Auteur |
Bericht |
BS
ex '73 911, ex 964 C4.
997 carrera S 2008Haarlem
|
evo v flow inductie (op een 964)
iemand ervaring hiermee?
thanks
|
12 dec 2006 16:30 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Nee, ik niet.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
12 dec 2006 17:35 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Wat bedoel je precies?
Iets als dit...
supercharged 911 (964)
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
12 dec 2006 18:02 |
|
|
BS
ex '73 911, ex 964 C4.
997 carrera S 2008Haarlem
|
|
12 dec 2006 21:42 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Dus eigenlijk i.p.v. de standaard airbox een open luchtfilter.
Ik vind de prijs wel flink ($378) voor een geschatte winst van 10 - 12 pk.
Maar goed, ik heb er geen ervaring mee en iemand moet de eerste zijn....
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
Laatst bijgewerkt door Roi op 13 dec 2006 0:15, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 dec 2006 23:53 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
12 pk door een lucht filter? ze zitten te slapen bij porsche!!!
ik heb een bmc luchtfilter gemonteerd, hoor niks merk niks, scheelt erwin aleen een lucht filter tijdens de jaarlijkse 20.000 km beurt wel maakt hij deze schoon.(dat jullie niet denken dat hij niks zit te doen.)
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
13 dec 2006 0:10 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Idem hier met een K&N vervangingsfilter....ik geloof er ook niet in, maar kan het evenmin bewijzen.... Geluid van de motor schijnt bij openfilters wel leuker te zijn.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
13 dec 2006 0:17 |
|
|
Toon
|
er was een test op 5th gear, en daaruit bleek dat je met Shell V-Power (en in mindere mate met BP Ultimate) ongeveer 15 pk extra kreeg tov normale benzine in combinatie met performance cars (en niet bij normale huis tuin en keuken autootjes ....).
Dit hebben ze getest door verschillende auto's op verschillende bensienes te laten rijden op een rollerbank.
Dus ipv een filter gewoon goede benzine tanken, levert meer op!
|
13 dec 2006 15:43 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Hmmm 15 pk extra door V-Power? dit zou je toch moeten merken in bepaalde omstandigheden! Iemand ervaring mee?
of is 5th gear gesponserd door shell ofzo?
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
13 dec 2006 17:23 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Daar zou ik ook wel eens een testrapport over willen lezen. Er is hier echter al veel geschreven over V-power en voor zover ik me herinner was dat zeker niet allemaal even positief.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
13 dec 2006 17:33 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
We weten toch onderhand wel dat je met een chippie, een luchtfiltertje of andere peut je vermogen niet opkrikt....
|
13 dec 2006 18:40 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... in die combinatie wel enigzins
|
13 dec 2006 19:13 |
|
|
Fonz
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
|
Ik zit persoonlijk meer aan deze opties te denken.
Cartronic
FvD
Iemand bekend met deze tunings mogelijkheden?
Rob
inkorten is gelukt
Laatst bijgewerkt door Fonz op 16 dec 2006 14:07, in totaal 2 keer bewerkt.
|
15 dec 2006 20:45 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Query error, execute failed!
Multiple Choices The document name you requested (/porsche_964_lm220.html]Cartronic) could not be found on this server. However, we found documents with names similar to the one you requested.
|
15 dec 2006 21:47 |
|
|
Roi
niet meer....
|
the Fonz searching for more happy dayzzzzz,
Je moet eens op het forum naar stukken van Dirkie zoeken, die heeft destijds deze modificatie LM220 Leistungskit 964 LM220 van cartronic doorgevoerd op zijn 964 C4 en zijn bevindingen zijn - als ik het me nog goed herinner- sterk wisselend een aantal uppers en een aantal downers.
Verder zijn er een aantal sites die ook refereren naar deze modificatie, maar die halen allen niet de 220kW (300pk) maar eerder iets in het bereik van 280-285pk. Google maar eens op "LM220 964".
Andere forummer RS-R was zeer tespreken over de modificaties aan zijn 993 van dezelfde firma.
Eigenlijk vind ik -zoals voor alle tuning maatregelen- dat je je er eens goed in moet verdiepen wat het nu echt inhoud alvorens over te gaan naar dergelijke modificaties. En om het goed te doen 2 keer op de testbank: voor modificatie en er 1 x na modificatie.
Wees reeƫl en hou veiligheid, betrouwbaarheid en levensduur ook in het oog... m.n. koeling, remmen etc. Die zaken worden vaak niet belicht bij dergelijke kits (om maar niet te spreken over de staat/leeftijd van de te tunen motor, liefst gelijk reviseren).
Als je het nuchter/rationeel op een rij zet, zul je vaak tot de afweging komen dat je beter een andere wagen kunt kopen. Of alle overbodige ballast eruit slopen, zelf afvallen, met een zo leeg mogelijke tankrijden, geen ruitensproeier vloeistof etc.
mvgr.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
15 dec 2006 23:42 |
|
|
Fonz
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
|
Roi,
Bedankt voor de info, ik zal zeker eerst eens verder uitzoeken of ik het wel zal doen, want duurzaamheid en veiligheid staan natuurlijk voorop als je voor dit soort (best wel kostbare) oplossingen kiest.
Het inkorten is nu wel gelukt gelukkig, en ze werken ook
rob
|
16 dec 2006 14:11 |
|
|
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
Luchtfilter
ZO'n open luchtfilter levert juist minder vermogen, als je goed kijkt hangt hij juist naast de collectors dewelke juist heel warm zijn. En 10 a 15 pk geloof da maar niet, carburators leveren iets van een 20 pk dus...
|
16 dec 2006 17:09 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ja,
Cartronic,uitstekende reputatie en bij mijn vorige 993 uitstekend werk geleverd.
Op de diverse Duitse fora goede kritieken over de LM kit.
|
16 dec 2006 17:42 |
|
|