Auteur |
Bericht |
bert964c4
vianen
|
Duidelijk verhaal.
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
20 dec 2006 0:59 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Inderdaad, en dit is dus ook wat CabrioWim bedoelde. Thx.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
20 dec 2006 17:54 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Helaas Paul dat gaat ten dele op. De startmotor is geen weerstand maar inductief. Dat betekent in dit geval dat er geen constante stroom door heen loopt en dat de piekstroom wordt bepaald door het gezamelijke circuit van inductieve weerstand in de startmotor en de capacitieve inwendige weerstand van de accu. Met name op het moment van inschakelen kan de piekstroom die gaat lopen als een wisselstroom beschouwd worden.
Een grotere accu heeft een lagere interne weerstand en daardoor zal de laadstroom hoger zijn. Probeer maar eens uit met een lader met amperemeter er op.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
20 dec 2006 23:37 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
De verwarring wordt nu alleen maar groter.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 dec 2006 15:12 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Wim, ik denk dat wij dit aan de deskundigen moeten overlaten
Overigens is mijn auto nog steeds droog van binnen.
|
21 dec 2006 15:22 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Inderdaad en als we hier maar genoeg blijven lezen worden wij dat ook.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 dec 2006 15:23 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
|
21 dec 2006 15:59 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Valt mee hoor. Mijn eerdere statement blijft overeind staan. Probeer alleen even iets meer technisch toe te lichten en te reageren op de post van Paul v. Engelen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 dec 2006 14:20 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dat is duidelijk. Alleen heb ik nog niet zoveel ervaringen van lotgenoten gelezen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
22 dec 2006 14:47 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Na, toch wel wat tegenstrijdige berichten (zelfs per PB), waarvoor mijn dank, over het Ah gelezen te hebben, heb ik de accu inmiddels laten vervangen. Volgens de leverancier kan er zelfs tot 100Ah in. 66 Ah kon hij momenteel niet leveren. Ik heb voor de gulden middenweg gekozen en er is 74 Ah geplaatst.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
27 dec 2006 15:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
' tuurlijk die wil wel verkopen
|
27 dec 2006 16:34 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Mee eens, maar ik heb meegekeken in de computer en daarbij gaf hij voor mijn P. alle genoemde accu's aan en daarnaast nog enkele meer.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
27 dec 2006 16:36 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Met die 76 Ah zul je echter geen enkel risico lopen. Dat moet allemaal binnen de marges kunnen.
Bij zo'n tabel wordt er meestal van uitgegaan wat mechanisch past en mogelijk is bij de diverse upgrades voor een auto. Ik weet niet hoe het bij Porsche zit maar voor BMW kun je bv kiezen voor een zwaardere electrische installatie. Dan wordt de dynamo door een zwaarder exemplaar vervangen en ook de accu. Als ik mijn auto opgeef voor een nieuwe accu krijg ik ook een hele waslijst van 67Ah tot 110 Ah terwijl bij mijn dynamo een 88Ah type hoort en er standaard een 67Ah in zit volgens mij.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
27 dec 2006 20:32 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dit is in ieder geval geruststellend.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
28 dec 2006 12:16 |
|
|
Wessemius
911 3.2 cabrio '87Den Haag
|
Wim,
Misschien een simpele oplossing, maar heb je al eens aan een massaschakelaar gedacht?
Ik rij niet al te vaak in die van mij, en zeker nu er gestrooid is blijft ie lekker binnen staan. Maar had het zelfde probleem met m'n accu's na een tijdje niet gereden te hebben. Er zit waarschijnlijk ergens een lekje.... heb er tijdens de vorige APK en massaschakelaar in laten zetten en dat werkt perfect voor mij. Starten gaat niet altijd even soepel als ie lang heeft stil gestaan, maar met de accu's heb ik sindsdien geen problemen meer!
|
28 dec 2006 13:55 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Een goede tip, Wessemius, maar het nadeel vind ik dat het alarm dan niet ingeschakeld is. Het feit dat de P. in de garage staat compenseert dit dan wel weer deels, maar ik weet niet wat de verzekering zal doen bij diefstal. Verder rijd ik wel als het droog is (en er géén pekel ligt), dus eens in de maand rij ik minstens wel één keer. Starten was daardoor in het verleden nooit een probleem en zal het nu met de nieuwe accu ook wel niet worden. Ik overweeg verder nog de aanschaf van een druppellader. De "accu-instalateur" heeft al voorgesteld vaste aansluitpunten op de accu te maken als ik tot aanschaf overga.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
28 dec 2006 14:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... overwegen
Voor het geld van 'n goede Accu koop je zo'n 4 druppelladers
... dus als je zo'n ding kunt benutten in je garage DOEN
Verder moet je je verzekering niet wijzer maken dan nodig is - maar wel elk jaar je alarm-certificaat af laten stempelen en eens in de drie jaar laten keuren
|
28 dec 2006 14:21 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
De accu-leverancier had het over €132,-- voor een goede drupellader. Ik weet dat ze bij de Lidl goedkoper zijn, maar over de kwaliteit daarvan kan ik niet oordelen. Verder zijn ze daar niet of nauwelijks verkrijgbaar, tenzij je 's morgens om 07.00 uur voor de deur gaat liggen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
28 dec 2006 14:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
28 dec 2006 15:06 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
vraagje, kan mijn druppellader v.d. motor (12v) ook dus gebruikt worden voor de P
thx mensen
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
28 dec 2006 15:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ja .... helaas niet tegelijkertijd
Olaf -gebruikt de druppellader van de Porsche ook af en toe voor de motorfiets-
|
28 dec 2006 15:51 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Thx, Olaf. Dat scheelt een slok op een borrel.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
28 dec 2006 16:26 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Als de lader voldoende stroom kan leveren wel. Voor dit soort accus heb je een druppellader nodig die ongeveer maximaal 1,5A af kan staan bij 12V
Ik heb een inteligente druppel lader gekocht voor rond de 60 euro en dat werkt perfect. Vaste aansluitingen op de accu gemaakt en staat nu altijd aan. De lader laadt alleen bij als de accuspanning te ver daalt en doet ongeveer een keer in de maand een 50% ontlading en daarna weer lading.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
29 dec 2006 0:19 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Gebruik mijn Optimate [output 0,6A bij 12V] al jaren probleemloos voor de 911.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 dec 2006 14:39 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Bij het plaatsen van de accu zag ik dat er, waarschijnlijk van een oude lekkage, roestplekken onder de accu zaten. Vandaag heb ik de boel met soda schoongemaakt, ontvet en geschuurd en weer met bitumen afgedekt. Voorlopig dus weer netjes opgelost. Verder zag ik wel dat er een overlooppijpje zat dat onder de auto uitkomt. Ik neem aan dat dat ervoor dient dat overgelopen accuvloeistof wegkan.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
29 dec 2006 16:00 |
|
|