Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:45

Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Nieuwe 911 rijder (update 8-8-08 akk verricht pag.3) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 SC ombouw 964 carrera 2
Zuid-limburg
Bericht Nieuwe 911 rijder (update 8-8-08 akk verricht pag.3)
Hallo,

Ik ben nu al een half jaartje op zoek naar een 911 (liefst bel.vrij) voor een schappelijke prijs.

Tijdens mijn search ben ik dus op dit forum aangeland, aangezien ook hier occasions worden aangeboden.

Omdat de 911 voor mij hobby is en niet voor dagelijks gebruik, wil ik niet meer dan 10 mille uitgeven. maw hij moet dus niet meer kosten als mijn auto voor dagelijks gebruik. :lol:

Ik zie vaker bij vankessel porsche's staan onder de 10, mischien iemand ervaringen met vankessel?

Laatst bijgewerkt door stoekie op 08 aug 2008 18:27, in totaal 2 keer bewerkt.

17 dec 2006 12:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
10.000 Euro is een krap budget, maar daar zul je nog veel reacties op krijgen.

17 dec 2006 12:33
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Een 911 kopen (bv een SC) voor 10.000 is met een beetje zoeken absoluut mogelijk. Houd echter ook rekening met het onderhoud van een 911. Je zal de eerste niet zijn die een 911 (of welk type Porsche dan ook) heeft gekocht omer vervolgens al snel achter te komen dat ze eht onderhoud niet kunnen betalen.
Heel veel succes met je zoektocht! En zoals je waarschijnlijk al vaak hebt gelezen op dit forum: laat altijd een AanKoopKeuring (AKK) doen :!:

17 dec 2006 12:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuid-limburg
Bericht 
Ik ben niet geboren met 2 linkerhanden, dus hopenlijk kan ik nog veel zelf doen qua onderhoud aan de auto.

Met mijn huidige oldtimer rijdt ik 1500 km per jaar dat zal met de 911 niet veel meer worden. Alleen het weekends met mooi weer. Dus zal het jaarlijks onderhoud wat dat betreft ook nog wel meevallen.

Ik kijk ook vaker in duitsland en belgie, maar de prijzen liggen daar nagenoeg gelijk.

17 dec 2006 13:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuid-limburg
Bericht 
voor de duidelijkheid, deze had ik op het oog

http://www.vankesselporsche.com/photo15.htm

17 dec 2006 13:25
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Als je een oldtimer wilt voor max. 10k, dan is een 2.7 een goede kandidaat, en als je geluk hebt een 3.0 SC ook wel.

17 dec 2006 13:26
Profiel Facebook 
Bericht Re: Nieuwe toekomstig 911 rijder
stoekie schreef:
Ik zie vaker bij vankessel porsche's staan onder de 10, mischien iemand ervaringen met vankessel?

Klopt!!!!!!!!
Maar de auto's koop je daar zonder garantie en een geschreven verklaring.
(gekocht in de staat waarin hij zich bevindt) :!:
Heb al meerdere auto's voor vrienden bij van Kessel gekocht, maar hebben in het meeste geval achterstallig onderhoud.
Tom en Mario zijn (eerlijke) mensen maar kopen de auto's ook puur op het zicht.
Soms zitten er P's tussen die verkocht zijn door mensen in geldnood, dus weet je wat je te wachten staat. :roll:

Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 17 dec 2006 14:11, in totaal 1 keer bewerkt.

17 dec 2006 13:41
964.c4
assendelft
Bericht 
stoekie schreef:
voor de duidelijkheid, deze had ik op het oog

http://www.vankesselporsche.com/photo15.htm

ik denk dat het een hoop sleutel werk voor je word en alleen al het interieur, daar zou ik niet blij mee rond kunnen rijden.

Dar gaat nog een hoop euro's inzitten voor dat een redelijke auto is bereikt.

robert

17 dec 2006 13:48
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Zoals al eerder en vaker op het forum aangegeven :arrow: Als 10 K je maximale budget is :arrow: GEEN 911 kopen :!:

17 dec 2006 14:12
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik sluit me bij bovenstaande aan.

Wil je een Porsche klassieker/oldtimer en je wil maximaal 10.000€ besteden kan je beter geen 911 kopen. Wat je daar voor koopt zijn wagens waar een hoop kosten op je toe komen.Dan mag je nog 2 rechterhanden hebben,je gaat ontgoocheld zijn over een merk en dit enkel omdat je een zeer gering budget hebt.
Of even doorsparen (rond 15.000 vind je wel goede betrouwbare exemplaren) of een 928 kopen.

Laatste update 22/10/2013

17 dec 2006 14:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Denk, dat als je al een redelijk exemplaar van rond de 10k vindt, er zeker het dubbele in gaat om 'm in goede staat te brengen...

Heel misschien met veel geluk kan je een bod uitbrengen bij een veiling of bij de Domijnen (in beslag genomen wagens enzo)...

Succes iig en welkom!

17 dec 2006 14:54
Profiel WWW
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Misschien dat een 912 een mooie optie is?
:wink:

17 dec 2006 15:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuid-limburg
Bericht 
tsja een 912 is ook een mooi model, alleen de kont is zo kaal. :lol:

Als het makkelijk was om een redelijke 911 te kopen, dan was ik natuurlijk geen half jaar aan het zoeken.

En in de tussentijd spaar ik gewoon door, dus mischien dat over een half jaar mijn budget rond de 13 dznd ligt en het wel zal lukken.

Maar als echte liefhebber die weliswaar nog erg groen achter de oren is, wil ik toch in 2007 zeker een gekocht hebben, desnoods leen ik hetgeen ik tekort kom. :roll:

17 dec 2006 15:46
Profiel
Bericht 
stoekie schreef:
Maar als echte liefhebber die weliswaar nog erg groen achter de oren is, wil ik toch in 2007 zeker een gekocht hebben, desnoods leen ik hetgeen ik tekort kom. :roll:

Zou ik zeker niet doen. :!: Krijg je nog meer problemen :cry:

17 dec 2006 15:48
‘64 Kever
Bericht 
Thomas Verheijen schreef:
Als je een oldtimer wilt voor max. 10k, dan is een 2.7 een goede kandidaat, en als je geluk hebt een 3.0 SC ook wel.
:shock:
Dusse, serieus joh, voor dat geld een goede kandidaat? Waar?

Echt, spaar even door, maar verder: welkom hoor! :cheesy:

17 dec 2006 16:37
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
stoekie schreef:

Oei, als ik je verhaal zo lees ben ik bang dat je je zelf een boel ellende op de hals gaat halen. Ook al ben je zelf handig, onderdelen zijn wel duur! Ik snap best dat je graag een 911 wil kopen, Maar nu ga je er een zoeken die bij je budget past, terwijl je er eigenlijk een moet kopen waar je voorkeur naar uit gaat. Met de aanschaf ben je er niet alleen, en goedkoop is meestal duur koop. :oops:

Succes verder met zoeken, maar spaar nog even door en koop een goede zodat je er ook van kan genieten. :wink:

17 dec 2006 21:05
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Ik denk dat ik aan jou profiel voldoe....

Ten eerste Welkom, Ten 2e wil ik aangeven dat ik nog steeds een goede verstandhouding heb met Van Kessel. Het zijn inderdaad eerlijke jongens maar zijn wel handelaren.

Over het algemeen staan er auto's zonder enige history. Dit kan dus betekenen dat er de laatste jaren geen onderhoud aan is gepleegd.

Zelf heb ik hier dus ook een 911 van €10.000 aangeschaft in de hoop dat het goed zou gaan. Heel eerlijk.... Had ik voor dat bedrag maar een 944 gekocht. Plezier heb ik er echt niet van gehad in het begin. Een jaar verder zat ik al op meer dan het dubbele van de aanschaf kosten om de wagen weer OK te krijgen, en ik ben er nog niete helemaal.

En nogmaals: voor €10.000,- een 911 en er met plezier in gaan rijden :arrow: No way.

Zoals je al aangeeft als je een half jaar doorspaart heb je misschien €13.000,- , daar haal ik dan uit dat je ook geen budget vrijhoudt voor het onderhoud. Spaar door en hou ook minimaal €3000 a 4000 euro achter de hand voor het onderhoud. :arrow: AKK

17 dec 2006 21:48
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
stoekie schreef:
Met mijn huidige oldtimer rijdt ik 1500 km per jaar dat zal met de 911 niet veel meer worden.

Dat denk ik wel....... :mrgreen:

Het is wel een 911 namelijk. 8) :lol:

Oh, welkom en succes met je zoektocht. Ik geloof niet dat ik nog iets kan toevoegen wat nog niet gezegd is.

17 dec 2006 23:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zuid-limburg
Bericht 
Bedankt voor jullie reactie's.

Verbaasd me eigenlijk dat zoveel reactie's op dit forum komen.
WIst niet dat er zoveel porscheliefhebbers op een forum actief zijn.

Krijg hier aanzienlijk meer reacties dan op het vwforum. :wink:

18 dec 2006 12:50
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
met alle respect, dit heeft veel ingredienten om een zielig verhaal te gaan worden...
je budget is echt te laag, je moet ook nog eens rekening houden met onverwachte kosten; en dat wegenbelastingverhaal is al een slecht argument om mee te beginnen
doe het niet en spaar door of ga voor wat anders

18 dec 2006 12:56
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
stoekie schreef:
Krijg hier aanzienlijk meer reacties dan op het vwforum. :wink:

Daar hebben ze ook veel minder over Porsche te melden :mrgreen:

Allereerst welkom hier.
Als ik zo het bovenstaande lees heb ik er niet zo veel aan toe te voegen. Ik zou inderdaad flink door sparen. Denk eerder richting €15.000 en dan nog moet je toch zo'n €3000 achter de hand houden als je een goed exemplaar vindt.
Er zijn best Porsches te koop voor zo rond de €10.000 maar die lopen nagenoeg altijd op een financieel debakel uit.

Succes met de zoektocht en het sparen :wink:

18 dec 2006 14:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zuid-limburg
Bericht 
Nou hij hoeft niet perse wegenbel.vrij te zijn. een 87-er 911 is ook prima. :D

Gezien de hoeveelheid reactie's denk ik dat doorsparen mischien inderdaad een beter idee is. Wel jammer dat de 911 zo storingsgevoelig is en je een klein kapitaal moet reserveren om dit op te vangen.

Ik ga eens lezen naar de verhalen van de 911-rijders hier op het forum, ik denk dat ik er wel van kan leren. Yohanv heeft me toch nieuwsgierig gemaakt naar zijn verhaal... :wink:

18 dec 2006 14:21
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
stoekie schreef:
Wel jammer dat de 911 zo storingsgevoelig is en je een klein kapitaal moet reserveren om dit op te vangen.

Een 911 is best een betrouwbare auto. Maar vergeet niet dat je naar een auto op zoek bent van 20 jaar oud met dito techniek. Tel daar bij op dat Porsches in sommige gevallen flink zijn af gereden met te weinig onderhoud en je hebt een auto waar je flink geld in moet steken om hem weer goed te krijgen.
Wat dat betreft is het niet anders dan een andere auto van dat kaliber met die leeftijd.
Als je flink investeerd in een goed onderhouden auto zal ook het bedrag dat je er aan onderhoud in moet steken lager kunnen zijn.

18 dec 2006 14:25
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
is niet echt storingsgevoelig, maar onderhoud is zeker qua arbeid behoorlijk bewerkelijk...
even een ongefundeerde som
iemand heeft de laatste 5 jaar niet het reguliere onderhoud uitgevoerd, misschien zelf een beetje olie verwisseld en dat is het dan

m.i. loop je dan 5 jaarbeurten achter, elke beurt heeft wel weer een rubbertje, slangetje, leidinkje wat vervangen moet worden of een of ander piefje of palletje

5x1500 euro (houd ik even aan voor een beurt) = 7500 euro
laat je nou aan achterstallig onderhoud de helft moeten doen = 3750 euro, paar nieuwe bandjes + 1000 euro
.... zit je zomaar aan een kleine 5000 euro
dat is alleen maar wegewerken van dingetjes die hadden moeten gebeuren
en dan mag je hopen dat roestplekjes ed wel zijn bijgehouden

dat bedoel ik met wegenbelasting, die paar honderd zou voor mij wegvallen in mijn overweging

18 dec 2006 14:38
Profiel WWW Facebook 
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hallo

zeker niet overhaast kopen!

deze porsche ken ik wel!is prima onderhouden en heel nettjes gespoten.
de auto is helemaal gestript geweest en ik ken ook de vorige eigenaar als je het iets zou vinden.
deze is dan erl iets duurder maar geloof me € 5000 kosten aan een porsche die slecht onderhouden is ben je zo kwijt.

gr anton

18 dec 2006 14:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende