Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 9:33

Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
chip voor boxster goed idee????? 
Auteur Bericht
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Sid,

Als je persee meer vermogen wil doe het dan goed, zo'n chip is weggegooid geld.

Zelf bij Rica mijn 4s laten chippen, hebben ze hem 9x hergeprogrammeerd om uiteindelijk kaal 9 pk te vinden, voelbaar.........mwah je denkt het, maar de Porsche zijn al zo goed in het management.

Wil je power erbij

Neem goed ander spul : race kats- en ander duur spul.

of neem een Boxster s.

Let wel een boxster blinkt niet uit in rechtuit rijden, maar verslind iedereen (ook een gem. 911) bij een paar bochten.

Heb het op menig circuit gezien, rechte eind knalde ik lekker door, maar owee na de tarzan, de boxsters doemde angstig in mijn spielgeltje op, en later moest ik ze pas weer op her rechte eind voorbij, wat een stuurmansauto's zijn die boxster.

Laat is een instructeur of iemand met race licentie in je boxster rijden op een circuit, met jouw ernaast.

Wedden dat je nooit meer zal denken " mijn boxster is te traag".

John

+20 peekaa (echt gemeten op de 4wd rollenbank van Rica Wateringen)

16 dec 2006 11:46
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
John4S schreef:
Laat is een instructeur of iemand met race licentie in je boxster rijden op een circuit, met jouw ernaast.

als het maar nie Michel Schaap is, die rijd Porsches in de prak :!: :wink: :wink: :wink:
sorry, kon het niet laten....

16 dec 2006 14:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
John4S schreef:
Sid,

Zelf bij Rica mijn 4s laten chippen

+20 peekaa (echt gemeten op de 4wd rollenbank van Rica Wateringen)

Mmm, daar zou iemand wat van kunnen denken...

16 dec 2006 15:49
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
Maar dus niet alleen door het "chippen".....

Roi

16 dec 2006 16:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Bericht .
Ik gebruik mijn boxster als dagelijks vervoer, heb hem nog maar ruim een maand..
Mischien moet ik idd eerst maar eens de wegligging leren waarderen en gebruiken alvorens meer vermogen te willen.
Ik kom tenslotte ook iedere dag over een klaverblad en dat voelt erg goed.
Van de zomer ga ik ook zeker meer binnenwegen verkennen met het kapje open.( mischien zie ik dan nog wel eens een luchtgekoelde airco loze 911 met een oververhitte hijgend wolf er in.. gestrand in z'n oldtimer onderweg naar een noodlijdend patient... :wink: Ik zal dan zeker even mijn claxon beroeren om vervolgens met bescheiden snelheid door te zoefen :D :D )

Zoals bekend iemand in een ander type porsche dan de 911 baalt gewoon dat ie geen "echte"" kan betalen :lol:

16 dec 2006 17:06
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Sid, misschien is dit wat. Ken ze verder niet.
Revo Performance Software

Ze bieden een 'Free Trial' aan, dus daar kun je geen buil aan vallen.
Dealers in NL in Zoetermeer, Breda en Erp.

19 dec 2006 21:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 986
's-Hertogenbosch
Bericht 911 of Boxster
wolf schreef:
Luister Sid,

De Porsche Boxster is primair ontworpen voor de dameskapper. Rustig toeren op fraaie binnenwegen. Voor de herenkapper werd later model S op de markt gebracht. Daar mag je ook mee op de snelweg.

Als je de competitie met een Seat aan wil moet je in de catalogus kjiken bij model 911. Maar waarom zou je dat willen? In Nederland?

:wink:

Maar dan wel in de nieuwe (of een van de nieuwste) catalogus(sen) en niet in die van 1985 want dan is het ook maar de vraag of je het zal redden met een standaard 3.2 :twisted:

Tevens is het "Porsche rijden" naar mijn mening een nogal breed begrip. Aan de ene zijde iemand die 20.000km per jaar in een Boxster rijd van 1997 en aan de andere zijde iemand die 2.000km per jaar in een 911 rijdt van 1985. De 911 rijder reageert denigrerend op de Boxster. Waarom?

De Boxster rijder vertoont zich vaker op de weg en is daarnaast in verhouding veel meer aan onderhoudskosten kwijt. Ik kan ook zeggen dat ik 911 rijd maar hem ondertussen bijna het hele jaar in de schuur heb staan. En ondertussen bijna gratis rijden in de lease auto van de baas. Lekker goedkoop!

In bovenstaande vergelijking zouden de denigrerende opmerkingen omgekeerd moeten zijn als je het mij vraagt. Als je dan echt claimt dat je 911 rijder bent, vertoon je dan ook vaker op de weg: in ieder geval net zo vaak als de gemiddelde Boxster rijder dat doet. Dan wordt de vergelijking reeel.

Wolf, waarom heb je je P foto eigenlijk verwijderd? :lol:

20 dec 2006 10:20
Profiel Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Ik wilde een andere avatar maar dat lukte niet zo goed...
Overigens is mijn 911 een daily driver, gemiddeld 15K/jaar.

Als je boxster of gayman rijdt weet je dat dit soort grapjes af en toe gemaakt worden.... :D

20 dec 2006 15:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 986
's-Hertogenbosch
Bericht 
wolf schreef:

Als je boxster of gayman rijdt weet je dat dit soort grapjes af en toe gemaakt worden.... :D

Jij bent wel echt overtreden trots met je 911 van 1985. En eerlijk gezegd vind ik de staat van de auto (als deze klopt zoals de blauwe voorheen in je plaatje) echt afschuwelijk. Doe eens een steekproef met 100 mensen op straat en zet jouw blauwe 911 van 85 eens naast een nette Boxster van 97. Laat ze eens kiezen welke auto ze willen hebben :lol: Ik weet bij voorbaar al wat de uitslag zal worden. Als we het over een late 993 of 996 gaan hebben dan houd ik mijn mond dicht.

Let goed op deze stelling: de suggestie WILLEN wordt pas geloofwaardig als er sprake is van WEL KUNNEN. Aangezien de Boxster van 1997 een hogere waarde heeft dan de 911 van 1985 (zie marktplaats.nl) heb ik een geloofwaardigere stelling als ik zeg dat ik mijn Boxster niet zou willen ruilen voor jouw 911. Als jij de stelling om zou draaien zou dat alleen geloofwaardig zijn als je een P van dezelfde waarde had.

Mogelijk conclusie luidt dus dat jij geen Boxster kunt betalen maar jezelf voor de gek houdt :shock: 8) :lol:

20 dec 2006 15:36
Profiel Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: 911 of Boxster
svansetten schreef:
De Boxster rijder vertoont zich vaker op de weg en is daarnaast in verhouding veel meer aan onderhoudskosten kwijt. Ik kan ook zeggen dat ik 911 rijd maar hem ondertussen bijna het hele jaar in de schuur heb staan. En ondertussen bijna gratis rijden in de lease auto van de baas. Lekker goedkoop!

Ik denk dat jou reactie in eerste instantie bedoeld was omdat de denigrerende opmerkingen over de Boxster je irriteerde. Ik wil me met die discussie dan ook niet bemoeien omdat ik denk dat het inderdaad niet serieus bedoeld was.

Evengoed denk ik dat je de plank misslaat door je stelling dat iemand met een Boxster meer aan onderhoud kwijt zou zijn dan iemand met een klassieke/oude 911 (uit 85 of uit 73). Er zijn veel factoren die een rol spelen, maar feit blijft dat bij een oude(re) auto relatief meer stuk gaat dan bij een nieuwe(re). Sommige dingen slijten nl ook als je niet rijdt.

Ik mag in ieder geval hopen dat jij minder hebt uitgegeven de laatste twee jaar aan je Boxster dan ik aan mijn oudje..... :wink:

Laatst bijgewerkt door patrick911 op 20 dec 2006 15:39, in totaal 1 keer bewerkt.

20 dec 2006 15:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 986
's-Hertogenbosch
Bericht 
wolf schreef:

PS: de opmerking over de "Gayman" is echt uiterst lachwekkend. Een Cayman rijder kan 4 of 5 van jouw 911's kopen :lol: :lol: :lol:

20 dec 2006 15:37
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 986
's-Hertogenbosch
patrick911 schreef:
svansetten schreef:

Ik denk dat jou reactie in eerste instantie bedoeld was omdat de denigrerende opmerkingen over de Boxster je irriteerde. Ik wil me met die discussie dan ook niet bemoeien omdat ik denk dat het inderdaad niet serieus bedoeld was.

Evengoed denk ik dat je de plank misslaat door je stelling dat iemand met een Boxster meer aan onderhoud kwijt zou zijn dan iemand met een klassieke/oude 911 (uit 85 of uit 73). Er zijn veel factoren die een rol spelen, maar feit blijft dat bij een oude(re) auto relatief meer stuk gaat dan bij een nieuwe(re). Sommige dingen slijten nl ook als je niet rijdt.

Ik mag in ieder geval hopen dat jij minder hebt uitgegeven de laatste twee jaar aan je Boxster dan ik aan de mijn oudje..... :wink:

Daar heb je gelijk in, het irriteerde me inderdaad wel een beetje. Het denigreren tegenover Boxsters is gewoon niet reeel. Ik bedoel, we lachen 924 en 944 rijders toch ook niet uit? Dat waren ook modellen die bedoeld waren voor lagere prijsklassen tov 911's..

Ik heb mijn Porsche Boxster 1997 nu 3 maanden en tot nu toe: Accu vervangen (150 euro), Achterbanden (2x375), Remblokken en remschijven voor (1000) en heb nu nog een tik in de voorwielen bij uiterst in of uit parkeren. Mogelijk wiellagers. De auto was overigens gekocht van een lid hierzo: Rescue911 (Remco). Wellicht kennen jullie hem van de meetings of circuitdagen.

Je hebt gelijk in je stelling waarin je aangeeft dat een oudere auto meer onderhoudskosten met zich mee brengt. Maar wat ik bedoelde, is dat de onderhoudskosten ook vooral hoger worden naarmate je meer rijdt met de auto...

Laatst bijgewerkt door svansetten op 20 dec 2006 15:48, in totaal 1 keer bewerkt.

20 dec 2006 15:42
Profiel Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
svansetten schreef:
(...)we lachen 924 en 944 rijders toch ook niet uit?

Jawel hoor, en mensen die water gebruiken om hun motor te koelen in plaats van hun eitjes in te bakken worden hier ook steevast uitgelachen. :lol: :cheesy: :wink:

20 dec 2006 15:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 986
's-Hertogenbosch
patrick911 schreef:
svansetten schreef:
(...)we lachen 924 en 944 rijders toch ook niet uit?

Jawel hoor, en mensen die water gebruiken om hun motor te koelen in plaats van hun eitjes in te bakken worden hier ook steevast uitgelachen. :lol: :cheesy: :wink:

Hmm, ik lach meestal mensen uit die de voorkeur geven aan nostalgisch gedrag boven het accepteren van verbeterde technieken :D

20 dec 2006 15:53
Profiel Facebook 
ex RS4
svansetten schreef:
...de opmerking over de "Gayman" is echt uiterst lachwekkend. Een Cayman rijder kan 4 of 5 van jouw 911's kopen :lol: :lol: :lol:

Die term is door Jeremy Clarckson van Top Gear geintroduceerd en niemand neemt dat serieus...

svansetten schreef:
...De auto was overigens gekocht van een lid hierzo: Rescue911 (Remco). Wellicht kennen jullie hem van de meetings of circuitdagen....

Nee, nooit van gehoord. :wink:

patrick911 schreef:
Jawel hoor, en mensen die water gebruiken om hun motor te koelen in plaats van hun eitjes in te bakken worden hier ook steevast uitgelachen.

Dat zie je verkeerd... sommige mensen zien na een tijdje rondrijden met een luchtkoker het licht en gaan in een moderne auto rijden... :evil:
Trouwens, mensen die eitjes in water bakken lach ik ook uit... Porsche of niet. :lol:

20 dec 2006 15:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 986
's-Hertogenbosch
Harley schreef:
svansetten schreef:
...de opmerking over de "Gayman" is echt uiterst lachwekkend. Een Cayman rijder kan 4 of 5 van jouw 911's kopen :lol: :lol: :lol:

Die term is door Jeremy Clarckson van Top Gear geintroduceerd en niemand neemt dat serieus...

svansetten schreef:
...De auto was overigens gekocht van een lid hierzo: Rescue911 (Remco). Wellicht kennen jullie hem van de meetings of circuitdagen....

Nee, nooit van gehoord. :wink:

patrick911 schreef:
Jawel hoor, en mensen die water gebruiken om hun motor te koelen in plaats van hun eitjes in te bakken worden hier ook steevast uitgelachen.

Dat zie je verkeerd... sommige mensen zien na een tijdje rondrijden met een luchtkoker het licht en gaan in een moderne auto rijden... :evil:
Trouwens, mensen die eitjes in water bakken lach ik ook uit... Porsche of niet. :lol:

Vreemd, diverse andere leden zoals Rob Herfst kennen hem wel. Zie: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=11238

20 dec 2006 16:02
Profiel Facebook 
ex RS4
svansetten schreef:
Vreemd, diverse andere leden zoals Rob Herfst kennen hem wel. Zie: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=11238

Tuurlijk ken ik Remco ook... let op de smiley... :bang: :wink:

20 dec 2006 16:16
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
svansetten schreef:
wolf schreef:

PS: de opmerking over de "Gayman" is echt uiterst lachwekkend. Een Cayman rijder kan 4 of 5 van jouw 911's kopen :lol: :lol: :lol:

Maak je niet dik en let op de smileys!

20 dec 2006 16:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 986
's-Hertogenbosch
Bericht 
Hoi wolf kijk eens : Afbeelding

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik let op de smileys :lol: maar soms is het ook leuk om te reageren :roll:

20 dec 2006 16:37
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Harley schreef:

svansetten schreef:
en mensen die water gebruiken om hun motor te koelen in plaats van hun eitjes in te bakken worden hier ook steevast uitgelachen.

Ik ook .
Zelfs wij belgen weten dat je in water kan koken maar niet kan bakken :twisted: :wink: :lol: :lol: :lol: :arrowl: Let op de Smileys , vooral de tweede

Laatste update 22/10/2013

20 dec 2006 21:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 986
's-Hertogenbosch
911-lover schreef:
Harley schreef:

svansetten schreef:
en mensen die water gebruiken om hun motor te koelen in plaats van hun eitjes in te bakken worden hier ook steevast uitgelachen.

Ik ook .
Zelfs wij belgen weten dat je in water kan koken maar niet kan bakken :twisted: :wink: :lol: :lol: :lol: :arrowl: Let op de Smileys , vooral de tweede

Slim opgemerkt.... Maar.. Hij kan ook bedoelen dat hij het eitje wilt bakken op het overhitte 911 blok.. :D :D :D

20 dec 2006 22:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster
Bericht .
Ik hoorde het "Claxon" gisteren in top-gear nog hebben over de "cockster" ipv "gayman"..
Anywayz, grappig om te zien dat Boxster rijdend nederland/Belgie zich verbroederd als er commentaar wordt geleverd op "ons" gekoesterde stukje speelgoed voor alle dag.
En natuurlijk snap ik ook wel dat het allemaal met een knipoog is bedoeld...maar toch :wink:

23 dec 2006 14:46
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
wolf schreef:
Maak je niet dik

Beroepsdeformatie? :mrgreen: :wink:

23 dec 2006 20:07
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Herbst, in de huidige heksenjacht op obesitas, adipositas en vetzucht neem ik een genuanceerd en terughoudend standpunt in. Alopecia daarentegen, mat name de vorm androgenetica, kan niet op mijn goedkeuring rekenen.

How is the oil? :mrgreen:

23 dec 2006 20:37
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
wolf schreef:
How is the oil? :mrgreen:

Thin!
Thanx for asking! :mrgreen:

23 dec 2006 20:43
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende