Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
open kap - toch een goed jong!
met z'n 4en? of dat wat uitmaakt? Het is toch een 4-zitter? Trappen met die bak. Alsof je alleen harder mag rijden dan met z'n 4en. Als het nou met 230 km/u inhalen over de vluchtstrook was, tja. Maar 30 km te hard - dat doe je zelf toch dagelijks?
Maar hij heeft zelf gas gegeven dus moet hij zelf betalen. Leert hij van.
De lusten. De lasten.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 dec 2006 20:41 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Retorische vraag toch ?
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
21 dec 2006 22:16 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Laten zweten .... volgens mij weet hij heel goed dat je of direct betaalt voor hem, of je indirect zijn geldbuidel na betaling toch aanvult.
Vele wegen leiden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
21 dec 2006 22:37 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Grappig....dat er nog ouders zijn die de boete zouden betalen....Had ik niet verwacht, en zou ik ook nooit doen. Oud genoeg om te rijden = oud genoeg om de boetes te betalen. Net als oud genoeg om (te oefenen om) kindertjes te maken = oud genoeg om verantwoordelijkheid te nemen mocht zich dit daadwerkelijk voordoen.
Wat geef je je kind mee als je die boete gaat betalen? Impliciet geef je daarmee aan dat je het niet zo erg vindt dat 'ie te hard rijdt, terwijl ik daar als ouder toch niet zo'n voorstander van zou zijn. Maar goed, te voorkomen is dat niet helemaal, maar als je de boete betaalt geef je in feite het tegengestelde signaal af.
|
22 dec 2006 15:00 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Helemaal mee eens, hoe zielig het ook is, het blijft een verkeerd signaal als je daar als ouder voor op wilt draaien.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
22 dec 2006 15:08 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Ik vind, dat je het hem voor de 1e keer moet vergeven, en het hem betalen
Daarbij moet hij wel een schuldgevoel hebben, en besef dat het fout was. En ook moet duidelijk zijn dat de volgende keer wel voor hem is!
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
22 dec 2006 15:23 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Eerste bekeuring van mijn zoon!
Ach Hans...betaal 'm nu maar gewoon ; je geeft 'm toch ook al een Golf cabrio waarvoor hij niets hoeft te doen, je zult ongetwijfeld óók zijn benzine betalen ...dus waarom ook zijn bonnen niet...
Ik herken dit gedrag wel bij opa's en oma's naar hun kleinkinderen toe...en in die zin zit mijn mening ook verscholen
|
22 dec 2006 16:54 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... ik wist niet dat jij al kleinkinderen had
|
22 dec 2006 18:57 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Wij kennen het Oud Hollandse gezegde:
Wie zijn kinderen lief heeft...............
Even een spelelement erin; Vul maar aan jongens;
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
22 dec 2006 20:08 |
|
|
Olaf
|
Wie zijn kinderen liefheeft, die kastijdt ze
wie wil, dat zijn kinderen een goede opvoeding krijgen, moet niet bang zijn om straf te geven als ze stout zijn geweest.
Met een zachte behandeling wordt het kwaad erger.
Dezelfde gedachte wordt uitgesproken in Spreuken 13:24: ‘die zijn roede inhoudt, haat zijn zoon; maar die hem liefheeft, zoekt hem vroeg met tuchtiging.’
|
22 dec 2006 20:20 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 dec 2006 20:50 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
|
22 dec 2006 20:52 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Daar ben ik me ook niet van bewust... , maar ik maak wél geregeld opa's en oma's mee samen met hun kleinkinderen...
|
22 dec 2006 21:07 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Olaf, het tweede deel van jouw reply boezemt mij enige angst in......
Roede, zoon, tuchtiging.......
Heb jij een gelovige achtergrond....?
|
22 dec 2006 21:29 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik ken dat.
Vroeger ben ik behoorlijk streng opgevoed (ja , daar is niet meer veel van over gebleven) , maar de kleinkinderen mogen alles . Wat ons vroeger strikt verboden was wordt nu gewoon lachend aangenomen.
Hun antwoord : Och we zijn nu toch oma en opa voor iets
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
22 dec 2006 23:58 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Weet daar alles van, mijn dochter kwam van de week aan
Pap ik heb geen zin meer in mijn relatie, heb een appertement op het oog en moet voor een X bedrag borg staan
Pap wil je me helpen , de garage staat helemaal vol met haar spullen
Wat moet je dan doen . helluuuuuup
Prettige Feestdagen
(Er staat jullie nog wat te wachten forumleden)
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
23 dec 2006 12:31 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Klinkt zeer bekend ! Ik noem dat altijd 'opvoedkundige vermoeidheid' en zie ik overigens ook bij meerdere kindern in één gezin (...) de jongste heeft het makkelijker dan de oudste. Overigens las ik ook in een Engels onderzoek (gehouden onder 15000 kinderen....) dat het oudste kind sociaal/economisch gezien het 'beste' terechtkomt ! (verband ? toch leuk om te weten!)
Epicurus (oudste van 3)
|
23 dec 2006 12:56 |
|
|
Olaf
|
|
23 dec 2006 13:30 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
De Audi verkopen om te beginnen?
Kom op Hans, gewoon zelf laten betalen hoor. Potje breken is... If you can't do the time.... En nog 100 van die voorbeelden...
|
23 dec 2006 15:23 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Klinkt zeer bekend ! Ik noem dat altijd 'opvoedkundige vermoeidheid' en zie ik overigens ook bij meerdere kindern in één gezin (...) de jongste heeft het makkelijker dan de oudste. Overigens las ik ook in een Engels onderzoek (gehouden onder 15000 kinderen....) dat het oudste kind sociaal/economisch gezien het 'beste' terechtkomt ! (verband ? toch leuk om te weten!) Epicurus (oudste van 3)[/quote]
Onderzoeken die leiden tot statistieken
PPP 356 ( de jongste van 4)
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
23 dec 2006 15:58 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Uitzonderingen bevestigen de regel PPP (....)
Maar, hoe zit het met jouw oudste broer of zus ?
Tja, het Oer Hollandse 'als je maar gelukkig bent' gaat natuurlijk ook altijd nog op ...
|
24 dec 2006 0:03 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Straks pagina 5?
|
24 dec 2006 0:39 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Wil je wel ff helpen hoor
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
07 jan 2007 22:50 |
|
|