Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 17:36

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Back from zuid amerika 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Back from zuid amerika
goed heren en dames jullie mening.

na een tijdje rond hebben gedwaald in zuid amerika en me geboorte land suriname, kwam ik toevallig achter het volgende.

Overigens een hele toffe tijd gehad.

Ik kan dus op me 46e gebruik maken van het re-immigratiebeleid van nederland .
wat betekend dat in het heel kort. ik kan dus terug gaan naar suriname op m'n 46e met een uitkering tot m'n dood. waarop ik dus dacht, dan ga ik dus op m'n 46e met pensioen, heb ik in iedergeval vanuit die uitkering me basiskosten gedekt(vaste lasten stroom,water,telefoon,verzekeringen,etc,etc,etc.... max 200 euro per maand, en dan heb je alles gedekt.)

wat krijg ik mee als ik alleen zou gaan 300 euro per maand. de gemiddelde werknemer daar krijgt per maand 180 euro.

laat ik dan me pensioen uitbetalen en me bedrijfjes verkoop hoef ik in principe eigenlijk daar nog geeneens gebruik van te maken.

maar lijkt me wel mooi om met me 46e met pensioen te gaan en daar toch wel heel relaxed te gaan leven. Ik heb daar al grond dus hoef alleen maar een huis te bouwen.

voor 100.000 euro laat ik daar een huis bouwen , waar je hier 1 miljoen voor betaald.

begin ik daar weer een leuk bedrijfje, barretje of restaurant of zoiets, voor de fun om toch nog bezig te zijn.

wat auto's betreft, ik heb daar meerdere 996 turbo's en 1 997 turbo gezien, een ferrari enzo,lambo's en ook veel japanse imports Nissan skylines, toyota's supra's en noem het maar op, meerdere 996 cabrio's, heel veel cayennne's. dus qua porsche aanwezigheid ga ik niet tekort komen, wat ik wel miste was een goeie Porsche garage, maar dat bied weer mogelijkheden voormezelf om iets te beginnen.

Ik heb zelf zoiets, ik ben er 30 jaar niet geweest en ik moet toch echt me gedachten gang bij gaan stellen over suriname. het is echt een ontwikkeld 3e wereld landje, wat in een enorme economische boost zit. Er is ook nog wel veel corruptie aanwezig, en het werkt daar geheel niet zoals het in nederland werkt. maar als je de juiste mensen kent, kan je er veel bereiken.

wat me ook opviel dat er toch al heel veel nederlanders aanwezig waren die daar nu hun geluk zijn gaan beproeven, allemaal met succes(volgens hun eigen woorden). En ook veel stagiares uit NL. (mooie :-))

ik ga vast horen, daar betaal ik me belastingcenten nou voor, maar ik kan je zeggen. dat valt reuze mee. Ik heb heel veel opdrachten gedaan voor onze overheid, en ik weet hoeveel er over de balk word gegooid en daar is deze regeling maar peanuts bij.

dus zou je het dan als je mij was geweest ?

Laatst bijgewerkt door RufBTR op 20 dec 2006 22:38, in totaal 1 keer bewerkt.

20 dec 2006 22:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/Belgiƫ
Bericht 
Ik wel. Inpakken en wegwezen als het land en de mentaliteit je daar aanstaat (ik ben er nog nooit geweest , maar zou er geen probleem mee hebben hier alles op te geven en ergens anders een nieuw leven te beginnen))

Laatste update 22/10/2013

20 dec 2006 22:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
Mijn idee. Als het je daar aanstaat waarom niet doen?

20 dec 2006 22:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Als je denkt er te kunnen aarden, goed plan. Niet om niets te hoeven doen, maar vooral om niets meer te moeten :)

20 dec 2006 22:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
wat ik het nog het mooiste vond is toen ik naar de KvK variant daar ging, om info in te winnen, als ik een ciruit wil neerzetten.

tja meneer eeeeeeeh, u bent de eerste dus het word goedgekeurd, want dat kennen ze hier nog niet.

mijn reactie, Owh en hoe zit het met milieu eisen ? Welke eisen zegt u meneer ?

lache.

en zo had ik nog een aantal van dat soort reacties, die ik kreeg voor bepaalde vragen over diverse bedrijfssoorten.

maarja eigenlijk weet ik al wel wat ik ga doen, ben al druk bezig met vooronderzoek.

20 dec 2006 22:43
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
in 2010 de A1 Granx Prix van Parimaribo..??? :wink:

Als het je aanstaat daar :arrow: GAAN !!!!

20 dec 2006 22:51
Profiel Twitter 
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Lijkt me wel wat, een meeting op jou circuit in Suriname :lol:
Ik heb een kennis die ruim een jaar geleden al zijn aandelen in een paar bedrijven hier verkocht heeft en ook definief terug gegaan is naar Suriname.
Heb begrepen dat de kwaliteit van de infrastrucuur nog wel wat te wensen over laat, bovendien is hij ook al een keertje overvallen in zijn huis.
Ik heb wel groot respect voor mensen die zo'n stap wagen.

20 dec 2006 22:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
infrastructuur heeft nog wel wat te wensen ja, maar daar word nu hard aangewerkt. tja jammer dat hij overvallen is( ik heb gehoord dat je als zakenman daar wel wapens in huis mag hebben - wellicht een hint voor je kennis, maar waarschijnlijk weet hij dat nu ook wel.)

maargoed als je het nieuwjaarslot topic na leest dan kan je daar wel m'n idee nalezen over het circuit (klein beetje) maar dan gat het dan wat groter worden als ik het winnende lot heb :-).

een klein idee, grond buiten paramaribo kost maar 1 euro per m2. Ik zeg daar kan ik een heel mooi circuit voor neerzetten. en ! autosport is in zuid amerika goed aanwezig. een aantal zeer goede coureurs zijn uit zuid amerika gekomen.

maargoed ik ga na goed onderzoek toch proberen me droom waar te maken.

duidelijk denk ik dus.

wil er nog iemand mee ? :-)

20 dec 2006 23:08
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/Belgiƫ
Bericht 
Laat het maar weten.
En ik meen dat serieus :!:

Laatste update 22/10/2013

20 dec 2006 23:11
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Als je daar kan aarden moet je het doen.
Ik heb zelf meer feeling met Azie en als ik de kans krijg in de toekomst word ik graag daar ergens oud. (of iets minder oud dan hier maar wel gelukkig)
Ook landen als Suriname hebben een fiks aantal nadelen maar als je er tegen kan en het weg kunt strepen tegen alle positieve dingen die je op je pad kunt vinden moet je je droom war maken.

20 dec 2006 23:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht voor de leukigheid?
Onthoud 1 ding.......

NOOIT GEEN REGEN MEER :!: :!:

..............

Dat gaat vanzelf vervelen, weet ik uit ervaring.....

want hele dagen in je P. ( Cabrio erbij ? )

wordt op het eind ( na enige tijd ) oersaai :wink:

20 dec 2006 23:19
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Dat klopt niet helemaal, daar regent het ook. En dan meteen heeeelll hard.

20 dec 2006 23:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
daaar heb je gelijk in qua regen !!!!!!!

21 dec 2006 1:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
911-lover pbtje ! op je be adres

laaat ik het zo zeggen, via me familia ken ik genoeg mensen, om leuk zaken te doen.

21 dec 2006 1:59
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
911-lover schreef:
Laat het maar weten.
En ik meen dat serieus :!:

Niet te snel opzouten Koen... Dat end rijden voor de verse koffie is het totmbo nou ook weer niet waard :mrgreen:

On Topic:

Als ik in jou schoenen zou staan en niets me in Nederland zou binden... Dan zou ik er ook zeker voor gaan. Om er later op terug te kijken en denken van had ik het maar gedaan is ook niets.

Succes met de uitdaging.

21 dec 2006 2:23
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
idem. ik zou gaan. live your dreams!

21 dec 2006 8:06
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
RufBTR schreef:
wat ik het nog het mooiste vond is toen ik naar de KvK variant daar ging, om info in te winnen, als ik een ciruit wil neerzetten.

tja meneer eeeeeeeh, u bent de eerste dus het word goedgekeurd, want dat kennen ze hier nog niet.

mijn reactie, Owh en hoe zit het met milieu eisen ? Welke eisen zegt u meneer ?

lache.

en zo had ik nog een aantal van dat soort reacties, die ik kreeg voor bepaalde vragen over diverse bedrijfssoorten.

maarja eigenlijk weet ik al wel wat ik ga doen, ben al druk bezig met vooronderzoek.

Geen wonder met 5 regeringen sinds 2003 :wink:

eerlijk gezegd vind ik je plan wel aantrekkelijk maar economisch, gezien e wensen pakket, niet zo ster onderbouwd en erg sterk ingegeven door het vakantie gevoel wat je aan je trip hebt overgehouden. En geloof mij, uit ervaring weet ik dat vakantievieren in een land heel wat anders is als er wonen....(17 jaar lang in 4 verschillende landen gewoond)....

Als je zolang bent weg geweest en je bent hier succesvol en hebt hier een redelijk sociaal bestaan maar je voelt die sterke band met Surinamedan zou ik inderdaad daar lekker een mooi huisje neer zetten en regelmatig op en neer peddelen, blif je werkzaam aktief (is ook veel beter voor een mens) en heb je toch best of both worlds...

21 dec 2006 8:41
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Laatst in Suriname geweest voor een paar dagen. Brakapongo meer, huisje, relaxed !

Maar, ik heb daar geen wegen gezien om even lekker met de Porsche te gaan rijden. ( Ik heb er ook geen enkele Porsche daar gezien)....

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

21 dec 2006 11:25
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
gaan met die banaan, LIFE YOUR DREAM :!: :wink:

21 dec 2006 11:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]