Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 20:55



Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
964 Klep luchtdruk interieur 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C4 - 931 - 911 32 Targa G50 - Alpina B3 Cabrio -
Antwerpen
Bericht 964 Klep luchtdruk interieur
Als ik mijn deur dicht doe hoor ik sinds kort een tik van een klep die dichtvalt.
Met het raam open heb ik dit niet.

Ik vermoed dus dat het een klep is die de luchtdruk weglaat uit de binnenruimte en dat hier een rubber of iets is verdwenen.

Waar zit die klep en hoe kan ik er het makkelijkste aan ?

Het is niet echt een probleem maar het stoort mij en ik hou mijn wagens graag tip top.
_________________
_________________________________________
PORSCHE, nothing else even comes close


21 dec 2006 16:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Stefx911,

Volgens mij moet je er helemaal niets aan doen.

Het zijn de kleppen/flappen van het verwarmingsluchtkanaal aan de motor zijde die normaal openen om extra koeling te geven aan de motor middels het aansturen van de grote blower/ventilator achterin de motorruimte.

Bij mij ook een klapperend geluid te horen, iedere keer weer, geen enkel probleem mee. Volgens mij moet je dit dus niet willen verhelpen.

Misschien dat andere 964 eigenaren dit ook kunnen bevestigen....
Ik weet niet hoe het precies zit bij de overige modellen.

mvgr. Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


21 dec 2006 17:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Volgens mij kan het ook een klep in het verwarmingskanaal zijn. Daarover is hier al eens eerder geschreven.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


21 dec 2006 17:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2
Bericht 
betekend dat de klepjes iig lekker soepel gaan :wink: Geen zorgen over maken! Hoor het nagenoeg bij alle 911-jes
_________________________________________
Ut et Zeeuwse


21 dec 2006 18:21
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 - 931 - 911 32 Targa G50 - Alpina B3 Cabrio -
Antwerpen
Bericht 
Ik vroeg me dit af daar ik het pas sind een enkele weken hoor. Voordien nooit opgevallen.
Ik dacht dus dat er misschien een "dempings" rubber ofzo was verdwenen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
_________________________________________
PORSCHE, nothing else even comes close


21 dec 2006 18:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Roi schreef:

Misschien dat andere 964 eigenaren dit ook kunnen bevestigen....


Ja hoor. Het is juist verdacht indien je het niet hoort. :wink:


21 dec 2006 19:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Devils son schreef:
Ja hoor. Het is juist verdacht indien je het niet hoort. :wink:



Inderdaad ...... dan moet je meteen een stuk harder gooien met die deuren :shock:


21 dec 2006 21:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht 
Roi schreef:
Stefx911,

Volgens mij moet je er helemaal niets aan doen.

Het zijn de kleppen/flappen van het verwarmingsluchtkanaal aan de motor zijde die normaal openen om extra koeling te geven aan de motor middels het aansturen van de grote blower/ventilator achterin de motorruimte.

Bij mij ook een klapperend geluid te horen, iedere keer weer, geen enkel probleem mee. Volgens mij moet je dit dus niet willen verhelpen.

Misschien dat andere 964 eigenaren dit ook kunnen bevestigen....
Ik weet niet hoe het precies zit bij de overige modellen.

mvgr. Roi


Heb ik ook, vind het geen probleem. :wink:


21 dec 2006 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
geen last van :wink:
_________________________________________
Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992


21 dec 2006 23:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Valentijn schreef:
geen last van :wink:


Olaf schreef:
Devils son schreef:
Ja hoor. Het is juist verdacht indien je het niet hoort. :wink:



Inderdaad ...... dan moet je meteen een stuk harder gooien met die deuren :shock:



Dus.... Harder gooien Valentijn :wink:
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


21 dec 2006 23:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Heeft een 3.2 ook deze ontuchtingskleppen en waar zitten deze dan? Ik moet mijn portieren ook behoorlijk hard dicht slaan als alle ramen gesloten zijn.
_________________________________________
NPC 0577


22 okt 2007 19:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
:shock: Na 10 maanden spontaan een doorstart van dit topic? :wink: :lol:

Overigens zal een 3.2 geen ontuchtingskleppen hebben hoop ik. :lol:
_________________________________________
Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!


22 okt 2007 19:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
:lol: OntLuchtingsklep :wink:
_________________________________________
NPC 0577


22 okt 2007 20:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Maar weet er niemand of deze zich nou ook in een 3.2 bevindt? Of fungeren de gaten boven de achterruit hier soms voor?
_________________________________________
NPC 0577


23 okt 2007 19:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht 
:scratch: Nee kan je niet helpen


23 okt 2007 20:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
waar zitten deze dan precies?ik ben ze bij de 964 nog nooit tegen gekomen.ik heb ze ook nog nooit gehoort en moet ook best met de deuren gooien.

gr anton964


23 okt 2007 22:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
Ik hoor ze wel :!: en moet ook met de deur toch ook best fors "dichtdoen" anders zit ie dus niet goed dicht. Met het raampje of dak een stukje open kan ik de deur met een keurig zacht duwtje sluiten :roll:
Dat is eigenlijk het enige minpuntje van de hele auto.....tja het verbruik ook wel :cry: maar daar krijg je wat voor terug :wink:
Volgens mij een normaal fenomeen maar ik ben geen expert, slechts een gebruiker 8)


24 okt 2007 0:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 turbo 3.3 1991 nachtblauw/zwart
Bericht 
dat verklaart veel!! ik heb dat recent bij de 964 turbo ook ontdekt...als ik het portier dichtgooi , dan hoor ik ook iets kletteren...dacht dat er iets aan de ophanging los was gekomen.... :oops: zal ze eens dichtgooien met het raampje op een kier :wink:


24 okt 2007 9:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Volgens mij zijn dit ze, uit een PET PDF'je, mag verder niets selecteren/kopieren in dit bestand

de Heizklappenkasten:

964.572.087.00 /L
964.572.068.00 /R

En mittelmotor heeft er geen pic's van...en elferteile is me ok te vaag....dus iemand???
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


27 okt 2007 21:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
ik zou niets anders kunnen verzinnen als onder het dashbord door ik heb achter langs de ruit bij de targa ook twee inkepingen zitten maar volgens mij zit daar niets achter.ik zou het anders niet weten.

anton964


27 okt 2007 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Nee, volgens mij in de motorruimte, voordat ze de "koker" ingaan om de warme lucht naar voren te transporteren.

Zoals ik hierboven al schreef, citaat A.S. 964 boek, vrij vertaald:

"Het zijn de kleppen/flappen van het verwarmingsluchtkanaal aan de motor zijde die normaal openen om extra koeling te geven aan de motor middels het aansturen van de grote blower/ventilator achterin de motorruimte."

Klinkt toch aanemelijk dat ie voor extra motorkoeling (grote elek fan in de motorruimte) het daar wil weg blazen...en niet naar voren want dan wordt anders binnen behoorlijk heet, dat zou een ontwerpfout zijn. Mijn mening :wink:

mvgr.

Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


28 okt 2007 11:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
ik heb altijd gedacht dat de van die achter bij de motor zit er is om de warme lucht naar voren te blazen.

de rest snap ik nog steeds niet want waar gaat dan de deruk de auto uit?er moet ergens binnen in de auto iets zijn roostertje gaatje?

volgens mij weten de techniekers het ook niet?

anton964


28 okt 2007 23:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
-toch vreemd dat niemand dit weet,zelf op zondag niet las net nog zoeen mooi verhaal op de beste porsche motor :wink:

anton964


04 nov 2007 11:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht deuren
hallo ik heb sinds korte tijd het zelfde probleem ik moet de deuren hard dicht duwen
ik ben bij een carrosserie bedrijf geweest en deze zijden dat het de ontluchtingsklep was maar bij een porsche wist hij deze niet te zitten


04 nov 2007 17:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
kheb de oplossing.....verkoop je 964, heb ik ook gedaan...werkt prima :lol: :lol:
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


05 nov 2007 0:19
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CJ, DennisvdB


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.