Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:47

Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Eerste bekeuring van mijn zoon! 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Een maatje van me kwam es op een nieuwjaarsochtend terug van 't feesten...was doodmoe van de hele nacht BOB te spelen en had iedereen naar huis gebracht...komt thuis binnen waar ma en pa druk bezig zijn om enkele uren later familie en vrienden te ontvangen voor de nieuwjaarswens..."Ma, pa...gelukkig nieuwjaar...twee straten terug ligt de auto op z'n dak...'t was per ongeluk...'k heb de radio afgezet hoor...'k ga nu slapen"...

=> als ouder een minder prettig moment dus :lol:

hier bij ons thuis geen medelijden...heb altijd alles zelf moeten betalen...ook m'n wagens (die vaak heel wat meer waard waren dan ma's Golfje) moesten buiten staan terwijl zij de garage voor zich hield. Over boetes betalen in mijn plaats werd zelfs niet nagadacht...eigen schuld, dikke bult...
'k Heb dikwijls gevloekt, maar 'k weet wel van waar ik kom...de harde leerschool vergeet je ni snel :wink:

21 dec 2006 0:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
of je die bekeuring nu wel of niet betaald.ze betalen hem uiteindelijk toch zelf :scratch:

anton964

21 dec 2006 0:57
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Euhm, hoezo :roll: :?
Dat klopt echt niet hoor.
Ik werkte in mijn weekends en vakanties vanaf mijn 15e (heb mijn A1 afgesloten op mijn 21ste) en mocht voor dat ik geen vast werk had geen wagen kopen daar ik deze niet zou kunnen onderhouden (waar ik niet mee eens was , maar ze nu wel gelijk in geef) .
10%mocht ik houden als zakgeld van wat ik verdiende , de rest ging op de spaarboek. En daar gingen ook mijn boetes vanaf . Ik mocht vanaf mijn 18e wel af en toe hun wagen lenen , maar zoals gezegd benzine , rijbewijs , boetes etc gingen allemaal af van mijn eigen verdiende centjes.
Zo heb ik wel geleerd NIETS te kopen of willen als de valuta er niet voor is.
En buiten mijn alimentatie (nog) en huur heb ik geen enkele financiele verplichting en dat wil ik ook zo houden.

Laatste update 22/10/2013

21 dec 2006 1:02
Profiel WWW Facebook 
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
MichM3 schreef:
hier bij ons thuis geen medelijden...heb altijd alles zelf moeten betalen...ook m'n wagens (die vaak heel wat meer waard waren dan ma's Golfje) moesten buiten staan terwijl zij de garage voor zich hield. Over boetes betalen in mijn plaats werd zelfs niet nagadacht...eigen schuld, dikke bult...
'k Heb dikwijls gevloekt, maar 'k weet wel van waar ik kom...de harde leerschool vergeet je ni snel :wink:

idem hier, alle brokken zelf betalen (al betrof het in mijn geval opgedreven Honda-brommers)

Mich - "avatar spotting" is hier de laatste tijd in de mode -> heb je je RS in gebruik kunnen nemen, het "in spe" is nl. verdwenen :wink

21 dec 2006 1:05
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
wat heeft dit voor invloed op zijn punten rijbewijs?30km tehard in best wat voor de begrippen van spee.

anton964

21 dec 2006 1:13
Profiel
vianen
Bericht 
Lekker zelf laten betalen, leren ze meteen wat wel en niet kan! :wink:

21 dec 2006 1:20
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
anton964 schreef:
wat heeft dit voor invloed op zijn punten rijbewijs?30km tehard in best wat voor de begrippen van spee.

anton964

leve de Belgische bureaucratie, al 16 jaar dode letter :wink:

21 dec 2006 1:21
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
2.2VTEC schreef:
Mich - "avatar spotting" is hier de laatste tijd in de mode -> heb je je RS in gebruik kunnen nemen, het "in spe" is nl. verdwenen :wink

...vorige zaterdag netjes geleverd :wink:

21 dec 2006 1:24
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
MichM3 schreef:
2.2VTEC schreef:

...vorige zaterdag netjes geleverd :wink:

:thumleft:

en hopelijk nog niet blootgesteld aan het strooizout van de laatste dagen :cry:

21 dec 2006 1:27
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
strooien ze al??? 'k weet ni, heb de laatste dagen ni meer met de auto gereden...

Zaterdag regende het dat het goot bij momenten...nee, toen was er nog niks gestrooid...en moest er gestrooid zijn dan was't al lang weggespoeld :wink:

21 dec 2006 1:34
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
MichM3 schreef:
'k Heb dikwijls gevloekt, maar 'k weet wel van waar ik kom...de harde leerschool vergeet je ni snel

En dat zou komen omdat je alles zelf zou moeten betalen hebben :roll:

Respect en waardering van je kinderen, krijg je echt niet door het wel of niet geven van materialitsche zaken, en daar vallen boetes ook onder.

Vandaag de eerste vrije dag van mijn dochter, en zonder dat ik het hoefde te vragen, zat ze om 5:30 u meer in de Porsche :D naar de zaak.

Dit gewoon omdat ze weet, dat in deze periode we elke extra hand kunnen gebruiken.

Dus zolang die bekeuring niets met onverantwoord gedrag heeft te maken,(en voor mij valt deze daar niet onder, zoals zoveel bekeuringen IMHO) wil ik die gerust betalen.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

21 dec 2006 7:10
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
als ik nou morgen om 5:30 ook in jouw Porsche zit, betaal je dan ook mijn bekeuringen? :twisted: :lol: :cheesy:

21 dec 2006 7:54
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
horn schreef:
als ik nou morgen om 5:30 ook in jouw Porsche zit, betaal je dan ook mijn bekeuringen? :twisted: :lol: :cheesy:

Moet ik eerst een kosten-baten analyse doen :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

21 dec 2006 8:11
Profiel WWW
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
911-lover schreef:
Ik werkte in mijn weekends en vakanties vanaf mijn 15e 10%mocht ik houden als zakgeld van wat ik verdiende , de rest ging op de spaarboek

Kijk, dat zou ik dus nooit doen als ouder. Ze hebben er zelf voor gewerkt en mogen er dan ok zelf een bestemming aangeven. Dit is tweeledig, ze beseffen als ze iets willen dat ze er iets voor moeten doen, maar aan de andere kant zijn het ook nog kinderen en die hoeven nog niet altijd alle verantwoording als volwassene te nemen. Daar komt nog bij dat het mi helemaal niet de moeite waard is om als tiener je zelf bij elkaar gespaarde geld op de bank zet. Je bent jong en hebt wat geld nodig, sparen is voor later, maar later verdien je zoveel meer dat je dat gespaarde geld waarschijnlijk in een paar maanden bij elkaar hebt.

Verder ben ik wel erg voor consequent handelen en opvoeden, en dat heeft dan wel weer een vergelijk met de eerder aangehaalde honden, beide begrijpen eht alleen als he consequent is, dus niet de ene keer wel en dan de andere keer weer niet.....

IK heb vanaf min 12e bijgewertkt (auto's wassen, poetsen, bitakken en tectyleren - ja dat bestonf toen nog), altijd veel gewerkt maar ook relatief veel verdiend. Mijn ouders sprongen in principe niet bij maar zeiden wel altijd dat ze nooit zouden willen dat mijn studie in gevaar mocht komen door verleiding om jong vast te gaan werken, met geld als drijfveer, dan zouden ze ten alle tijde bijspringen....ben ze daar beide nog steeds dankbaar voor....

btw, ik zou hem/haar ook de bekeuring laten betalen, maar als ie van zijn auto afhankelijk zou zijn wel voorschieten......

21 dec 2006 8:33
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
ppp 356 schreef:
MichM3 schreef:
'k Heb dikwijls gevloekt, maar 'k weet wel van waar ik kom...de harde leerschool vergeet je ni snel

En dat zou komen omdat je alles zelf zou moeten betalen hebben :roll:

Respect en waardering van je kinderen, krijg je echt niet door het wel of niet geven van materialitsche zaken, en daar vallen boetes ook onder.

...wie zegt dat ik daardoor respect heb voor m'n ma? :roll: ...respect heeft hiermee niks te doen....ik vind trouwens dat ze veel te vaak jippie heeft gereageerd op m'n passie en allesbehalve supportief :evil: , soit.

...het geen ik wou duidelijk maken is hetvolgende: er is wel degelijk een verschil tussen jouw lieve dochter die door een kleine oplettendheid 70km/u rijdt waar een 50km/u limiet geldt en geflistst wordt, en een hardleerse zoon die in z'n wilde jonge jaren zit en her en der de ene boete na de andere verzamelt...(hier geldt geen vergelijking met mezelf, m'n boete-archief valt wel mee).
In het eerste geval heb je te doen met je kleine meid en dat betaal je met plezier...in het tweede geval (waar hij het zelf uitlokt) laat je'm toch wel zelf dokken zeker! :wink:

21 dec 2006 11:04
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
MichM3 schreef:

...het geen ik wou duidelijk maken is hetvolgende: er is wel degelijk een verschil tussen jouw lieve dochter die door een kleine oplettendheid 70km/u rijdt waar een 50km/u limiet geldt en geflistst wordt, en een hardleerse zoon die in z'n wilde jonge jaren zit en her en der de ene boete na de andere verzamelt...(hier geldt geen vergelijking met mezelf, m'n boete-archief valt wel mee).
In het eerste geval heb je te doen met je kleine meid en dat betaal je met plezier...in het tweede geval (waar hij het zelf uitlokt) laat je'm toch wel zelf dokken zeker! :wink:

Helemaal akkoord, en zou zeker niet meer betalen in het tweede geval.
Heb ook aangegeven dat ik het normaal vind dat ze hun boetes zelf moeten betalen.

Gaf ook enkel maar aan in alle eerlijkheid, dat ik waarschijnlijk na de nodige preek (en daar is mijn oudste echt wel gevoelig aan) de boete voor haar toch zou betalen.

Blijkbaar word dit door vele als een verkeerde opvoeding gezien, gelukkig heeft ze nog een moeder om alles in goede banen te leiden :wink:

Kan er ook niet aan doen dat ik een zwakeling ben :roll:

ps: En meisjes zijn geen jongens :lol: :lol:

21 dec 2006 12:50
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
Idd,
als je als kind niks anders ziet dan werkende ouders, dan vind je dat maar normaal, mijn oma is 88 jaar geworden en nooit heb ik ze zien zitten of liggen, die was altijd in de weer .

21 dec 2006 13:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
911-lover schreef:
F@RGO schreef:
911-lover schreef:
Mijn vader heeft zijn (en ons) brood verdiend als politieman.
In die tijd konden ze ook nog wat regelen om dingen te laten verdwijnen.
Voor de buren en familieleden deed hij dit pleziertje wel eens doch voor zijn zonen niet.
Wij mochten zelf betalen en ervoor zweten.Enkel zo leer je dat het geld kost en wordt je veel voorzichtiger en oplettender (zijn woorden en mijn ervaring) .
Zelf laten betalen dus .

aja ? Het heeft niet veel geholpen dus :D :D :D :wink:

Oh jawel hoor.
Ik ben veel voorzichtiger en oplettender geworden en zie ze dus meestal staan voor het te laat is.
Maar 1 snelheidsovertreding in de laatste 6 jaar gehad (in België) :twisted: :wink:
In Duitsland nog geen aangekregen , maar Nederland .... Elke tweede Porscherit :cry:

Was dus wel een kerstgrapje hoor Koen :wink:

21 dec 2006 13:43
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
I know (ken je ondertussen ook al een beetje) :wink:

(maar ik heb nergens geschreven dat ik er trager door rij. Dat snelrijden is gebleven)

Laatste update 22/10/2013

Laatst bijgewerkt door 911-lover op 21 dec 2006 13:47, in totaal 1 keer bewerkt.

21 dec 2006 13:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
ppp 356 schreef:
ps: En meisjes zijn geen jongens :lol: :lol:

...hemelsbreed verschil als het als twintiger op autorijden aankomt... :lol: :wink:

21 dec 2006 13:46
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
MichM3 schreef:
strooien ze al??? 'k weet ni, heb de laatste dagen ni meer met de auto gereden...

Zaterdag regende het dat het goot bij momenten...nee, toen was er nog niks gestrooid...en moest er gestrooid zijn dan was't al lang weggespoeld :wink:

Zondag stooiden ze hierzo, was erg vochtig en zat tegen t vriespunt aan.

Gisteren m'n eerste bekeuring binnen. Na drie jaar autorijden. Een of ander smiechterig stukje provinciale weg tussen rijen en breda, de hele weg is t 70, en ergens tussendoor bij een paar huizen een stukje 50. Gelukkig had ik al gas terug vanwege die bebouwing etc, 57 kmph, 7 km te hard 14 euro. Kannik nog mee leven, ookal wilde ik al terug rijden om te kijken of dat bordje 50 er wel stond....... Auto staat op naam van m'n pa maar hij gaat de bekeuring toch doorgeven als mijn overtreding. Ben ik t ook wel mee eens. Verder hebbik geen pech gehad hoor, in frankrijk op vakantie een keer dik te hard geflitst, bekeuring nooit gezien. En in NL s'nachts op de lege snel weg ook een paar keer het gas echt flink open gezet. Maar ik doe t niet tevaak, dan blijf je er ook van genieten :wink:

21 dec 2006 14:37
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Hij heeft de foto opgevraagd en kwam net binnen :roll:

Inderdaad 2 foto's van een traject controle, de jongens reden met open kap op 19 nov 06 :idea:

Ze reden vanaf het VU en bij afslag Haarlem er weer af, en dan is er toch pittig hard gereden :evil:

Met zijn vieren erin, ben er niet zo blij mee en zal voorlopig niet de 911 megeven :twisted:

21 dec 2006 15:57
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
Hij zat dus op het randje meer dan 30 tehard kost een punt

Hoe werkt het?

Allereerst: wie binnen 5 jaar tijd 3 punten krijgt, wordt geconfronteerd met een schorsing van het rijbewijs. Een punt wordt behaald als de bestuurder een bepaalde zware verkeersovertreding begaat. Wanneer het rijbewijs op geschorst is, moet de beginnend bestuurder een rijproef en een theorieproef bij het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) afleggen. Als hij of zij het onderzoek weigert of voor een proef zakt, wordt het rijbewijs ongeldig verklaard en moet het rijexamen opnieuw afgelegd worden.

Wat telt mee?

Niet alle overtredingen worden meegeteld in de maatregel Beginnend Bestuurder. Het betreft alleen overtredingen waarvoor de bestuurder is staande gehouden. Flitsboetes tellen dus niet mee. Ook overtredingen die in het buitenland zijn begaan, tellen niet mee.

De overtredingen die worden geregistreerd zijn:
bumperkleven;
ernstige snelheidsovertredingen (meer dan 30 km/uur te hard/op autosnelwegen meer dan 40 km/uur te hard);
het veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer;
veroorzaken van materiële of immateriële schade door onjuiste naleving van de verkeersregels;
het veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel.

anton964

21 dec 2006 17:00
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
molen934 schreef:

Inderdaad 2 foto's van een traject controle, de jongens reden met open kap op 19 nov 06 :idea:

Ze reden vanaf het VU en bij afslag Haarlem er weer af, en dan is er toch pittig hard gereden :evil:

Met zijn vieren erin, ben er niet zo blij mee en zal voorlopig niet de 911 megeven :twisted:

tja....boys will be boys zeker.... :lol: :wink:

21 dec 2006 17:17
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
molen934 schreef:

Als het een avondwedstrijd was, vind ik persoonlijk 110 km/u rijden nu niet echt onverantwoord, zelfs niet als ze er met 4 inzitten.

Het is wel dom, als je weet dat er een trajectcontrole is :cry:

En open kop 8) 8) :lol:

21 dec 2006 17:45
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende