op als je denkt , en als je ze krijgt zijn ze vaak leuker als je denkt....(en ik heb er al 7 jaar ervaring mee) . Als klanten er iets van zeggen, vraag je naar wat hij rijdt, en dan krijg je vaak een verhaal over zijn auto.....

En die flauwekul daarom in een rs4 te gaan rijden.....dat ziet een beetje autoweek lezer heus ook wel als een veel te dure auto , net als een BMW of Mercedes.

15 dec 2006 15:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Coördinator TD
Bergen op Zoom
Bericht 
Het is volgens mij een beetje als volgt.

Ze vinden je Porsche ( Huis, Boot enz) prachting.
Maar als ze het gevoel hebben dat ze er aan "mee betalen" dat voelen zich genept. Heb ik toch niet teveel betaald. waarschijnlijk Hollands.

En heren Van de Valk zijn voor de " gewone"mens toch niet bereikbaar.
Dus daar maken zich niet druk over.

Michel

15 dec 2006 18:22
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
ppp 356 schreef:
yohanv schreef:
Het enige waar ik het in merk is de reacties in de persoonlijke sfeer. Ik woon in een klein dorp en de eerste keer dat de P voor de deur, naast de 2 laguna's, stond zijn er mensen die me inneens geen blik meer gunnen.

Moet je je eens voorstellen dat juist die man of vrouw in het stoeltje zit dat bepaalt of je wel of niet mag leveren.

Precies. Dus in de zakelijke sfeer is het wel duidelijk dat je gewoonweg goed moet oppassen. Het is jammer, maar is nou eenmaal zo. Wat wel opvalt is dat de meningen hierover wel verschillend zijn. Degene die in de zakelijke sfeer gewoonweg met hun P kunnen voorrijden lijken mij in dit geval gezegend en kunnen lekker hun ding blijven doen. Maar ik denk dat dit voor het gros toch anders zal uitpakken. Het voorbeeld van Bert om een klant te verliezen die hij 7 jaar had is toch gewoonweg een zielig feit van de Nederlandse bekrompenheid :shock:

Mocht ik zakelijk afhankelijk zijn in Nederland, dan zou ik de P laten staan. Ook de schattige oldtimer. In de prive sfeer heb ik er schijt aan... Laat ze dan maar lekker jippie. Ik weet zelf wel hoe ik aan die zure centjes ben gekomen (En heeft tevens minder gekost dan de nieuwe opel van de buren bij wijze van spreken) en ben hier ook niemand een uitleg verschuldigd.

15 dec 2006 20:17
Profiel
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Ik heb die jaloezie en afgunst nooit begrepen, ik vind het mooi als iemand z'n dromen kan verwezelijken. Ik zie jaloezie als een ziekte die niet te genezen is! Je hebt het of hebt het niet.

Zo hoorde ik een paar weken geleden dat een ondernemer bij ons in de stad een nieuwe 911 had gekocht. Het was het gesprek van de dag, en ze wisten mij te vertellen dat ze voortaan de boodschappen wel ergens anders gingen kopen. Want hij had immers wel genoeg verdiend. :shock: Het erge is zelfs, als ze bij de concurent meer moeten betalen doen ze dat, alleen omdat ze hem die p niet gunnen. :pukel:

16 dec 2006 14:44
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
red devil schreef:
Het erge is zelfs, als ze bij de concurent meer moeten betalen doen ze dat,.......

Zodat die weer een P. kan kopen en dan is het cirkeltje weer rond. :lol:

16 dec 2006 15:11
Profiel WWW
Bericht 
Jaloezie is inderdaad een vervelende kwaal!

Wel gek dat de meeste mensen het de normaalste zaak van de wereld vinden wanneer een onroerendgoed makelaar in een vette Bentley aan komt rijden om je een huis aan te smeren en een vette courtage komt innen....Dat vinden we dus normaal, terwijl we met de grootste oplichters te maken hebben.

Daar doen we niet moeilijk over, maar wel als je goed zaken doet en een vette P voor de deur hebt staan, dan wordt het je niet gegund.... :scratch: Help, ik begrijp dit niet :!:

16 dec 2006 15:25
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Het jalouzie en achterklap verhaal is volgens mij ook erg afhankelijk van waar je ergens woont.. In een dorp is dat vele malen erger dan in "de grote stad" , het is algemeen bekend dat in een dorp "iedereen in de gaten wordt gehouden" , mensen hebben graag wat te roddelen.
Bijkomend punt is dat de doorsnee "roddelaar" het verschil tussen een 964 en een 997 niet ziet, maar ze herkennen wel de contouren van een P. dus de conclusie is dan dat het een vreselijk dure auto moet zijn.. De 3.2 en oudere modellen zien er dan ietwat gedateerder uit, maar het is nog wel duidelijk een P. dus je bent sowieso "verdacht"....hehe!!
Ik neem de P. heel soms wel eens mee naar de zaak, maar dat stuit niet op problemen omdat het een "semi klassieker" is en ze weten dat ik een liefhebber ben. Wanneer ik een nieuwer model zou hebben dan liet ik hem thuis.
Groeten, Auke

16 dec 2006 17:26
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
ECT schreef:

Wel gek dat de meeste mensen het de normaalste zaak van de wereld vinden wanneer een onroerendgoed makelaar in een vette Bentley aan komt rijden om je een huis aan te smeren en een vette courtage komt innen....Dat vinden we dus normaal, terwijl we met de grootste oplichters te maken hebben.

Daar doen we niet moeilijk over, maar wel als je goed zaken doet en een vette P voor de deur hebt staan, dan wordt het je niet gegund.... :scratch: Help, ik begrijp dit niet :!:

Mens heeft dat nodig omdat hij 2 gezinnen moet onderhouden. :wink:

16 dec 2006 17:38
Profiel
Bericht 
RS-R schreef:
ECT schreef:

Mens heeft dat nodig omdat hij 2 gezinnen moet onderhouden. :wink:

:mrgreen: :mrgreen:

Nee hoor!

Oplichters zoals onroerendgoed- / verzekeringsmakelaar en vermogensbeheerders worden sneller vertrouwd dan een hardwerkende ondernemer! Een dergelijke oplichter met een Bently wordt dus sneller vertrouwd en geaccepteerd.
Hoe dat komt? Ze spelen in in de ontwetendheid en naieviteit van gewone burgers.... :wink: :evil:

16 dec 2006 17:46
PorscheForum Rakker
992 Turbo S Coupe
Bericht 
Gewoon doen Sanhi, je bent niet voor niets zelfstandig ondernemer geworden. En als jij je werk goed doet (daar ga ik voor het gemak natuurlijk even van uit... :wink: ) gaan je klanten m.i. écht niet bij je weglopen als ze zien dat je in een 996TT aankomt rijden. Het zou wellicht anders liggen als je geen Multinationals als voornaamste klanten zou hebben, maar 'gewone burgers' :roll:
Ben het trouwens ook met Harald eens: onderschat het Calvinisme in Nederland niet, maar ik zie een trend waarin dit toch echt een beetje aan het verdwijnen is. En alhoewel Jan M. (m.i. staatsvijand nr. 1...) een grote overwinning heeft behaald (SP; lees: jij mag niet meer verdienen dan ik....) is het 'gezonde verstand' nog wel aanwezig in dit land.
Denk ook even aan de VS, waar je als freelancer juist wordt binnengehaald als je in een duurdere auto komt aanrijden (hij zal wel goed zijn als hij daarin rijdt.... 8) )
Ikzelf zit een beetje in dezelfde situatie als jij, en merk dat het vooral belangrijk is dat je 'gewoon' blijft doen, bij pretenties haken 'de Nederlanders' af ....

16 dec 2006 18:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende