Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 6:24

Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
944 Turbo, 944 S2, 968 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 944 Turbo, 944 S2, 968
Hallo allemaal.

Ik wil voor mezelf graag een paar richtlijnen, qua technische staat, op een rijtje krijgen om een zoektocht te vergemakkelijken.

Ik ga rustig beginnen met een zoektocht naar een Porsche meer voor het dagelijks gebruik. Een 964/993 is nog te ver gezocht omdat ik de 911 Targa ook fantsoenlijk wil restaureren.

Daarvoor probeer ik mij te richten op de volgende types.

944 Turbo
944 S2
968 (e.v.t. CS)

* Welke richtlijn kun je aannemen voor een motorrevisie. Voor een 911 heb ik die bijvoorbeeld gesteld op 200.000 Km.
* Zit er veel verschil tussen de 944 Turbo en 944 S2 ? Qua vermogen liggen ze vrij dicht bij elkaar.
* Wat zijn voor de 3 verschillende types de belangrijkste punten om rekening mee te houden.

*Wat zijn de verschillen van een 968 vs 968CS ?

20 dec 2006 2:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht Re: 944 Turbo, 944 S2, 968
yohanv schreef:

* Zit er veel verschil tussen de 944 Turbo en 944 S2 ? Qua vermogen liggen ze vrij dicht bij elkaar.

2.5 8klepper Turbo en 3.0 16 klepper injectie.
Toch wel een zeer groot verschil.Ook in onderhoud en vooral verbruik.
Bij de Turbo krijg je het gevoel sneller te gaan (door de Turbo) maar effectief kan het omgekeerd zijn

yohanv schreef:

*Wat zijn de verschillen van een 968 vs 968CS ?

Een 968CS is een kale uitgeklede 968. Vroeger zijn de CS'en op de markt gebracht aan een goedkopere prijs dan de gewone.
Nu liggen de vraagprijzen van een CS hoger.
Ik heb in beide gereden en voor mij persoonlijk zweer ik bij de CS

Laatste update 22/10/2013

20 dec 2006 4:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
911-lover schreef:
Een 968CS is een kale uitgeklede 968. Vroeger zijn de CS'en op de markt gebracht aan een goedkopere prijs dan de gewone.
Nu liggen de vraagprijzen van een CS hoger.
Ik heb in beide gereden en voor mij persoonlijk zweer ik bij de CS

Ik had dus het tegengestede verwacht, dat de CS een luxere uitvoering zou zijn. Dat de vraagprijs nu hoger ligt heeft natuurlijk te doen met vraag en aanbod. Van de CS zijn er naar mijn idee minder van geproduceerd.

Wat zijn jouw positieve ervaringen van de 968 CS boven de 968 Koen?

Ik heb de technische gegevens samengebracht in een overzichtje

Afbeelding

Zijn er hier ook mensen die van een 944 S2 naar een 968 zijn overgestapt??

De gegevens zijn maar getallen en ervaringen moet je zelf opdoen. Maar eenieder zijn ervaring is altijd welkom.

Maar waar het me vooral omgaat is om een selectie te maken welke je links kan laten liggen etc... Wat zijn de belangrijkste punten waar je per type rekening mee moet houden. Ik wil namenlijk niet voor dezelfde suprises staan als toen ik mijn 911 aanschafte.

20 dec 2006 6:47
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Afhankelijk van je budget.
Het zijn alle 3 fantastische auto's.

Mocht je een 968 CS overwegen als dagelijkse auto neem dan niet die met het M030 pakket. Deze is daar te straf voor.
Je mag wel eens een proef rondje rijden met mijn 951 (944 Turbo).
(kun je gelijk het roostertje meenemen, hahaha)

Groeten,

Erik

20 dec 2006 10:23
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
De S2 is een pracht van een wagen met veel koppel, zelfs in lage toeren.
De 968 spijitg genoeg nog niet met gereden, maar als ik de evolutie volg 944 8V, 944 turbo, 944 S2, 968. dan zal de 968 de leukste wagen zijn qua motor.

De turbo is als je graag eens speelt met de wagen, de auto om te nemen.

Maar de leukste 944 en 1 van mijn favoriete Porsches is de 944 S2 cabrio. Deze moet ooit terug in mijn garage komen :twisted:

20 dec 2006 10:55
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Bericht 
986 met de 3.0 liter 16V is heel erg leuk. En zeker de variocam die zoals ik gehoord heb hetzelfde gevoel geeft als een Turbo. Omdat hoe hoger je in toeren komt hoe sneller die oppakt.

Ik zou voor de 968 gaan.

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

20 dec 2006 11:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
leander schreef:
986 met de 3.0 liter 16V is heel erg leuk. En zeker de variocam die zoals ik gehoord heb hetzelfde gevoel geeft als een Turbo. Omdat hoe hoger je in toeren komt hoe sneller die oppakt.

Ik zou voor de 968 gaan.

Nie alles door elkaar gooien he! een 986 is en blijft een boxster! :wink: Heb zelf een S2 gehad. Dit is een geweldige Porsche net als een 968! Snel en handelbaar en vooral duurzaam! Ik DENK dat de S2 het betrouwbaarste is van het rijtje :?:

20 dec 2006 12:03
Profiel
Groningen
Bericht 
Als het je puur om snelheid te doen is, maakt de keuze niet veel uit. Alledrie vrijwel even snel (fabrieksgegevens kloppen niet helemaal).

Als het je te doen is om het totaalpakket en ben je wat dat betreft op zoek naar de sportiefste, dan is de 968 CS de beste keus.

Wil je wat meer luxe, toch voor een S2 of Turbo kiezen.

Wil je zoveel mogelijk tuningsopties in de toekomst open houden, de Turbo kopen.

Value for money, veel plezier voor relatief weinig geld: goed onderhouden S2.

Motorrevisies voor de S2 en 968 komen bij goed onderhoud doorgaans niet voor onder de 200.000. Ik ken er enkelen die richting de 300.000 gaan en als nieuw lopen. De Turbo is iets gevoeliger voor mishandeling (soms ook tuning) maar ook die loopt bij goed onderhoud probleemloos voorbij de 200.000. Staar je dus niet blind op kilometerstanden.

20 dec 2006 12:03
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Voor mij moet de P niet een luxe auto zijn. Ook zijn de prestaties ( ondanks dat de officiele cijfers ze gelijk opgeven) duidelijk verschillend en is de CS vlotter zowel in acceleratie , herneming als in top)
Als ik confortabel wil rijden neem ik het werkpaard wel.
De mijne is wel voorzien van het M030 pakket en eigenlijk ben ik daar aangenaam van verrast . Ondanks de straffere ophanging wat resulteert in puur fun bij vlotte ritjes en circuitdagen is ze naar mijn mening nog verbluffend comfortabelop de openbare weg.
Ik heb wel altijd met verlaagde wagens gereden , maar nooit kon ik zo vlot en soepel een verkeersdrempel op en af.
Ik blijf er ook nog steeds bij dat de CS nog steeds een betere wegligging heeft dan de 951 Martini (zelfs met de nu regelbare KW variant 3)
Ook kwa prestaties moet de 951 Martini nog steeds (zelfs na het vermogen opkrikje tot 265pk) onderdoen voor de CS.
OK , die van Erick zit vlot over de 300PK en zal dan wel een verschil zijn.
Met de 944 Turbo zit je met zeer rustige rijstijl aan 12liter , voor de motorbewerking op het circuit aan 30 liter en nu aan bijna 40 liter bij 100km . Ook na ee circuitdagje heeft deze een half litertje olie verbruikt.
De CS zit bij rustige rijstijl aan 8 liter en tijdens een circuitdagje aan 17 liter per 100km . Oliestand verminderd geen drup.

Laatste update 22/10/2013

20 dec 2006 12:08
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
911-lover schreef:
Voor mij moet de P niet een luxe auto zijn. Ook zijn de prestaties ( ondanks dat de officiele cijfers ze gelijk opgeven) duidelijk verschillend en is de CS vlotter zowel in acceleratie , herneming als in top)

Dat bij de gemiddelde 968 CS de top hoger ligt dan bij de gemiddelde 968 durf ik te betwijfelen. Er zijn altijd uitschieters (in positieve zin zoals de jouwe), maar die kunnen in beide kampen voorkomen lijkt me.

Gelijk vermogen en gelijke eindoverbrenging betekent normaal gesproken gelijke top. Verschillende tests tonen dat ook aan. Oftewel, als je een 968 CS koopt zou je een hogere top kunnen hebben dan bij een gewone 968, maar de kans is ongeveer 50/50.. En omgekeerd.
Gemiddelde CS is bij de acceleratie ook niet sneller dan een goede Turbo. 0-160 in iets meer dan 15 seconden voor de CS volgens de meeste tests. Ook daar zijn uiteraard uitzonderingen, maar dat geldt vast ook bij de Turbo.

Nu ben ik in bovenstaande steeds uitgegaan van de 220pk Turbo. Koop je de 250 pk versie (Turbo S of ná '88 ) dan ben je normaal gesproken wel iets vlotter (maar nog steeds niet heel veel).

20 dec 2006 12:21
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Acceleratietijden en topsnelheid zijn identiek voor de gewone 968 en de CS. Dat staat toch in de officiële brochures die ik uit die tijd heb.
Wat een verschil kan maken is de sportophanging waardoor je op circuit in de bochten tijd zal winnen.
Het zou kunnen dat Koen zijn CS sneller is, hetgeen ik niet uitsluit, maar officieel zijn de cijfers hetzelfde.
Als je houdt van comfort is een 968 coupé toch interessanter : goede lederen zetels, airco, radio,etc..;

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

20 dec 2006 14:12
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
yohanv schreef:

Ik ga rustig beginnen met een zoektocht naar een Porsche meer voor het dagelijks gebruik. Een 964/993 is nog te ver gezocht omdat ik de 911 Targa ook fantsoenlijk wil restaureren.

Daarvoor probeer ik mij te richten op de volgende types.

944 Turbo
944 S2
968 (e.v.t. CS)

Neem de 968. Moderner en veel waar voor het geld (recent al voor minder dan 10K bij Carlo van Krey).

De 968 biedt grosso modo de prestaties van de 944 Turbo met de soeplesse van de S2 (overigens, het verschil tussen 968 en S2 is niet groot en zal je op de openbare weg niet bemerken). Daarnaast is de 968 vaak beter uitgerust (zeker de latere modellen). Persoonlijk vind ik de 968 ook wat mooier. Voor wat het waard is: toen ik een 968 reed kreeg ik meermaals de vraag of dit het nieuwste type Porsche was. Hij oogt dus voor de leek kennelijk als een zeer recent model en de 944 heeft dat wat minder zal ik maar zeggen.

Mijn 968 bleek overigens ruim meer dan 300.000 km te hebben gereden, zeer waarschijnlijk zonder revisie. De motor liep echter nog steeds als een zonnetje (maar mijn 964 met ruim meer dan 200.000 km achter de rug doet dat ook).

Een potentieel dure grap bij de 968 is wel het pignonlager. Te bemerken door ermee te rijden. Als je op de snelweg duidelijk de bak hoort janken is het mis. Verder is de 968, zo is mij van meerdere kanten bevestigd, redelijk bullitproof.

Voor dagelijks gebruik zou ik de CS passeren, tenzij deze een M030 pakket heeft. Want de CS biedt niet zo heel veel ten opzichte van de coupé indien deze niet is voorzien van een M030 pakket. Dat gezegd hebbende: als je gewoon comfort zoekt is het misschien ook wel beter om de CS met M030 aan je voorbij te laten gaan.

Overigens, bij Carlo van Krey staat een 968 cabrio te koop die er zo op het oog interessant uitziet.

20 dec 2006 14:27
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
....in geval van een 968 CS...kijk de optielijst na en zorg dat hij zeker de M030 ophanging heeft.

Blijkbaar is er een verschil tussen een CS en een CS...de ene wat meer touring, de andere meer sport...die met M030 sportophanging zijn "sport" :wink:

20 dec 2006 14:29
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Ik rij momenteel (bijna) dagelijks in een 968 en dat bevalt prima.
Het is een automaat en dat rijdt uitstekend. Heb de auto ruim een jaar en behalve dat de lak om de 3-4 maanden een poetsbeurt moet hebben (rood) nog niks mee aan de hand geweest. Met navigatie en Bluetooth alsmede stoelverwarming een lekkere kar. Gewoon een aanrader.
Je kunt tevens nog enigsinds wat bagage meenemen. Staat pas 130.000 km op de teller.

20 dec 2006 14:52
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Heb alledrie gereden en vind voor dagelijks gebruik een S2 of een 968 het meest geschikt. Turbo heeft een flink turbo-gat, en een soort van 'alles-of-niets' rijgedrag.

Een redelijke 968 ligt volgens mij rond de 10.000,-, een goede S2 heb je voor minder. Omdat je ook kosten maakt aan je oranje Targa zou ik voor de S2 gaan. Ookal omdat een 968 gevoeliger is qua onderhoud (variocam, nokkenassen).

Qua rijgedrag is er inderdaad niet veel verschil tussen een S2 en een 968, maar soms net genoeg... :twisted:

20 dec 2006 16:09
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Retep968 schreef:
Ookal omdat een 968 gevoeliger is qua onderhoud (variocam, nokkenassen).

Nou... Ik heb nog niet veel gehoord over problemen met de variocam (wel moet je nauwgezet de riem vervangen, maar dat moet bij de S2 ook). Wat er mis zou zijn met de nokkenassen is mij ook een raadsel.

Wel hoor je af en toe verhalen over de cilinderkop van de S2 die gevoelig zou zijn voor scheuren.

Persoonlijk denk ik dat de 968 vwb onderhoud het meest voordelig is, juist omdat het de jongste zal zijn.

20 dec 2006 16:56
Profiel
Groningen
Bericht 
Door de Variocam moet de kettingspanner in elk geval vaker worden gewisseld dan bij de S2. Voort schuilt inderdaad bij elke 968 het gevaar van het pignonwiel/-lager. Reviseren of een nieuw bak zijn erg dure grappen (koop je bijna een S2 voor :wink: ).

De meeste 968jes hebben doorgaans ook veel kilometers gelopen, waarmee het voordeel van de jaren (jonger) meestal weer vervalt.

20 dec 2006 17:26
Profiel
Bericht 
Jort schreef:
Door de Variocam moet de kettingspanner in elk geval vaker worden gewisseld dan bij de S2.

Toch alleen indien de distributieriem ook vervangen moet worden? Dan lijken mij de meerkosten mee te vallen.

Citaat:
Voort schuilt inderdaad bij elke 968 het gevaar van het pignonwiel/-lager. Reviseren of een nieuw bak zijn erg dure grappen (koop je bijna een S2 voor :wink: ).

Klopt, maar je kan horen of de lager al naar z'n grootje is en als het lager een keer gaat fiepen dan wil dan nog niet zeggen dat je onmiddellijk aan de gang moet. En een tweedehandse bak is niet zo extreem duur... Voor 2500 euro moet je toch een eind komen (of is de bak van een 968 zo veel duurder dan bij een 944).

Citaat:
De meeste 968jes hebben doorgaans ook veel kilometers gelopen, waarmee het voordeel van de jaren (jonger) meestal weer vervalt.

Waarom denk jij dat 968's meer hebben gelopen dan S2's?

20 dec 2006 17:52
Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
Jort schreef:
Door de Variocam moet de kettingspanner in elk geval vaker worden gewisseld dan bij de S2.

Toch alleen indien de distributieriem ook vervangen moet worden? Dan lijken mij de meerkosten mee te vallen.

Bij de S2 een paar honderd Euro, naar ik begrepen had bij de 968 wat duurder en dus wat vaker (liefst elke distributiewissel, bij de S2 liefst elke 120k-140k).

Citaat:
Citaat:
Voorts schuilt inderdaad bij elke 968 het gevaar van het pignonwiel/-lager. Reviseren of een nieuw bak zijn erg dure grappen (koop je bijna een S2 voor :wink: ).

Klopt, maar je kan horen of de lager al naar z'n grootje is en als het lager een keer gaat fiepen dan wil dan nog niet zeggen dat je onmiddellijk aan de gang moet. En een tweedehandse bak is niet zo extreem duur... Voor 2500 euro moet je toch een eind komen (of is de bak van een 968 zo veel duurder dan bij een 944).
Het kan op elk moment plotseling beginnen en dat hoeft dan niet slechts een licht fluiten of rammelen te zijn. Voorbeelden daarvan zijn op het 944 forum al voorbij gekomen.
Gebruikte bak is inderdaad de goedkoopste oplossing, maar de 6 bak wordt schaars (en daardoor ook weer duurder) door ditzelfde fenomeen.

Citaat:
Citaat:

Waarom denk jij dat 968's meer hebben gelopen dan S2's?
Geen idee, eerlijk gezegd. Maar dat drukt de prijzen van deze auto's wel.

20 dec 2006 18:20
Profiel
Bericht 
Jort schreef:
Het kan op elk moment plotseling beginnen en dat hoeft dan niet slechts een licht fluiten of rammelen te zijn. Voorbeelden daarvan zijn op het 944 forum al voorbij gekomen.
Gebruikte bak is inderdaad de goedkoopste oplossing, maar de 6 bak wordt schaars (en daardoor ook weer duurder) door ditzelfde fenomeen.

Toen ik een 968 had hield ik de fora aardig bij en het aantal gevallen waarbij de bak daadwerkelijk moest worden gerepareerd was niet hoog. Ik vraag mij dus af hoe groot het probleem nu werkelijk is (misschien op niveau 964 olielekkage?).

Waar de 968 de bak als zwak punt heeft, heeft de S2 de cilinderkop als zwak punt. Volgens mij is het dus een beetje lood om oud ijzer. En dan zou ik dus kiezen voor de modernere 968. Sterker nog: dat heb ik in het verleden gedaan!

20 dec 2006 18:30
Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:

Toen ik een 968 had hield ik de fora aardig bij en het aantal gevallen waarbij de bak daadwerkelijk moest worden gerepareerd was niet hoog. Ik vraag mij dus af hoe groot het probleem nu werkelijk is (misschien op niveau 964 olielekkage?).

Waar de 968 de bak als zwak punt heeft, heeft de S2 de cilinderkop als zwak punt. Volgens mij is het dus een beetje lood om oud ijzer. En dan zou ik dus kiezen voor de modernere 968. Sterker nog: dat heb ik in het verleden gedaan!

Vraag Porsche356sc aka Harry er maar eens naar. Zijn 968 kreeg plotseling vervelende bakproblemen. Zijn zoektocht naar het probleem en de mogelijke oplossingen geven wellicht wat meer licht op de zaak.

Wat betreft de cilinderkop van de S2, dat heb ik ook wel eens gehoord. Maar nog nooit tegengekomen of iemand gehoord die zélf dit probleem had gehad. Gezien de hoeveelheid S2tjes kun je je dan ook met recht afvragen hoe groot dit "probleem" is. In NL zijn slechts 25 968jes geleverd door PON. Komt nog flink wat import bij, maar per saldo blijft het dan toch zuur als je van meerdere 968 rijders het probleem van het pignonwiel -/lager ter ore komt. Het risico zal niet heel groot zijn, maar ik zou er wel rekening mee houden bij aankoop.

20 dec 2006 18:37
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
Retep968 schreef:
Heb alledrie gereden en vind voor dagelijks gebruik een S2 of een 968 het meest geschikt. Turbo heeft een flink turbo-gat, en een soort van 'alles-of-niets' rijgedrag.

Dat turbogat is wel flink overdreven, ik heb momenteel een 944 turbo en vraag me af waar iedereen dat fameuze turbogat vandaan haalt :roll:
bij een 930 vind ik dit toch een pak extremer :twisted:

ik blijf erbij, een S2 of 968 cabrio moet je hebben :wink:

20 dec 2006 18:41
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
Turbogat bij de 944 is relatief klein, maar in vergelijking met een N/A uiteraard wel aanwezig. Is de Turbo getuned (grotere Turbo, motor meer afgestemd op piekvermogen), wordt het doorgaans wat / heel veel groter.

20 dec 2006 18:45
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Jongens bedankt voor de reacties alvast.

Erick schreef:

Je mag wel eens een proef rondje rijden met mijn 951 (944 Turbo).
(kun je gelijk het roostertje meenemen, hahaha)

Op het circuit ? :mrgreen: . Dit aanbod sla ik niet af Erik, Heb ik ook eens 300+ Pk onder mijn kont :wink:

Tegengestelde reacties zijn voor wat betreft de 968 CS met het M030 onderstel. Maar dit blijven altijd persoonlijke ervaringen. Maar het blijft dus wel een punt om rekening mee te houden mocht de keuze toch op een CS vallen.

Aangezien ik mij begin te storen aan de herrie boven de 120 km/h met de 911 Targa gaat mijn voorkeur uit naar een coupe of e.v.t. Targa. Dus geen Cabrio. (Hoewel ik ze wel heel erg mooi vind)

Tevens moet ik er rekening mee houden dat de luze wagen de deur uitgaat op de wagen van totmbo na dan. Maar mocht deze voor onderhoud weg moeten dan zal totmbo er ook mee aan de haal gaan. En een stukje luxe vind zij wel prettig. Na deze meningen te hebben gelezen een ook de mede doordat de prijzen van een 968 CS veel hoger liggen laat ik dit model voor zover op een laag pitje, en richt mij dus meer op de 944 S2,turbo en 968. En goed aantoonbaar onderhoud is een must!!! Nu nog een overzicht van onderhoudsschema's zien te achterhalen. :wink: Een gevaar is dat de wagens voor een veel breder publiek toegankelijk zijn. Hierdoor worden er ook bolides aangeschaft en er geen geld meer overblijft voor goed onderhoud. Vandaar vind ik het tevens zeer belangrijk om de nodige onderhouds schema's te achterhalen.

leander schreef:
968 :wink: met de 3.0 liter 16V is heel erg leuk. En zeker de variocam die zoals ik gehoord heb hetzelfde gevoel geeft als een Turbo. Omdat hoe hoger je in toeren komt hoe sneller die oppakt.

Ik zou voor de 968 gaan.

Porsche-944.nl schreef:
Er werd een VarioCam (variabele kleppenregeling) op de nokkenas gezet, wat resulteerde in een hoger vermogen van 240 pk. Het was op dat moment de sterkste normally aspirated (turoboloze) 4 cilinder motor in productie.

Dit geldt dus voor alle 968 modellen.

Ik heb geprobeerd om voor de modellen weer een overzicht te krijgen volgens jullie reacties.

Afbeelding

Gr.
Johannes

20 dec 2006 21:30
Profiel
Bericht 
Jort schreef:

Vraag Porsche356sc aka Harry er maar eens naar. Zijn 968 kreeg plotseling vervelende bakproblemen. Zijn zoektocht naar het probleem en de mogelijke oplossingen geven wellicht wat meer licht op de zaak.

Ik heb ook een defecte pignonlager gehad. Overigens wel zo'n 15.000 km mee gereden. Daarna is de auto terug gegaan naar de dealer (ander verhaal, zoekfunctie...).

Citaat:
Wat betreft de cilinderkop van de S2, dat heb ik ook wel eens gehoord. Maar nog nooit tegengekomen of iemand gehoord die zélf dit probleem had gehad. Gezien de hoeveelheid S2tjes kun je je dan ook met recht afvragen hoe groot dit "probleem" is. In NL zijn slechts 25 968jes geleverd door PON. Komt nog flink wat import bij, maar per saldo blijft het dan toch zuur als je van meerdere 968 rijders het probleem van het pignonwiel -/lager ter ore komt. Het risico zal niet heel groot zijn, maar ik zou er wel rekening mee houden bij aankoop.

Rekening mee houden is altijd goed. Maar ik zou de 968 niet laten staan vanwege het pignonlager-probleem (ook bij het pignonlager geldt wellicht: als de auto er nu nog geen last van heeft is het misschien gewoon in orde).

20 dec 2006 21:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende